Pagina 16 van 74 EersteEerste ... 61213141516171819202666 ... LaatsteLaatste
De resultaten 376 tot 400 van 1841 worden weergegeven.

Discussie: Amazon.co.uk

  1. #376

    Standaard

    Welke is beter amazon van amerika of die van de UK

  2. #377

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstermuis Bekijk bericht
    Welke is beter amazon van amerika of die van de UK
    Hoezo beter? Het is hetzelfde bedrijf...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #378
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Prijzen van de verschillende amazon-vestigingen willen nogal eens verschillen. Het loont dus vaak om even bij verschillende websites prijzen te vergelijken. Bij de Europese filialen (www.amazon.de & www.amazon.fr) heb je geen kans op douaneheffingen, bij de Amerikaanse en Canadese bij bestellingen boven de 22 euro wel (www.amazon.com & www.amazon.ca). Bij de Engelse (www.amazon.co.uk) wordt het verstuurd vanaf Engeland of Jersey (preferred merchant) Bij die laatste heb je volgens mij ook kans op douanekosten. Natuurlijk heb je, naast de verschillen in regio, ook verschillen in dvd-release's in de verschillende landen. Wat verzendtijden betreft kunnen de verschillen erg groot zijn, maar dat hangt natuurlijk niet alleen af van waar je iets besteld, maar ook voor welke verzendmethode je kiest.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  4. #379

    Standaard

    Bij amazon.co.uk douanekosten? Vraag me dan af bij welk bedrag, want ik heb nog nooit last van gehad (duurste bestelling was iets van 50 pond)

  5. #380
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik heb zelf ook nog nooit douanekosten gehad bij amazon.co.uk, maar ik meende dat als iets wordt verstuurd vanaf Jersey (via the 'preferred merchant') het mogelijk is dat het onderschept kan worden, aangezien Jersey buiten de EU ligt.

    En net als bij andere shops buiten de EU is er een kans dat je te maken krijgt met extra kosten. Natuurlijk is er ook een kans dat je niets hoeft bij te betalen. Zo heb ik nog nooit douaneheffing gehad via amazon.ca, deepdiscount.com, play.com en vele andere webwinkels buiten de EU, maar het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  6. #381

    Standaard

    Amazon.co.uk verzendt alleen binnen Engeland met de preferred merchant. Naar Nederland verzenden ze altijd met TNT en heb je nooit douanikosten.

  7. #382
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik heb zelf een aantal keren iets opgestuurd gekregen via die preferred merchant en dat duurde steevast ook een week tot anderhalve week voordat ik het in huis had. Ik kreeg toch echt het idee dat dat wel via Jersey was verstuurd. Dat was vooral in de zomer van 2009. Na nog een aantal andere klachten van die 'preferred merchant', heb ik daarna alleen maar producten besteld die volgens de site zelf door amazon werden verstuurd. Sinds die tijd gaat het uitstekend qua levering en service.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  8. #383

    Standaard

    Ik ben echt wel amazon.co.uk fan! en de service is helemaal geweldig! Ik had de trilogy van de mummy gekocht, en bleek dat er 1x deel 1 in zat, en 2 x deel 3, dus geen deel 2. Ik heb ze een daar over een mailtje gestuurd met de vraag wat ik moest doen. Kreeg ik een mailtje terug dat ik gewoon een nieuwe box kreeg opgestuurd, kostenloos, en de oude box hoef ik ook niet terug te sturen.
    Vind dat wel heel nestjes, ze kunnen ook gewoon het missende deel opsturen, maar krijg gewoon de box!?! Top hoor!

  9. #384

    Standaard

    ALs je iets bestelt wat van de preferred merchant afkomt dan zal de prijs iets worden verhoogd en zo krijg je de UK incl VAT(=BTW) prijs en krijg je geen douanekosten meer.
    Het wordt idd nog wel steeds vanaf Jersey verzonden en dat duurt wel langer idd.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #385
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    ALs je iets bestelt wat van de preferred merchant afkomt dan zal de prijs iets worden verhoogd en zo krijg je de UK incl VAT(=BTW) prijs en krijg je geen douanekosten meer.
    Het wordt idd nog wel steeds vanaf Jersey verzonden en dat duurt wel langer idd.
    Hoe werkt dat dan in de praktijk bij de douane? Het lijkt me dat de complete post, dat van Jersey komt, door de douane van het ontvangende land (in dit geval Nederland) wordt verwerkt. Pakketpost dat hoger is dan 22 euro kan er uit worden gevist voor heffing. Kijkt men bij de Nederlandse douane echt per pakje of er wel of geen VAT overheen is betaald?
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  11. #386

    Standaard

    Amazon regelt dat, staat ook in de uitleg over indigostarfish.com
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #387
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Amazon regelt dat, staat ook in de uitleg over indigostarfish.com
    Het blijft een beetje onduidelijk.Er staat dat in het specifieke geval als er van Jersey naar de UK bestellingen worden verstuurd, er geen douaneheffing zal zijn.
    • Goods sold by Indigostarfish.com by way of personal import are "Community Goods" (i.e. in free circulation in the customs territory of the EU) and should not therefore be subject to customs duties when you import them from Jersey to the UK. They can only be dispatched to locations within the UK (England, Northern Ireland, Scotland, Wales and all BFPO addresses) and the Channel Islands.
    De onduidelijkheid komt later als er staat dat er niet wordt verstuurd naar andere landen vanaf Jersey:
    • Indigostarfish.com will only dispatch Orders placed on the Amazon.co.uk website to the UK.
    Even verderop staat dat er vanaf Jersey wel degelijk naar andere landen wordt verstuurd, maar die gevallen gelden de algemene voorwaarden van amazon.co.uk.
    • If you order an item that is messaged as being sold by Amazon's Preferred Merchant for dispatch to anywhere other than the UK, you are placing your Order with Amazon.co.uk. This will be subject to Amazon.co.uk's terms and conditions, and the appropriate VAT charges for the destination country will be applied to the order.
    In ieder geval bedankt voor de uitleg en de link. Ik zal echter om andere redenen geen producten meer bestellen bij de 'preferred merchant'. Ik heb vorig jaar diverse bestellingen gedaan en er was niet één die zonder problemen werd verstuurd. Een aantal bestellingen werd het niet eens verstuurd, terwijl de website aangaf dat het wel degelijk 'in stock' was. Ook de communicatie was erg slecht daarover.

    Voor mij geld dat www.amazon.co.uk één van de betere webshops is, maar dan zonder het indigostarfish-gedeelte.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  13. #388

    Standaard

    zopas mijn eerste bestelling gedaan
    5 blu-rays

    ik vraag me wel af, ik heb gn code moeten invullen met betaling met visa
    hoe kan dit nu? is dit wel veilig?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  14. #389

    Standaard

    Ik ben erg geinteresseerd om iets te bestellen, maar hoe zit het met de verzending?
    Als je iets besteld wat niet past door de brievenbus, bijv een dvd boxset, een console etc., wordt het dan aangetekend verzonden? En via welke koerier gebeurt dit (TNT of DHL)? Ik heb het dan over de standaard verzending en niet Express delivery.

    En als je 1 dvd/game besteld (dat gewoon door een brievenbus gleuf past), wordt die in een bubbelen envelop verzonden?

    Ik heb zelf van een aantal andere UK online winkels besteld en het duurt zo lang voordat die aankomen, daarom heb ik interesse in Amazon. Ik heb hier en op andere forums gelezen dat het alleen maar 2 dagen duurt.
    Laatst aangepast door bobbyc : 23-03-2010 om 01:45

  15. #390

    Standaard

    Amazon.co.uk verzendt via TNT. Je hebt je pakketje dan binnen twee (incidenteel drie) dagen binnen.

  16. #391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bobbyc Bekijk bericht
    Ik ben erg geinteresseerd om iets te bestellen, maar hoe zit het met de verzending?
    Als je iets besteld wat niet past door de brievenbus, bijv een dvd boxset, een console etc., wordt het dan aangetekend verzonden? En via welke koerier gebeurt dit (TNT of DHL)? Ik heb het dan over de standaard verzending en niet Express delivery.

    En als je 1 dvd/game besteld (dat gewoon door een brievenbus gleuf past), wordt die in een bubbelen envelop verzonden?

    Ik heb zelf van een aantal andere UK online winkels besteld en het duurt zo lang voordat die aankomen, daarom heb ik interesse in Amazon. Ik heb hier en op andere forums gelezen dat het alleen maar 2 dagen duurt.
    zoals vermeld via tnt: als het niet door de brievenbus past wordt het soms afgegeven aan de buren of je kan het afhalen op het postkantoor; in beide gevallen krijg je dan een tnt briefje in de bus met gegevens hoe je moet handelen

    amazon verstuurd alles in kartonnen verpakkingen
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  17. #392

    Standaard

    Ik zag net de "estimated dispatch date" van Dumbo en Snow White: 21 april - 5 mei

    Daar word ik dan weer niet vrolijk van :sad:

  18. #393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    zoals vermeld via tnt: als het niet door de brievenbus past wordt het soms afgegeven aan de buren of je kan het afhalen op het postkantoor; in beide gevallen krijg je dan een tnt briefje in de bus met gegevens hoe je moet handelen

    amazon verstuurd alles in kartonnen verpakkingen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Amazon.co.uk verzendt via TNT. Je hebt je pakketje dan binnen twee (incidenteel drie) dagen binnen.
    Ok, duidelijk, hartstikke bedankt. Heb net een paar dingen besteld.

    Edit: Jammer dat je niet "echt" in ponden kan afrekenen. Ik heb ervoor gekozen om de Amazon currency convertor niet te gebruiken Er stond 34 pond (omgerekend 37,86 euro, VAT incl.) of 39,58 euro (VAT incl.) tijdens het afrekenen. Dus ik dacht dat ik 37,86 ging betalen, maar toch is er 39,58 euro gereserveerd van mijn creditkaart. Of zijn dit de kosten die de creditkaart met zich meebrengt? Wel vreemd dat de Amazon EUR bedrag het zelfde is als wat er gereserveerd is. En volgens mij heb ik ook nooit 4% hoeven te betalen voor creditkaart kosten (meestal rond de 2%). Maar goed, zo'n groot verschil is het ook niet tussen 37,86 en 39,58. Wel vreemd dat je voor somminge games ongeveer 3 pond betaalt voor de verzending en voor een andere game bijna 6 pond. Ze zitten allebei in een standaard hoesje/geen afwijkende afmetingen of iets dergelijks.
    Laatst aangepast door bobbyc : 23-03-2010 om 11:51

  19. #394

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    ik vraag me wel af, ik heb gn code moeten invullen met betaling met visa
    hoe kan dit nu? is dit wel veilig?

    iemand?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  20. #395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bobbyc Bekijk bericht
    Ok, duidelijk, hartstikke bedankt. Heb net een paar dingen besteld.

    Edit: Jammer dat je niet "echt" in ponden kan afrekenen. Ik heb ervoor gekozen om de Amazon currency convertor niet te gebruiken Er stond 34 pond (omgerekend 37,86 euro, VAT incl.) of 39,58 euro (VAT incl.) tijdens het afrekenen. Dus ik dacht dat ik 37,86 ging betalen, maar toch is er 39,58 euro gereserveerd van mijn creditkaart. Of zijn dit de kosten die de creditkaart met zich meebrengt? Wel vreemd dat de Amazon EUR bedrag het zelfde is als wat er gereserveerd is. En volgens mij heb ik ook nooit 4% hoeven te betalen voor creditkaart kosten (meestal rond de 2%). Maar goed, zo'n groot verschil is het ook niet tussen 37,86 en 39,58. Wel vreemd dat je voor somminge games ongeveer 3 pond betaalt voor de verzending en voor een andere game bijna 6 pond. Ze zitten allebei in een standaard hoesje/geen afwijkende afmetingen of iets dergelijks.
    Je kunt wel in ponden afrekenen hoor en de koers van Amazon is idd slechter dan de dagkoers op je CC
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Je kunt wel in ponden afrekenen hoor en de koers van Amazon is idd slechter dan de dagkoers op je CC
    bij mij staat die currency converter aan

    dus zet ik die beter af?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  22. #397

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    iemand?
    Niet zo zenuwachtig, ik neem aan dat je wel die drie cijfers op de achterkant moest ingeven.
    Geloof me, Amazon is een bedrijf met superservice, dus als je op hun site inlogt en je order(s) staan daar dan is het goed.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    bij mij staat die currency converter aan

    dus zet ik die beter af?
    Normaal gesproken krijg je dan een betere koers, maar Amazon schrijft pas af als er verzonden wordt, dus in theorie kan op de verzenddag de koers wel slechter zijn.
    Dus als je al zeker van de pijs in euro wil zijn dan aan laten staan.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #398

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Niet zo zenuwachtig, ik neem aan dat je wel die drie cijfers op de achterkant moest ingeven.
    Geloof me, Amazon is een bedrijf met superservice, dus als je op hun site inlogt en je order(s) staan daar dan is het goed.


    Normaal gesproken krijg je dan een betere koers, maar Amazon schrijft pas af als er verzonden wordt, dus in theorie kan op de verzenddag de koers wel slechter zijn.
    Dus als je al zeker van de pijs in euro wil zijn dan aan laten staan.

    nee heb gn 3 cijfers ingevuld, de order staat er wel...
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  24. #399

    Standaard

    Vandaag 2 cd's in enorm beschadigde toestand toegekregen (samen met grote bestelling). Ene kost 14€ en andere 7€.

    Hoe zit het met de retourservice bij Amazon is deze snel. En moet ik zelf opdraaien voor verpakkingskosten bij retourneren?

    Stuur ik het terug in het grote pak ... of neem ik beter een kleine envelop om terug te sturen (wat aan te raden zou zijn als ik zelf retourkosten moet ophoesten)?

  25. #400

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Vandaag 2 cd's in enorm beschadigde toestand toegekregen (samen met grote bestelling). Ene kost 14€ en andere 7€.

    Hoe zit het met de retourservice bij Amazon is deze snel. En moet ik zelf opdraaien voor verpakkingskosten bij retourneren?

    Stuur ik het terug in het grote pak ... of neem ik beter een kleine envelop om terug te sturen (wat aan te raden zou zijn als ik zelf retourkosten moet ophoesten)?
    Je moet eerst contact opnemen via de "Returns Support Centre" en een "Return Label" uitprinten.
    http://www.amazon.co.uk/gp/css/returns/homepage.html
    Er staat op de site dat je de originele Amazon verpakking moet gebruiken.
    Als ik het goed begrijp krijg je de verzendkosten vergoed als het gaat om een fout van Amazon of als het om een defecte product gaat. Anders betaal je per CD/Vinyl 0,29 GBP en per verpakking 1,16GBP.
    http://www.amazon.co.uk/gp/help/cust...odeId=15753921

    Ik vraag me toch af hoe de artikelen zijn verpakt. Wat zit er in de doos om de artikelen te beschermen? Geen bubbelwrap omheen de CD's?
    Play-Asia is echt heel goed op dat gebied, ze gebruiken bubblewraps voor alle artikelen in de doos en ze gooien de hele doos ook nog eens vol met van die piepschuim dingetjes (hoe je ze ook noemt).

Pagina 16 van 74 EersteEerste ... 61213141516171819202666 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •