Pagina 67 van 74 EersteEerste ... 1757636465666768697071 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.651 tot 1.675 van 1841 worden weergegeven.

Discussie: Amazon.co.uk

  1. #1651

    Standaard

    De berekening lijkt me correct. De 'Import Fees Deposit' is de verschuldigde BTW. Over de omrekening van Engelse Ponden naar Euro's durf ik niets te zeggen, want ik ken de huidige omrekenkoers niet, maar die zou best kunnen kloppen. En £ 79.16 - £ 12.66 korting ("Promotion") = £ 66.50.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #1652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    De berekening lijkt me correct. De 'Import Fees Deposit' is de verschuldigde BTW. Over de omrekening van Engelse Ponden naar Euro's durf ik niets te zeggen, want ik ken de huidige omrekenkoers niet, maar die zou best kunnen kloppen. En £ 79.16 - £ 12.66 korting ("Promotion") = £ 66.50.
    Ok bedankt
    Om een of andere reden dacht ik dat van £ 66.50 nog de UK btw moest afgetrokken worden.

  3. #1653
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik betaal altijd in ponds en ben dan altijd minder kwijt dan als ik in euro's betaal. Gunstigere koers dan Amazon.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #1654

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kurtg Bekijk bericht
    Ok bedankt
    Om een of andere reden dacht ik dat van £ 66.50 nog de UK btw moest afgetrokken worden.
    Er staat total before VAT, dus UK VAT zat er nog niet in

    En altijd in ponden betalen als je met CC betaalt, veel goedkoper

  5. #1655

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Er staat total before VAT, dus UK VAT zat er nog niet in

    En altijd in ponden betalen als je met CC betaalt, veel goedkoper
    de prijs op de Amazon.co.uk website is £ 66.50. Maw die prijzen zijn dan exclusief UK VAT. Weeral iets bijgeleerd.


    goede tips om in ponden te betalen. Zal het volgende keer doen.

  6. #1656
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Als je niet in euro's betaald komt er nog een extra toeslag bij:


    Rabobank:
    Onlangs heb je met je creditcard een betaling gedaan in een vreemde valuta. Hiervoor betaal je kosten. Vanwege Europese wetgeving laten wij je weten hoeveel meer je betaalt ten opzichte van de koers van de Europese Centrale Bank.

    De kosten voor deze betaling in Britse pond zijn 2,39% bovenop de koers van de Europese Centrale Bank. Wij berekenen de kosten niet aan de hand van de koers van de centrale bank, maar we geven je dit percentage, zodat je dit kunt vergelijken met andere manieren van betalen.

    Dit percentage wordt bepaald door de hoogte van de betaling of geldopname, of je een betaling doet of geld opneemt, je betaalpakket, of je een betaalpas of creditcard gebruikt en de dan geldende koers van Mastercard of Visa.?Als je opnieuw betaalt of geld opneemt met een betaalpas of creditcard in een vreemde valuta, kan dit percentage anders zijn.

    Wil je meer weten over deze kosten of zelf een berekening maken?

  7. #1657

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Als je niet in euro's betaald komt er nog een extra toeslag bij:


    Rabobank:
    [/FONT][/COLOR]
    Bij ING is de opslag 2%, maar dan nog ben je goedkoper uit dan de koers die Amazon hanteert.

  8. #1658

    Standaard

    Op 2 juli 2021 een bestelling geplaatst bij Amazon UK:

    Schermafbeelding 2021-07-08 om 17.05.17.jpg

    Er is dus bij het afrekenen al 21% BTW ingehouden. Pakje is vandaag door DHL bezorgd zonder bijkomende kosten. Alleen: nergens op de verpakking staat een bedrag vermeld, laat staan een aanduiding dat er al BTW is ingehouden. Vind dat toch wel vreemd, want hoe kun men bij de douane dan controleren of er BTW is afgedragen en hoeveel? Of gaat men bij DHL ervan uit dat op zendingen van Amazon UK per definitie al (Nederlandse) BTW is betaald? Vraag me vervolgens dan weer af hoe men vaststelt dat de waarde beneden de 150 euro is als dat nergens op de envelop staat. Kortom, nog wel wat onduidelijkheid!
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #1659

    Standaard

    Het lijkt er op dat de restricties die Amazon op pre-orders had, zijn opgeheven, want alles in mijn wish lists bij Amazon.co.uk en Amazon.de (blu-rays en comics/boeken) is nu te bestellen. Wel vreemd is dat diezelfde boeken/comics bij Amazon.nl nog niet te bestellen zijn. Wat ik ook vreemd vind, is dat Amazon.nl geen Pre-order Price Guarantee heeft.

  10. #1660

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Het lijkt er op dat de restricties die Amazon op pre-orders had, zijn opgeheven, want alles in mijn wish lists bij Amazon.co.uk en Amazon.de (blu-rays en comics/boeken) is nu te bestellen. Wel vreemd is dat diezelfde boeken/comics bij Amazon.nl nog niet te bestellen zijn. Wat ik ook vreemd vind, is dat Amazon.nl geen Pre-order Price Guarantee heeft.
    Vreemd, want ik kan hier nog altijd de Eureka editie van Johnny Guitar niet bestellen.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  11. #1661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Vreemd, want ik kan hier nog altijd de Eureka editie van Johnny Guitar niet bestellen.
    Dune (Arrow editie) is ook niet te bestellen.

  12. #1662

    Standaard

    Bij mij ook nog niet.....

  13. #1663

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Op 2 juli 2021 een bestelling geplaatst bij Amazon UK:

    Schermafbeelding 2021-07-08 om 17.05.17.jpg

    Er is dus bij het afrekenen al 21% BTW ingehouden. Pakje is vandaag door DHL bezorgd zonder bijkomende kosten. Alleen: nergens op de verpakking staat een bedrag vermeld, laat staan een aanduiding dat er al BTW is ingehouden. Vind dat toch wel vreemd, want hoe kun men bij de douane dan controleren of er BTW is afgedragen en hoeveel? Of gaat men bij DHL ervan uit dat op zendingen van Amazon UK per definitie al (Nederlandse) BTW is betaald? Vraag me vervolgens dan weer af hoe men vaststelt dat de waarde beneden de 150 euro is als dat nergens op de envelop staat. Kortom, nog wel wat onduidelijkheid!
    De douane scant een van de streepjescodes op het pakket, waarmee ze "online" kunnen zien dat er betaald is. Werkt volgens mij al veel langer zo, voorheen ook voor pakketjes boven de 22 euro.

  14. #1664
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Voor alles een eerste keer. Pakketje (Mortal Kombat UHD) redelijk spoorloos. Had 7 juli bezorgd moeten worden, maar is tijdens de 'West-Europese tour' blijven steken in België.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #1665
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Eergisteren toch maar even een chat aangegaan, omdat mijn pakketje echt spoorloos was. Men ging direct een vervanging opsturen en vanavond komt hij al binnen. Supersnel. Vervolgens verscheen er in mijn mailbox een excuusbericht van minimaal twee kantjes hoe jammer ze het vonden. Wat dat betreft is het prima zaken doen met Amazon UK. Chapeau!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 15-07-2021 om 18:11
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #1666

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Voor alles een eerste keer. Pakketje (Mortal Kombat UHD) redelijk spoorloos. Had 7 juli bezorgd moeten worden, maar is tijdens de 'West-Europese tour' blijven steken in België.
    Ik verdenk Werner met zijn nieuwe tv .

  17. #1667

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik verdenk Werner met zijn nieuwe tv .
    MortalKombat? Onwaarschijnlijk...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #1668

    Standaard

    Het zal de meesten wel zijn opgevallen: veel Criterions zijn bij Amazon al enige tijd 'UK Only'. Is het misschien ergens bekend of dit nog lang zo blijft of niet?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #1669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Het zal de meesten wel zijn opgevallen: veel Criterions zijn bij Amazon al enige tijd 'UK Only'. Is het misschien ergens bekend of dit nog lang zo blijft of niet?
    Wat bedoel je daarmee precies? Dat het specifieke UK-uitgaven zijn in tegenstelling tot de USA-edities? Of dat ze alleen aan UK-ingezetenen verkocht worden? Wat dat is in strijd met de rechten van de mens...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #1670

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Het zal de meesten wel zijn opgevallen: veel Criterions zijn bij Amazon al enige tijd 'UK Only'. Is het misschien ergens bekend of dit nog lang zo blijft of niet?
    Ik heb bij wijze van test "Lost In America (1985) (Criterion Collection) UK Only [Blu-ray] [2020]" in mijn winkelmand gedaan en krijg geen melding dat ik het niet zou kunnen bestellen tijdens het bestel-proces.

    Preorders lijken nu precies wel te lukken voor een aantal titels zoals "Cyborg (Limited Edition) [Blu-ray] [2021]" of "The Shawshank Redemption [4K Ultra HD] [1990] [Blu-ray] [Region Free]". Helaas nog niet voor de titel Dune, want die wou ik effectief pre-orderen.

  21. #1671

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Wat bedoel je daarmee precies? Dat het specifieke UK-uitgaven zijn in tegenstelling tot de USA-edities? Of dat ze alleen aan UK-ingezetenen verkocht worden? Wat dat is in strijd met de rechten van de mens...
    Niet alle UK Criterions hebben dit erbij staan, dus zoals ik het lees worden ze alleen aan UK-ingezetenen verkocht. Maar ik heb niet het hele bestelproces doorgelopen en afgerond, dus wellicht is het een loze kreet zonder betekenis? Maar dat lijkt me stug.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 24-07-2021 om 20:15
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  22. #1672

    Standaard

    Bij het toevoegen aan mijn wishlist van een boxset van Rainer Werner Fassbinder krijg ik de volgende melding:

    This product exceeds the maximum possible dimension that can be delivered at the selected delivery location. Please choose a different delivery location.

    Hoe kom ik hier aan en hoe kom ik er vanaf? Ik heb niks raars ingesteld en bij veel grotere boxsets krijg ik deze melding niet.

  23. #1673

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Bij het toevoegen aan mijn wishlist van een boxset van Rainer Werner Fassbinder krijg ik de volgende melding:

    This product exceeds the maximum possible dimension that can be delivered at the selected delivery location. Please choose a different delivery location.

    Hoe kom ik hier aan en hoe kom ik er vanaf? Ik heb niks raars ingesteld en bij veel grotere boxsets krijg ik deze melding niet.
    Dat is wel een hele vreemde melding. Woon je soms in een 'tiny house'? Ik zou even contact opnemen met de klantenservice van Amazon UK.
    Als ik trouwens op die link klik, dan krijg ik de melding dat de box 'temporarily out of stock is', de standaardmelding bij pre-orders voor niet UK-ingezetenen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #1674

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat is wel een hele vreemde melding. Woon je soms in een 'tiny house'? Ik zou even contact opnemen met de klantenservice van Amazon UK.
    Als ik trouwens op die link klik, dan krijg ik de melding dat de box 'temporarily out of stock is', de standaardmelding bij pre-orders voor niet UK-ingezetenen.
    De oorspronkelijke melding is bij mij nu verdwenen en ik krijg inmiddels dezelfde melding als jij. Ik woon trouwens niet in een 'tiny house' en ik heb nooit iets bij Amazon opgegeven rondom mijn woonsituatie. Ik vond het ook een vreemde melding en ben hem nooit eerder tegengekomen. Ben benieuwd of ie terug komt als de box wel weer beschikbaar is.

  25. #1675

    Standaard

    Worden de taxen nu altijd op voorhand bijgevoegd, zoals bij Amazon US? (Voor bestellingen van amazon zelf, dus niet de marketplace?).

Pagina 67 van 74 EersteEerste ... 1757636465666768697071 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •