Pagina 71 van 74 EersteEerste ... 21616768697071727374 LaatsteLaatste
De resultaten 1.751 tot 1.775 van 1841 worden weergegeven.

Discussie: Amazon.co.uk

  1. #1751

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Idem voor België overigens.
    En in Duitsland is het overal nog cash dat de klok slaat. Betalen met een kaart vinden ze daar heel eng en contactloos betalen helemaal de goden verzoeken...

    In het buitenland is het niet altijd beter. Er zijn voor mij genoeg alternatieven voor de debit card om in het buitenland te betalen. Paypal, credit cards etc.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  2. #1752

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    En in Duitsland is het overal nog cash dat de klok slaat. Betalen met een kaart vinden ze daar heel eng en contactloos betalen helemaal de goden verzoeken...

    In het buitenland is het niet altijd beter. Er zijn voor mij genoeg alternatieven voor de debit card om in het buitenland te betalen. Paypal, credit cards etc.
    Ik kan in Duitsland overal betalen met mijn ABN-AMRO Maestro debit pas?

  3. #1753

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ik kan in Duitsland overal betalen met mijn ABN-AMRO Maestro debit pas?
    Nou toch vaak genoeg in café, restaurant of (kleine) winkel het bordje “nur bar!” gezien, of parkeergarages waar je alleen met cash kunt betalen in de automaat. Ook na corona (woon 5 km van de grens dus kom er vaak)
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  4. #1754

    Standaard

    Gisteren nog een hele discussie over gehad met mijn lerares Duits. De Duitsers zijn inderdaad werkelijk anti-elektronisch betalen. Ze zei voor de grap dat briefjes van 500 euro alleen worden gebruikt door drugscriminelen en door Duitsers...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #1755

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Gisteren nog een hele discussie over gehad met mijn lerares Duits. De Duitsers zijn inderdaad werkelijk anti-elektronisch betalen. Ze zei voor de grap dat briefjes van 500 euro alleen worden gebruikt door drugscriminelen en door Duitsers...
    Mijn ervaring is dat in Duitsland met name in de horeca nog vaak contant betaald moet worden. In supermarkten, bij benzinestations en ook in kledingzaken cq. warenhuizen kun je prima met je betaalpas betalen. Hoe dat in het Verenigd Koninkrijk zit, weet ik niet.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #1756

    Standaard

    Ik kom eigenlijk niet in bars en restaurants in Duitsland, maar in alle winkels waar ik ben geweest kon ik gewoon pinnen.

  7. #1757

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Mijn ervaring is dat in Duitsland met name in de horeca nog vaak contant betaald moet worden. In supermarkten, bij benzinestations en ook in kledingzaken cq. warenhuizen kun je prima met je betaalpas betalen. Hoe dat in het Verenigd Koninkrijk zit, weet ik niet.
    In de UK kun je overal met kaart betalen.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  8. #1758

    Standaard

    In Duitsland zijn de bankkosten een stuk hoger dan in NL (en heeft men altijd al moeten betalen voor een bakrekening) en daar zitten ze met hetzelfde probleem als NL nog niet zolang geleden ook had.
    Misschien kun je je nog herinneren dat winkeliers/ondernemers extra rekende voor pinnen. Gevolg was de veel consumenten dat weigerde en het elektronisch betalen niet lekker op gang kwam. Dat kwam pas nadat je er niet meer voor hoefde te betalen, want de banken maakte voor de winkeliers dat zij niet meer gratis hun geld konden brengen en ze moesten gaan betalen voor kleingeld te wisselen. Uiteraard betaald de NL consument er nog steeds aan mee, want "echte" ondernemers bestaan in NL niet meer.

    In DE rekenen de ondernemers kosten van elektronisch betalen niet door aan de consument en met geld betalen is het daarvoor hun nog steeds goedkoper.
    En ze hebben daar geen gekken rondlopen die willen dat elke 100 euro die word uitgegeven word verklaard, want zo niet, dan ben je een crimineel
    Oftewel in NL ben schuldig tot je je onschuld bewijst...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Gisteren nog een hele discussie over gehad met mijn lerares Duits. De Duitsers zijn inderdaad werkelijk anti-elektronisch betalen. Ze zei voor de grap dat briefjes van 500 euro alleen worden gebruikt door drugscriminelen en door Duitsers...
    Laatst aangepast door Hombre : 12-11-2022 om 08:45
    "A man's got to know his limitations", ...

  9. #1759

    Standaard

    Tja…
    Ik heb een tijdje in Duitsland gewoond eind jaren 90 en toen werd mijn saldo nog op de bank zelf in een boekje geschreven (ik heb het altijd nog bewaard) door de bankbeamte als saldo-overzicht. Huur moest cash betaald worden. Toen kon je in NL al tijden overal pinnen, geld overmaken en elektronisch bankieren. Dat heeft toch weinig met pinkosten te maken. Duitsers zijn over het algemeen erg behoudend, ook met dit soort zaken. Automatische belastingaangifte, goedwerkende apps vanuit de overheid etc bestaan er gewoon niet. Er is ook niet 1 overheid wat het ingewikkeld maakt. En klantenservice is daar ook geen begrip wat iedereen ervaart die in D naar winkels, instellingen of horeca gaat. Agressieve bordjea met “Alleen contact betalen!!!” zouden in NL tot met hun voeten stemmende klanten leiden. Zoniet in D want daar is men gewend onvriendelijk behandeld te worden in winkels.

    Cash economy kost ook veel geld, overvallen, transport, ed. Die kosten zijn ook echt natuurlijk.
    Laatst aangepast door Oakey : 12-11-2022 om 09:46
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  10. #1760

    Standaard

    Net iets raars meegemaakt met Amazon UK: heb een Blu-ray serie order gecancelled welke al onderweg naar mij is (serie wordt in Nederland nu ook uitgegeven, maar dan Nederlands ondertiteld in tegenstelling tot de versie die ik besteld had bij Amazon). Zag tijdens het cancellen dat men het betaalde bedrag niet meer op mijn credit card terug betaald, maar dat het bedrag in een gift card onder m'n account wordt gestort. Ook niet erg, dan wordt die bij de volgende bestelling gebruikt.
    Maar waardoor ik dit raar vindt is dat men de Blu-ray ook helemaal niet meer teruggestuurd wil krijgen.
    Hé? Wat?? Tja niet dat ik daar over klaag hoor....maar toch wel een beetje raar... Hadden ze 'm dan niet in eerste instantie gratis op kunnen sturen??
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  11. #1761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Net iets raars meegemaakt met Amazon UK: heb een Blu-ray serie order gecancelled welke al onderweg naar mij is (serie wordt in Nederland nu ook uitgegeven, maar dan Nederlands ondertiteld in tegenstelling tot de versie die ik besteld had bij Amazon).
    Over welke reeks gaat het eigenlijk?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #1762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Over welke reeks gaat het eigenlijk?
    Halo.
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  13. #1763

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Net iets raars meegemaakt met Amazon UK: heb een Blu-ray serie order gecancelled welke al onderweg naar mij is (serie wordt in Nederland nu ook uitgegeven, maar dan Nederlands ondertiteld in tegenstelling tot de versie die ik besteld had bij Amazon). Zag tijdens het cancellen dat men het betaalde bedrag niet meer op mijn credit card terug betaald, maar dat het bedrag in een gift card onder m'n account wordt gestort. Ook niet erg, dan wordt die bij de volgende bestelling gebruikt.
    Maar waardoor ik dit raar vindt is dat men de Blu-ray ook helemaal niet meer teruggestuurd wil krijgen.
    Hé? Wat?? Tja niet dat ik daar over klaag hoor....maar toch wel een beetje raar... Hadden ze 'm dan niet in eerste instantie gratis op kunnen sturen??
    Heeft o.a. met de kosten te maken die gepaard gaan met een retourzending. Soms is het voor hun goedkoper om je geld retour te storten, en aan te geven dat je het item mag houden, dan om de retourzending te verwerken.

    Had laatst bij Amazon NL de Blu-ray van "Death on the Nile" besteld á € 7,20. Lag plotseling op de mat zonder een verzendbevestiging van Amazon. Twee weken later kreeg ik de verzendbevestiging, en een dag later lag er nog een exemplaar op de mat (was niet afgeschreven van mijn creditcard). Hoefde het tweede exemplaar niet retour te sturen.

  14. #1764

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Heeft o.a. met de kosten te maken die gepaard gaan met een retourzending. Soms is het voor hun goedkoper om je geld retour te storten, en aan te geven dat je het item mag houden, dan om de retourzending te verwerken.

    Had laatst bij Amazon NL de Blu-ray van "Death on the Nile" besteld á € 7,20. Lag plotseling op de mat zonder een verzendbevestiging van Amazon. Twee weken later kreeg ik de verzendbevestiging, en een dag later lag er nog een exemplaar op de mat (was niet afgeschreven van mijn creditcard). Hoefde het tweede exemplaar niet retour te sturen.
    Kan ik me iets bij voorstellen voor net in de 7 Euro. Mijn bestelling was ruim 31 Euro. Zou me kunnen voorstellen dat retoursturen toch nog wat oplevert aan hun kant. Maar goed, ook prima zo...
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  15. #1765

    Standaard

    Weet iemand hoe ik met de klantenservice van Amazon UK in contact kan komen (niet via de telefoon)? Ik zie nergens op de site van Amazon UK een e-mailadres of een formulier dat ik kan invullen. Een fenomeen dat ik bij meer grote organisaties waarneem (oei, eng, een klant met een vraag ...).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #1766

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Weet iemand hoe ik met de klantenservice van Amazon UK in contact kan komen (niet via de telefoon)? Ik zie nergens op de site van Amazon UK een e-mailadres of een formulier dat ik kan invullen. Een fenomeen dat ik bij meer grote organisaties waarneem (oei, eng, een klant met een vraag ...).
    Amazon heeft een uiterst effectieve en vriendelijke chat service. Die vind je onderaan deze pagina https://www.amazon.co.uk/gp/help/cus...oter_gw_m_b_cs via "Need more help?" en vervolgens "Contact Us". Succes!

  17. #1767

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Amazon heeft een uiterst effectieve en vriendelijke chat service. Die vind je onderaan deze pagina https://www.amazon.co.uk/gp/help/cus...oter_gw_m_b_cs via "Need more help?" en vervolgens "Contact Us". Succes!
    Dank voor de hint! Dat is toch niet zo'n stomme computer chatbot met standaardantwoorden, hoop ik? Daarmee krijg je toch wel gewoon contact met een medewerker?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #1768

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dank voor de hint! Dat is toch niet zo'n stomme computer chatbot met standaardantwoorden, hoop ik? Daarmee krijg je toch wel gewoon contact met een medewerker?
    Bij amazon.co.uk krijg je altijd een persoon te spreken, geen computer.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #1769

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Bij amazon.co.uk krijg je altijd een persoon te spreken, geen computer.
    Volgens mij wel bij alle Amazons… niet in tegenstelling tot Bol, die chatbot is echt een drama. Heb je echt niks aan.

  20. #1770

    Standaard

    Weet iemand waarom Amazon bepaalde bestellingen achterhouden en later pas verzenden, terwijl het product al 10 dagen geleden verschenen is, ze op voorraad is en ook dat ik de pre-order al sinds eind augustus had staan? Het gaat om de Robin Hood: Prince of Thieves Limited 4K Edition van Arrow. Volgens de delivery window zou deze tussen 6 en 15 december moeten geleverd worden. Ik heb dit nog niet meegemaakt in al de jaren dat ik bij Amazon iets bestel.

  21. #1771

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Weet iemand waarom Amazon bepaalde bestellingen achterhouden en later pas verzenden, terwijl het product al 10 dagen geleden verschenen is, ze op voorraad is en ook dat ik de pre-order al sinds eind augustus had staan? Het gaat om de Robin Hood: Prince of Thieves Limited 4K Edition van Arrow. Volgens de delivery window zou deze tussen 6 en 15 december moeten geleverd worden. Ik heb dit nog niet meegemaakt in al de jaren dat ik bij Amazon iets bestel.
    Dat viel mij ook al op. Ik heb precies dezelfde uitgave besteld en wacht ook nog steeds op uitlevering. Kennelijk werken ze niet volgens het first in - first out principe?
    Er zijn overigens wel meer problemen met Arrow-producten in combinatie met Amazon UK. Sommigen zijn niet eens te bestellen, terwijl blu-ray.com gewoon een prijs aangeeft en je ze bij Arrow Films wel kunt bestellen. Soms heb ik het idee dat Amazon bepaalde Arrow-producten niet naar het Europese vasteland wil versturen, iets anders kan ik niet verzinnen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  22. #1772

    Standaard

    Ik zie het niet alleen bij Arrow titels helaas, maar bij meer boutique labels. Second Sight is ook een voorbeeld en zo is er nog wel meer te bedenken. Maar een enkele keer lukt het wel. Zo heb ik nu de Lukas Moodysson limited edition boxset van Arrow in pre-order staan. Een logica kan ik er dus nog niet in ontdekken.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  23. #1773

    Standaard

    Net contact gehad met de customer service en die weten ook niet wat er mis is. Wel ging hij het probleem voorleggen aan het Fullfillment team en dat ik de 4k wel op 15 december ten laatste mag verwachten. Rare situatie...

  24. #1774

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat viel mij ook al op. Ik heb precies dezelfde uitgave besteld en wacht ook nog steeds op uitlevering. Kennelijk werken ze niet volgens het first in - first out principe?
    Er zijn overigens wel meer problemen met Arrow-producten in combinatie met Amazon UK. Sommigen zijn niet eens te bestellen, terwijl blu-ray.com gewoon een prijs aangeeft en je ze bij Arrow Films wel kunt bestellen. Soms heb ik het idee dat Amazon bepaalde Arrow-producten niet naar het Europese vasteland wil versturen, iets anders kan ik niet verzinnen.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ik zie het niet alleen bij Arrow titels helaas, maar bij meer boutique labels. Second Sight is ook een voorbeeld en zo is er nog wel meer te bedenken. Maar een enkele keer lukt het wel. Zo heb ik nu de Lukas Moodysson limited edition boxset van Arrow in pre-order staan. Een logica kan ik er dus nog niet in ontdekken.
    Titels van Anime Ltd hebben bij Amazon UK al een tijdje hetzelfde probleem.

  25. #1775

    Standaard

    Zojuist contact gehad met de Customer Service van Amazon UK en het blijkt inderdaad zo te zijn dat bepaalde (Arrow?) titels niet buiten het Verenigd Koninkrijk verkocht/verzonden (mogen) worden:

    So we only have limited items available for delivery to locations outside of the UK. There are many factors that must be considered when each item is added and the locations that the item can be delivered to are provided. Because Amazon.co.uk is mainly for use for residents within the UK we do not have the same options and resources available for orders outside of UK. I will not be able to find out the exact reason why this specific item cannot be delivered to your location however it most likely has something to do with your delivery location. I am sorry that I am not able to provide the exact answer you are looking for.
    If the price doesn't show on the website that means there is not availability of shipping to that address.

    Ik denk: hoe zo dan? Hoe moeilijk is het om een artikel in een doos te stoppen en te versturen, of dit nu naar het binnenland of het buitenland gaat? Handel is handel, toch? Zal wel weer met het Britse protectionisme te maken hebben sinds de invoering van de Brexit.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 71 van 74 EersteEerste ... 21616768697071727374 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •