De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.

Discussie: Disney's Atlantis

  1. #1

    Standaard Disney's Atlantis

    Zoals nu wel bekend is wordt de normale DVD (met NL ondertitels en NL gesproken) van Atlantis in Nederland fullscreen, terwijl de film op 2.35:1 (of zoiets) getekend is.
    In de USA staat op de normale DVD echter EN de fullscreen versie EN de breedbeeldversie. Nu vraag ik mij af.....WAAROM KAN ZOIETS NIET IN NEDERLAND???????

  2. #2

    Standaard Re: Disney's Atlantis

    Citaat Oorspronkelijk gepost door (Disney)Tom Houben
    WAAROM KAN ZOIETS NIET IN NEDERLAND???????
    Omdat Buena Vista Nederland gewoon de boel lopen te belazeren daarom. Als je goeie Di$ney DVD's wilt hebben, moet je gewoon R1 hebben. Tenzij je kinderen hebt (lijkt me logisch vanwege de NL taal).

  3. #3

    Standaard Re: Re: Disney's Atlantis

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marco

    Omdat Buena Vista Nederland gewoon de boel lopen te belazeren daarom. Als je goeie Di$ney DVD's wilt hebben, moet je gewoon R1 hebben. Tenzij je kinderen hebt (lijkt me logisch vanwege de NL taal).
    Ik snap echt helemaal niks maar dan ook helemaal niks van dat bedrijf!!! Ze kunnen hier toch ook een full- en widescreen op 1 DVD zetten?!!!??? als dat in de USA kan, kan het hier ook! Ik heb de Muppets op DVD en die heeft ook een full- en widescreen versie op 1 DVD.........zucht

  4. #4

    Standaard Re: Re: Re: Disney's Atlantis

    Citaat Oorspronkelijk gepost door (Disney)Tom Houben
    Ze kunnen hier toch ook een full- en widescreen op 1 DVD zetten?!!!??? als dat in de USA kan, kan het hier ook!
    Ja dat kan. FF en 2.35:1 op 1 DVD (liever 2.35:1 natuurlijk = orginele beeldformaat. Maar schijnbaar heeft Buena Vista toch andere ideeën. Heel jammer dat die sukkels uit Badhoevendorp geen verklaring afleggen. Maakt niet uit wat voor verklaring maakt geen f**k uit, als ze maar iets zeggen. Maar goed Buena Vista Nederland is alleen maar opgericht om de kas op te spekken. En dat moet op een GOEDKOPE manier. Weet zeker dat een FF versie goedkoper is dan een 2.35:1 anamorf DVD.

  5. #5

    Standaard

    Laten we proberen netjes en zakelijk te blijven. Het heeft absoluut geen zin lelijke woorden aan het adres van Buena Vista Nederland te richten.

    De DVD van Atlantis verschijnt in HEEL Europa in een editie met alleen maar 4x3 P&S beeld (bekend als de familie editie). Daarnaast zien we in de grotere landen als UK of Duitsland ook nog de 2-disc special editie die wel het 2.35:1 beeldformaat heeft.

    Buena Vista Nederland / Benelux heeft niet zoveel invloed. Voor alle grote maatschappijen in Nederland geldt dat de beslissing over een DVD uitgave in Amerika wordt gemaakt. De invloed van het 'filiaaltje' in Nederland is maar zeer beperkt.

    De uitgave zoals die in Nederland verschijnt is voor ons (en voor Buena Vista Nederland) erg frusterend.

    Mopperen bij Buena Vista Nederland heeft alleen zin als je beseft dat zij die klachten kunnen gebruiken om de beslissingen in Amerika misschien bij te sturen.

  6. #6

    Standaard

    Toch snap ik hier echt geen bal van. De laatste Disney films zijn juist op breedbeeld uitgebracht, zelfs de delen 2 die alleen voor video waren. Dan slaat het toch nergens op dat ze een 4:3 versie uitgeven. Dat ze dit in heel Europa doen is geen enkel excuus. Ik vind wel degelijk dat we woorden vuil mogen maken aan Buena Vista.

  7. #7

    Standaard

    Ja, inderdaad. Disney was net weer een beetje op het juiste spoor met de recente releases (al ga ik nog steeds voor de Regio 1 discs) maar ze waren zeker goed bezig.
    Nu is er nog minder reden voor me om de NL-versie te kopen... Disney zuigt gewoon!!!

  8. #8
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Disney zuigt gewoon!!!
    En nog slecht ook....
    Belachelijk hoge prijzen.

  9. #9

    Standaard

    Mopperen bij Buena Vista Nederland heeft alleen zin als je beseft dat zij die klachten kunnen gebruiken om de beslissingen in Amerika misschien bij te sturen.


    Beste Andrew,

    Kunnen we iets organiseren om gezamenlijk te mopperen, dat maakt waarschijnlijk meer indruk.

    Groeten,

    Martien
    Martien

  10. #10

    Standaard Re: Re: Re: Re: Disney's Atlantis

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marco
    Weet zeker dat een FF versie goedkoper is dan een 2.35:1 anamorf DVD.
    Waarom dat dan? Het filmformaat is juist 2.35:1. Het maken van een 4:3-versie kost juist meer moeite en geld (van ieder beeldje moet bekeken worden welk gedeelte gebruikt wordt voor de FF-versie).

    Dit argument geldt uiteraard niet voor oude films, waarvan de 4:3 versie voor TV al gemaakt is (zie alle rommel die voor €7 bij Kruidvat en HEMA ligt). Maar Disney-films komen toch niet op tv (behalve Robin Hood en Dombo)
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  11. #11

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Disney's Atlantis

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Waarom dat dan? Het filmformaat is juist 2.35:1. Het maken van een 4:3-versie kost juist meer moeite en geld (van ieder beeldje moet bekeken worden welk gedeelte gebruikt wordt voor de FF-versie).
    De P&S versie wordt ook gebruikt voor VHS. Dus men kan (in theorie) dezelfde master gebruiken. Verder moet je een nieuwe master maken t.o.v. 2.35:1 anamorphic widescreen en dat kost ook geld.

  12. #12

    Standaard

    Die breedbeeld PAL masters worden sowieso wel gemaakt, want in Engeland brengen ze wel mooie Disney-DVD´s uit, dus er is geen enkel excuus waarom onze DVD´s niet net zo mooi zouden kunnen zijn.

    Nee mensen, hier is iets heel anders (en waarschijnlijk veel ergers) aan de hand. Ik vermoed dat ze na 1 of ander vaag marktonderzoekje onder demente bejaarden hebben "vastgesteld" dat de gemiddelde Nederlander niet van zwarte balken houd. Eikels zijn het!!!

    "J.U.I.C.E. Join Us In Creating Excellence!!!"

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Die breedbeeld PAL masters worden sowieso wel gemaakt, want in Engeland brengen ze wel mooie Disney-DVD´s uit, dus er is geen enkel excuus waarom onze DVD´s niet net zo mooi zouden kunnen zijn.
    Correct. Maar probeer Buena Vista dat eens wijs te maken

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •