Pagina 15 van 17 EersteEerste ... 511121314151617 LaatsteLaatste
De resultaten 351 tot 375 van 424 worden weergegeven.
  1. #351

    Standaard

    Heb de serie inmiddels ook compleet gezien.
    Voor mij de beste serie die ik heb gezien, zelfs beter dan de Sopranos.

    Om op bovenstaande in te haken :
    Ik ben het eigenlijk wel eens met Mr. Incredible.
    Omar kreeg een soort van 'untouchable' aura om zich heen gedurende de hele serie.
    Dat ie dan op zo'n lullige manier wordt neegeschoten is alleen maar passend.

    Toch gaf het mij ook wel een beetje een katerig gevoel, eigenlijk een beetje hetzelfde als in 6.2 the Sopranos waarin iets soortgelijks gebeurt.

  2. #352

    Standaard

    Net begonnen aan het vijfde en laatste seizoen, begint meteen met een briljante scene! Met die kopieermachine als leugendetector

  3. #353

    Standaard

    Ik ben begonnen met het 1e seizoen. Moet zeggen dat ik er moeilijk doorheen kan komen. Het acteerwerk is dik in orde alleen is het allemaal niet zo boeiend.
    Als ik het vergelijk met bv. The Shield dan verbleekt deze serie er gewoon bij.
    Maar ik blijf volhouden, hopelijk word het beter............

  4. #354

    Standaard

    Bij de ene serie zit je er meteen helemaal in, bij de andere serie duurt dat even. Moet zeggen dat het bij The Wire ook even duurde bij mij, maar heb er zeker geen spijt van dat ik heb doorgezet. Een van de betere series van de afgelopen jaren.

  5. #355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Ik ben begonnen met het 1e seizoen. Moet zeggen dat ik er moeilijk doorheen kan komen. Het acteerwerk is dik in orde alleen is het allemaal niet zo boeiend.
    Als ik het vergelijk met bv. The Shield dan verbleekt deze serie er gewoon bij.
    Maar ik blijf volhouden, hopelijk word het beter............
    voor velen is dit waarschijnlijk een grappige opmerking aangezien The Wire echt zoveel beter in elkaar zit dan The Shield, misschien mis je wat actie of zo?

  6. #356

    Standaard

    The Wire en The Shield verschillen enorm in hun aanpak. Beiden hebben hun charmes, maar als je voor realisme wil gaan dan moet je The Wire hebben. Zoek je simpelweg actie met op de achtergrond wat politiek en doorlopende verhalen; The Shield!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #357

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door catfish Bekijk bericht
    voor velen is dit waarschijnlijk een grappige opmerking aangezien The Wire echt zoveel beter in elkaar zit dan The Shield, misschien mis je wat actie of zo?
    Ik heb nu 1 seizoen van The Wire afgekeken en ik vind The Shield beter en realistischer dan The Wire. Misschien verandert dit nog.
    Laatst aangepast door Jeroen D : 08-03-2009 om 12:01

  8. #358

    Standaard

    Heb The Shield helemaal gezien en van The Wire moet ik nog een paar afleveringen, maar denk dat ik nu al wel kan concluderen dat The Wire realistischer is. Kijk ook maar eens naar de extra's op de dvd's van The Wire, als je ziet wie er mee schrijven/ denken aan het plot dan weet je al voldoende. Het gaat trouwens ook vaak om waargebeurde situaties, met enkele kleine aanpassingen (namen e.d.).

  9. #359

    Standaard

    The Wire is zeker realistischer dan The Shield. Maar daarnaast verschillen deze (top)series ook enorm in hun aanpak, dus is een vergelijking misschien niet helemaal eerlijk.

    In The Shield gaat alles ontzettend snel en draait de hele show eigenlijk om Vic. Hij is in bijna elke scène wel te zien. De hoofdpersoon in The Wire daarentegen is de stad Baltimore (alhoewel McNulty dit op basis van de credits is, maar hij is in seizoen 4 bijvoorbeeld amper aanwezig . In elk seizoen staat een ander aspect van de stad centraal en worden er weer nieuwe personages geïntroduceerd. Omdat alles met elkaar verband houdt ('all the pieces matter'), kiest de show voor zorgvuldige karakteropbouw. Met als gevolg dat het tempo vele malen lager ligt dan bij The Shield. Zo wordt hier ook flink veel tijd besteed aan de bad guys en die ogen soms veel sympathieker en intelligenter dan de good guys. Denk bijvoorbeeld aan de goed georganiseerde crews van Barksdale en Marlo tegenover de complete chaos die regeert binnen het politiekorps en de smerige praktijken van bepaalde politici . Soms baal je er gewoon van als één van de bad guys iets overkomt... Dit aspect ontbreekt volledig in The Shield, waardoor die show wel erg één-dimensionaal wordt. En hoewel dit gecompenseerd wordt door een geniaal hoofdpersonage als Mackey en veel actie, vind ik de grootse aanpak van The Wire vele malen interessanter. Maar ik realiseer me wel dat dit niet voor iedereen is weggelegd.
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  10. #360

    Standaard

    Ik nu beginnen aan het 2e seizoen van The Wire.
    Het eerste seizoen vond ik echt vrij tam en best wel saai. Bij The Shield had ik echt na elke aflevering ; Hup naar de volgende ! Bij The Wire had ik dat totaal niet.

    Hopelijk is het 2e seizoen beter.

  11. #361

    Standaard

    Het gaat er natuurlijk ook om hoe je instapt in de serie. Als je vantevoren een Shield achtige serie verwacht valt het tegen ja. Maar The Wire is zo sterk geschreven en in mijn ogen totaal niet saai.

  12. #362

    Standaard

    Ik verwachtte absoluut geen Shield achtige serie.

    Begrijp me niet verkeerd ; de serie straalt enorme kwaliteit uit, is realistisch en het acteerwerk is zeer goed. Het boeit me alleen niet zo.

    Maar ik ga vol goede moed aan het 2e seizoen beginnen

  13. #363

    Standaard

    Seizoen 2 is mijn favoriete seizoen, de haven!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #364

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Seizoen 2 is mijn favoriete seizoen, de haven!
    Die is inderdaad erg sterk, net als seizoen 4 (scholen). Maar zit eigenlijk geen seizoen tussen die niet interessant was. Ook dit laatste seizoen met de krant (pers).

  15. #365

    Standaard

    The Wire is een van de beste series die ik ooit gevolgd heb. Seizoen 2 vond ik echter persoonlijk de minste van de 5. Het hele haven verhaal vond ik een beetje uit de toon vallen.

  16. #366

    Standaard

    Ik vond seizoen 2 ook geweldig. Frank Sobotka is één van mijn favoriete personages
    Beste seizoen blijft voor mij toch het 3e.
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  17. #367

    Standaard

    Seizoen 3 was simpelweg briljant. Wat mij betreft een monument in de tv serie historie.

  18. #368

    Standaard

    The Wire (S5) David Simon, 2008
    Aan al het goede komt een einde, zo ook aan The Wire. Ook dit vijfde seizoen was weer erg sterk met een interessant thema. De laatste aflevering past ook goed bij de hele serie. Nu maar op zoek naar een nieuwe serie die dit gat op moet gaan vullen. 9.0

  19. #369

    Standaard

    BBC 2 gaat de hele serie nu uitzenden, gisteren was de eerste aflevering.
    Het is alleen van de zotte dat het om half één 's nachts komt en dan ook nog eens elke werkdag.

    Maar ik ga het toch proberen te volgen.

    Ik moet wel erg wennen aan de manier van vertellen. Er wordt zoveel aandacht besteed aan de hïerarchie en politiek binnen die organisaties, zowel bij politie als de criminelen. Maar er wordt ook eigenlijk meteen van uit gegaan dat men een beetje weet hoe in elkaar steekt.

    Ik ben bang dat ik heel veel dingen niet in één keer ga begrijpen.

  20. #370

    Standaard

    Ik zou gewoon de DVD kopen als ik jou was. 8)

  21. #371

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mac Bekijk bericht
    Ik zou gewoon de DVD kopen als ik jou was. 8)
    Seizoenen 1 t/m 4 bij bangcd.com nog steeds 12.80 euro/stuk.
    Voorzien van NL subs en Regio2, koopje dus!
    Wel keepcase's geen boxverpakking oid.
    Do you respect wood?

  22. #372

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    The Wire (S5) David Simon, 2008
    Aan al het goede komt een einde, zo ook aan The Wire. Ook dit vijfde seizoen was weer erg sterk met een interessant thema. De laatste aflevering past ook goed bij de hele serie. Nu maar op zoek naar een nieuwe serie die dit gat op moet gaan vullen. 9.0
    The Sopranos of Six Feet Under om maar 2 toppers te noemen.

  23. #373

  24. #374

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier vd D. Bekijk bericht
    The Sopranos of Six Feet Under om maar 2 toppers te noemen.
    Die heb ik beiden al gezien. Mad Men heb ik laatst de eerste aflevering van gekeken.

  25. #375

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Seizoen 2 is mijn favoriete seizoen, de haven!
    Ben bijna klaar met het 2e seizoen.
    Conclusie : erg, erg goed

Pagina 15 van 17 EersteEerste ... 511121314151617 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •