De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Metallica: Some Kind Of Monster [DVD]

    Metallica: Some Kind Of Monster [DVD]

    De leden van Metallica geven zichzelf bloot in deze documentaire.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Vorige week vroeg ik nog naar en review hiervan,als of ik het aanvoelde
    Geweldige dvd van de grootste rock/metal band ter wereld.Van mij had de inhoud en extra,s een half bolletje meer gekregen.Gelijk bij de release ervan gekocht.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  3. #3

    Standaard

    Naar mijn mening heeft Metallica al hun laatste restjes geloofwaardigheid verspeeld door eerst het het commerciële pad in te slaan op Black album, Load en Re-Load (om daarna de weg helemaal kwijt te raken) en door hun verbeten strijd tegen Napster. Staat altijd een beetje lullig voor een Rock Miljonair die pretendeert aan de kant van de fans te staan. Waarmee ik niet pleit voor het grenzeloos downloaden van alle muziek die je vinden kunt, maar een briesende Lars Ulrich is niet meteen de eerste pleitbezorger die je te binnen schiet als je aan dit thema denkt. Lijkt en beetje op het Dagobert Duck syndroom.
    Deze DVD komt op mij over als een laatste poging om het verloren image van "kijk-ons-eens-net-als-iedereen-zijn" op te lappen. "Inzicht" in het dagelijks leven van Metallica naar het motto: wij zijn ook maar een gewoon garage-bandje met problemen...alleen met een iets hogere bankrekening.

    (En nou maar wachten tot heel metaal-minnend nederland over me heen valt :wink:
    ...One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew...
    --
    Blu-Ray: 350

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeanreno
    Naar mijn mening heeft Metallica al hun laatste restjes geloofwaardigheid verspeeld door eerst het het commerciële pad in te slaan op Black album, Load en Re-Load (om daarna de weg helemaal kwijt te raken) en door hun verbeten strijd tegen Napster. Staat altijd een beetje lullig voor een Rock Miljonair die pretendeert aan de kant van de fans te staan. Waarmee ik niet pleit voor het grenzeloos downloaden van alle muziek die je vinden kunt, maar een briesende Lars Ulrich is niet meteen de eerste pleitbezorger die je te binnen schiet als je aan dit thema denkt. Lijkt en beetje op het Dagobert Duck syndroom.
    Deze DVD komt op mij over als een laatste poging om het verloren image van "kijk-ons-eens-net-als-iedereen-zijn" op te lappen. "Inzicht" in het dagelijks leven van Metallica naar het motto: wij zijn ook maar een gewoon garage-bandje met problemen...alleen met een iets hogere bankrekening.

    (En nou maar wachten tot heel metaal-minnend nederland over me heen valt :wink:
    Wat is nu je probleem dan, dat ze geld verdienen met hun werk.
    Want meschien dat jij graag voor jan *** naar je werk gaat.
    kijk dat ze een zooi geld hebben komt omdat ze er voor gewerkt hebben(net zoals dagobert duck )
    en dat ze de commerciele weg hebben gekozen daar heb je gelijk in, maar ik denk omdat ze naar 'justice' zo groot zijn geworden het toch geen reet had uitgemaakt wat voor kant ze opgingen want ook als ze gewoon een soort van 'justice' 2 hadden gemaakt dat het dan ook niet goed was geweest of wel dan?

    verder vond ik het wel een interesante documentaire.

    What can we say about this guy. The ancient Romans had a word for it: Asshole!
    dvd's : filmpjes

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeanreno
    Deze DVD komt op mij over als een laatste poging om het verloren image van "kijk-ons-eens-net-als-iedereen-zijn" op te lappen. "Inzicht" in het dagelijks leven van Metallica naar het motto: wij zijn ook maar een gewoon garage-bandje met problemen...alleen met een iets hogere bankrekening.

    (En nou maar wachten tot heel metaal-minnend nederland over me heen valt :wink:
    Hier ben ik het niet mee eens.Er zijn maar weinig bands die alles ''durven'' uit de boeken te doen zoals Metallica nu doet met deze dvd.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeanreno
    Naar mijn mening heeft Metallica al hun laatste restjes geloofwaardigheid verspeeld door eerst het het commerciële pad in te slaan op Black album, Load en Re-Load (om daarna de weg helemaal kwijt te raken)
    Ze maken de muziek die ze zelf willen maken niet wat de mensen die zich fans noemden willen horen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeanreno
    en door hun verbeten strijd tegen Napster. Staat altijd een beetje lullig voor een Rock Miljonair die pretendeert aan de kant van de fans te staan. Waarmee ik niet pleit voor het grenzeloos downloaden van alle muziek die je vinden kunt, maar een briesende Lars Ulrich is niet meteen de eerste pleitbezorger die je te binnen schiet als je aan dit thema denkt. Lijkt en beetje op het Dagobert Duck syndroom.
    Als jij bijvoorbeeld een programmatje had geschreven en iedereen kopieerde het in plaats van het te kopen dan zou je ook boos zijn, ongeacht hoe rijk je er al mee was geworden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeanreno
    Deze DVD komt op mij over als een laatste poging om het verloren image van "kijk-ons-eens-net-als-iedereen-zijn" op te lappen. "Inzicht" in het dagelijks leven van Metallica naar het motto: wij zijn ook maar een gewoon garage-bandje met problemen...alleen met een iets hogere bankrekening.
    Dus omdat ze een andere weg inslaan met hun muziek die jou niet aanstaat en omdat ze hun muziek niet gratis weggeven aan iedereen die het wil downloaden, ga je maar lekker zitten mekkeren zoals alle anderen die zich ooit "fans" noemden over een zogenaamd "verloren image" terwijl Metallica nog altijd de grootste metalband ter wereld is. Als je over verloren image wil praten praat dan over Axl van Guns'n'r.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeanreno
    (En nou maar wachten tot heel metaal-minnend nederland over me heen valt :wink:
    én België.

  7. #7

    Standaard

    Om nu even te reageren op de dvd, ik vond het een héél interessante documentaire, en zowel de film als de extra's hadden zeker meer dan 4 sterren verdiend, gezien de hoeveelheid en kwaliteit ervan.

  8. #8

    Standaard

    Heel interessante docu en het blijft natuurlijk een facinerende band. Al denk ik tijdens de film vooral: wat een enorm gedoe om zo'n matige plaat te maken als St.Anger natuurlijk (in mijn ogen dan) is. Matige en veel te lange nummers die verschrikkelijk geproduceerd zijn. Met afstand hun slechtste cd en uitgerekend daarover hebben ze 3 jaar gedaan!

    Maar prima dvd die vooral erg goed geprijsd is (voor 12,50 istie al wel te vinden). Waar voor je geld!

  9. #9

    Standaard

    Te gekke dvd. De film vind ik echt heel erg gewaagd van de band en naar mening verdienen ze ieders respect voor hun openheid.

    De extra's zijn om van te smullen! Ze hebben zeker niet op een uurtje meer of minder gekeken! De disc zit tjokvol met interessant spul. Vooral de gedelete scenes vond ik zeer interessant!


    Ik was ook niet echt bepaald een fan van St. Anger, maar sinds een weekje heb ik me erg verdiept in de teksten van de nummers. Ik kijk er nu heel anders tegenaan..
    De productie en drums blijven natuurlijk nog steeds crap, maar qua tekst en gevoel vind ik het een knappe prestatie van deze oude rotten!

    Metal up your ass!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elessar

    Ik was ook niet echt bepaald een fan van St. Anger, maar sinds een weekje heb ik me erg verdiept in de teksten van de nummers. Ik kijk er nu heel anders tegenaan..
    De productie en drums blijven natuurlijk nog steeds crap, maar qua tekst en gevoel vind ik het een knappe prestatie van deze oude rotten!

    Metal up your ass!
    Ik vind St.Anger nog steeds de minste cd die ze gemaakt hebben.(ik proef ook alleen maar anger in de cd,wat wel weer aansluit bij wat de (SKOM)dvd je laat zien)Vooral het geluid is gewoon zwaar bagger,zeker in vergelijking met de vorige platen load/reload.Verder klinken veel nummers als een bij elkaar geraapt zooitje.Het enige wat voor veelen positief was/is dat de plaat erg heavy is,voor mij persoonlijk had dit ook niet echt nodig geweest.De rehearsal dvd die toen bij de cd zat klinkt beter dan de cd zelf.(geen olievat drum geluid)Maar goed,waar ik wel benieuwd naar ben is hoe het volgende album gaat klinken/worden.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jschort
    Matige en veel te lange nummers die verschrikkelijk geproduceerd zijn. Met afstand hun slechtste cd en uitgerekend daarover hebben ze 3 jaar gedaan! !
    Hmmm...als je goed oplette zie je juist dat de nummers niet zo heel erg geproduceerd zijn. Je ziet ze wel lang doen om de juiste manier te vinden om een nummer te brengen, maar dat is meer om datgene wat je over wilt brengen duidelijk te maken. Bij eerdere albums werd er juist veel meer geproduceerd. Nu is veel meer voor een rauwe aanpak gekozen zonder 1000den overdubs. Dat versta ik tenminste onder (over)produceren.

    En dat het 3 jaar duurde lag meer aan de omstandigheden denk ik dan dat het moeilijk te schrijven/maken was.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  12. #12

    Standaard

    Ik denk eigenlijk dat er maar weinig fans zijn die een hoge verwachting van het volgende album hebben...

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeanreno
    Naar mijn mening heeft Metallica al hun laatste restjes geloofwaardigheid verspeeld door eerst het het commerciële pad in te slaan op Black album, Load en Re-Load (om daarna de weg helemaal kwijt te raken) en door hun verbeten strijd tegen Napster. Staat altijd een beetje lullig voor een Rock Miljonair die pretendeert aan de kant van de fans te staan.
    Uit je reactie blijkt dat je nooit enige interesse in Metallica gehad hebt. Je praat gewoon anderen na. Hoe weet ik dat zo goed? Het zit namelijk zo: Metallica is groot geworden door het tape-circuit. Bandjes van hun optredens circuleeerden onder de fans en zo kregen ze een stevige live-reputatie. En terecht. Je mocht en mag nog steeds live optredens van Metallica opnemen en uitwisselen. Je kunt ze tegenwoordig zelfs downloaden voor een tientje bij de heren zelf. Voor dat luttele bedrag krijg je zelfs hoesjes erbij (als file dan) en natuurlijk het concert waar je misschien wel zelf bent geweest in MP3 formaat.

    Zal ik je nog 1x uitleggen waarom Lars besloot zichzelf de meest gehate man van de rockwereld te maken? Omdat die eikels van Napster niet reageerden op sommaties van Metallica. Hoewel Metallica het niet erg vind dat jij live opnames verspreid (voor niets), hun CD's moet je gewoon kopen. Metallica wilde niet dat Napster hun studio albums verspreidde en vroeg daarom om daarmee op te houden. Napster ging er niet 1x op in. Toen besloot men dan maar om Napster out of business te helpen. Simpel. Napster (waarachter ook een flinke zak met geld zat, vergis je daar niet in) dacht lekker arrogant te kunnen zijn, maar zag ook in dat de steun van een stel puistige studentjes die alles downloaden wat los en vast zit ook niet veel helpt in de rechtszaal.
    Het was geen rechtszaak tegen de fans, want die kopen gewoon de muziek (ik in ieder geval wel), maar tegen een stel figuren die dachten boven de wet te staan. Lars gaf een heel mooi voorbeeld toen hij moest getuigen: Napster heeft het over 'sharen' (delen). Maar als ik mijn boterham met iemand deel, krijg ik zelf ook een stukje. Als mijn muziek bij Napster wordt 'gedeeld' krijg ik niets. En dat iemand al genoeg heeft verdient is daarin geen criterium.

    Dus...als je nog eens mensen napraat, probeer op zijn minst een stel redelijke argumenten te vinden om de schijn te wekken dat je erover nagedacht hebt. Niet (alleen maar) omdat ik fan van Metallica ben wordt ik erg simpel van de kritiek op de actie van Lars, maar meer over het gebrek aan redelijke argumentatie. Ook het compleet blind en doof zijn voor de argumenten van Lars in deze zaak. Iedereen heeft het steeds maar over de miljonair die steeds meer wil. Lars kan genoeg verdienen aan royalites en de handel in kunst om de rest van zijn leven met zijn pik in de zon te hangen. Daarvoor hoefde hij niet de leidensweg af te leggen die je in SKOM ziet.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elessar
    Ik was ook niet echt bepaald een fan van St. Anger, maar sinds een weekje heb ik me erg verdiept in de teksten van de nummers. Ik kijk er nu heel anders tegenaan..!
    Teksten zijn inderdaad erg goed. Aangezien ik een tekst-freak ben had ik dat al gehoord. Het is een heel persoonlijk album geworden. Als je goed naar die teksten luistert, merk je ook dat de muziek daar gewoon goed bij past. Ook leuk om in de film te zien hoe ze bepaalde teksten verzonnen hebben. De mooiste vind ik nog 'wash your back so you won't stab mine' als ze proberen onder die promo-tape deal uit te komen...erg sterk.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elessar
    Ik was ook niet echt bepaald een fan van St. Anger, maar sinds een weekje heb ik me erg verdiept in de teksten van de nummers. Ik kijk er nu heel anders tegenaan..!
    Teksten zijn inderdaad erg goed. Aangezien ik een tekst-freak ben had ik dat al gehoord. Het is een heel persoonlijk album geworden. Als je goed naar die teksten luistert, merk je ook dat de muziek daar gewoon goed bij past. Ook leuk om in de film te zien hoe ze bepaalde teksten verzonnen hebben. De mooiste vind ik nog 'wash your back so you won't stab mine' als ze proberen onder die promo-tape deal uit te komen...erg sterk.
    Ik moet even zeggen dat ik het helemaal eens ben met je lange post hierboven

    Het branden van muziek vind ik sowiezo al zonde. Het heeft totaal geen verzamelingswaarde.
    Koop je cd's dan gewoon 2e hands. Ben je net zo duur uit als dat je een kopie besteld bij iemand, maar dan heb je iets legaals en iets wat waarde heeft.

    Ik heb trouwens een leuk quote topic gemaakt op het met forum:
    http://www.metallicabb.com/forum/viewtopic.php?t=3769

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elessar

    Het branden van muziek vind ik sowiezo al zonde. Het heeft totaal geen verzamelingswaarde.
    Koop je cd's dan gewoon 2e hands. Ben je net zo duur uit als dat je een kopie besteld bij iemand, maar dan heb je iets legaals en iets wat waarde heeft.
    En bootlegs dan of als je een verzamel cd wilt hebben?
    Als je fan van iets bent koop je automaties orgineel lijkt me
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeanreno
    Naar mijn mening heeft Metallica al hun laatste restjes geloofwaardigheid verspeeld door eerst het het commerciële pad in te slaan op Black album, Load en Re-Load (om daarna de weg helemaal kwijt te raken) en door hun verbeten strijd tegen Napster. Staat altijd een beetje lullig voor een Rock Miljonair die pretendeert aan de kant van de fans te staan.
    Uit je reactie blijkt dat je nooit enige interesse in Metallica gehad hebt. Je praat gewoon anderen na. Hoe weet ik dat zo goed? Het zit namelijk zo: Metallica is groot geworden door het tape-circuit. Bandjes van hun optredens circuleeerden onder de fans en zo kregen ze een stevige live-reputatie. En terecht. Je mocht en mag nog steeds live optredens van Metallica opnemen en uitwisselen. Je kunt ze tegenwoordig zelfs downloaden voor een tientje bij de heren zelf. Voor dat luttele bedrag krijg je zelfs hoesjes erbij (als file dan) en natuurlijk het concert waar je misschien wel zelf bent geweest in MP3 formaat.

    Zal ik je nog 1x uitleggen waarom Lars besloot zichzelf de meest gehate man van de rockwereld te maken? Omdat die eikels van Napster niet reageerden op sommaties van Metallica. Hoewel Metallica het niet erg vind dat jij live opnames verspreid (voor niets), hun CD's moet je gewoon kopen. Metallica wilde niet dat Napster hun studio albums verspreidde en vroeg daarom om daarmee op te houden. Napster ging er niet 1x op in. Toen besloot men dan maar om Napster out of business te helpen. Simpel. Napster (waarachter ook een flinke zak met geld zat, vergis je daar niet in) dacht lekker arrogant te kunnen zijn, maar zag ook in dat de steun van een stel puistige studentjes die alles downloaden wat los en vast zit ook niet veel helpt in de rechtszaal.
    Het was geen rechtszaak tegen de fans, want die kopen gewoon de muziek (ik in ieder geval wel), maar tegen een stel figuren die dachten boven de wet te staan. Lars gaf een heel mooi voorbeeld toen hij moest getuigen: Napster heeft het over 'sharen' (delen). Maar als ik mijn boterham met iemand deel, krijg ik zelf ook een stukje. Als mijn muziek bij Napster wordt 'gedeeld' krijg ik niets. En dat iemand al genoeg heeft verdient is daarin geen criterium.

    Dus...als je nog eens mensen napraat, probeer op zijn minst een stel redelijke argumenten te vinden om de schijn te wekken dat je erover nagedacht hebt. Niet (alleen maar) omdat ik fan van Metallica ben wordt ik erg simpel van de kritiek op de actie van Lars, maar meer over het gebrek aan redelijke argumentatie. Ook het compleet blind en doof zijn voor de argumenten van Lars in deze zaak. Iedereen heeft het steeds maar over de miljonair die steeds meer wil. Lars kan genoeg verdienen aan royalites en de handel in kunst om de rest van zijn leven met zijn pik in de zon te hangen. Daarvoor hoefde hij niet de leidensweg af te leggen die je in SKOM ziet.
    schitterend gezegd man !

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BassFace
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeanreno
    Naar mijn mening heeft Metallica al hun laatste restjes geloofwaardigheid verspeeld door eerst het het commerciële pad in te slaan op Black album, Load en Re-Load (om daarna de weg helemaal kwijt te raken) en door hun verbeten strijd tegen Napster. Staat altijd een beetje lullig voor een Rock Miljonair die pretendeert aan de kant van de fans te staan.
    Uit je reactie blijkt dat je nooit enige interesse in Metallica gehad hebt. Je praat gewoon anderen na. Hoe weet ik dat zo goed? Het zit namelijk zo: Metallica is groot geworden door het tape-circuit. Bandjes van hun optredens circuleeerden onder de fans en zo kregen ze een stevige live-reputatie. En terecht. Je mocht en mag nog steeds live optredens van Metallica opnemen en uitwisselen. Je kunt ze tegenwoordig zelfs downloaden voor een tientje bij de heren zelf. Voor dat luttele bedrag krijg je zelfs hoesjes erbij (als file dan) en natuurlijk het concert waar je misschien wel zelf bent geweest in MP3 formaat.

    Zal ik je nog 1x uitleggen waarom Lars besloot zichzelf de meest gehate man van de rockwereld te maken? Omdat die eikels van Napster niet reageerden op sommaties van Metallica. Hoewel Metallica het niet erg vind dat jij live opnames verspreid (voor niets), hun CD's moet je gewoon kopen. Metallica wilde niet dat Napster hun studio albums verspreidde en vroeg daarom om daarmee op te houden. Napster ging er niet 1x op in. Toen besloot men dan maar om Napster out of business te helpen. Simpel. Napster (waarachter ook een flinke zak met geld zat, vergis je daar niet in) dacht lekker arrogant te kunnen zijn, maar zag ook in dat de steun van een stel puistige studentjes die alles downloaden wat los en vast zit ook niet veel helpt in de rechtszaal.
    Het was geen rechtszaak tegen de fans, want die kopen gewoon de muziek (ik in ieder geval wel), maar tegen een stel figuren die dachten boven de wet te staan. Lars gaf een heel mooi voorbeeld toen hij moest getuigen: Napster heeft het over 'sharen' (delen). Maar als ik mijn boterham met iemand deel, krijg ik zelf ook een stukje. Als mijn muziek bij Napster wordt 'gedeeld' krijg ik niets. En dat iemand al genoeg heeft verdient is daarin geen criterium.

    Dus...als je nog eens mensen napraat, probeer op zijn minst een stel redelijke argumenten te vinden om de schijn te wekken dat je erover nagedacht hebt. Niet (alleen maar) omdat ik fan van Metallica ben wordt ik erg simpel van de kritiek op de actie van Lars, maar meer over het gebrek aan redelijke argumentatie. Ook het compleet blind en doof zijn voor de argumenten van Lars in deze zaak. Iedereen heeft het steeds maar over de miljonair die steeds meer wil. Lars kan genoeg verdienen aan royalites en de handel in kunst om de rest van zijn leven met zijn pik in de zon te hangen. Daarvoor hoefde hij niet de leidensweg af te leggen die je in SKOM ziet.
    schitterend gezegd man !

    Ja geweldig, die arme Lars. Altijd maar verkeerd begrepen worden door mensen zoals ik die nooit interesse hebben gehad in Metallica...ben benieuwd of we ook een docu-DVD krijgen voorgeschoteld van het moment dat hij daadwerkelijk zijn p** in de zon laat hangen ("SKOM - Part 2").

    Wat ik met mijn hele verhaal wilde aangeven is dat deze DVD op mij overkomt als een wanhopige laatste poging om de authenticiteit terug te brengen in een aangeknakt image. Mocht ik daarbij de feiten betreffende Napster ietwat kort door de bocht gepresenteerd hebben dan mijn excuses aan de arme Lars. Ik zal me meteen een bandje downloaden (voor slechts een tientje!) om hem de zomer door te helpen. :wink:
    ...One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew...
    --
    Blu-Ray: 350

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeanreno
    ben benieuwd of we ook een docu-DVD krijgen voorgeschoteld van het moment dat hij daadwerkelijk zijn p** in de zon laat hangen ("SKOM - Part 2").
    Dat zou zeker some kind of monster zijn. Goed idee overigens!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeanreno
    Wat ik met mijn hele verhaal wilde aangeven is dat deze DVD op mij overkomt als een wanhopige laatste poging om de authenticiteit terug te brengen in een aangeknakt image.
    Hmmm...leuke gedachte. Ik denk alleen dat ik als metal band een iets ruiger filmpje had gemaakt als ik een geknakt image wil redden.

    Kijk, het maakt mij (of arme Lars) geen fluit uit of je de muziek niet goed vind. Mijn moeder vind er ook geen bal aan. Pas de problem. Maar ik begrijp werkelijk alle kritiek niet (ook van veel - inmiddels ex- fans) die stelt dat ze 'commercieel' geworden zijn. Want a)zijn ze er niet aan begonnen om wat centjes te verdienen? en b)wat is daar mis mee en c)draaien ze Metallica op Radio Noordzee? Volgens mij is het voor de meeste mensen nog steed typhusherrie en alles behalve toegankelijk. Ook de verguisde albums Load en Reload vind ik best te pruimen. NIet kogelhard, maar helemaal niet slecht. Maar ja...veel fans willen dat een groep klein blijft en zolang ze bestaan precies hetzelfde blijven doen. Ook niets mis mee, maar blijkbaar willen deze jongens toch af en toe iets anders proberen. Want wat had er nou makkelijker geweest dan gewoon nóg een Black Album eruit rossen? Het feit dat ze dat niet hebben gedaan dwingt bij mij in ieder geval respect af. Ik beoordeel elk album weer als iets heel nieuws en ga niet kijken naar wat ik had verwacht of wat ik graag zou willen horen. Dan kan ik net zo goed naar Iron Maiden gaan luisteren; die doen al 80jaar hetzelfde...en dat doen ze goed overigens...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  20. #20

    Standaard

    Jezus, goed bezig Mike. Voordat ik m'n bek ook maar open kon trekken tegen het makkelijke gezeur tegen Metallica was er al iemand anders, hehe.

    Ik ben het trouwens ook volledig eens met je visie op Reload en Load. Weliswaar vind ik het mindere albums omdat het voor mij, als unieke albums zijnde, gewoon minder klinkt. En een Master of Puppets deel 2 zou zo makkelijk zijn geweest, maar ik ben blij dat ze het niet gedaan hebben. Daarom ben ik ook blij dat ze elk album als een uniek album laten klinken, en niet voortborduren op een eenmaal behaalde succesformule (wat veel bands doen - heel veel).

    Daarentegen zal ik natuurlijk niet ontkennen dat er problemen zijn geweest binnen de band van Metallica. Het is jammer dat James zo 'bezitterig' van aard is tegenover zijn medebandleden, anders had het misschien anders afgelopen.

  21. #21

    Standaard

    Wat ik verder overigens niet snap is dat hoe iemand nu ex-fan kan geraken. Door hedendaagse acties kun je per definitie niet meer van hun verleden genieten? Die maken de muziek niet, het gehele circus om een band heen is sowieso naar mijn mening niet belangrijk.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Friek
    Wat ik verder overigens niet snap is dat hoe iemand nu ex-fan kan geraken. Door hedendaagse acties kun je per definitie niet meer van hun verleden genieten? Die maken de muziek niet, het gehele circus om een band heen is sowieso naar mijn mening niet belangrijk.
    Ik denk dat de 'cult' factor een grote rol speelt. Metallica was vroeger niet populair bij een breed publiek. Dat vonden ze niet erg, maar op een gegeven moment kun je je niet meer in dat keurslijf van een underground act bewegen. Je groeit mee met je populariteit. Alleen zijn er fundamentalistische 'fans' die vinden dat elke centimeter die een band toegeeft richting commercie een 'sell-out' is. Metallica heeft ooit gezegd dat ze nooit een clip zouden maken. Nou ja...voor One hebben ze dat gedaan. Hebben ze daarmee hun ziel aan de duivel verkocht? Ik vind van niet. Dat zou het pas zijn als ze duetten met Ronan Keating en Celeen Dion zouden gaan maken...
    Ook hebben ze met Load een vreselijke promo toestand op MTV gehad waarna ze zwoeren nooit meer op MTV te willen verschijnen...in 2004 worden ze MTV Icon...need I say more. Plagen doen ze weer wél graag. Op een of ander MTV festival dat live werd uitgezonden hebben ze onderling besloten om een ander nummer te spelen als datgene dat was afgesproken: 'So (fucking) what!'. Dat vond MTV niet leuk en het is in de herhalingen er lekker uitgeknipt.

    Wat ik er alleen maar mee wil zeggen is dat ze uiteraard toe moeten geven aan commerciele druk. Je moet nu eenmaal je spullen verkopen maar zolang ze hun eigen muziek blijven maken heb ik daar geen probleem mee. Ik heb geen enkele indicatie dat St.Anger gemaakt is met het oogmerk om zoveel mogelijk centjes binnen te harken. Daar is het album veel te persoonlijk voor. Tuurlijk willen ze geld verdienen, en goed ook. Niks mis mee volgens mij. Maar zolang mijn moeder het nog steeds rotherrie vind is het nog lang geen mainstream.

    Maar ja..daar kan iemand anders natuurlijk een ander idee over hebben. Zowel met SKOM en St.Anger hebben ze juist laten zien dat ze zich niet hebben willen laten beïnvloeden. Je ziet in SKOM nota bene een meeting met het Q-Prime Management van Metallica die zich afvragen of het nog goed zal komen. Ook als je ziet hoe St.Anger is ontvangen weet je gewoon dat het geen 'safety shot' was.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  23. #23

    Standaard

    kort maar krachtig komt het gewoon hier op neer.Metallica doet gewoon waar ze zelf zin in hebben,en ik geef ze groot gelijk.
    En al zouden ze duetten gaan zingen(wat al eens is gebeurd met Chris Isaak met Nothing else matters),het is hun ding,als ze daar gelukkiger door worden.We doen toch allemaal waar we zin in hebben of het meeste plezier aan beleven,waarom zouden hun dat niet mogen,het grote verschil is dat ze er een grote smak geld mee verdienen.En een echte fan snapt de keuzes van Metallica als hij zich erin verdiept lijkt mij.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  24. #24

    Standaard

    Metal Mike is zeker lekker bezig!
    Niet veel meer op toe te voegen eigenlijk.

    Dat Last Cares + So What was volgens mij op de MTV European Music Video Awards (in '96). Ze zouden eigenlijk King Nothing spelen maar ze gingen even MTV narren heheh.

    Wat ik op zich ook wel een interessante vraag vind, aangezien Load en Reload eigenlijk 1 album was, als je je favoriete nummers van Load en Reload op 1 cd zet... dan zijn er volgens mij al heel veel meer mensen die de cd dan een stuk beter vinden. In ieder geval ben ik zelf wel heel erg fan van Load.

    Kheb de dvd in huis, maar moet em nog eens kijken. Had em al wel op Lowlands gezien

    St. Anger heeft ook wel aardige nummers, maar ze komen gewoon veel beter tot hun recht live, niet echt op de cd (en ontken maar niet dat je ook niet meezong met St Anger afgelopen tour! :P ).

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •