Pagina 54 van 74 EersteEerste ... 44450515253545556575864 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.326 tot 1.350 van 1841 worden weergegeven.

Discussie: Amazon.co.uk

  1. #1326

    Standaard

    Ook een fulfilled by amazon kan gebonden zijn aan beperkingen, het is de verkoper die moet instellen in zijn profiel of hij naar de rest van de EU wil versturen of niet aangezien daar voor hem natuurlijk hogere fees aan vast hangen die Amazon hem aanrekent voor de verzending.

  2. #1327

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vista-vision Bekijk bericht
    Je bedoelt zeker wanneer Amazon het niet zelf in stock heeft en het van externe verkopers moet komen die dan misschien moeilijk doen.
    In ieder geval zavvi.nl heeft ze ook nog steeds. Niet vergeten die 10% korting in te tikken bij kassa.

    http://www.zavvi.nl/blu-ray/the-supe.../10369616.html

    Is dat een betrouwbare site dan? Ken ik niet.

  3. #1328

    Standaard

    Ik zelf vind zavvi wel betrouwbaar. Heb afgelopen 2 jaar een stuk of 20 orders gedaan zijn gewoon binnengekomen (binnen dag of 10 dan gaat tegenwoordig wel iets sneller gemiddeld) zowel via creditcard als paypal betaald.

    Kreeg trouwens net een emailkortingscode van zavvi i.v.m. voetbal code: KICKOFF
    vraag me af of dat dan bovenop die andere 10% code kan worden ingevoerd code: 10DVB
    indat geval zou je 20% korting krijgen
    Laatst aangepast door vista-vision : 12-06-2014 om 12:09

  4. #1329

    Standaard

    Ik heb ergens nogal negatieve reviews gelezen over zavi. Met name douane kosten van 50 euro of meer, daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.

  5. #1330

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstermuis Bekijk bericht
    Ik heb ergens nogal negatieve reviews gelezen over zavi. Met name douane kosten van 50 euro of meer, daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.
    Zavvi rekent nooit douanekosten. Verder denk ik dat we het hier beter weer over Amazon UK kunnen hebben en de zavvi discussie in het desbetreffende topic kunnen houden

  6. #1331

    Standaard

    Eén van de dagen valt mijn Visa in de bus en kan ik eindelijk ook eens gaan bestellen bij Amazon uk.

    Volgens dat ik hier kan lezen worden de bestellingen in Belgie gewoon geleverd door bpost.
    Kan iemand dit bevestigen of is het via één of andere koerierdienst?
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  7. #1332

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hanske636 Bekijk bericht
    Eén van de dagen valt mijn Visa in de bus en kan ik eindelijk ook eens gaan bestellen bij Amazon uk.

    Volgens dat ik hier kan lezen worden de bestellingen in Belgie gewoon geleverd door bpost.
    Kan iemand dit bevestigen of is het via één of andere koerierdienst?
    bpost.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #1333

    Standaard

    Het gaat rap achteruit met amazon.co.uk. Voorheen kon je de klok gelijk zetten op hun bezorgingstermijn, maar voor het eerst in vele jaren maak ik nu mee dat een pakket niet op tijd is aangekomen. Het zou dinsdag al verstuurd moeten zijn (en vandaag aan moeten komen) maar volgens post.nl heb ze het (aangemelde) pakket niet eens ontvangen. Dat is balen want ik zat er op te wachten.

  9. #1334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het gaat rap achteruit met amazon.co.uk. Voorheen kon je de klok gelijk zetten op hun bezorgingstermijn, maar voor het eerst in vele jaren maak ik nu mee dat een pakket niet op tijd is aangekomen. Het zou dinsdag al verstuurd moeten zijn (en vandaag aan moeten komen) maar volgens post.nl heb ze het (aangemelde) pakket niet eens ontvangen. Dat is balen want ik zat er op te wachten.

    Zeker bezuinigingen minder mensen in dienst

  10. #1335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het gaat rap achteruit met amazon.co.uk.
    En dat baseer je op 1 ervaring welke mogelijk geeneens met Amazon zelf te maken heeft maar meer met de bezorgdienst en/of douane?!

  11. #1336

    Standaard

    Ik zit ook op pakket te wachten, waarbij ik me afvraag of het aan amazon ligt of onze vrienden van postnl.
    In ieder geval is het niet meer de 2 dagen service van voorheen, maar ze gaan zelfs over hun geschatte termijn heen..
    Bestellingen via wederverkopers is niets veranderd.
    Send a maniac to catch a maniac...

  12. #1337

    Standaard

    Ik had op zich verwacht dat met de afschaffing van de Europese gratis levering deze bestellingen nu allemaal daags nadien de deur uit zouden gaan, zoals in de voorspelling staat weergegeven, ze gaan er echter regelmatig over. Ook in Frankrijk waar je dikwijls bij een bestelling geplaatst voor 13u nog een verzending de dag zelf kreeg is dat intussen een zeldzaamheid geworden.

    Het lijkt er op dat ze nog steeds verzuipen in de orders bij Amazon. Ik ervaar als verkoper op Amazon ook wat logistieke problemen ivm verwerktijden van de ontvangen voorraden. Dus ondanks dat velen denken dat er minder besteld werd bij Amazon door die afschaffing denk ik dat het op zich niet zo heel veel uitmaakt.

  13. #1338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    En dat baseer je op 1 ervaring welke mogelijk geeneens met Amazon zelf te maken heeft maar meer met de bezorgdienst en/of douane?!
    Ik doe enkel zaken met amazon.co.uk en niet met de bezorgdienst. En o.b.v. de misschien wel meer dan 100 zendingen die ik van ze gehad heb valt het natuurlijk meteen op. Vooral omdat ik nu aparte verzendkosten betaal.

  14. #1339

    Standaard

    Ik heb uit goede bronnen vernomen bij Bpost dat het volume van Amazon pakjes de laatste weken gehalveerd is sinds de afschaffing van de gratis levering in het UK en de verhoging van de gratis levering drempel naar 25 euro in Frankrijk. Intussen is vorige week de directeur van de pakjesafdeling van Bpost opgestapt, naar de officiële verklaring door een visie verschil met de algemeen directeur.

    Volgens insiders zou Amazon Bpost te duur vinden, maar dat is hoogstwaarschijnlijk niet meer dan een drukkingsmiddel om op lange termijn een beter tarief te bekomen lijkt mij. Ik neem aan dat deze dalingen ook van toepassing zijn in de Nederlandse markt die veel geliberaliseerde is dan de Belgische en waar dus blijkbaar ook een kostenprobleem is.

  15. #1340

    Standaard

    Ik sluit niet uit dat we binnen de 5 jaar een tientje mogen leggen om een standaard pakje van 150 gr van België naar Nederland.
    Het is nu al rond of boven de 7 euro.
    Dat de prijzen van Bpost nu al rondom schandalig hoog zijn, zal binnen 5 jaar blijken dat deze nog peanuts zijn.

  16. #1341

    Standaard

    Ook voor de Nederlandse post geldt dat verzenden naar het buitenland schrikbarend duur is geworden. Vanaf 100 gram betaal je al meer dan 5 euro voor een verzending. Dat zal voor Amazon wel iets goedkoper zijn, maar niet heel veel, ben ik bang.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  17. #1342

    Standaard

    Amazon betaalt wel enkel maar de nationale tarieven aangezien ze gebruik maken van een andere dienst om de container(s) tot in het land van bestemming te krijgen.

    Ik heb geen idee hoeveel ze betalen voor het laatste stukje binnenland, maar dat zal ongeveer 2 tot 3 euro zijn. Maar daar komt dan nog natuurlijk dat vervoer vanuit de UK naar het NL of BE nog bij. In België is het dan ook nog zo dat ze bij Bpost werken met ofwel een flat fee ofwel een bedrag per gewichtsklasse. PostNL werkt bij zijn professionele contracten met één gewichtsklasse 0-30 kg. Aangezien Amazon UK nu ook per gewicht verzendkosten aanrekent zijn ze waarschijnlijk ook nog overgestapt op de prijs per gewichtsklasse om te besparen. (Wat natuurlijk logisch is aangezien klanten die vroeger zaken van 10 tot 20 kg bestelden zonder problemen, die mensen nu 15 pond betalen aan verzendkosten, zullen die klanten zonder twijfel zo goed als volledig wegvallen, en is het dus dom om te gaan voor een algemene kostprijs per pakket ongeacht gewicht).

    Het eerste kwartaal heeft Amazon echt heel veel pijn gedaan met verzendkosten, ze hebben er meer dan 1 miljard op moeten bijleggen uit eigen zak, de verzendkosten waren zelfs hoger dan tijdens de piek in de maanden november/december. Ik ben dan ook benieuwd naar hun tweede kwartaal cijfers.

  18. #1343

    Standaard

    Ik heb gisteren 7 Blu-rays bij Amazon UK besteld met een totale waarde van rond de 45 pond en daar kwamen slechts £ 2.84 verzendkosten bij. Daar kan ik me niet echt druk om maken. Vond het zelfs enorm meevallen. Bij Amazon USA en Canada ben je veel meer kwijt, om over de Franse en Italiaanse vestigingen nog maar te zwijgen.
    Wat ik wel vreemd vind is dat de prijs die je uiteindelijk betaalt hoger is dan die waarmee ze adverteren: zo heb ik een Blu-ray besteld die voor £ 12.80 op de site staat, maar op de bevestiging voor de prijs van £ 12.92 wordt vermeld. Waarom dat is, weet ik niet. Er wordt hier toch niet gegoocheld met BTW-tarieven? Als ik een product in de UK bestel/koop, dan betaal ik de locale BTW, niet die van het land waar ik woon. Vreemd. Ik zal eens navragen hoe dat zit.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 26-07-2014 om 11:25
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #1344

    Standaard

    Als je bij één van de Europese Amazon,s iets koopt betaal je hierover NL belasting (dus21%).

    Op zich ook wel logisch, want nu betaal mee aan de Nederlandse voorzieningen in plaats van de Britse voorzieningen
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  20. #1345

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik heb gisteren 7 Blu-rays bij Amazon UK besteld met een totale waarde van rond de 45 pond en daar kwamen slechts £ 2.84 verzendkosten bij. Daar kan ik me niet echt druk om maken. Vond het zelfs enorm meevallen. Bij Amazon USA en Canada ben je veel meer kwijt, om over de Franse en Italiaanse vestigingen nog maar te zwijgen.
    Wat ik wel vreemd vind is dat de prijs die je uiteindelijk betaalt hoger is dan die waarmee ze adverteren: zo heb ik een Blu-ray besteld die voor £ 12.80 op de site staat, maar op de bevestiging voor de prijs van £ 12.92 wordt vermeld. Waarom dat is, weet ik niet. Er wordt hier toch niet gegoocheld met BTW-tarieven? Als ik een product in de UK bestel/koop, dan betaal ik de locale BTW, niet die van het land waar ik woon. Vreemd. Ik zal eens navragen hoe dat zit.
    volgens mij zijn de tarieven naar beneden gegaan
    ik wou er niets meer bestellen na afschaffing van free shipping maar deze week uiteindelijk terug overstag gegaan. voor 8 boxen heb ik 3,49 pond packing betaald

    voor de batman tv-serie box heb ik nog geen 7 dollar betaald aan shipping, zullen ze toch hun broek aan scheuren

  21. #1346

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Als je bij één van de Europese Amazon,s iets koopt betaal je hierover NL belasting (dus21%).

    Op zich ook wel logisch, want nu betaal mee aan de Nederlandse voorzieningen in plaats van de Britse voorzieningen
    Nee, dat vind ik eigenlijk niet logisch. Als ik in Engeland iets koop en mee naar huis neem (boek, kleding), zoals onlangs, dan betaal ik de Engelse BTW (VAT) hierover, en niet de Nederlandse. Waarom dat bij (internationale) webwinkels dan anders zou gaan, beat me.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  22. #1347

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Nee, dat vind ik eigenlijk niet logisch. Als ik in Engeland iets koop en mee naar huis neem (boek, kleding), zoals onlangs, dan betaal ik de Engelse BTW (VAT) hierover, en niet de Nederlandse. Waarom dat bij (internationale) webwinkels dan anders zou gaan, beat me.
    Is gewoon EU wetgeving, je betaalt de BTW van het land waar er geleverd wordt. De ene webwinkel berekent het door(amazon) en de andere niet(the hut group)..
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #1348

    Standaard

    Bij Amazon.de geen verzendkosten v/a 20,-, wel daar ook verschil in btw-tarief.

  24. #1349

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Nee, dat vind ik eigenlijk niet logisch. Als ik in Engeland iets koop en mee naar huis neem (boek, kleding), zoals onlangs, dan betaal ik de Engelse BTW (VAT) hierover, en niet de Nederlandse.
    Dat je iets gewend ben betekend nog niet dat het logisch is.
    Als ik in bijvoorbeeld Londen iets koop en daar de Engelse BTW over betaal kan als tegenargument nog gegeven worden dat je daar als toerist ook gebruik maakt van de voorzieningen zoals het OV, en de mensen die de stad schoon en veilig houden.
    Als ik via Internet iets uit de UK bestel en het in NL laat bezorgen maak ik 0% gebruik van welke voorziening dan ook aldaar en dan zou het onlogisch zijn als ik daar toch voor zou betalen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  25. #1350

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik heb gisteren 7 Blu-rays bij Amazon UK besteld met een totale waarde van rond de 45 pond en daar kwamen slechts £ 2.84 verzendkosten bij.
    Dat is zeer bizar, kan je dat nog eens nakijken? Want ik heb zonet een test checkout gedaan voor één blu-ray zowel NL als BE levering en kom uit op 3,16 pond levering. De 3,10 pond standaard per levering en dan 0,06 pond voor het gewicht (0,5 Pond per kg gemeten per 100 gram).

    Ivm de BTW, dat vind ik maar normaal. Voor alle landen gelden er aparte regelingen, maar de redenering is dat eenmaal een bedrijf boven de 100.000 euro verzend naar een ander EU land op jaarbasis dan moet het BTW aangeven in dat land om te voorkomen dat online bedrijven zich gaan vestigen in het land met de goedkoopste BTW tarieven en zo de andere EU lidstaten ondergraven. Bovendien kan je een fysieke aankoop niet vergelijken met een online. Men gaat er van uit dat de gemiddelde Europeaan niet wekelijks in een ander land is, online kan je echter dagelijks zoveel bestellen als je wil. Het grenstoerisme is daar inderdaad een uitzondering op omdat het niet te beperken is.

    Dat Zavvi dit niet doet is ofwel omdat ze niet aan de 100.000 euro geraken voor Nederland, wat ik betwijfel, ofwel omdat ze gewoon frauderen omdat er te weinig controle op is.
    Laatst aangepast door kristofke : 26-07-2014 om 22:02

Pagina 54 van 74 EersteEerste ... 44450515253545556575864 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •