Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 160 worden weergegeven.
  1. #26

  2. #27

    Standaard

    jammer dat mensen die tegen mij `aanschopte` niet meer reageren

    En Kasper ik ben het met je eens.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Demon
    Niet lullig bedoeld hoor maar..
    Christelijk geloof heeft niet veel met de paus te maken!
    Wel het katholieke geloof.
    Ook niet lullig bedoeld, maar het katholieke geloof is 1 van de stromingen binnen het Christelijk geloof. De andere stroming is het protenstantse, waar bijv. de Gereferomeerde en de Hervormde kerk uit voort zijn gekomen.
    Wat ik bedoelde de zit veel verschil in
    De paus staat los van het christelijke geloof

    Katholieke heb de pastor
    Christelijke de dominee <-- bedoel niet klaas Bruinsma
    Maar de zit echt heel veel verschil in
    Katholieke waren de eerder dan de christenen
    In het bijzonder de kruistocht
    Als jij christelijk ben en ik zou katholiek zijn
    Mocht ik jou toen vermoorden en dan kreeg ik nog een pluim ook

    Hoe het heel precies zit weet ik niet
    Maar na de Beeldenstorm is de een hoop veranderd
    Wat wel zo beter is

    Onze vader is ook anders dan bij de katholieken
    En zo zijn de nog wel veel meer dingen
    Dat bedoelde ik dus
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Wijsbroek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    want... zomaar wat roepen kan ik ook, ook onderbouwing AUB
    tegen vrouwelijke functies in de kerk
    tegen homo-huwelijk
    tegen abortus
    tegen euthanasie
    tegen anti-conceptie
    Tegen vrouwelijke functies in de kerk. Goed punt, maar om dat nou te vergelijken met hitler... tis niet alsof hij ook alle vrouwen liet slachten...

    Homo's zijn zoveel mensen tegen, is iedere concervatief een fasist?

    Abortus en euthanasie is het zelfde verhaal, ik ben ook tegen 99% van de abortussen.

    Anti-conceptie is wel een sterk punt, dankzij hem zijn er in Afrika velen honderdduizenden gestorfen.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  5. #30
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Wijsbroek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    want... zomaar wat roepen kan ik ook, ook onderbouwing AUB
    tegen vrouwelijke functies in de kerk
    tegen homo-huwelijk
    tegen abortus
    tegen euthanasie
    tegen anti-conceptie
    Tegen vrouwelijke functies in de kerk. Goed punt, maar om dat nou te vergelijken met hitler... tis niet alsof hij ook alle vrouwen liet slachten...

    Homo's zijn zoveel mensen tegen, is iedere concervatief een fasist?

    Abortus en euthanasie is het zelfde verhaal, ik ben ook tegen 99% van de abortussen.

    Anti-conceptie is wel een sterk punt, dankzij hem zijn er in Afrika velen honderdduizenden gestorfen.

    Je kan een Fascist zijn op geheel eigen manier. Daarvoor hoef je niet direct vergeleken te worden met Mussolini of Hitler o.i.d.

  6. #31

    Standaard

    maar om nou het woordt concervatief gelijk te stellen tot facist gaat wel erg ver hoor! Hoeveel CDA, VVD stemmers zijn er wel niet!!! Die beide partijen staan voor al deze punten (los van de condooms en de vrouwen discriminatie).
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01
    Tja in Nederland hebben we ook in het recente verleden weinig respect getoond voor de persoon van de paus en diens instituut het Vaticaan.

    Dat wordt ook schrikbarend duidelijk als ik de documentaires zie op de verschillende zenders over de Paus zijn leven. Wij Nederlanders trommelen ons op de borst hoe geweldig wij zijn en spugen op alles wat wij als individu afkeuren.
    Onze maatschappij is na het ontzuilen niet echt een toonbeeld geworden van hoe het wel moet zijn, alles moet kunnen en als het niet kan is de ander achterlijk want wij hebben gelijk.

    Hoewel de vaticaan een conservatief bolwerk is houdt het vast aan bepaalde waarden die gedeeld worden door heel veel mensen. Of ik het eens ben met die waarden is een ander verhaal maar die bieden wel een stabielere vorm van samenleving als de Nederlandse versie die in vergelijk puur egoistisch is.

    Moge de Paus rusten in vrede en lang leve de volgende paus. 8)

    Helemaal mee eens!
    Every Man Dies,
    Not Every Man Really Lives

  8. #33
    Super Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Sint Odiliënberg (L)

    Standaard

    fas·cis·me (het ~)
    1 ideologie, berustende op nationalistische, autoritaire en corporatieve beginselen, zoals Mussolini in Italië aanhing

    Weet iedereen ook weer wat dat betekent .

  9. #34
    Super Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Sint Odiliënberg (L)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01
    Tja in Nederland hebben we ook in het recente verleden weinig respect getoond voor de persoon van de paus en diens instituut het Vaticaan.

    Dat wordt ook schrikbarend duidelijk als ik de documentaires zie op de verschillende zenders over de Paus zijn leven. Wij Nederlanders trommelen ons op de borst hoe geweldig wij zijn en spugen op alles wat wij als individu afkeuren.
    Onze maatschappij is na het ontzuilen niet echt een toonbeeld geworden van hoe het wel moet zijn, alles moet kunnen en als het niet kan is de ander achterlijk want wij hebben gelijk.

    Hoewel de vaticaan een conservatief bolwerk is houdt het vast aan bepaalde waarden die gedeeld worden door heel veel mensen. Of ik het eens ben met die waarden is een ander verhaal maar die bieden wel een stabielere vorm van samenleving als de Nederlandse versie die in vergelijk puur egoistisch is.

    Moge de Paus rusten in vrede en lang leve de volgende paus. 8)
    Hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens, alhoewel ik niet gelovig ben.
    Goed verwoord!

  10. #35

    Standaard

    ZUCHT


    waarom heeft niemand mijn PS gelezen een aantal reacties hierboven???

    Ik citeer mezelf:

    en PS naar Herjan.....
    Ik heb 2 jaar geschiedenis gestudeerd aan de HRO te Rotterdam met als eindrichting fascisme dus ik weet er wel wat van hoor, maar als jij iemand ******** noemt bedoel jij dan ook een zak met een kloot er in?????

  11. #36

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Wijsbroek
    ZUCHT


    waarom heeft niemand mijn PS gelezen een aantal reacties hierboven???

    Ik citeer mezelf:

    en PS naar Herjan.....
    Ik heb 2 jaar geschiedenis gestudeerd aan de HRO te Rotterdam met als eindrichting fascisme dus ik weet er wel wat van hoor, maar als jij iemand ******** noemt bedoel jij dan ook een zak met een kloot er in?????
    Ik zou m'n schoolgeld terugvragen.

    Zelfs met mijn basiskennis van fascisme kan ik geen enkele van de hoofdeigenschappen daarvan (suprioriteitsbenadrukking, gewelddadigheid, extreem nationalisme en militarisme, het zoeken van zondebokken, het compleet opzij willen schuiven van de mensenrechten) terugvinden in de conservatievere opvattingen van de paus. De term is gewoon totaal niet op zijn plaats.

  13. #38
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aronofsky
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Eindelijk!

    Sorry dat ik het zo zeg, maar iedereen kon zien dat het niet meer te doen was voor die man. Hij is idd zo beter af.
    En niet alleen hij maar tevens de rest van deze aardkloot. Ik weet dat ik hier misschien sommige mensen mee tegen de schenen zal schoppen maar ik kon niet wachten tot deze man aan z'n eind zou komen. Een typisch voorbeeld van een verkeerde persoon op de verkeerde plaats in de verkeerde tijd. Het bloed dat, weliswaar indirect maar toch, aan deze man z'n handen kleeft is werkelijk niet te bevatten. Ik geef toe dat het nog net geen Pius XII is en dat ie ook de inquisitie geen nieuw leven heeft ingeblazen (waarschijnlijk wel overwogen :wink: ) maar ik raak toch ernstig geagiteerd als ik alleen maar kijk naar die semi-helden verering die hem nu ten deel valt. Blijkt eens temeer hoe idioot het katholicisme is, immers de persoon van de paus zou er toch niet toe moeten doen, maar enkel en alleen zijn functie als vertegenwoordiger van god op aarde. Ik ben benieuwd hoeveel busladingen jonge jongetjes er doorheen gaan, eer de kardinalen er uit zijn wie de volgende paus gaat worden en de Sixtijnse Kapel weer zullen verlaten. Gadver!! Maar ja, de paus is dood en mijn week kan al bijna niet meer stuk! Bij gebrek aan champagne trek ik nog maar een flesje wijn open om dit heugelijke feit te vieren. Santé!!!

    En Thom de Graaf is ook al opgestapt :wink: Dus mijn week kan ook niet meer stuk . :P

    Top santé

  14. #39

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aronofsky
    En niet alleen hij maar tevens de rest van deze aardkloot. Ik weet dat ik hier misschien sommige mensen mee tegen de schenen zal schoppen maar ik kon niet wachten tot deze man aan z'n eind zou komen. Een typisch voorbeeld van een verkeerde persoon op de verkeerde plaats in de verkeerde tijd. Het bloed dat, weliswaar indirect maar toch, aan deze man z'n handen kleeft is werkelijk niet te bevatten. Ik geef toe dat het nog net geen Pius XII is en dat ie ook de inquisitie geen nieuw leven heeft ingeblazen (waarschijnlijk wel overwogen :wink: ) maar ik raak toch ernstig geagiteerd als ik alleen maar kijk naar die semi-helden verering die hem nu ten deel valt. Blijkt eens temeer hoe idioot het katholicisme is, immers de persoon van de paus zou er toch niet toe moeten doen, maar enkel en alleen zijn functie als vertegenwoordiger van god op aarde. Ik ben benieuwd hoeveel busladingen jonge jongetjes er doorheen gaan, eer de kardinalen er uit zijn wie de volgende paus gaat worden en de Sixtijnse Kapel weer zullen verlaten. Gadver!! Maar ja, de paus is dood en mijn week kan al bijna niet meer stuk! Bij gebrek aan champagne trek ik nog maar een flesje wijn open om dit heugelijke feit te vieren. Santé!!!
    Hulde! Volledig mee eens.

  16. #41
    Super Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Sint Odiliënberg (L)

    Standaard

    Kun je ook zo'n stukje over de andere geloven schrijven Aranofsky?
    Ben benieuwd wat je over de verering van andere geloofsiconen te zeggen hebt .

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Wijsbroek
    ZUCHT


    waarom heeft niemand mijn PS gelezen een aantal reacties hierboven???

    Ik citeer mezelf:

    en PS naar Herjan.....
    Ik heb 2 jaar geschiedenis gestudeerd aan de HRO te Rotterdam met als eindrichting fascisme dus ik weet er wel wat van hoor, maar als jij iemand ******** noemt bedoel jij dan ook een zak met een kloot er in?????
    Ik heb het wel gelezen. Maar dat veranderd er niets aan. Iemand die conservatief is is facist dat is een synoniem geworden bij jou? Geschiedenis is een van de leukste en beste vakken die ik op de HAVO krijg. Een studie geschiedenis is bij mij ook zeker door het hoofd geschoten, maar ik had 2 struikelblokken: Wat moet ik met bachlor GS en ik moet zoveel lezen, ik ben dyslecties (zie forum :P ) en dan schiet dat dus niet zo op. Ik heb er dus vanaf gezien.

    Maar, en correct me if i'm wrong is een facist ook niet iemand die andere letterlijk veroordeeld (dus straf oplegt, onderdrukt etc) als deze afwijkt van het idiaalbeeld.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  18. #43

    Standaard

    JLC,

    Door mijn linkse achtergrond (en actieve deelname aan activiteiten) is het woord fascist `in`. We zeggen niet tegen JP Balkenende `wat ben je een ******** zeg, dat je de zorg af laat sterven`.... nee we zeggen `JP je bent een fascist!`...

    Dus als jullie je er aan storen, sue me... ik heb het nu al 100x uitgelegd en voor mij is het nu klaar

    en JLC goed dat je even zei dat je dyslectisch was, ik had al zo mijn vraagtekens

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Wijsbroek
    JLC,

    Door mijn linkse achtergrond (en actieve deelname aan activiteiten) is het woord fascist `in`. We zeggen niet tegen JP Balkenende `wat ben je een ******** zeg, dat je de zorg af laat sterven`.... nee we zeggen `JP je bent een fascist!`...

    Dus als jullie je er aan storen, sue me... ik heb het nu al 100x uitgelegd en voor mij is het nu klaar

    en JLC goed dat je even zei dat je dyslectisch was, ik had al zo mijn vraagtekens
    Ja ok, als je het zo bekijkt dan kan ik er nog wel inkomen. Er is nou eenmaal geen twijfel over mogelijk dat hij uiterst concervatief is en daar kun je dan idd je eigen interpetatie aan geven.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  20. #45

    Standaard

    en dat wilde ik al bij mijn tweede reply in deze topic duidelijk maken....maar goed...

    Ik `sluit` mijn abonnement hier, ik heb em al genoeg aandacht gegeven door er over na te denken :P

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chaos
    Kun je ook zo'n stukje over de andere geloven schrijven Aranofsky?
    Ben benieuwd wat je over de verering van andere geloofsiconen te zeggen hebt .
    Ja, schrijf vooral nog eens zo'n 'leuk' ongefundeerd stukje over andere geloven, over de Islam bijvoorbeeld, of, beter nog, over het Jodendom. Ik kan niet wachten.

    Er is heel veel kritiek mogelijk op de paus en het beleid van de katholieke kerk, maar om nou alom bewondering te uiten voor zo'n bevooroordeelde karikatuur door een rabiate papenhater, dat getuigt ook niet bepaald van tolerantie en intelligentie.
    De dood van een ander mens vieren, dan ben je volgens mij echt niet goed bij je hoofd, hoe oneens je het ook bent met zijn opvattingen en ideeën.

  22. #47
    Super Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Sint Odiliënberg (L)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Citaat Oorspronkelijk gepost door chaos
    Kun je ook zo'n stukje over de andere geloven schrijven Aranofsky?
    Ben benieuwd wat je over de verering van andere geloofsiconen te zeggen hebt .
    Ja, schrijf vooral nog eens zo'n 'leuk' ongefundeerd stukje over andere geloven, over de Islam bijvoorbeeld, of, beter nog, over het Jodendom. Ik kan niet wachten.
    Hè jammer, nu valt m'n plan in duigen, dit was juist de bedoeling .

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    De dood van een ander mens vieren, dan ben je volgens mij echt niet goed bij je hoofd, hoe oneens je het ook bent met zijn opvattingen en ideeën.
    Hier heb je 100% gelijk in - heb zelf dan ook geen fles wijn opengetrokken (niet in de laatste plaats omdat ik niet drink), een feestje vieren om de dood van deze man gaat erg ver. Erom feesten is wat anders dan er niet rouwig om zijn. Ik vond zelf de paus nu niet de beste paus die de mensheid zich kon wensen, verre van zelfs, maar om nu op zijn graf te gaan dansen, vind ik een ander verhaal. Ikzelf was het vooral eens met de argumentatie van Aronofsky met betrekking tot de 'verdiensten' van de paus. Verder ga ik absoluut geen feestje vieren, vind dat zelfs erg onsmakelijk en van weinig respect betuigen. Ik kan echter ook absoluut niet rouwig zijn om de dood van de man in zijn functie als paus.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Citaat Oorspronkelijk gepost door chaos
    Kun je ook zo'n stukje over de andere geloven schrijven Aranofsky?
    Ben benieuwd wat je over de verering van andere geloofsiconen te zeggen hebt .
    Ja, schrijf vooral nog eens zo'n 'leuk' ongefundeerd stukje over andere geloven, over de Islam bijvoorbeeld, of, beter nog, over het Jodendom. Ik kan niet wachten.

    Er is heel veel kritiek mogelijk op de paus en het beleid van de katholieke kerk, maar om nou alom bewondering te uiten voor zo'n bevooroordeelde karikatuur door een rabiate papenhater, dat getuigt ook niet bepaald van tolerantie en intelligentie.
    De dood van een ander mens vieren, dan ben je volgens mij echt niet goed bij je hoofd, hoe oneens je het ook bent met zijn opvattingen en ideeën.
    ''om nou alom bewondering te uiten voor zo'n bevooroordeelde karikatuur door een rabiate papenhater, dat getuigt ook niet bepaald van tolerantie en intelligentie''...hmmm, die ''alom bewondering'' (die overigens wel meevalt gezien het feit dat er slechts 3 mensen zijn die het er gedeeltelijk mee eens blijken te zijn...zet dat eens af tegen 1 miljard katholieken :wink: ) is inderdaad niet nodig maar om dit nu af te schilderen als teken van weinig ''tolerantie en intelligentie'' lijkt me ook wel enigszins kort door de bocht .

    Feit blijft dat de Katholieke kerk het blijkbaar nodig heeft geacht de Bijbel te negeren en zelf het instituut 'paus', als vertegenwoordiger van God op aarde, in het leven te roepen.(tezamen met het Tibetaans Boeddhisme, maar ik schat de daadwerkelijke positie van de Dalai Lama binnen dat geloof toch iets anders in) Dit alles verklaart mijn afkeer van dit fenomeen, hoewel ik zeker het katholieke geloof an sich en religies in het algemeen respecteer.(ik zal dan ook niet verder gaan fulmineren tegen andere geloven ) Ik weet ook wel dat het fenomeen paus integraal onderdeel uitmaakt van het Katholicisme en dat het overlijden van deze paus hier geen verandering in zal gaan brengen maar dit alles neemt niet weg dat deze man imho meer slechts heeft gebracht dan goeds. Hij zou het communisme hebben verdreven en in vele gevallen de vrede hebben bewerkstelligd/bewaard. De bewering dat hij geholpen zou hebben het communisme ten val te brengen is minder steekhoudend dan ongeveer alle tegenargumenten die in deze thread zijn geopperd.

    Ik meen me in ieder geval niet te herinneren dat dit alles in Polen is begonnen en de landen waar er meer sprake was van de aanzet geven tot (voormalig Oost-Duitsland en Rusland) zijn zo'n beetje net zo Rooms-Katholiek als Israël. Als voorbeeldje van onvermogen de vrede te bewaren lijkt mij Rwanda (ga vooral de film Hotel Rwanda zien trouwens ) wel een aardig voorbeeld. 57 % katholieken (die Belgische missionarissen hebben hun werk aardig gedaan!) en niet in staat gebleken om zo'n beetje 1.000.000 moorden te voorkomen. Ik wil hier duidelijk bij zeggen dat dit hem niet valt aan te rekenen maar als hij toch op zijn merites beoordeeld wordt dan mag dit niet onvermeld blijven.

    Blijft dus over de vraag of iemand blij mag zijn over de dood van een ander mens. In bepaalde gevallen (oorlogsmisdadigers, moordenaars, verkrachters, etc.) is dit natuurlijk een open deurtje maar hier....... ach, wat deert het me ook. Ik ben idd blij dat die man is overleden. Dan mag (en zal) je wel zeggen/denken dat dit niet hoort, en ik zou het ook liever niet zo willen maar ik heb toch een bepaalde opluchting ervaren toen deze man zijn laatste adem had uitgeblazen. En dan maar hopen dat de volgende een ietwat realistischer wereldbeeld er op nahoudt. Nu ga ik even wat nuttigers doen dan vervelend lange verhalen schrijven. Ciao!

  25. #50

    Standaard

    De herrinering die me altijd bij zal blijven aan deze paus zijn z,n woorden ''Nederland,dank voor die bloeme''

    Ps.En het liedje ''Popie Jopie''

    R.I.P.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •