Pagina 13 van 13 EersteEerste ... 3910111213
De resultaten 301 tot 306 van 306 worden weergegeven.
  1. #301

    Standaard

    http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare/salo.htm
    Zie hier, alle dvd's en de BD zijn in kleur.
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  2. #302

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Mijne staat nog prachtig tussen de rest van m'n dvd's gepropt!
    Kopen ?

    Voor een goed prijsje, wel ja.

  3. #303

    Standaard

    800$ zal ik niet vragen
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  4. #304

    Standaard

    Ik heb hem nu eindelijk eens van begin tot einde gezien en ik moet eerlijk zeggen ik hem goed vind of begin te vinden. Niet "mooi" of "amusant" maar wel goed. Onder de gruwel en ranzigheid zit een film met een hele krachtige thematiek die indruk maakte. Ik vind wel dat Pasolini met de brute "verpakking" van die thematiek de boodschap eigenlijk ook meteen compleet om zeep geholpen. Dit is duidelijk geen film die je aanraadt aan vrienden of kennissen. Dwz: tenzij je ze kwijt wilt ofzo.

  5. #305

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik heb hem nu eindelijk eens van begin tot einde gezien en ik moet eerlijk zeggen ik hem goed vind of begin te vinden. Niet "mooi" of "amusant" maar wel goed. Onder de gruwel en ranzigheid zit een film met een hele krachtige thematiek die indruk maakte. Ik vind wel dat Pasolini met de brute "verpakking" van die thematiek de boodschap eigenlijk ook meteen compleet om zeep geholpen. Dit is duidelijk geen film die je aanraadt aan vrienden of kennissen. Dwz: tenzij je ze kwijt wilt ofzo.
    Ik vind de film wel oprecht mooi hoor. Ik schreef er eens dit stukje over.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  6. #306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ik vind de film wel oprecht mooi hoor. Ik schreef er eens dit stukje over.
    Interessante recensie.

    "mooi" is gewoon niet de term die ik zou gebruiken bij het waarderen van deze film. Ik heb eigenlijk de indruk dat Pasolini probeerde om in Salo alles zo "on-mooi" mogelijk te maken. Zelfs de manier van filmen is ontzettend sober. "krachtig", "indrukwekkend" of "fascinerend" zouden eerder termen zijn die ik zou gebruiken.

    Een van de boeiende dingen aan Salo vind ik trouwens dat het nog steeds een actuele film is. Een veel gehoorde uitleg van de betekenis van deze film is dat het een aanklacht tegen het fascisme zou zijn, maar ik vind het eigenlijk net zo goed een aanklacht tegen de decadentie en verharding van de hedendaagse samenleving. De reacties op sommige berichten op Fok! of GeenStijl doen me wel eens denken aan Salo: daar is men soms net zo incapabel tot mededogen of zelfreflectie als die vier vrienden in Salo. Tijdens WO2 waren mensen in staat tot onmetelijke gruwelijkheid maar nu nog steeds.

Pagina 13 van 13 EersteEerste ... 3910111213

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •