Pagina 70 van 74 EersteEerste ... 2060666768697071727374 LaatsteLaatste
De resultaten 1.726 tot 1.750 van 1841 worden weergegeven.

Discussie: Amazon.co.uk

  1. #1726

    Standaard

    De laatste tijd/jaar heb ik wat mindere ervaringen met Amazon UK en DE als het aankomt op nieuwe engelstalige boeken.

    Het is voortaan vrijwel standaard da de europese Amazons pas weken, soms maanden ná de boekrelease de titel pas op voorraad hebben. Amazon.com heeft hier geen last van.

    Voorbeelden: nieuwe delen van de Carl Barks Library heeft men weken ná de release nog niet op voorraad en de 2 weken geleden verschenen Escape from New York: the Official Story of the Film kun je er niet eens meer bestellen (destijds was pre-order wel mogelijk).
    Amazon.com heeft hem gewoon. Is het van een kleine indie uitgever? Nee, Titan, zeker geen kleine onbekende.

    In alle gevallen mijn uk/de pre-orders geannuleerd en in de VS besteld (laten komen met andere zaken die alleen in de VS te krijgen zijn), de wat hogere kosten maar voor lief genomen.

  2. #1727

    Standaard

    Waar ik niks van snap: producten die voor mij als Nederlandse klant gewoon te selecteren zijn maar bij de het selecteren van een afleveradres tijdens het bestelproces de foutmelding "Sorry, this item can't be sent to your selected address. Learn more. You may either change the delivery address or delete the item from your order." genereren.

    Heel irritant. Het is al vervelend dat dingen in het geheel niet te selecteren zijn maar nog vervelender is het als dingen dat wel zijn maar e.a. tijdens het bestelproces "onbeschikbaar" wordt gemaakt. Het ging trouwens in mijn geval om de blu-rays van Pulp Fiction en van The Ascent. In beide gevallen was op een van de bestelschermen te zien dat beide titels gewoon op voorraad waren bij Amazon.co.uk.

  3. #1728

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Waar ik niks van snap: producten die voor mij als Nederlandse klant gewoon te selecteren zijn maar bij de het selecteren van een afleveradres tijdens het bestelproces de foutmelding "Sorry, this item can't be sent to your selected address. Learn more. You may either change the delivery address or delete the item from your order." genereren.

    Heel irritant. Het is al vervelend dat dingen in het geheel niet te selecteren zijn maar nog vervelender is het als dingen dat wel zijn maar e.a. tijdens het bestelproces "onbeschikbaar" wordt gemaakt. Het ging trouwens in mijn geval om de blu-rays van Pulp Fiction en van The Ascent. In beide gevallen was op een van de bestelschermen te zien dat beide titels gewoon op voorraad waren bij Amazon.co.uk.
    Was het eerste jaar van de pandemie ook vaak het geval.

  4. #1729

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Was het eerste jaar van de pandemie ook vaak het geval.
    Wat ik toen veel tegenkwam is dat je een titel vaak niet eens aan je mandje kon toevoegen. Maar vreemd genoeg kon dat hier dus wel en blokkeerde de boel pas in het bestelproces zelf.

  5. #1730

    Standaard

    Wat mij opgevallen is in die gevallen waar je bij het afrekenen een kreet krijgt dat deze bestelling niet naar mijn adres gestuurd kan worden, is dat de Blu-ray niet door Amazon zelf verkocht wordt, maar geleverd wordt door een ander bedrijf. Als je die Blu-ray bekijkt en in je winkelmandje legt zie je echter dat het door Amazon in voorraad is, maar niet dat dit buiten Amazon zelf door een ander bedrijf geleverd wordt.
    Wellicht is dat het geval geweest?
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  6. #1731

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Wat mij opgevallen is in die gevallen waar je bij het afrekenen een kreet krijgt dat deze bestelling niet naar mijn adres gestuurd kan worden, is dat de Blu-ray niet door Amazon zelf verkocht wordt, maar geleverd wordt door een ander bedrijf. Als je die Blu-ray bekijkt en in je winkelmandje legt zie je echter dat het door Amazon in voorraad is, maar niet dat dit buiten Amazon zelf door een ander bedrijf geleverd wordt.
    Wellicht is dat het geval geweest?
    Nee, de leverancier was hier wel echt amazon.co.uk zelf. Ik probeer marketplace-verkopers zoveel mogelijk te vermijden.

    Een paar dagen na mijn melding kon ik de 2e titel trouwens alsnog wel selecteren. Maar bij de blu-ray van Pulp Fiction krijg ik nu nog steeds een melding zodra ik op het scherm van het kiezen van een afleveradres aankom. Apart.

  7. #1732

    Standaard

    Contact opnemen en navraag doen heeft bij mij wel eens geholpen om artikelen toch bestelbaar te krijgen.

  8. #1733
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik krijg de laatste weken steeds mijn import deposit terug. Althans, van twee titels die ik al een tijdje heb. Toch wel netjes en verrassend, want dat betaal je tegenwoordig toch gewoon bij de UK?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #1734

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik krijg de laatste weken steeds mijn import deposit terug. Althans, van twee titels die ik al een tijdje heb. Toch wel netjes en verrassend, want dat betaal je tegenwoordig toch gewoon bij de UK?
    Bedoel je automatisch of nadat je erom vraagt en van Amazon?

  10. #1735

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik krijg de laatste weken steeds mijn import deposit terug. Althans, van twee titels die ik al een tijdje heb. Toch wel netjes en verrassend, want dat betaal je tegenwoordig toch gewoon bij de UK?
    Dat lijkt me niet te kloppen, want Amazon UK houdt ALTIJD de verschuldigde BTW van het land van bestemming in (en daarmee impliciet de inklaringskosten) bij de betaling in. Hoe dat zit met de verschuldigde invoerrechten bij bedragen boven de 150 euro, weet ik niet. Ik heb nog nooit voor dat soort hoge bedragen bij Amazon iets besteld.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #1736
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Thorndyke Bekijk bericht
    Bedoel je automatisch of nadat je erom vraagt en van Amazon?
    Spontaan. Zijn geen grote bedragen. 2x een UHD, dus 2x rond de 5 pond, precies wat er van te voren als deposit wordt berekend. Kan er geen nieuwe boot van kopen, maar toch. Bij andere titels is dat niet gebeurd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #1737

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Spontaan. Zijn geen grote bedragen. 2x een UHD, dus 2x rond de 5 pond, precies wat er van te voren als deposit wordt berekend. Kan er geen nieuwe boot van kopen, maar toch. Bij andere titels is dat niet gebeurd.
    Het kan zijn dat je teveel betaalde importheffing hebt teruggekregen.

  13. #1738

    Standaard

    Idem is dit bij mij ook gebeurd. Ik had een vrij grote bestelling gedaan, waar ik 50 euro aan portokosten moest betalen. Die 50 euro heb ik helemaal teruggekregen.

  14. #1739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Idem is dit bij mij ook gebeurd. Ik had een vrij grote bestelling gedaan, waar ik 50 euro aan portokosten moest betalen. Die 50 euro heb ik helemaal teruggekregen.
    Dat is wel uitermate vreemd en is volgens mij een fout van Amazon, want portokosten (verzendkosten) krijg je - normaal gesproken - NOOIT vergoed. Fijn voor jou, maar dit klopt dus niet.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  15. #1740

    Standaard

    Nu voor het eerst ook iets geks. Een bestelling geplaatst voor 3 dingen, waarvan er 2 na een paar dagen werden verzonden en 1 een paar dagen later. Dat gebeurt wel vaker. Alleen komen die eerste 2 met UPS en de laatste met DHL. Ik kan me niet herinneren eerder iets van amazon UK met UPS gekregen te hebben. Dat is maar goed ook want die hebben nauwelijks afhaalpunten in mijn buurt, er zit er eentje in een klein telefoonhoesjeswinkel die alleen overdag open is. Met DHL en PostNL heb ik de keuze uit diverse supermarkten en tankstations die ook 's avonds en op zondag open zijn.

    Ik heb dat UPS pakket wel naar het afhaalpunt laten sturen, want hun tijdsaanduiding van aflevering is te groot. Maar goed ook dat ik niet thuisgebleven ben, want het zou eigenlijk gisteren komen, maar gedurende de dag kree ik bericht dat het vertraagd was vanwege vertragingen in de Eurotunnel.

    Nu zouden ze beiden vandaag moeten komen.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  16. #1741

    Standaard

    Mijn bestellingen worden ook door DHL, PostNL, UPS en amazon eigen bezorgservice geleverd. Heel vreemd allemaal. En ontzettend veel verpakking (gelukkig wel karton).
    Laatst aangepast door batmaster : 08-04-2022 om 14:15

  17. #1742

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Nu voor het eerst ook iets geks. Een bestelling geplaatst voor 3 dingen, waarvan er 2 na een paar dagen werden verzonden en 1 een paar dagen later. Dat gebeurt wel vaker. Alleen komen die eerste 2 met UPS en de laatste met DHL. Ik kan me niet herinneren eerder iets van amazon UK met UPS gekregen te hebben. Dat is maar goed ook want die hebben nauwelijks afhaalpunten in mijn buurt, er zit er eentje in een klein telefoonhoesjeswinkel die alleen overdag open is. Met DHL en PostNL heb ik de keuze uit diverse supermarkten en tankstations die ook 's avonds en op zondag open zijn.

    Ik heb dat UPS pakket wel naar het afhaalpunt laten sturen, want hun tijdsaanduiding van aflevering is te groot. Maar goed ook dat ik niet thuisgebleven ben, want het zou eigenlijk gisteren komen, maar gedurende de dag kree ik bericht dat het vertraagd was vanwege vertragingen in de Eurotunnel.

    Nu zouden ze beiden vandaag moeten komen.
    Pakje 1 net opgehaald bij het UPS-servicepunt. Er moest voor getekend worden dus ik dacht dat het weer zo'n veel te grote kartonnen doos zou zijn, maar bleek gewoon zo'n a4 kartonnen envelop te zijn waar mijn CDs in zaten. Had dus prima door de brievenbus gekund.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  18. #1743

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Pakje 1 net opgehaald bij het UPS-servicepunt. Er moest voor getekend worden dus ik dacht dat het weer zo'n veel te grote kartonnen doos zou zijn, maar bleek gewoon zo'n a4 kartonnen envelop te zijn waar mijn CDs in zaten. Had dus prima door de brievenbus gekund.
    Ja, bij UPS moet je altijd tekenen. Wel kun je dat van tevoren in hun app doen, maar dan geven ze aan niet meer aansprakelijk te zijn, mocht er toch iets misgaan.

  19. #1744

    Standaard

    Ja ik zag dat je al van te voren kon tekenen maar dat lijkt me dan redelijk zinloos inderdaad. Tekenen voordat je iets gekregen hebt is nooit een goed idee
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  20. #1745

    Standaard

    Deze keer toch eens voor het eerst uitzonderlijk een slechte ervaring met Amazon. Ik bestel meer dan een maand geleden een Blu-ray, die dan niet op voorraad is, maar wel binnen de maand verwacht wordt (Vera Drake). Na een paar weken is de BR terug op voorraad, maar hij wordt kennelijk niet verstuurd. Ik open een complaint bij de klantendienst en vraag waar de BR blijft, bericht is dan dat ze hem niet kunnen sturen omdat de levering verwacht wordt voor 26/10 (vandaag dus). Ik braafjes wachten en intussen verdwijnt de BR weer uit de stock. Vandaag een berichtje: "ja, hij is niet leverbaar, hop nog eens een maand of 2 wachten".

    Nu heb ik hem maar gecanceld en hem bij Rarewaves besteld.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #1746

    Standaard

    Zit je de hele week te wachten op een bestelling, blijkt dat Amazon.co.uk alleen de Engelse Maestro accepteert. Waarom kon ik dan wel bestellen met het kaartnummer van mijn bankpas en kreeg ik zelfs een order notification in mijn mail? De track & trace bleef maar hangen op hetzelfde punt, maar geen enkel mailtje vanuit hun dat de betalingswijze niet is geaccepteerd...

    Nu mijn credit card nummer ingevuld en de bezorgdatum is nu naar volgende week maandag verschoven. Zucht!

  22. #1747

    Standaard

    Tja, overal in Europa gewoon kunnen betalen met je eigen bankpas blijft voorlopig nog toekomstmuziek. De Skandinavische landen lopen wat dat betreft voorop, maar een land dat zichzelf willens en wetens buiten de EU heeft geplaatst, je kunt het verwachten. Wat dat betreft is een credit card toch prettiger, universeler (en veiliger). Ik betaal bij Amazon (en eigenlijk bij alle buitenlandse webshops) altijd met mijn credit card.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #1748

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Tja, overal in Europa gewoon kunnen betalen met je eigen bankpas blijft voorlopig nog toekomstmuziek. De Skandinavische landen lopen wat dat betreft voorop, maar een land dat zichzelf willens en wetens buiten de EU heeft geplaatst, je kunt het verwachten. Wat dat betreft is een credit card toch prettiger, universeler (en veiliger). Ik betaal bij Amazon (en eigenlijk bij alle buitenlandse webshops) altijd met mijn credit card.
    Dat komt ook omdat wij Nederland blijven vasthouden aan een debit card, en heel veel landen om ons heen van hun bank een creditcard krijgen van hun bank die is gekoppeld aan hun bankrekening en die je dus wereldwijd kunt gebruiken.

  24. #1749

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dat komt ook omdat wij Nederland blijven vasthouden aan een debit card, en heel veel landen om ons heen van hun bank een creditcard krijgen van hun bank die is gekoppeld aan hun bankrekening en die je dus wereldwijd kunt gebruiken.
    Lijkt me heel goed dat we in NL aan een debetkaart blijven vasthouden. Je kunt beter geld uitgeven dat je hebt, dan dat je niet hebt.

  25. #1750

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Lijkt me heel goed dat we in NL aan een debetkaart blijven vasthouden. Je kunt beter geld uitgeven dat je hebt, dan dat je niet hebt.
    Idem voor België overigens.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 70 van 74 EersteEerste ... 2060666768697071727374 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •