Pagina 4 van 46 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 1142 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    is maar goed dat je zoon mooi plasma tv hebt want als je naar die paars muur moet kijken krijg je pijn in je ogen.
    harman kardon avr8500,pa2000,dvd25,hd70,td 420

    klipsch reference 35 serie met rw 12 sub(7.1)

  2. #77

    Standaard

    Tip: Koop een beamer die over de hele breedte van de muur projecteert en hang een VAST scherm er voor, nergens last van misschien nog een paar kleine paarse randjes
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  3. #78

    Standaard







    Is nog niet ideaal. Kast in bestelling zodat alles beter past. en ook koeling beter geregeld is.
    Verder nog tuner RT-1080 in bestelling
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  4. #79

    Standaard

    Je hebt je speakers wel behoorlijk in de hoek staan (laatste foto) en da's wel jammer, want zo kun je niet optimaal gebruik maken van dit schitterende speelgoed!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Je hebt je speakers wel behoorlijk in de hoek staan (laatste foto) en da's wel jammer, want zo kun je niet optimaal gebruik maken van dit schitterende speelgoed!
    Ja dat ben ik me bewust maar je kan niet alles hebben. Ben al heel blij dat ik de toch niet klein fronts "mocht" plaatsen. Meeste tijd gebruik ik de set voor muziek en dan doen de rears toch niet mee.
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door racingduck
    is maar goed dat je zoon mooi plasma tv hebt want als je naar die paars muur moet kijken krijg je pijn in je ogen.
    De muur is wel lichter geworden dan het is vanwege de flits... in het donker naar dvd kijken geeft een mooi rustige donkere achtergrond
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks

    Is nog niet ideaal. Kast in bestelling zodat alles beter past. en ook koeling beter geregeld is.
    Verder nog tuner RT-1080 in bestelling
    Je moet het scherm ophangen joh, met zo'n kast eromheen had je net zo goed een crt kunnen nemen...
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peedeepee
    Citaat Oorspronkelijk gepost door racingduck
    is maar goed dat je zoon mooi plasma tv hebt want als je naar die paars muur moet kijken krijg je pijn in je ogen.
    De muur is wel lichter geworden dan het is vanwege de flits... in het donker naar dvd kijken geeft een mooi rustige donkere achtergrond
    ow nou ik zal het overwegen om het ook tedoen.
    wel een fris kleurtje.
    harman kardon avr8500,pa2000,dvd25,hd70,td 420

    klipsch reference 35 serie met rw 12 sub(7.1)

  9. #84

    Standaard

    Even vraagje in het algemeen hier, ik zie speakers helemaal tegen de muur en in een hoekje gepropt staan, vinden jullie "liefhebbers" dat niet eeuwig zonde, is dit uit praktiesche overwegingen, of komt hier toch de "baas :wink: /vrouw" des huizes om de hoek kijken.......

    Ik heb toendertijd veel gexpirimenteerd met mijn "stereo" opstelling maar hoe meer de speakers van de muur kwamen hoe ruimtelijker alles ging klinken, ik heb toen zelfs de speakers tot 1.50 in de huiskamer gehad maar dat werd mij zelfs te gortig, is wel erg onhandig :wink: , maar ze staan nu nog altijd een cm of 70 a 80 vanaf de muur en hoek, het lijkt me eeuwig zonde zie hier hele mooie speakers voorbij komen, waarvoor je waarschijnlijk heb moeten praten als brugman om deze te mogen aanschaffen van je eega, maar vervolgens "moeten" ze worden weggemoffeld........kan het mis hebben maar het doet mijn HiFi hart pijn als ik al dat moois zo zie opgesteld staan.......
    Grtz Ron

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peedeepee
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks

    Is nog niet ideaal. Kast in bestelling zodat alles beter past. en ook koeling beter geregeld is.
    Verder nog tuner RT-1080 in bestelling
    Je moet het scherm ophangen joh, met zo'n kast eromheen had je net zo goed een crt kunnen nemen...
    CRT van c.a. 82 cm past niet in kast vandaar mijn keuze voor plasma
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G
    Even vraagje in het algemeen hier, ik zie speakers helemaal tegen de muur en in een hoekje gepropt staan, vinden jullie "liefhebbers" dat niet eeuwig zonde, is dit uit praktiesche overwegingen, of komt hier toch de "baas :wink: /vrouw" des huizes om de hoek kijken.......

    Ik heb toendertijd veel gexpirimenteerd met mijn "stereo" opstelling maar hoe meer de speakers van de muur kwamen hoe ruimtelijker alles ging klinken, ik heb toen zelfs de speakers tot 1.50 in de huiskamer gehad maar dat werd mij zelfs te gortig, is wel erg onhandig :wink: , maar ze staan nu nog altijd een cm of 70 a 80 vanaf de muur en hoek, het lijkt me eeuwig zonde zie hier hele mooie speakers voorbij komen, waarvoor je waarschijnlijk heb moeten praten als brugman om deze te mogen aanschaffen van je eega, maar vervolgens "moeten" ze worden weggemoffeld........kan het mis hebben maar het doet mijn HiFi hart pijn als ik al dat moois zo zie opgesteld staan.......
    Allreerst maakt het natuurlijk uit of je HT in de WOONkamer staat of zoals bij sommige leden in een aparte HT-Theater.

    Als je alleen een woonkamer te beschikking hebt dan zal je hoe dan ook consessies moeten doen. Dit heeft niet zoveel te maken met de vrouw des huizes maar meer met praktische redenen.

    Verder is het natuurlijk van belang welk systeem speakers je hebt, basreflex of gesloten systemen. Bij bas reflex systemen is de plaatsing van de poort voor achter danwel zijkant natuurlijk ook weer van belang.

    Een speaker in een hoek plaatsen dicht tegen een muur kan volgens mij wel maar dan moet je rekening houden met het systeem.
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peedeepee
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks

    Is nog niet ideaal. Kast in bestelling zodat alles beter past. en ook koeling beter geregeld is.
    Verder nog tuner RT-1080 in bestelling
    Je moet het scherm ophangen joh, met zo'n kast eromheen had je net zo goed een crt kunnen nemen...
    CRT van c.a. 82 cm past niet in kast vandaar mijn keuze voor plasma
    Maar dat is niet wat ik zeg... je plasma moet je ophangen, is veel mooier. Waarom in een kast wegwerken? Plasma = Ruimtebesparing
    Plasma + kast = geen ruimtebesparing...
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  13. #88

    Standaard

    hallo Peedeepee

    Ja je hebt gelijk dat een Plasme vrij hoort te staan danwel hangen. Maar (er zit altijd een maar aan) toen wij over gingen naar plasma was de enige reden dat we een groter scherm wilde welke toch in de kast paste. Kast was nog vrij nieuw. Een andere reden was dat wij een vrij klassieke inrichting hebben en dat daarin een TV (CRT of Plasma) gewoon een lelijk ding was. Dus de oplossing was vrij simpel de kast hadden we toch dus een Plasma welke in de kast past.

    Alleen de ontwikkeling van onze HT ging gewoon door met de vervanging van de rst van de set. Onze keuze viel op de Rotel in de uitvoering zoals we die nu hebben. Toen bleek dat ook de Rotel niet goed in de kast paste en we op zoek moesten naar een nieuwe kast. Let wel nog altijd in klassieke uitvoering. Toen de kast niet te krijgen was zoals we die nodig hebben om de spullen netjes en ook goed (denk aan koeling) te kunnen plaatsen hebben we in overleg zelf een kast ontworpen en deze laten maken. (duurt nog c.a. 4 weken voor hij komt) Bij het ontwerp van de kast kwamen wij al vrij snel tot de conclusie dat een TV in de kast geen gezicht zou worden hebben wij besloten de Plasma op de kast te plaatsen en daarbij vast gesteld dat het toch wel jammer is dat we toen niet direct een paar maatjes groter gekocht hebben maar goed.

    De kern van dit uitgebreide verhaal komt neer op dat je niet altijd start met niks maar dat je redeneert vanuit hetgeen je al hebt. En hierbij worden de keuzes dus beperkt.

    Maar goed over 4 weken staat de Plasma dus vrij en jullie kunnen natuurlijk al raden wat de volgende upgrade zal worden.
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Maar goed over 4 weken staat de Plasma dus vrij en jullie kunnen natuurlijk al raden wat de volgende upgrade zal worden.
    kabelgeultjes? :wink:

  15. #90

    Standaard

    Ons is ook lui: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=24534.0 Na de zomer gaat een en ander in de verkoop.... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #91

    Standaard

    Wat heb je eigelijk als front's staan? Ziet er wel gaf uit iig!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G
    Even vraagje in het algemeen hier, ik zie speakers helemaal tegen de muur en in een hoekje gepropt staan, vinden jullie "liefhebbers" dat niet eeuwig zonde, is dit uit praktiesche overwegingen, of komt hier toch de "baas :wink: /vrouw" des huizes om de hoek kijken.......

    Ik heb toendertijd veel gexpirimenteerd met mijn "stereo" opstelling maar hoe meer de speakers van de muur kwamen hoe ruimtelijker alles ging klinken, ik heb toen zelfs de speakers tot 1.50 in de huiskamer gehad maar dat werd mij zelfs te gortig, is wel erg onhandig :wink: , maar ze staan nu nog altijd een cm of 70 a 80 vanaf de muur en hoek, het lijkt me eeuwig zonde zie hier hele mooie speakers voorbij komen, waarvoor je waarschijnlijk heb moeten praten als brugman om deze te mogen aanschaffen van je eega, maar vervolgens "moeten" ze worden weggemoffeld........kan het mis hebben maar het doet mijn HiFi hart pijn als ik al dat moois zo zie opgesteld staan.......
    Allreerst maakt het natuurlijk uit of je HT in de WOONkamer staat of zoals bij sommige leden in een aparte HT-Theater.

    Als je alleen een woonkamer te beschikking hebt dan zal je hoe dan ook consessies moeten doen. Dit heeft niet zoveel te maken met de vrouw des huizes maar meer met praktische redenen.

    Verder is het natuurlijk van belang welk systeem speakers je hebt, basreflex of gesloten systemen. Bij bas reflex systemen is de plaatsing van de poort voor achter danwel zijkant natuurlijk ook weer van belang.

    Een speaker in een hoek plaatsen dicht tegen een muur kan volgens mij wel maar dan moet je rekening houden met het systeem.
    Allereerst laten we de toon hier wel gezellig houden , ik bedoel het alleen maar goed, het is naar mijn idee gewoon doodzonde om zulke mooie speakers tegen een muur aan te zetten, al zit er maar 20 of 30 cm ruimte achter dat kan al een wereld van verschil geven.

    En of je nu wel of geen bassreflex hebt een speaker staat graag in de vrije ruimte en echt in hoek zetten is naar mijn idee helemaal uit den boze, gebruik je een set 80% voor HT doeleinden dan kan je het nog misschien door de vingers zien maar voor "normaal" muziek luisteren in stereo lijkt het mij geen ideale oplossing.

    Maar nogmaals ik bedoelde het niet op jou persoonlijk maar wat ik in het algemeen zie, ik zie hele mooie sets staan en als je misschien ietwat schuift met je speakers kan het veel beter "ruimtelijker" gaan klinken, mijn HT opstelling is ook niet ideaal zoals je kan zien de fronts staan erg dicht op elkaar maar het is niet anders, dus ik heb zelf ook een compromie moeten sluiten.

    Alleen in mijn andere set in de huiskamer heb ik wel een zo ideale situatie proberen te creeren, ik bedoel je investeert flink in apparatuur dan wil je er toch ook zoveel mogelijk uit te halen, het doet mijn hifi hart echt pijn als ik al dat moois zo opgesteld zie staan........
    Grtz Ron

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G
    Even vraagje in het algemeen hier, ik zie speakers helemaal tegen de muur en in een hoekje gepropt staan, vinden jullie "liefhebbers" dat niet eeuwig zonde, is dit uit praktiesche overwegingen, of komt hier toch de "baas :wink: /vrouw" des huizes om de hoek kijken.......

    Ik heb toendertijd veel gexpirimenteerd met mijn "stereo" opstelling maar hoe meer de speakers van de muur kwamen hoe ruimtelijker alles ging klinken, ik heb toen zelfs de speakers tot 1.50 in de huiskamer gehad maar dat werd mij zelfs te gortig, is wel erg onhandig :wink: , maar ze staan nu nog altijd een cm of 70 a 80 vanaf de muur en hoek, het lijkt me eeuwig zonde zie hier hele mooie speakers voorbij komen, waarvoor je waarschijnlijk heb moeten praten als brugman om deze te mogen aanschaffen van je eega, maar vervolgens "moeten" ze worden weggemoffeld........kan het mis hebben maar het doet mijn HiFi hart pijn als ik al dat moois zo zie opgesteld staan.......
    Allreerst maakt het natuurlijk uit of je HT in de WOONkamer staat of zoals bij sommige leden in een aparte HT-Theater.

    Als je alleen een woonkamer te beschikking hebt dan zal je hoe dan ook consessies moeten doen. Dit heeft niet zoveel te maken met de vrouw des huizes maar meer met praktische redenen.

    Verder is het natuurlijk van belang welk systeem speakers je hebt, basreflex of gesloten systemen. Bij bas reflex systemen is de plaatsing van de poort voor achter danwel zijkant natuurlijk ook weer van belang.

    Een speaker in een hoek plaatsen dicht tegen een muur kan volgens mij wel maar dan moet je rekening houden met het systeem.
    Allereerst laten we de toon hier wel gezellig houden , ik bedoel het alleen maar goed, het is naar mijn idee gewoon doodzonde om zulke mooie speakers tegen een muur aan te zetten, al zit er maar 20 of 30 cm ruimte achter dat kan al een wereld van verschil geven.

    En of je nu wel of geen bassreflex hebt een speaker staat graag in de vrije ruimte en echt in hoek zetten is naar mijn idee helemaal uit den boze, gebruik je een set 80% voor HT doeleinden dan kan je het nog misschien door de vingers zien maar voor "normaal" muziek luisteren in stereo lijkt het mij geen ideale oplossing.

    Maar nogmaals ik bedoelde het niet op jou persoonlijk maar wat ik in het algemeen zie, ik zie hele mooie sets staan en als je misschien ietwat schuift met je speakers kan het veel beter "ruimtelijker" gaan klinken, mijn HT opstelling is ook niet ideaal zoals je kan zien de fronts staan erg dicht op elkaar maar het is niet anders, dus ik heb zelf ook een compromie moeten sluiten.

    Alleen in mijn andere set in de huiskamer heb ik wel een zo ideale situatie proberen te creeren, ik bedoel je investeert flink in apparatuur dan wil je er toch ook zoveel mogelijk uit te halen, het doet mijn hifi hart echt pijn als ik al dat moois zo opgesteld zie staan........
    Ik moet je toch echt wel gelijk geven!

    Subwoofers die stijf tegen de fronts staan, fronts die stijf in de hoek staan. :wink:

    Het kan gewoon niet anders dan dat ze flinke resonantie hebben. ook heeft die subwoofer zo vlak bij je front een erg negatieve invloed op het geluid.

    Ik begrijp best dat mensen de apparuur moeten plaatsen waar het kan maar jammer blijft het zeker. :wink:

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Wat heb je eigelijk als front's staan? Ziet er wel gaf uit iig!
    Nu nog:

    Tannoy eyris 3 met center (31 - 44000)
    Rel 200E (17 > )
    Pioneer 608 via component
    Pioneer 908 THX (5x110)
    Monster cable reverence (fronts) en van den Hul 102 hybrid (sub)
    Van den Hul video interlink tussen 608 en 908 voor digitale overdracht.

    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #95

    Standaard

    en straks :wink:
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    en straks :wink:
    Pfff

    Iets in de trend van parasound, sonus faber cremona, themescene 57 of 78 enz... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #97
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    sonus faber cremona
    Heb het idee dat deze speakers de nieuwe trend gaan worden zo links en rechts.
    Het is dat de prijs ze voor vele "onbereikbaar" maakt maar anders.............
    Maargoed, ben wel benieuwd of dit inderdaad je nieuwe gaan worden. :wink:

  23. #98

    Standaard

    Mijn setje: Themescene H56 aangedreven door een Pioneer DV 525 (dringend aan upgrade toe... maar komt er maar niet van....)

    Beschik niet over 5.1 opstelling.... (kijk altijd film met hoofdtelefoon.... aangezien ik overdaag... lees: voor 24.00 quasi nooit een film zie..

    voor muziek gewoon Marantz PM7000 amp en paar JBL boxen.... en een DENON MD 1000.. waar ik niet echt tevreden van ben..

    cheers






  24. #99

    Standaard

    Hier komen ze dan:









    HT: Marantz SR7400 - Marantz DV-4500 - Yamaha DVD S-530 Titanium - NAD C-352 CT - 6x Magnat Vintage 620 en Center 6 - SVS PB10-ISD - Acer AL2671W.
    Stereo: Marantz: PM 17 MKII M - CD 17 MkIII - ST 17 M - Focal JMlab Electra 927 Be - Kimber: 8TC - PBJ

  25. #100

    Standaard

    Mooie spullen.......alleen zo'n klein tv'tje en zoveel geweld er omheen :wink: neem aan dat dat nog aangepast word in de toekomst?
    Grtz Ron

Pagina 4 van 46 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •