Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 160 worden weergegeven.
  1. #51

  2. #52
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    dat hele vaticaan is vol met mensen die nog liegen onder het bidden...

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath
    dat hele vaticaan is vol met mensen die nog liegen onder het bidden...
    Hoezo,heb je geen gelijk gehad daar?
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kasper Peters
    Wilde jullie dit niet onthouden:

    meesterlijk, daar moet je ook de humor van kunnen inzien (zolang hij geshoped is natuurlijk :wink: ).
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  5. #55
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Tja en Hoeveel Joden uit Nederland zijn nooit meer teruggekeerd in Nederland na de 2de WO???? Hoeveel Nederlanders tijdens de WOII waren er lid van de NSB????

    Laten mensen zich nou niet beter verklaren als het Vaticaan want in Nederland hebben we ook boter op ons hoofd als het gaat om misstanden tijdens de WOII. We waren niet zo heroisch als we wilden zijn.

    Religieen maken veel fouten, hoe groter hoe logger of hoe makkelijker misbruik te maken onder het mom van. Maar op het einde van de dag zijn ze een zinvolle contra-balans tgen het grenseloos egoisme dat wij onder het mom van individualisme verkopen.

    Godzijdank zijn er genoeg mensen die soundbites kunnen onderscheiden van het hele verhaal. Wat is de gedachte achter de beperking op contraceptie??? Is euthanasie en is abortus altijd zo,n geweldig goed????? Onderwerpen waar meer grijs tinten zijn dan zwart of wit.

    Deze Paus heeft veel zinvols gedaan, grappig dat deze man meer respect krijgt van moslims, hindoes, dan de gemiddelde Nederlander. wat zou dat nou zeggen???
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  6. #56

    Standaard

    Tjonge jonge. Snap dit geleuter allemaal niet. Hij is dood, OK? Hij was bekant een kasplantje, en hij is nou dood. Hij was een mens. Mensen maken fouten. Of zijn jullie zo perfect? Zeg t dan gerust ff, dan kom ik je handtekening halen voor eerste perfect persoon op aarde. Ben blij voor m. Om meteen weer het vaticaan en alle popes door de slijk te halen...

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Tjonge jonge. Snap dit geleuter allemaal niet. Hij is dood, OK? Hij was bekant een kasplantje, en hij is nou dood. Hij was een mens. Mensen maken fouten. Of zijn jullie zo perfect? Zeg t dan gerust ff, dan kom ik je handtekening halen voor eerste perfect persoon op aarde. Ben blij voor m. Om meteen weer het vaticaan en alle popes door de slijk te halen...
    Ja ieder mens maakt fouten...... en Hitler ook zeker???

    (damn verval ik weer in het fascisme...)

  8. #58

    Standaard

    Ik haal hier even een zeer toepasselijke tekst aan die ik op dat andere forum heb gevonden:
    Overgenomen uit de column van het Algemeen Dagblad door Annemarie Postma 04-04-05:

    Hij heeft ons leren leven. Nu leert hij ons sterven.
    De prachtigste eigenschappen worden hem toegedicht, maar onze bewierookte paus was iemand die, tegen beter weten in, keihard vasthield aan een conservatief, onrealistisch wereldbeeld.
    Hij bezocht 129 landen en gebieden. Niet om mensen te leren in vrijheid te leven, maar om hen zijn beperkende levensvisie op te leggen. Hij was geen boodschapper van God, maar een handelaar in angst.
    Niets heeft hij gedaan om de positie van vrouwen te verbeteren. Niets deed hij om mannen te leren verantwoording te nemen voor hun kinderen en een gelijkwaardige relatie op te bouwen met hun vrouw.
    Deze 'plaatsvervanger van God op aarde' kende vrouwen slechts als huishoudsters, fokfabrieken, hoeren en abortusplegende monsters. Hij zette ze aan tot ziekelijke offerbereidheid en verklaarde ze heilig als ze meer dan twintig kinderen kregen.
    Hij liet pasgeboren kinderen uitzichtloos lijden omdat abortus verboden is, onthield ongeneeslijk zieke mensen een genadigde dood omdat euthanasie een doodzonde is.
    Hij heeft honger en aids verspreid door condooms te verbieden, moedigde mensen in landen waar niet genoeg te eten is aan veel kinderen te baren, verfoeide mensen die niet in zijn kerken trouwden, ontnam miljoenenvan 'zijn' kinderen hun waarde en waardigheid omdat ze niet heteroseksueel waren en noemde het homohuwelijk zelfs de 'nieuwe ideologie van het kwaad'.
    Deze paus was een verstarde, bureaucratische man zonder eigenliefde, die op dictoriale wijze liet zien dat het de rooms-katholieke kerk niet gaat om het geloof, maar om absolute gehoorzaamheid; niet om zelf durven denken maar om volgen.
    Hij ontkende op alle denkbare manieren dat mensen behoefte hebben aan spiritualiteit, tenzij die onder controle staat van een club onderdrukte, oude homo's die vrouwen haten en die zelf in buitensporige luxe leven.
    Hij liet onverbloemd zien dat het katholicisme zich weinig gelegen laat liggen aan ratio en logica, en in feite gekant is tegen vrijheid van denken.
    de paus is dood. Volgens Nostradamus komt er nu nog één paus, en houdt de Rooms Katholieke kerk daarna op te bestaan zoals wij haar kennen.
    Laten we het hopen.
    Tot die tijd, als het even kan, een lesbsiche, zwarte ongehuwde moeder als Paus.
    Alles wat God schiep, schiep hij immers naar zijn evenbeeld.
    Dat kunnen toch onmogelijk alleen bange, discriminerende, onderontwikkelde mannen zijn.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #59
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Annemarie Postma wat een lompe trut, ik hoop dat iemand bij haar overlijden haar ook even op haar plaats zet.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  10. #60

    Standaard

    Annemarie Postma, dat is nou niet iemand waarvan ik een tekst echt serieus kan nemen.

    Deze dame is te zuur voor woorden , ik neem haar nog steeds kwalijk dat ze 1 aflevering van mijn favo tv-programma grondig heeft verpest met haar aanwezigheid, namelijk haar totale humorloze optreden in "Dit was het nieuws"


    En wat de paus aangaat, hij mag van mij rusten in vrede, al was het alleen maar uit respect voor al die gelovigen die wel in de functie van deze man geloven.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  11. #61
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Ik vind het een verwerpelijk idee dat we uberhaupt zo'n persoon aanstellen als "plaatsvervanger van god op aarde".

    Braakneigingen krijg ik bij het hele idee. Ik ben blij dat we van die man af zijn. Laat ze het hele pausgedoe maar afschaffen.
    Denk dat ze die tijd en geld beter in andere zaken kunnen stoppen. ( want er gaat ENORM veel geld om daar )

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Annemarie Postma, dat is nou niet iemand waarvan ik een tekst echt serieus kan nemen.
    Heb ze eerlijk gezegd nog nooit gezien, maar ik kan bovenstaande tekst wel volledig onderschrijven. Het is blijkbaar zelfs zover gekomen dat je als je kritiek op de paus hebt, automatisch gestenigd wordt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #63
    Super Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Sint Odiliënberg (L)

    Standaard

    IK ben zeker geen aanhanger van überhaupt een geloof maar wat ik wel heb is respect voor mensen die ergens in geloven.
    Ook al ben je het tot in de grondbeginselen met iemand oneens respect kun je nog wel hebben, iemand tot op de bodem afbranden is een veel gemakkelijker keuze.

    Als je nagaat wat je bv de paus allemaal kunt verwijten zijn dat in beginsel eigenlijk dingen die je iedere leider van een grote groepering kunt verwijten.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Annemarie Postma, dat is nou niet iemand waarvan ik een tekst echt serieus kan nemen.
    Heb ze eerlijk gezegd nog nooit gezien, maar ik kan bovenstaande tekst wel volledig onderschrijven. Het is blijkbaar zelfs zover gekomen dat je als je kritiek op de paus hebt, automatisch gestenigd wordt.
    Valt wel mee hoor, hier in Nederland mag je op alle geloofsovertuigingen gewoon kritiek geven, vraag maar aan Theo van Gogh
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  15. #65
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    waarom zou je geen kritiek mogen geven?

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath
    Ik vind het een verwerpelijk idee dat we uberhaupt zo'n persoon aanstellen als "plaatsvervanger van god op aarde".

    Braakneigingen krijg ik bij het hele idee. Ik ben blij dat we van die man af zijn. Laat ze het hele pausgedoe maar afschaffen.
    Denk dat ze die tijd en geld beter in andere zaken kunnen stoppen. ( want er gaat ENORM veel geld om daar )
    Had je kruispunt moeten kijken zondag, moet je wel ff een bakje bijpakken hoor! Die anie is me er ook eentje, jezus wat een kerel. Die doet alsof hij de penis van god is...
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  17. #67

    Standaard

    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  18. #68

  19. #69

    Standaard

    die is idd erg strak :P
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  20. #70

    Standaard

    Gek word ik van die overdreven media-aandacht. De zenders rollen ineens over elkaar heen met reportages, zelfs als er totaal niks te melden is. Z'n leven heb ik nu 30 keer op 10 verschillende zenders zien passeren.
    'k Heb maar weer een sterke DVD opgezet Over Het Vaticaan in de Nazi-tijd :P :P
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Gek word ik van die overdreven media-aandacht. De zenders rollen ineens over elkaar heen met reportages, zelfs als er totaal niks te melden is. Z'n leven heb ik nu 30 keer op 10 verschillende zenders zien passeren.
    'k Heb maar weer een sterke DVD opgezet Over Het Vaticaan in de Nazi-tijd :P :P
    'k Heb nu bijna alles op DVD, alleen nog niet de ketterverbrandingen op de brandstapels in de vroege Middeleeuwen. Pech dat er toen nog geen camera's waren. :wink:
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Gek word ik van die overdreven media-aandacht. De zenders rollen ineens over elkaar heen met reportages, zelfs als er totaal niks te melden is. Z'n leven heb ik nu 30 keer op 10 verschillende zenders zien passeren.
    'k Heb maar weer een sterke DVD opgezet Over Het Vaticaan in de Nazi-tijd :P :P
    AMEN to that! (zomaar een gokje :wink: )

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aronofsky
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Gek word ik van die overdreven media-aandacht. De zenders rollen ineens over elkaar heen met reportages, zelfs als er totaal niks te melden is. Z'n leven heb ik nu 30 keer op 10 verschillende zenders zien passeren.
    'k Heb maar weer een sterke DVD opgezet Over Het Vaticaan in de Nazi-tijd :P :P
    AMEN to that! (zomaar een gokje :wink: )
    Dit stemt niet overeen
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  24. #74

    Standaard

    Het geld verdienen is al begonnen

    In memoriam
    Paus Johannes Paulus II

    Paus Johannes Paulus II (Karol Joseph Wojtyla) was één van de meest geliefde personen van deze tijd.
    Zijn leiderschap en persoonlijke kruistocht tegen onrecht en onderdrukking vormden voor miljoenen mensen een bron van inspiratie.

    Johannes Paulus II was de eerste paus van Poolse komaf en een ware wereldburger. Hij sprak meerdere talen en reisde onafgebroken de wereld af om het Christendom te verkondigen. Zelfs een aanslag op zijn leven kon hem hier niet van weerhouden.

    Dit intieme portret over het leven en werk van Paus Johannes Paulus II geeft een fascinerende kijk op zijn opvattingen over geloof en barmhartigheid.
    Deze documentaire van een uur is dé documentaire over de paus. Mét bonusmateriaal.

    Extra's: 48 uur in het Vaticaan

    Releasedatum: 7 april 2005


    Bron:dvd-home
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Deze documentaire van een uur is dé documentaire over de paus. Mét bonusmateriaal.

    Extra's: 48 uur in het Vaticaan
    [/img]

    Bron:dvd-home
    Een docu van 'n uurtje over de één na langst zittende paus.....
    Klinkt als 'n must-have.....
    Of zitten er 48 aan extra's bij?
    you came on your own,
    and that's how you will leave

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •