Pagina 1 van 24 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 599 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HYPE: overgewaardeerde films

    Welke films die je goed "moet" vinden en in recencies e.d. de hemel in geprezen worden (en door iedereen aanbevolen) vond je bij het zien erg tegenvallen, supersaai, of gewoon baggerslecht?? Hier ben ik wel eens benieuwd naar. Motivatie zou leuk zijn.

    Hier mijn top 5:
    1. Lord of the rings (met stip!!!)
    2. The matrix (helaas verdrongen van de eerste plaats )
    3. Crouching tiger hidden dragon (saaaaaaai)
    4. Star Wars (episode I, IV, V en VI)
    5. The English Patient (vreselijk overschat liefdesdrama)

    Tipparade: Spartacus (wel van Kubrick, maar toch niet boeiend)
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  2. #2

    Standaard Tegenvallers

    Van jou top 5 vind ik Crouching Tiger Hidden Dragon echt te overhyped. Toegeven heb wel de DVD (R2 NL nog wel).
    De enigste pluspunt is Zhang Ziyi. Ik hoop echt dat ze gaat doorbreken in de US zodat we meer van haar kunnen bewonderen. Verder in het rijtje The Crying Game, Reservoir Dogs, American Beauty, Apocalypse Now, Alien. Misschien nog een paar andere, maar die ben ik vergeten.

    Wel zo geinig. Na een verloop van tijd kijk ik films opnieuw. Het is dan mogelijk dat er sommigen uit dit rijtje wel weer goed vind. Een 2e keer of een 3e keer kijken wil nog wel eens de blik verruimen. Als ik Life of Brian, Twelve Monkeys, Trainspotting & Armageddon niet opnieuw had bekeken op DVD, dan had ik deze films (voor altijd!) wel sh*tfilms gevonden.

  3. #3

    Standaard

    Hmmmm behalve LOTR ben ik het me geen van de films die jullie noemen eens dat ze overgewaardeerd worden. Allen krijgen terecht de credits die ze verdienen naar mijn mening. (alleen Trainspotting en English Patient heb ik niet gezien dus daarover kan ik niet oordelen)

    Vooral bij LOTR had ik zoiets van "Is dit 't nou?" Ik werd helemaal doodgegooid met termen als "cool man, kickass, moet je zien, wil nog een keer". Maar 1x is voor mij meer dan genoeg. Denk niet eens dat ik de dvd's koop mochten ze ooit nog es uitkomen.
    "Eat right, exercise, die anyway....."
    (Bumpersticker from The X-Files, Season 7, Episode "Fight Club")

    Mijn verzameling glimmende schijfjes

  4. #4

    Standaard

    Voordat ik mijn lijstje plaats, zal ik even mijn criteria uiteenzetten. Ik ben uitgegaan van de Top 250 van de IMDb. Daaruit heb ik de films gekozen die ik gezien heb (uiteraard) en die óf gewoon rotslecht zijn óf best aardig zijn maar zeker niet in de Top 250 thuishoren - kortom, overgehypte films dus. Ik heb vervolgens mijn lijstje gereduceerd tot de vijf titels waarvan de discrepantie tussen reputatie en werkelijkheid het grootst is. En dat zijn (in willekeurige volgorde):

    The Shawshank Redemption
    The Matrix
    The Fellowship of the Ring
    Seven
    Saving Private Ryan

    In wezen is het heel simpel: een goeie film zorgt ervoor dat je betrokken raakt met de personages. De hier genoemde titels slagen daar eenvoudig niet in.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frollo
    The Shawshank Redemption
    The Matrix
    The Fellowship of the Ring
    Seven
    Saving Private Ryan
    Hm, vond Seven toch wel geslaagd. SPR is m.i. typisch een voorbeeld van een grootste-gemene-deler-film. Wel leuk maar niet de beste film ooit.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  6. #6

    Standaard

    Hmmm... ik ben het met een heleboel titels niet eens die hier genoemd worden (bv. Se7en, Shawshank, Crouching Tiger en ja ook Lord Of The Ring). Maar als je inderdaad ontzettend veel verwacht van een film, ja dan kan hij alleen maar tegenvallen. Internet doet nog een schepje bovenop het hele hype-gebeuren. Ik probeer al het (internet)geschreeuw rondom een film nu soms maar een beetje te vermeiden. Vaak maken films waar je helemaal niks over hebt gehoord nog de meeste indruk...

  7. #7

    Standaard Re: Tegenvallers

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marco
    Verder in het rijtje The Crying Game, Reservoir Dogs, American Beauty, Apocalypse Now, Alien. Misschien nog een paar andere, maar die ben ik vergeten.

    Wel zo geinig. Na een verloop van tijd kijk ik films opnieuw. Het is dan mogelijk dat er sommigen uit dit rijtje wel weer goed vind..
    WAT!! APOCALYPSE NOW!! Ga je mond spoelen en snel

    Binnenkort komt de R2 redux van Apocalypse Now uit, lijkt me toch een mooie gelegenheid om je mening even bij te stellen,of niet?

  8. #8

    Standaard

    Ik ben het niet eens met de meeste mensen hier. Al die films die jullie hier noemen en die jullie slecht vinden vond ik meestal goed. Zoals hiervoor al gezegd moet je niet zo letten op die Hype, ik kijk gewoon de film en stel me er van te voren niet echt op in en dan kijk je een film toch een stuk beter. Zo vond ik LotR en The Matrix bijvoorbeeld geweldig. Ik ga ook meestal zo vroeg mogelijk naar de bios zodat de hype nog niet echt aanwezig is. Bij Star wars was dat onvermijdelijk aangezien er al een hype was voor de film in premiere ging.
    There's evil there that does not sleep - Sean Bean
    Groeten van Outje
    Mijn collectie

  9. #9

    Standaard Re: Re: Tegenvallers

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters
    WAT!! APOCALYPSE NOW!! Ga je mond spoelen en snel
    Neen. Ik moet hierbij nog wat toevoegen. Oorlogsfilms is niet mijn favo gerne. Kan de oordeel al snel zeggen van "Nee, dank je".

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters
    Binnenkort komt de R2 redux van Apocalypse Now uit, lijkt me toch een mooie gelegenheid om je mening even bij te stellen,of niet?
    Ik ben niet de beroerste om AN opnieuw te kijken. Redux is een mooie gelegenheid. Ik heb AN al jaren niet meer gezien, dus ik kan makkelijk AN (met een Redux sausje) opnieuw herhalen
    Het is mogelijk dat ik mijn mening moet gaan bijstellen.
    En dat geld ook voor anderen films die mij tegenvallen.

    En dan nog wat. Ik hoef films zoals Apocalypse Now (noem een recente voorbeeld) niet mooi/geweldig te vinden, omdat anderen deze film wel zo mooi/geweldig vinden. Ben tenslotte een individu.

    Verder ga ik niet schrijven (doe nu ff wel) dat ik het b.v. niet mee eens bent met anderen forummers. Iedereen heeft zijn/haar mening wat wel en niet gewelidg is. Bijvoorbeeld Oakey -> The Matrix en LOTR zijn in MIJN ogen geweldige films. Maar Oakey is niet onder de indruk van deze films, prima. Ik heb daar geen moeite mee (en ga daar niet over schrijven). Niet iedereen hoeft met mij eens te zijn. Vind ik niet erg.

    Toegegeven. Ik laat me teveel beinvloeden door de Hype. Anderen die films in de hemel gaan prijzen, kan ik iets teveel (voor mezelf) verwachtingen creeëren. En dat kan wel eens tegenvallen. Gelukkkig zijn er nog van die uitzonderingen. Zoals The Matrix. Zag deze film al in de sneak. Had er nog nooit over gehoord. Wist niet eens waar het over ging. Nou dan is het ff anders, als je wordt gespoild door b.v. trailers e.d.

  10. #10

    Standaard Re: HYPE: overgewaardeerde films

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey

    2. The matrix (helaas verdrongen van de eerste plaats )
    Gelukkig, het werd tijd, zo goed is die onrealistische film niet. Die paar special effects BAH!!!

  11. #11

    Standaard Re: Re: Re: Tegenvallers

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marco


    En dan nog wat. Ik hoef films zoals Apocalypse Now (noem een recente voorbeeld) niet mooi/geweldig te vinden, omdat anderen deze film wel zo mooi/geweldig vinden. Ben tenslotte een individu.
    Ik hoor wel wat je van de Redux vond, ik vond hem als individu erg goed, net zoals de originele uitvoering

  12. #12
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Met stip Lord of the Rings !

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Hauer
    Met stip Lord of the Rings !
    Vond je het zo erg?
    There's evil there that does not sleep - Sean Bean
    Groeten van Outje
    Mijn collectie

  14. #14
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remco Out
    Vond je het zo erg?
    Valt mee, maar die ophef snap ik niet, maar goeie film is het zeker
    hoor, niks op tegen

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Hauer
    Valt mee, maar die ophef snap ik niet, maar goeie film is het zeker hoor, niks op tegen
    Oh oke, ik dacht al dat het weer een eindeloze discussie zou worden, maar goed. Die ophef vind ik inderdaad ook altijd overdreven, maar ja publiciteit verkoopt moet je maar denken. Alle films waar een hype rond gaat verdienen veel en dat is dan ook de bedoeling.
    There's evil there that does not sleep - Sean Bean
    Groeten van Outje
    Mijn collectie

  16. #16
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    ID4
    Dat was nog eens een overhypete film ... zat maar één goede scene in en dat is wanneer Will die alien op zijn smoel klopt.

    En die typische Amerikaanse onderliggende toon stoorde me op het einde wel echt.

    Die aliens komen van heinde en ver met hun grote schepen vol technologische snufjes ... en de goede oude Amerikaan vliegt vlug eventjes binnen en schakelt de hele boel uit.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Die aliens komen van heinde en ver met hun grote schepen vol technologische snufjes ... en de goede oude Amerikaan vliegt vlug eventjes binnen en schakelt de hele boel uit.
    Dit zie je bij zoveel films, vaak is het zo dat de tegenstander de grootste moeite doet voor iets en een Amerikaan het in een paar secondes ongedaan maakt. Maar ja, je moet films niet altijd zo serieus nemen. Vooral films met Will Smith moet je niet serieus nemen.
    There's evil there that does not sleep - Sean Bean
    Groeten van Outje
    Mijn collectie

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remco Out
    Vooral films met Will Smith moet je niet serieus nemen.
    Dus ook niet Ali of Six Degrees of Separation?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marco
    Dus ook niet Ali of Six Degrees of Separation?
    Ook die films hebben momenten die je niet serieus moet nemen. Maar ik bedoel ook niet elke film met Will Smith, maar veel films wel.
    There's evil there that does not sleep - Sean Bean
    Groeten van Outje
    Mijn collectie

  20. #20
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Toen werden de special effects ook al zo gehypet, en die vielen ook serieus tegen.
    Zo spectaculair vond ik ze niet.

    Dat Amerikaans patriotisme heb ik nooit echt goed kunnen verkroppen en zeker nu niet meer. Bush met zijn pretentieuze smoel. Maar goed, dat doet er nu niet toe.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remco Out
    Ook die films hebben momenten die je niet serieus moet nemen.
    Werkelijk? Het zijn geen komedie films die ik had opgenoemd.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remco Out
    Maar ik bedoel ook niet elke film met Will Smith, maar veel films wel.
    M.a.w. schakel die ene hersencel uit en genieten van die onzin lang leve de lol

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Die aliens komen van heinde en ver met hun grote schepen vol technologische snufjes ... en de goede oude Amerikaan vliegt vlug eventjes binnen en schakelt de hele boel uit.
    Niet alleen dat, maar ook kan een Amerikaan zonder verdere specifieke training of handleiding een buitenaards ruimteschip met buitenaardse technologie beter besturen dan de buitenaardse wezens zelf. En een andere Amerikaan vliegt mee en maakt zonder enige moeite met z'n laptopje verbinding met een zwaar-geavanceerd buitenaards computersysteem en legt met een Amerikaans computervirusje dit zwaar-geavanceerde buitenaardse computersysteem en alle daarvan afhankelijke ruimteschepen volledig lam. En daardoor kan een Amerikaans president die waarschijnlijk al jaren niet meer gevlogen heeft in een gevechtsvliegtuig waarin hij waarschijnlijk nog nooit gevlogen heeft een volledige vloot gevechtsvliegtuigen naar de overwinning leiden, die overigens op het nippertje binnen handbereik komt nadat een voormalige piloot met een drankprobleem een gevechtsvliegtuig dat hij waarschijnlijk nog nooit bestuurd heeft op het laatste nippertje precies in de ene zwakke plek van het vijandige ruimteschip ramt. Die zwakke plek die overigens in ieder ruimteschip -hoe geavanceerd ook- schijnt te moeten zitten. Briljante gasten, die Amerikanen. En zeer geloofwaardig. Hoezo hype?
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  23. #23

    Standaard

    Mijn rijtje is:

    Pearl Harbor
    Star Wars
    Rush Hour
    Harry Potter
    en alle James Bond films

  24. #24

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Mijn rijtje is:

    Pearl Harbor
    Star Wars
    Rush Hour
    Harry Potter
    en alle James Bond films
    Waarom Rush Hour en de Bond Films?
    Ik vind ze persoonlijk wel iets hebben

Pagina 1 van 24 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •