De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Je laatste telefoontje.......

    Op 18 september 2002 stond Ruby Nell Lindsey geparkeerd op de parkeerplaats van de plaatselijke politie met twee kleine kinderen op de achterbank. Ruby Nell was aan het bellen met de operator van het Amerikaanse nationale alamrnummer 911 toen haar man aan kwam en vier keer zijn pistool gebruikte. Het gesprek met de 911 operator kun je hier beluisteren.

    Bron VK

    Mijn haren gingen recht overeind staan bij het horen van de hartverscheurende huilende kinderen die hulpeloos bij hun moeder staan.
    Hoe kun je je kinderen zoiets aan doen. Hun moeder wegnemen.... sprakeloos...
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  2. #2

  3. #3
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Wat ook een schaap van een operator. Hij zegt tot 3 of 4 keer toe : "hello?" terwijl toch duidelijk mensen op de achtergrond huilen. Waarom doet hij verder niets, dat begrijp k niet zo goed.

    Ik bedoel in de zin van hulp sturen daar naartoe.

    Verder is het indd weer een bewijs van de extreme gruweldaden waartoe mensen toe in staat zijn.
    Ik heb het eerder gezegd en zeg het weer. Wij zijn het smerigste organisme op aarde.

    Hoop dat die man de doodstraf krijgt.

  4. #4

    Standaard

    WTF ziekelijk.. wat een domme operator ook trouwens..

  5. #5

    Standaard

    Je hoort zoveel van dit soort zaken de laatste jaren. Vorige week nog een dwaas in duitsland met zo'n Samurai zwaard. Maar negen van de tien zaken zijn in de US. Het wordt hoog tijd dat ze daar het wapenbezit aan banden leggen. Maar ja, de wapenhandellobby is zo groot, daar durft de regering geen stemmen aan te verliezen...
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dit soort zaken gebeuren vele malen vaker dan men durf te vermoeden, ook in eigen land.
    Wapenverbod in landen zoals amerika kan het wellicht lastiger maken maar is geen oplossing.
    Men zoek dan naar andere dingen.
    Het is inderdaad bizar, zeker als je bedenk dat de kinderen wellicht getuige waren.

    Wat ook een schaap van een operator. Hij zegt tot 3 of 4 keer toe : "hello?" terwijl toch duidelijk mensen op de achtergrond huilen. Waarom doet hij verder niets, dat begrijp k niet zo goed.

    Ik bedoel in de zin van hulp sturen daar naartoe.
    Dat kan ondertussen al gebeurd zijn maar de operator moet de "beller" zo lang mogelijk proberen uit te vragen voor zoveel mogelijke informatie.
    Een collega kan dan de hulpdiensten al hebben geregeld. (let wel, het kan maar wil dus niet zeggen dat dat hier het geval was).

    Even een voorbeeld van vorig jaar wat best dichtbij kwam.
    Mijn collega,s (brandweer) werden snachts naar een melding gestuurd om standby te staan op een bepaald adres.
    Politie was daar in onderhandeling met een wellicht gestoorde man.
    Waarom wij standby moesten staan was omdat de man zijn kinderen had overgoten met benzine en dreigde ze in brand te steken evenals zijn huis.
    Dat zijn toch bizare situatie,s maar ze gebeuren overal en altijd.
    Dit is niet in de media gekomen dus weinig mensen hebben er weet van maar het gebeurd dus vaker zonder dat we het opmerken.

    Hiermee bedoel ik maar te zeggen dat de wereld naar de klote is, niet alleen in andere landen maar ook in onze eigen omgeving.

  7. #7

    Standaard

    Bowling for Collumbine.....

    Het is ongeloofelijk hoe makkelijk je in de US aan een wapen kan komen.

    Het is echt heel erg maar aan de andere kant betrapte ik mijzelf erop dat ik het na 10 minuten weer vergeten was.....

    Dat zegt toch iets of niet....

    Dat betekend gewoon dat het tegen woordig normaal is dat dit soort dingen gebeuren. Je hoort het zo vaak.

    Pas geleden op het werk was ik de spits aan het lezen en toen ging ik het aantal krante kopjes lezen waarin iemand vermoord was en of dat nou door een vuurwapen of door een bom was of iets dergelijks dat maakt niet uit, maar ik kwam op 9 stuks verdeeld over 2 pagina's...... AAAAARRGHH !

    Nu hoor je nooit geluids tapes dus hier ga je anders mee om dan dat je iets leest.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Dit soort zaken gebeuren vele malen vaker dan men durf te vermoeden, ook in eigen land.
    Wapenverbod in landen zoals amerika kan het wellicht lastiger maken maar is geen oplossing.
    Men zoek dan naar andere dingen.
    Het is inderdaad bizar, zeker als je bedenk dat de kinderen wellicht getuige waren.

    Wat ook een schaap van een operator. Hij zegt tot 3 of 4 keer toe : "hello?" terwijl toch duidelijk mensen op de achtergrond huilen. Waarom doet hij verder niets, dat begrijp k niet zo goed.

    Ik bedoel in de zin van hulp sturen daar naartoe.
    Dat kan ondertussen al gebeurd zijn maar de operator moet de "beller" zo lang mogelijk proberen uit te vragen voor zoveel mogelijke informatie.
    Een collega kan dan de hulpdiensten al hebben geregeld. (let wel, het kan maar wil dus niet zeggen dat dat hier het geval was).

    Even een voorbeeld van vorig jaar wat best dichtbij kwam.
    Mijn collega,s (brandweer) werden snachts naar een melding gestuurd om standby te staan op een bepaald adres.
    Politie was daar in onderhandeling met een wellicht gestoorde man.
    Waarom wij standby moesten staan was omdat de man zijn kinderen had overgoten met benzine en dreigde ze in brand te steken evenals zijn huis.
    Dat zijn toch bizare situatie,s maar ze gebeuren overal en altijd.
    Dit is niet in de media gekomen dus weinig mensen hebben er weet van maar het gebeurd dus vaker zonder dat we het opmerken.

    Hiermee bedoel ik maar te zeggen dat de wereld naar de klote is, niet alleen in andere landen maar ook in onze eigen omgeving.
    Je drukt het maar eens goed op de feiten. Volgens mij weten we half nog niet wat er al niet gebeurdt over in eigen land of ook in andere landen.

    Vorig jaar was ik op een bepaalde site (link heb ik niet meer) maar dat stond alleen maar vol met geweld filmpjes van mensen die anderen in elkaar sloegen.....

    Ik ben ook eens op een site geweest een engelse van een onbekende voetbal club maar dan van de hooligans. Stond vol met mat filmpjes.Er werden mensen tegen de vlakte geslagen en belaagd die niks met het voetballen te maken hadden. Werd er misselijk van. Met politie die ook in elkaar gemept werd dat waren alleen foto's. Zijn ze daar nog trots op ook ofzo...

    Waar gaat het heen met al die gehaktballen in de wereld....

    Waarom kun je na 21:00 s'avonds niet meer in nederland met de trein van a naar b reizen zonder dat je je zorgen hoeft te maken in de vorm van.. als er maar niks gebeurd...

    Waarom wordt er niks aan gedaan ?????????

    Zijn er meer gekken dan normale mensen ?2

    Even toch richting film.. (Hou mij ten goede, vindt mijn voor beeld een knal film dus..) Hebben jullie er wel eens bij stilgestaan dat mensen die bv een film als se7en maken of velen malen ergere films eigenlijk ook een beetje psycho zijn... gelukkig uiten ze het in een film te maken, maar welke malloot verzint het nou om bv om iemand te dwingen met een gun in zijn mond een hoer te neuken met een voorbind dildo in de vorm van een mes (sikkel)...

    Zo zijn er gelukkig ook hoertjes, want stel je voor als die er niet waren met hoeveel procent het aantal verkrachtingen zou stijgen....
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Wat ook een schaap van een operator. Hij zegt tot 3 of 4 keer toe : "hello?" terwijl toch duidelijk mensen op de achtergrond huilen. Waarom doet hij verder niets, dat begrijp k niet zo goed.

    Ik bedoel in de zin van hulp sturen daar naartoe.
    Dat kan ondertussen al gebeurd zijn maar de operator moet de "beller" zo lang mogelijk proberen uit te vragen voor zoveel mogelijke informatie.
    Een collega kan dan de hulpdiensten al hebben geregeld. (let wel, het kan maar wil dus niet zeggen dat dat hier het geval was).
    Die operators zitten allemaal achter een computersysteem. Als het goed is kunnen ze via dat systeem ook meteen de nodige ambulance/politie/brandweer diensten oproepen. Hun taak is inderdaad verder het zo lang mogelijk aan de praat houden van de beller voor meer info.

    Dus aan de lijn blijven en hallo roepen (misschien neemt een getuige de telefoon aan) is eigenlijk het beste wat deze man had kunnen doen. Daar wordt hij tenslotte voor betaald.

    Wel schokkend dit.

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    Glukkig blijkt uit je laatste link Flash dat dit beest de doodstraf gaat krijgen.

    En uit je eerst link maak ik op dat dit ziezo al geen lekker ventje was met meerdere geweldadige acties op zijn naam.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  12. #12
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    zit er ook ondertiteling bij? :')

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    zit er ook ondertiteling bij? :')
    op die sites die ik net gaf staat het gesprek ook voluit geschreven...

  14. #14

    Standaard

    Alleen dat is ook amerikaans dus daar heeft ie niet veen aan en nog even dit een audio track heeft geen ondertiteling
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  15. #15

    Standaard

    Kon het niet afluisteren, die kinderen...

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Die operators zitten allemaal achter een computersysteem. Als het goed is kunnen ze via dat systeem ook meteen de nodige ambulance/politie/brandweer diensten oproepen. Hun taak is inderdaad verder het zo lang mogelijk aan de praat houden van de beller voor meer info.
    Klopt, de melding wordt door diverse mensen in behandeling genomen.
    De eerste neem het telefoontje aan en begin zoveel mogelijk info te verkrijgen door middel van uitvragen.
    Ondertussen voer hij dit in een computersysteem in wat vervolgens direct zichtbaar wordt bij zijn collega die in dezelfde ruimte zit.
    Bij hem is dus te lezen wat er aan de hand is, waar en hoe ernstig de eerste het inschat.
    Die tweede stuur er vervolgens de benodigde mensen op af terwijl de eerste waarschijnlijk nog steeds de melder aan de telefoon heeft.
    Dus op dat moment gaat het uitvragen door, de wagens zijn onderweg en de melding is gelijk al verwerkt in de computer.
    Ik kan je zeggen dat het best indrukwekkend is om dat allemaal mee te maken hoe dat in zo,n meldkamer in z,n werk gaat.

    Link van recente verbouwing van de meldkamer in Dordrecht .
    Veel foto,s erbij zodat men een indruk kan krijgen hoe het eruit ziet.

  17. #17

    Standaard

    He in Dordt, daar woon ik...

    Overigens erg toepasselijk om eerst dit te luisteren en de dag erop naar Bowling For Columbine te kijken op TV...

  18. #18
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ramon van Dam
    He in Dordt, daar woon ik...
    Fijne stad he. :P

  19. #19

    Standaard

    Mwoooaaah.....

  20. #20
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ramon van Dam
    Mwoooaaah.....
    We zitten op dezelfde lijn merk ik wel. :wink:

  21. #21

    Standaard

    Geachte bewoners van Dordrecht... dit gaat een beetje off-topic.

    Discussies over je "geweldige" woonplaats mogen via MSN of in de ouwehoerthread. Nu graag weer on-topic.

  22. #22

    Standaard

    Eerst wist ik ff niet wat ik hiervan moest denken,maar toen hoorde ik die kinderen janken.
    Ik hoorde geen schoten,en opeens waren ze aan het huilen,waarom vraagt die operator niet wat er aan de hand was of stuurt die er geen hulp op af?> (of dat was al wel gebeurd zoals sommigen zeiden)

    Erg dit.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •