Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 160 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vaticaan: Paus Johannes Paulus II overleden

    OME - Paus Johannes Paulus II is zaterdag op 84-jarige leeftijd overleden. Dat heeft het Vaticaan bekendgemaakt. De kerkvorst, die 26 jaar lang leider was van de Rooms-Katholieke Kerk, overleed om 21.37 uur.

    De tienduizenden gelovigen op het Sint Pietersplein staan er verslagen bij sinds zij hoorden dat paus Johannes Paulus II is overleden. Direct na de bekendmaking van het nieuws baden zij het Ave Maria.

    Ook hadden veel mensen een brandend kaarsje in de hand. Toen zij klaar waren met het Ave Maria klonk tot tweemaal toe applaus. Tussendoor was het muisstil. Daarna begonnen de gelovigen met het zingen van liederen.

    Pelgrims

    De autoriteiten van de Italiaanse stad Rome bereiden zich voor op de komst van zeker een miljoen gelovigen na de bekendmaking nu de paus is overleden. Nu al is het extra druk op de luchthavens en in het openbaar vervoer. De spoorwegen en ook de bus- en metrobedrijven hebben speciale dienstregelingen opgesteld met extra materieel.

    Om iedereen te kunnen huisvesten zullen er zeker 6500 bedden worden geplaatst in het grootste congrescentrum en in een gebouw van de spoorwegen.

    Richtlijnen

    Bijna tien jaar geleden gaf de paus al richtlijnen voor zijn overlijden. In 1996 liet Johannes Paulus II onder meer vastleggen dat in de laatste uren van zijn leven en na zijn overlijden geen foto's van hem mogen worden gemaakt. Ook verbood hij geluidsopnames van zijn laatste woorden.
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  2. #2
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    zat er natuurlijk aan te komen.

    Wel lullig voor mijn ma. Die gaat volgende week naar Rome toe. Dan zal ze wel niet het vaticaan kunnen bezoeken! Ik vind het lulliger voor mijn ma dan voor de paus. Die man is veel beter af zo.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    zat er natuurlijk aan te komen.

    Wel lullig voor mijn ma. Die gaat volgende week naar Rome toe. Dan zal ze wel niet het vaticaan kunnen bezoeken! Ik vind het lulliger voor mijn ma dan voor de paus. Die man is veel beter af zo.
    Daar ben ik het volkomen mee eens. Ik vond het al zielig toen hij aan het balkon verscheen en probeerde te praten. Je zag 'm gewoon happen naar lucht. Zoiets vind ik niet ok. Het is niet menselijk een leven te rekken (zie Terry Schiavo).

    Gelukkig had de Paus zelf al aangegeven, dat hij niet meer opgenomen etc. wilde worden.

    R. I. P. , dat verdient de man wel.
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  4. #4

    Standaard

    Eindelijk!

    Sorry dat ik het zo zeg, maar iedereen kon zien dat het niet meer te doen was voor die man. Hij is idd zo beter af.

  5. #5

    Standaard !!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maick Werner
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    zat er natuurlijk aan te komen.

    Wel lullig voor mijn ma. Die gaat volgende week naar Rome toe. Dan zal ze wel niet het vaticaan kunnen bezoeken! Ik vind het lulliger voor mijn ma dan voor de paus. Die man is veel beter af zo.
    Daar ben ik het volkomen mee eens. Ik vond het al zielig toen hij aan het balkon verscheen en probeerde te praten. Je zag 'm gewoon happen naar lucht. Zoiets vind ik niet ok. Het is niet menselijk een leven te rekken (zie Terry Schiavo).

    Gelukkig had de Paus zelf al aangegeven, dat hij niet meer opgenomen etc. wilde worden.

    R. I. P. , dat verdient de man wel.
    Jup zo zie ik het ook!
    ik zelf ben niet echt met het geloof bezig ofzo.
    Met sommige dingen was ik het ook niet met hem eens.
    Hij heeft ook wel veel goede dingen gedaan!
    Weet nu niet zo snel iets op te noemen..

    de was geloof ik geen topic over de paus
    als die de wel is heb hem niet gezien

    RIP
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  6. #6

    Standaard

    mij doet het eigenlijk helemaal niks...ik ben absoluut niet gelovig.
    Voor mij is het gewoon een van de duizenden die elke dag (helaas) sterven.
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Eindelijk!

    Sorry dat ik het zo zeg, maar iedereen kon zien dat het niet meer te doen was voor die man. Hij is idd zo beter af.
    En niet alleen hij maar tevens de rest van deze aardkloot. Ik weet dat ik hier misschien sommige mensen mee tegen de schenen zal schoppen maar ik kon niet wachten tot deze man aan z'n eind zou komen. Een typisch voorbeeld van een verkeerde persoon op de verkeerde plaats in de verkeerde tijd. Het bloed dat, weliswaar indirect maar toch, aan deze man z'n handen kleeft is werkelijk niet te bevatten. Ik geef toe dat het nog net geen Pius XII is en dat ie ook de inquisitie geen nieuw leven heeft ingeblazen (waarschijnlijk wel overwogen :wink: ) maar ik raak toch ernstig geagiteerd als ik alleen maar kijk naar die semi-helden verering die hem nu ten deel valt. Blijkt eens temeer hoe idioot het katholicisme is, immers de persoon van de paus zou er toch niet toe moeten doen, maar enkel en alleen zijn functie als vertegenwoordiger van god op aarde. Ik ben benieuwd hoeveel busladingen jonge jongetjes er doorheen gaan, eer de kardinalen er uit zijn wie de volgende paus gaat worden en de Sixtijnse Kapel weer zullen verlaten. Gadver!! Maar ja, de paus is dood en mijn week kan al bijna niet meer stuk! Bij gebrek aan champagne trek ik nog maar een flesje wijn open om dit heugelijke feit te vieren. Santé!!!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aronofsky
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Eindelijk!

    Sorry dat ik het zo zeg, maar iedereen kon zien dat het niet meer te doen was voor die man. Hij is idd zo beter af.
    En niet alleen hij maar tevens de rest van deze aardkloot. Ik weet dat ik hier misschien sommige mensen mee tegen de schenen zal schoppen maar ik kon niet wachten tot deze man aan z'n eind zou komen. Een typisch voorbeeld van een verkeerde persoon op de verkeerde plaats in de verkeerde tijd. Het bloed dat, weliswaar indirect maar toch, aan deze man z'n handen kleeft is werkelijk niet te bevatten. Ik geef toe dat het nog net geen Pius XII is en dat ie ook de inquisitie geen nieuw leven heeft ingeblazen (waarschijnlijk wel overwogen :wink: ) maar ik raak toch ernstig geagiteerd als ik alleen maar kijk naar die semi-helden verering die hem nu ten deel valt. Blijkt eens temeer hoe idioot het katholicisme is, immers de persoon van de paus zou er toch niet toe moeten doen, maar enkel en alleen zijn functie als vertegenwoordiger van god op aarde. Ik ben benieuwd hoeveel busladingen jonge jongetjes er doorheen gaan, eer de kardinalen er uit zijn wie de volgende paus gaat worden en de Sixtijnse Kapel weer zullen verlaten. Bij gebrek aan champagne trek ik nog maar een flesje wijn open om dit heugelijke feit te vieren. Santé!!!
    ik kan mij wel vinden in jouw opmerking....
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  9. #9

    Standaard

    ja idd eindelijk. Was voor hem zelf ook ondragelijk ik had altijd het idee dat de man al 10 jaar dood was, al na de aanslag is hij gewoon nooit meer de oude geworden. Ik laat me overgens door mijn vader vertellen dat de Belgische kardinaal grote kans maakt (maar kan ook zomaar iemand anders worden :wink om de nieuwe popi jopi te worden. Tot die tijd moeten we maar kijken naar het hele circus rond de dood van poop, popi jopi 2
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  10. #10

    Standaard

    R.I.P.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  11. #11
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Ik heb geen sympathieën voor de man, nooit gehad. En dat komt voornamelijk omdat ik niet geloof in afgezanten of vertegenwoordigers van god, eender welke god. Maar mensen hebben geloof nodig, iedereen. In niets geloven is ook geloven. Daarom verbaasd het me ook niet dat er zoveel mensen naar Rome trekken of het feit dat er zoveel heisa rond gemaakt wordt. Het wordt pas echt gevaarlijk als diezelfde hoeveelheid overtuiging voor slechte zaken gebruikt wordt. Elke actie heeft een reactie, daarom dat sommige pauselijke uitspraken (goed bedoeld in zijn christelijke zin/ogen) fatale gevolgen hebben op andere sociale en menselijke vlakken. Maar wat moet je doen in een tijd dat de kerk onder vuur ligt, dat mensen massaal de kerk als huis van god verlaten. Ofwel trek je de broeksriem verder aan en keer je terug naar de harde lijnen van de christelijke kern. Ofwel versoepel je en laat je andere invloeden toe met kans dat de kerk zijn identiteit verliest. Spartelen om te overleven en in zo'n geval keer je meestal terug naar je oerinstincten die over het algemeen wat conservatiever zijn.
    Mensen zijn wezens die elke dag van gedacht en idee veranderen. Dezelfde mensen die een paus verfoeien of links laten liggen kunnen de dag daarna weer trots en fier zijn dat de nieuwe paus uit hun land komt. Een westers mens is een vat vol emoties dat elke dag weer door elkaar geklutst wordt. Altijd op zoek naar wie je bent, waar je voor staat, en in koude tijden altijd teruggrijpt naar een hoger wezen om toevlucht tot te zoeken. Hoop doet leven. Om Najib's vader te quoten; "Alles komt goed".
    And the show must go on...

  12. #12

    Standaard

    Ik heb niets met de kerk, zo ook niets met het katholiscisme en al helemaal niet met de paus.

    Er is me echter wel een ding bijgebleven wat iemand recent op de tv vertelde. Als de paus zou sterven dan is een van zijn grootste verdiensten het feit dat hij, ziek en oud als hij is, een belangrijk signaal afgeeft naar jongere generaties: oudere mensen kun je niet zo maar wegvlakken, oftewel als je oud bent dan kan er nog voldoende wilskracht en energie over zijn...

    Vond ik wel mooi voor al die 'ouwetjes' die weg zitten te kwijnen in hun 2-sterren verzorgingshuizen met zondagmiddagbingo en gepureerd eten.
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  13. #13

    Standaard

    het viel me sowieso op hoeveel jongeren daar nu op dat plein staan, ongelovelijk werkelijk. Dat zou in Nederland nooit zo zijn.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  14. #14
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Tja in Nederland hebben we ook in het recente verleden weinig respect getoond voor de persoon van de paus en diens instituut het Vaticaan.

    Dat wordt ook schrikbarend duidelijk als ik de documentaires zie op de verschillende zenders over de Paus zijn leven. Wij Nederlanders trommelen ons op de borst hoe geweldig wij zijn en spugen op alles wat wij als individu afkeuren.
    Onze maatschappij is na het ontzuilen niet echt een toonbeeld geworden van hoe het wel moet zijn, alles moet kunnen en als het niet kan is de ander achterlijk want wij hebben gelijk.

    Hoewel de vaticaan een conservatief bolwerk is houdt het vast aan bepaalde waarden die gedeeld worden door heel veel mensen. Of ik het eens ben met die waarden is een ander verhaal maar die bieden wel een stabielere vorm van samenleving als de Nederlandse versie die in vergelijk puur egoistisch is.

    Moge de Paus rusten in vrede en lang leve de volgende paus. 8)
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  15. #15

    Standaard

    Eindelijk is hij dood. Veel beter voor de man zelf... want zeg nou eerlijk, zoals het de afgelopen jaren ging was het toch geen leven meer?

  16. #16
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    ,,Ik geef me met vreugde volledig aan de maagd Maria over.'' Dat zijn de laatste woorden die de paus gisteren, in een afscheidsbriefje, tot zijn medewerkers richtte. Die woorden hoeven niet te verbazen, want Johannes Paulus II is ervan overtuigd dat Maria zijn leven heeft gered.
    In 1981 wordt de paus op het Sint-Pietersplein beschoten door de Turk Ali Agça. Johannes Paulus II raakt hierbij zwaargewond aan de onderbuik, maar geneest al bij al wonderbaarlijk snel. De paus twijfelt er niet aan dat hij deze redding te danken heeft aan de Heilige Maagd Maria. De aanslag vond immers plaats exact zestig jaar nadat Maria in het Portugese Fatima aan drie kinderen verscheen. Dag en uur waren precies dezelfde.
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  17. #17

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Eindelijk is hij dood. Veel beter voor de man zelf... want zeg nou eerlijk, zoals het de afgelopen jaren ging was het toch geen leven meer?
    Je hebt mensen die leven en overleven, de Paus is duidelijk de laatste groep.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pieter bond
    ,,Ik geef me met vreugde volledig aan de maagd Maria over.'' Dat zijn de laatste woorden die de paus gisteren, in een afscheidsbriefje, tot zijn medewerkers richtte. Die woorden hoeven niet te verbazen, want Johannes Paulus II is ervan overtuigd dat Maria zijn leven heeft gered.
    In 1981 wordt de paus op het Sint-Pietersplein beschoten door de Turk Ali Agça. Johannes Paulus II raakt hierbij zwaargewond aan de onderbuik, maar geneest al bij al wonderbaarlijk snel. De paus twijfelt er niet aan dat hij deze redding te danken heeft aan de Heilige Maagd Maria. De aanslag vond immers plaats exact zestig jaar nadat Maria in het Portugese Fatima aan drie kinderen verscheen. Dag en uur waren precies dezelfde.
    De Paus schijnt een echte sportman te zijn geweest, iemand met goede conditie. Niet zo gek dat hij zo snel weer op de been is. Kijk maar naar de standaard F1 coureur die een klap maakt.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  20. #20

    Standaard

    Eindelijk, imo een fascist!

  21. #21

    Standaard

    want... zomaar wat roepen kan ik ook, ook onderbouwing AUB
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Ik heb geen sympathieën voor de man, nooit gehad. En dat komt voornamelijk omdat ik niet geloof in afgezanten of vertegenwoordigers van god, eender welke god. Maar mensen hebben geloof nodig, iedereen. In niets geloven is ook geloven. Daarom verbaasd het me ook niet dat er zoveel mensen naar Rome trekken of het feit dat er zoveel heisa rond gemaakt wordt. Het wordt pas echt gevaarlijk als diezelfde hoeveelheid overtuiging voor slechte zaken gebruikt wordt. Elke actie heeft een reactie, daarom dat sommige pauselijke uitspraken (goed bedoeld in zijn christelijke zin/ogen) fatale gevolgen hebben op andere sociale en menselijke vlakken. Maar wat moet je doen in een tijd dat de kerk onder vuur ligt, dat mensen massaal de kerk als huis van god verlaten. Ofwel trek je de broeksriem verder aan en keer je terug naar de harde lijnen van de christelijke kern. Ofwel versoepel je en laat je andere invloeden toe met kans dat de kerk zijn identiteit verliest. Spartelen om te overleven en in zo'n geval keer je meestal terug naar je oerinstincten die over het algemeen wat conservatiever zijn.
    Mensen zijn wezens die elke dag van gedacht en idee veranderen. Dezelfde mensen die een paus verfoeien of links laten liggen kunnen de dag daarna weer trots en fier zijn dat de nieuwe paus uit hun land komt. Een westers mens is een vat vol emoties dat elke dag weer door elkaar geklutst wordt. Altijd op zoek naar wie je bent, waar je voor staat, en in koude tijden altijd teruggrijpt naar een hoger wezen om toevlucht tot te zoeken. Hoop doet leven. Om Najib's vader te quoten; "Alles komt goed".
    And the show must go on...
    Niet lullig bedoeld hoor maar..
    Christelijk geloof heeft niet veel met de paus te maken!
    Wel het katholieke geloof.
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  23. #23

    Standaard

    Lekker kortzichtige opmerkingen worden hier gemaakt zeg!

    Ik ben geen Katholiek, geen fan, bewonderaar, aanhanger of wat dan ook van deze Paus, en zeker niet van zijn ideeën over de kerk, maar vlak niet uit wat deze man eigenhandig heeft gedaan voor de wereldpolitiek! Hij heeft aan de wieg gestaan van de val van het communisme en heeft ook veelvuldig getracht om de vrede te bewaren. En de schuldbekentenis van de Katholieke Kerk voor al het bloedvergieten e.d. is ook zijn initiatief geweest!

    Dus Rogier, graag onderbouwing van je mening, want iemand zomaar een fascist roepen, kan natuurlijk niet! Tenzij je geen idee hebt wat het fascisme inhoudt...

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    want... zomaar wat roepen kan ik ook, ook onderbouwing AUB
    Ik zei in mijn ogen (imo) een fascist... dan hoef ik toch geen uitleg te geven? Maar ok wat onderbouwingen prima:

    tegen vrouwelijke functies in de kerk
    tegen homo-huwelijk
    tegen abortus
    tegen euthanasie
    tegen anti-conceptie

    terwijl hij weet dat hij erg veel (indirecte) macht heeft over een hoop katholieken, zodat mensen er naar gaan luisteren

    nu kan je zeggen: die mensen kiezen daar zelf voor... maar de meeste mensen die zo van de paus zijn hebben een onderontwikkeld zelfbeeld omdat ze zelf geen mening kunnen innemen en daarom maar klakkeloos alles overnemen van hem....

    maar nogmaals (ik hou niet van discussies via een forum) het is mijn mening


    en PS naar Herjan.....
    Ik heb 2 jaar geschiedenis gestudeerd aan de HRO te Rotterdam met als eindrichting fascisme dus ik weet er wel wat van hoor, maar als jij iemand ******** noemt bedoel jij dan ook een zak met een kloot er in?????

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Demon
    Niet lullig bedoeld hoor maar..
    Christelijk geloof heeft niet veel met de paus te maken!
    Wel het katholieke geloof.
    Ook niet lullig bedoeld, maar het katholieke geloof is 1 van de stromingen binnen het Christelijk geloof. De andere stroming is het protenstantse, waar bijv. de Gereferomeerde en de Hervormde kerk uit voort zijn gekomen.

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •