Pagina 3 van 17 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 424 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Iemand had mijn er al over gepmt(naam is me even ontschoten) hoe ik aan seizoen 1 kwam. Via ebay kun je ze vrij goedkoop overnemen van mensen uit United Kingdom. Beetje zoeken en je vindt wel wat. Is mijn in ieder geval wel gelukt.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Iemand had mijn er al over gepmt(naam is me even ontschoten)
    Foei!!!Dat was ik :wink:
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Iemand had mijn er al over gepmt(naam is me even ontschoten) hoe ik aan seizoen 1 kwam. Via ebay kun je ze vrij goedkoop overnemen van mensen uit United Kingdom. Beetje zoeken en je vindt wel wat. Is mijn in ieder geval wel gelukt.
    had er gisteren 1 op t oog, die (dacht ik tenmiste) vanmiddag om 15.00uur zou aflopen. Zet ik net de computer aan en kijk ik bij die veiling, was ie al om 1 uur afgelopen
    maar eens opnieuw zoeken
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Iemand had mijn er al over gepmt(naam is me even ontschoten)
    Foei!!!Dat was ik :wink:
    Had alle PM's verwijderd, box zat aardig vol. Al wat kunnen vinden of niet?

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Iemand had mijn er al over gepmt(naam is me even ontschoten)
    Foei!!!Dat was ik :wink:
    Had alle PM's verwijderd, box zat aardig vol. Al wat kunnen vinden of niet?
    nop problemo :P
    Nee,heb nog niet echt gezocht eigenlijk.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  6. #56

    Standaard

    The Wire, Seizoen 1 - David Simon (2002)

    Vaak wordt er geklaagd dat er zo weinig kwaliteit uit Amerika komt overwaaien. Het medium TV vormt echter al jaren het mekka voor jong talent, en het levert kwaliteit af van een niveau waar men in de rest van de wereld (op televisiegebied) alleen maar jaloers op kan zijn. 'The Wire' is een nieuwe, geniale exponent van die Amerikaanse trent.

    Aanvankelijk is 'The Wire' een wat aparte serie. Zoals wel vaker bij sublieme series, duurde het even om in de serie te komen. Maar bij 'The Wire' was dit gevoel toch nog anders. De eerste afleveringen vroeg ik me af wat Simon met zijn opzet wou bereiken. Het leek allemaal traag, nutteloos en frustrerend. Ik kreeg maar geen binding met de personages en de verhaallijnen. Maar na een vijftal afleveringen begon de magie van deze serie zich te ontvouwen, en werd het wel degelijk duidelijk hoe briljant Simon zijn reeks heeft geschreven en opgebouwd. 'The Wire' gaat veel klassieke elementen uit de weg: er gebeurt weinig, een opsplitsing tussen goede en slechte personages is er niet, en de serie speelt amper in op het gevoel. Zo lijkt het, want na een aantal afleveringen leef je intens mee met McNulty en zijn manschappen, maar even goed met Barksdale en zijn 'gang'.

    Inhoudelijk is de serie dan ook een verademing. Door beide kanten van het conflict te laten zien, heft Simon de scheidingslijn tussen goed en slecht op: 'the good guys' hebben slechte kanten, 'the bad guys' zijn opvallend menselijk. Simons 'The Wire' toont de desillusie van 'the American Dream' dan ook in al zijn grauwheid, wat we terugvinden in de cinematografie, de belichting en het kleurenpalet van de reeks. Bovendien slaat Simon de spijker op z'n kop door deze desillusie te laten gelden voor zowel het politiekorps als voor 'the gang'. Wanneer McNulty en Bubbs plots door een villawijk rijden, blijkt dat dit inderdaad een wereld is waar zij, en de meeste Amerikanen, alleen maar van kunnen dromen. Het scenario wordt afgewerkt met schitterende, vlijmscherpe en uitermate realistische dialogen, en Simon weet de typische 'slang' perfect te integreren.
    Het acteerwerk is eveneens van groots formaat. Hoewel 'The Wire' geen serie is als 'The Soprano's' en 'Six Feet Under', series waarin acteurs ten volle kunnen schitteren, blinken de acteurs stuk voor stuk uit in hun rollen. Dominic West is perfect gecast als 'angry young man', als knorrige detective, en hij wordt een acteur om in de gaten te houden. Bovendien deed zijn diepe, donkere stem mij meer dan eens denken aan de film noir, en verrek, hoewel 'The Wire' geen 'film noir'stijl/kenmerken heeft (alhoewel?), straalt de serie wel dezelfde 'mood' als de film noir uit. Een aanstekelijke openingsgeneriek vormt de kers op de taart.

    Kortom, 'The Wire' is subliem geschreven en geacteerd, intelligent en prikkelend. De eerste afleveringen kunnen wat frustrerend overkomen, maar gun deze serie zijn kans, want na verloop van tijd wordt duidelijk hoe briljant Simon zijn schaakbord heeft opgesteld, om je vervolgens met een meesterlijke tactiek schaakmat te zetten. Ik ben verkocht, en dit smaakt naar meer, veel meer. Seizoen 2 zal dan ook niet lang op zich laten wachten, want deze serie kan door zijn schitterende opzet in seizoen 1 volgens mij alleen maar beter worden. 'The Wire' is subliem!

    9/10
    YMDB - Mijn Top 20

    I wouldn't take the advice of a lot of so-called critics on how to shoot a close-up of a teapot.
    David Lean

  7. #57

    Standaard

    Mooie recensie! Vond The Wire ook niet meteen geweldig, duurt inderdaad even(aantal afleveringen) voordat je de serie echt gaat waarderen. Dat geld trouwens voor een hoop series, nooit gelijk al na de eerste afhaken.

  8. #58

    Standaard

    Vorige week heb ik een aantal series gekocht, waaronder deze.
    Ik vind het echt een goede serie.

  9. #59

    Standaard

    Vandaag het tweede seizoen ontvangen, ben benieuwd
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris Taylor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door manasse van de velde
    Seizoen 2 gisteren binnen gekregen. Ik ben benieuwd...
    It's all in the game ya'all....Vet hoor, dan kan ik deze binnenkort wel weer even van je lenen :wink:
    Hey man, anderhalve maand later en nog steeds niet geleend....

  11. #61

    Standaard

    The Wire, Seizoen 2 - David Simon (2002 - ?)

    Hoe maak je een al bijna perfecte televisieserie nog beter? David Simon toont met het tweede seizoen van zijn magistrale geesteskind hoe het moet. Het tweede seizoen van 'The Wire' is nog grauwer, nog pessimistischer, nog scherper en nog humoristischer. Kortom, zo perfect als televisie maar kan worden.

    Het tweede seizoen maakt eveneens duidelijk hoe briljant Simon zijn eerste seizoen heeft opgezet. De verhaallijnen en personages zijn immers perfect geintroduceerd, en in tegenstelling tot het eerste seizoen, grijpt seizoen twee je al vanaf de eerste aflevering bij je nekvel. Het feit dat we met de situatie ondertussen wel vertrouwd zijn, biedt Simon de mogelijkheid om aan dit seizoen nog een uiterst ambitieuze plotlijn toe te voegen. Dit houdt natuurlijk het gevaar in dat het hele project te ambitieus wordt voor z'n eigen kunnen, maar 'The Wire' slaagt perfect in zijn streven en het is juist die derde verhaallijn die de serie boven het eerste seizoen doet uitsteken.

    Naast de politie van Baltimore en de 'gang' van Barksdale focust het tweede seizoen zich op het uiterst actuele thema van Poolse havenarbeiders. Deze verhaallijn stelt de serie in staat om uiterst actuele zaken aan te kaarten en de maatschappijkritische toon van de reeks verder op te voeren. 'The American Dream' is opnieuw ver te zoeken in 'The Wire': alle personages leiden op hun manier een bestaan dat weinig met de Amerikaanse idealen te maken heeft. Wat 'The Wire' zo ver boven andere maatschappijkritische representaties doet uitstijgen, is het feit dat de serie nergens moraliserend wordt en nergens probeert om de kijker een bepaalde ideologie op te leggen. Bovendien vervalt de serie nergens in goedkope sentimentaliteit. De serie focust zich in de eerste plaats op het leven van gewone mensen, die regelmatig verkeerde keuzes maken, maar met hun goede inborst uiteindelijk toch onze harten veroveren. Dominic West schittert weer als de zelfdestructieve eikel McNulty, Idris Elba vertolkt met ijzingwekkende perfectie de rol van de zwarte 'intellectueel' 'Stinger Bell', maar het is Chris Bauer die met zijn indringende vertolking van de hopeloze Pool Frank Sobotka de show steelt. Eén ding is wel zeker: voor het tweede seizoen op rij weet 'The Wire' ons één van de sterkste ensembles van de laatste jaren voor te schotelen.

    Inhoudelijk is het tweede seizoen, zoals eerder aangegeven, nagenoeg perfect. In het tweede seizoen is de humor scherper en beter gedoseerd, en zijn de dialogen/monologen bij vlagen echt memorabel. Het is echter de diepgang die de serie zo goed maakt. 'The Wire' is veel meer dan een eenvoudige 'who-dunnit', wat wordt onderstreept door het feit dat de serie doelbewust een momentum vermijdt. Net als je denkt dat er een climax zit aan te komen, blijkt die, net als in het eerste seizoen, eigenlijk al voorbij te zijn. Het tweede seizoen is verder weer ongemeen kritisch en pessimistisch over het Amerikaanse leven en de Amerikaanse overheidsinstanties. Simpel gesteld is de Amerikaanse samenleving van 'The Wire' een verrotte samenleving, wat zich uit in een perfect gekozen en consequent aangehouden donkere en grauwe stijl. Zolang er kritische series als deze gemaakt kunnen worden, is er echter nog hoop voor de toekomst. De laatste afleveringen illustreren wat mij betreft perfect de genialiteit van deze reeks, en zelden heeft een televisieproduct me een dergelijke mokerslag uitgedeeld. Ja, het uitzichtloze gevecht van de personages op een beter leven stemde me uiteindelijk vrij depressief. 'No bad guys' in 'The Wire', enkel wat eenvoudige maar goedhartige zielen die een beetje beter willen leven en daardoor foute maar o zo voor de hand liggende keuzes maken.

    De families Fisher en Soprano wuiven ons binnekort vaarwel, en ook president Bartlet gaat zijn Witte Huis verlaten, maar met 'The Wire' staat er een meer dan waardige opvolger klaar, die me nu al doet uitkijken naar het derde seizoen. 'The Wire' is intens, scherp, humoristisch, maatschappijkritisch, entertainend en blijft ook nog eens lang nazinderen. Wat kan een mens zich nog meer wensen? Het tweede seizoen van 'The Wire' benadert de ultieme perfectie.

    10/10
    YMDB - Mijn Top 20

    I wouldn't take the advice of a lot of so-called critics on how to shoot a close-up of a teapot.
    David Lean

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door manasse van de velde
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris Taylor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door manasse van de velde
    Seizoen 2 gisteren binnen gekregen. Ik ben benieuwd...
    It's all in the game ya'all....Vet hoor, dan kan ik deze binnenkort wel weer even van je lenen :wink:
    Hey man, anderhalve maand later en nog steeds niet geleend....
    Ondertussen 2 maanden later en nog niet geleend van je!
    Maar ja, druk druk druk en er zijn zoveel andere leuke series om te kijken. Toch hou ik deze van je tegoed (als ik hem zelf niet haal iig).
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

  13. #63

    Standaard

    Regio 1 versie:
    Warner Home Video has announced the third season of The Wire which stars Wood Harris, Dominic West, Lance Reddick, Sonja Sohn and Wendell Pierce. The five-disc package will be available to own from the 8th August, and should retail at around $99.98. Each of the episodes will be presented in 1.33:1 full frame, along with English Dolby Digital 5.1 Surround tracks. Extras will include audio commentaries, episodic previews and recaps, and more. We've attached the official region one package artwork below:




    Eerste box versie zag er zo uit:



    Vind de bovenste het mooist dus een goede keuze

  14. #64

    Standaard

    Wow, nice!

    De UK versie komt een maandje later uit zie ik, als die nog weer eens een beetje in prijs daalt komt 'ie er ook bij 8)
    "My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change." // My Modest Collection | Te koop

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen

    Vind de bovenste het mooist dus een goede keuze
    helemaal mee eens.
    Pracht cover, Stringer Bell is the man 8)
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris Taylor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door manasse van de velde
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris Taylor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door manasse van de velde
    Seizoen 2 gisteren binnen gekregen. Ik ben benieuwd...
    It's all in the game ya'all....Vet hoor, dan kan ik deze binnenkort wel weer even van je lenen :wink:
    Hey man, anderhalve maand later en nog steeds niet geleend....
    Ondertussen 2 maanden later en nog niet geleend van je!
    Maar ja, druk druk druk en er zijn zoveel andere leuke series om te kijken. Toch hou ik deze van je tegoed (als ik hem zelf niet haal iig).
    Still waiting...... :wink:

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door manasse van de velde
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris Taylor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door manasse van de velde
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris Taylor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door manasse van de velde
    Seizoen 2 gisteren binnen gekregen. Ik ben benieuwd...
    It's all in the game ya'all....Vet hoor, dan kan ik deze binnenkort wel weer even van je lenen :wink:
    Hey man, anderhalve maand later en nog steeds niet geleend....
    Ondertussen 2 maanden later en nog niet geleend van je!
    Maar ja, druk druk druk en er zijn zoveel andere leuke series om te kijken. Toch hou ik deze van je tegoed (als ik hem zelf niet haal iig).
    Still waiting...... :wink:
    Rescue Me heb ik nog niet uitgekeken wahahahaha. wacht nog ff dus..
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

  18. #68

    Standaard

    Superserie! Weet iemand wanneer seizoen 3 op regio 2 uitkomt?? Kan ik niks over vinden. Trouwens die R1 cover van seizoen 3 is wel ubergeil.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mac
    Superserie! Weet iemand wanneer seizoen 3 op regio 2 uitkomt?? Kan ik niks over vinden. Trouwens die R1 cover van seizoen 3 is wel ubergeil.
    UK versie: 18 september.
    NL versie: ergens december ofzo

    UK versie is identiek aan NL versie op de verpakkingstaal na.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris Taylor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door manasse van de velde
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris Taylor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door manasse van de velde
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris Taylor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door manasse van de velde
    Seizoen 2 gisteren binnen gekregen. Ik ben benieuwd...
    It's all in the game ya'all....Vet hoor, dan kan ik deze binnenkort wel weer even van je lenen :wink:
    Hey man, anderhalve maand later en nog steeds niet geleend....
    Ondertussen 2 maanden later en nog niet geleend van je!
    Maar ja, druk druk druk en er zijn zoveel andere leuke series om te kijken. Toch hou ik deze van je tegoed (als ik hem zelf niet haal iig).
    Still waiting...... :wink:
    Rescue Me heb ik nog niet uitgekeken wahahahaha. wacht nog ff dus..
    And waiting......

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mac
    Superserie! Weet iemand wanneer seizoen 3 op regio 2 uitkomt?? Kan ik niks over vinden. Trouwens die R1 cover van seizoen 3 is wel ubergeil.
    UK versie: 18 september.
    NL versie: ergens december ofzo

    UK versie is identiek aan NL versie op de verpakkingstaal na.
    Dan wordt het de UK versie. 8)

    Heb trouwens weer S1 en S2 voor de tweede keer bekeken. Echt geweldige serie.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mac
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mac
    Superserie! Weet iemand wanneer seizoen 3 op regio 2 uitkomt?? Kan ik niks over vinden. Trouwens die R1 cover van seizoen 3 is wel ubergeil.
    UK versie: 18 september.
    NL versie: ergens december ofzo

    UK versie is identiek aan NL versie op de verpakkingstaal na.
    Dan wordt het de UK versie. 8)

    Heb trouwens weer S1 en S2 voor de tweede keer bekeken. Echt geweldige serie.
    Ik ben van plan om in de zomer S1 & 2 nog weer een keertje te gaan kijken. Jammergenoeg komt S3 pas in september anders had ik ze mooi alle 3 kunnen kijken.

    Maarja kijk S3 wel voordat ik met S4 ga beginnen, S4 begint op 10 September in de VS.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  23. #73

    Standaard

    Ben van plan om S2 en S3 bij Play te bestellen maar nu lees ik op diverse forums dat dvdboxen vaak beschadigd aankomen omdat ze niet goed verpakt zijn, dat is wel weer een minpunt

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StephanLU
    Ben van plan om S2 en S3 bij Play te bestellen maar nu lees ik op diverse forums dat dvdboxen vaak beschadigd aankomen omdat ze niet goed verpakt zijn, dat is wel weer een minpunt
    nee hoor, nog nooit last van gehad
    en ik bestel regelmatig bij play, altijd goed en onbeschadigd aangekomen. Mocht ie toch beschadigd raken, dan mail je ze gewoon en sturen ze een nieuwe op
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door StephanLU
    Ben van plan om S2 en S3 bij Play te bestellen maar nu lees ik op diverse forums dat dvdboxen vaak beschadigd aankomen omdat ze niet goed verpakt zijn, dat is wel weer een minpunt
    nee hoor, nog nooit last van gehad
    en ik bestel regelmatig bij play, altijd goed en onbeschadigd aangekomen. Mocht ie toch beschadigd raken, dan mail je ze gewoon en sturen ze een nieuwe op
    Oké dat is een beter bericht. Dan bestel ik ze over een aantal maandjes toch maar daar.

Pagina 3 van 17 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •