Pagina 16 van 24 EersteEerste ... 6121314151617181920 ... LaatsteLaatste
De resultaten 376 tot 400 van 599 worden weergegeven.
  1. #376

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Jiskefet overgewaardeerd...............WTF........jiskefet is briljant. De beste humor die nederland ooit heeft geproduceerd.
    Hangt van het seizoen af vind ik. Zeker niet zonder meer de beste, maar je hoeft voor goeie humor niet ver van de VPRO te zoeken, imho.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  2. #377

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101 Bekijk bericht
    Hangt van het seizoen af vind ik. Zeker niet zonder meer de beste, maar je hoeft voor goeie humor niet ver van de VPRO te zoeken, imho.
    Sterker nog, die vind je binnen de VPRO terug
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FROST Bekijk bericht
    Ik vind de star wars films ook in het lijstje thuis horen. Ze waren een mijlpaal in Special Effects maar kwa verhaal stelde het vrij weinig voor vond ik. Vooral de laatste film, Return of the Jedi vond ik verschrikkelijk slecht met die Ewoks.
    Mwah. Ik was ook altijd anti Star Wars, maar toen ik me er voor open heb gezet heb ik daadwerkelijk de trilogie bekeken. Episode VI vond ik nog licht tegenvallen omdat e.e.a. niet optimaal uit werd gevoerd naar mijn mening, maar Episode V neigt toch naar het geniale. Die film bevat zoveel elementen: van liefde, vriendschap en haat tot het euvel van goed vs. kwaad, karakterontwikkeling, special effects, actie, dé plottwist en erg knap camerawerk.

    Zo anti Star Wars als ik was voordat ik de eerste drie films had gezien, zo gemakkelijk schreef ik anderhalve pagina in Word vol over Episode V en wat ik er zo goed aan vond. Misschien moet je hem nog een kans geven.

  4. #379

    Standaard

    Ik vind ze ook niet super slecht hoor, maar om te zeggen het is de beste sci fi van de wereld: nee, ik heb beter gezien. Zo vind ik persoonlijk dat de Alien serie veel realistischer is. Donker, dreigend, niet zo schoon zoals Star Wars. Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk en er valt niet over te twisten.

    Een film die ik toen der tijd ook erg overdreven gehypt vond was de Leeuwenkoning. ( wegduik )

  5. #380

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Mwah. Ik was ook altijd anti Star Wars, maar toen ik me er voor open heb gezet heb ik daadwerkelijk de trilogie bekeken. Episode VI vond ik nog licht tegenvallen omdat e.e.a. niet optimaal uit werd gevoerd naar mijn mening, maar Episode V neigt toch naar het geniale. Die film bevat zoveel elementen: van liefde, vriendschap en haat tot het euvel van goed vs. kwaad, karakterontwikkeling, special effects, actie, dé plottwist en erg knap camerawerk.

    Zo anti Star Wars als ik was voordat ik de eerste drie films had gezien, zo gemakkelijk schreef ik anderhalve pagina in Word vol over Episode V en wat ik er zo goed aan vond. Misschien moet je hem nog een kans geven.
    Er wordt zo vreselijk slecht geacteerd in die hele reeks dat het gewoon tenenkrommend is.

  6. #381

    Standaard

    LOL, Leeuwenkoning is wel een aardige film en beter dan sommige andere Disney's.

    Ach, een film moet je vermaken, als het niet vermaakt, plaats je toch een ander schijfje in de speler.

    Voordeel van een grote collectie is dat je zo van film kunt wisselen, naar gelang de stemming.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door FROST Bekijk bericht
    Ik vind ze ook niet super slecht hoor, maar om te zeggen het is de beste sci fi van de wereld: nee, ik heb beter gezien. Zo vind ik persoonlijk dat de Alien serie veel realistischer is. Donker, dreigend, niet zo schoon zoals Star Wars. Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk en er valt niet over te twisten.

    Een film die ik toen der tijd ook erg overdreven gehypt vond was de Leeuwenkoning. ( wegduik )

  7. #382

    Standaard

    Zo heb je Anselm Kiefer en Bob Ross. Beiden zijn genietbaar op hun eigen manier.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  8. #383

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Er wordt zo vreselijk slecht geacteerd in die hele reeks dat het gewoon tenenkrommend is.
    In Episode IV vond ik dat inderdaad ook, maar vanaf Episode V vond ik er duidelijk vooruitgang in zitten en heb ik me er niet meer aan geërgerd. ^^

  9. #384

    Standaard

    The Curious Case Of Benjamin Button vond ik een geweldige film, met veel emotie en diepte, het tegenover gestelde van waar dit topic voor bedoeld is maar goed.

    Overgewaardeerd in mijn ogen:

    Inception ( niets meer dan een concept en een hele berg hype..en weinig substantieel verhaal )

    Inglorious Basterds..1e scene is prachtig, laatste scene met het brandende bioscoopdoek is mij ook bijgebleven...de rest kon mij verre van bekoren.

    Ik vraag me ook af wanneer de conclusie geworden gaat trokken dat Tarantino misschien (ik berg me vast) helemaal niet de geweldige regisseur is waar hij voor wordt uitgemaakt.

    Wat hij deed met Reservoir Dogs ( en het script van True Romance ) en Pulp Fiction was voor die tijd een compleet nieuwe stijl, maar ik kan nou niet echt zeggen dat hij die 2 films (waarvan de eerstgenoemde ook geen absolute topper is) heeft op weten te volgen met goed werk.

    Jackie Brown heeft teveel fouten om op te noemen en ook Kill Bill en Death Proof waren in mijn ogen van een veel te laag niveau.
    De dialoog wordt vaak geprezen, echter is dit ''een trucje'' waar Tarantino om bekend staat, de snelle spitsvondige reacties en anekdotes, maar wederom weet hij dat,in mijn ogen, nooit naar grootse hoogtes te brengen.

    Dus ter conclusie: Inception, Inglorious Basterds, Tarantino op zich en als laatste: Pirates of the Caribbean.

    Goede rol van Johnny Depp en kon en kan ook genieten van deel 1, maar alles wat volgde in die serie: crap!!
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  10. #385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Knoop Bekijk bericht
    .

    Overgewaardeerd in mijn ogen:

    Inception ( niets meer dan een concept en een hele berg hype..en weinig substantieel verhaal )
    Lachwekkend, een film die door ruim 100 miljoen mensen is bekeken een hype noemen (Zie bron: http://boxofficemojo.com/movies/?id=inception.htm, bij een gemiddelde prijs van een kaartje van 8 dollar hebben 102947024 mensen deze film gezien)

    Nog even de box offices van de laatste drie grote films van meneer Nolan:

    Batman Begins: $ 372.710.015
    Dark Knight: $ 1.001.921.825
    Inception:$ 823.576.195

    Bij deze film kan je dus niet van een hype spreken omdat de opbrengst van deze film ruim twee keer zoveel is als die van Batman Begins en net onder die van Dark Knight, de film heeft dus genoeg opgebracht wat je bij een regisseur als Nolan kan verwachten.

    Verhaal zit er ook ten overvloede in: Het inplanten van een idee in iemands brein, tot in 4 lagen dromen, zelfmoord van de vrouw van Cobb.

    Naar mijn idee is er hier dus totaal geen sprake van een overgewaardeerde film maar van een film die al zijn verwachtingen heeft waargemaakt!

  11. #386

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    Lachwekkend, een film die door ruim 100 miljoen mensen is bekeken een hype noemen
    Het gaat in deze thread om films waarvan je vind dat de waardering voor een film (onder andere indirect af te leiden uit de boxoffice-cijfers) overdreven hoog is. Wim vindt dat dit blijkbaar van Inception (en hij is niet de enige). Z'n mening zal dus eerder gesterkt worden door de boxoffice-cijfers dan dat hij erdoor van mening zal veranderen.

    Ik vind hem ook wel ietsje overgewaardeerd. Op zich geen slechte film, maar ik voorzie verontwaardigde reacties als Inception bij de Oscars niet (voldoende) beloond wordt.
    Laatst aangepast door mark t : 19-02-2011 om 07:59
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #387

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    Lachwekkend, een film die door ruim 100 miljoen mensen is bekeken een hype noemen (Zie bron: http://boxofficemojo.com/movies/?id=inception.htm, bij een gemiddelde prijs van een kaartje van 8 dollar hebben 102947024 mensen deze film gezien)

    Nog even de box offices van de laatste drie grote films van meneer Nolan:

    Batman Begins: $ 372.710.015
    Dark Knight: $ 1.001.921.825
    Inception:$ 823.576.195

    Bij deze film kan je dus niet van een hype spreken omdat de opbrengst van deze film ruim twee keer zoveel is als die van Batman Begins en net onder die van Dark Knight, de film heeft dus genoeg opgebracht wat je bij een regisseur als Nolan kan verwachten.

    Verhaal zit er ook ten overvloede in: Het inplanten van een idee in iemands brein, tot in 4 lagen dromen, zelfmoord van de vrouw van Cobb.

    Naar mijn idee is er hier dus totaal geen sprake van een overgewaardeerde film maar van een film die al zijn verwachtingen heeft waargemaakt!
    Je weet dat box office cijfers helemaal niets zeggen? Of is Transformers ineens een goede film geworden? Overigens blijft het beoordelen van films subjectief, dus als ontzettend veel mensen de film ontzettend goed vinden (zoals jij hem nu ophemelt), kunnen de mensen die hem niet goed vonden, de film dus als overhypt bestempelen.
    Ik vond de film zelf goed, als blockbuster. Het verhaal heeft weinig om het lijf, en bestaat grotendeels uit het uitleggen van het concept. Want ja, iemand mocht het eens niet begrijpen. Vooral niets aan het toeval overlaten.
    Maar goed, het is een origineel concept, en dat heb je weinig in Hollywood tegenwoordig.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  13. #388

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Maar goed, het is een origineel concept, en dat heb je weinig in Hollywood tegenwoordig.
    Ik wil geen afbreuk doen aan je algehele mening over Inception, maar het concept is niet zo origineel; Er zijn diverse andere films die zich in dromen/kunstmatige werkelijkheid afspelen. In de Inception-thread staan genoeg voorbeelden.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  14. #389

    Standaard

    Tweede deel vond ik inderdaad wat minder, derde deel was goed en we zullen wel zien wat deel 4 ons brengt.

    Ik kijk meer uit naar het 2de deel van Robin Hood van Ridley Scott.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Knoop Bekijk bericht

    Dus ter conclusie: Inception, Inglorious Basterds, Tarantino op zich en als laatste: Pirates of the Caribbean.

    Goede rol van Johnny Depp en kon en kan ook genieten van deel 1, maar alles wat volgde in die serie: crap!!

  15. #390

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    Lachwekkend, een film die door ruim 100 miljoen mensen is bekeken een hype noemen (Zie bron: http://boxofficemojo.com/movies/?id=inception.htm, bij een gemiddelde prijs van een kaartje van 8 dollar hebben 102947024 mensen deze film gezien)

    Nog even de box offices van de laatste drie grote films van meneer Nolan:

    Batman Begins: $ 372.710.015
    Dark Knight: $ 1.001.921.825
    Inception:$ 823.576.195

    Bij deze film kan je dus niet van een hype spreken omdat de opbrengst van deze film ruim twee keer zoveel is als die van Batman Begins en net onder die van Dark Knight, de film heeft dus genoeg opgebracht wat je bij een regisseur als Nolan kan verwachten.

    Verhaal zit er ook ten overvloede in: Het inplanten van een idee in iemands brein, tot in 4 lagen dromen, zelfmoord van de vrouw van Cobb.

    Naar mijn idee is er hier dus totaal geen sprake van een overgewaardeerde film maar van een film die al zijn verwachtingen heeft waargemaakt!
    Avatar heeft de meeste centen aller tijden opgebracht en is ook een verschrikkelijk gedrocht. Als men 11,50 euro vraagt voor een kaartje dan krijg je al snel enorme kassuccessen. Er kan misschien wel 'verhaal' ten overvloede zitten in Inception, als je mensen vraagt waar het over ging zeggen ze 'zag er vet cool uit!' (lees: niemand begreep er ene muppet van.)
    Inception is een beetje een holle film in een prachtig jasje, met een matig verhaal maar een prachtige bioscoopfilm. Films als Pulp Fiction kun je net zo goed op de bank thuis kijken, daarvoor hoef je niet naar de bioscoop. Ik denk overigens dat de reacties hierboven kloppen voor wat betreft opbrengsten. Dat zegt niet zoveel, alleen dat er veel mensen naartoe zijn geweest. Dan kan het super/slecht/of zelfs een hype zijn.

  16. #391

    Standaard

    Die asocialen film "new kids turbo" brak ook records, maar je kunt dat toch niet echt een fantastiche film noemen?!

    Met andere woorden, die cijfertjes zeggen niet zoveel over de kwaliteit van de film, alleen hoeveel er naar de bioscoop zijn gegaan om de film te zien. En iets omtrent de smaak van de gemiddelde Nederlander!

    Over gehyped gesproken...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Avatar heeft de meeste centen aller tijden opgebracht en is ook een verschrikkelijk gedrocht. Als men 11,50 euro vraagt voor een kaartje dan krijg je al snel enorme kassuccessen. Er kan misschien wel 'verhaal' ten overvloede zitten in Inception, als je mensen vraagt waar het over ging zeggen ze 'zag er vet cool uit!' (lees: niemand begreep er ene muppet van.)
    Inception is een beetje een holle film in een prachtig jasje, met een matig verhaal maar een prachtige bioscoopfilm. Films als Pulp Fiction kun je net zo goed op de bank thuis kijken, daarvoor hoef je niet naar de bioscoop. Ik denk overigens dat de reacties hierboven kloppen voor wat betreft opbrengsten. Dat zegt niet zoveel, alleen dat er veel mensen naartoe zijn geweest. Dan kan het super/slecht/of zelfs een hype zijn.

  17. #392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Avatar heeft de meeste centen aller tijden opgebracht en is ook een verschrikkelijk gedrocht. Als men 11,50 euro vraagt voor een kaartje dan krijg je al snel enorme kassuccessen. Er kan misschien wel 'verhaal' ten overvloede zitten in Inception, als je mensen vraagt waar het over ging zeggen ze 'zag er vet cool uit!' (lees: niemand begreep er ene muppet van.)
    Inception is een beetje een holle film in een prachtig jasje, met een matig verhaal maar een prachtige bioscoopfilm. Films als Pulp Fiction kun je net zo goed op de bank thuis kijken, daarvoor hoef je niet naar de bioscoop. Ik denk overigens dat de reacties hierboven kloppen voor wat betreft opbrengsten. Dat zegt niet zoveel, alleen dat er veel mensen naartoe zijn geweest. Dan kan het super/slecht/of zelfs een hype zijn.
    Ik weet niet met wie je dan omgaat, maar bij mij zegt er niemand "zag er vet uit" als je vraagt waar Inception over ging. Als je Inception een holle film vind met een mooi jasje heb je er inderdaad helemaal niets van begrepen is mijn vermoeden. Dat het niets is kan en je mag dat natuurlijk ook vinden, maar ga als je zelf een film niet begrijpt niet meteen zeggen dat het geen goede film is.
    Laatst aangepast door Pieter R. : 19-02-2011 om 14:34

  18. #393

    Standaard

    Avatar was ook echt een hype! Een nieuwe film in 3d, dat wilde men in groten getale wel eens zien...et voila, hoogste opbrengst aller tijden. Zegt inderdaad ook weinig over de kwaliteit van de film.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Avatar heeft de meeste centen aller tijden opgebracht en is ook een verschrikkelijk gedrocht. Als men 11,50 euro vraagt voor een kaartje dan krijg je al snel enorme kassuccessen. Er kan misschien wel 'verhaal' ten overvloede zitten in Inception, als je mensen vraagt waar het over ging zeggen ze 'zag er vet cool uit!' (lees: niemand begreep er ene muppet van.)
    Inception is een beetje een holle film in een prachtig jasje, met een matig verhaal maar een prachtige bioscoopfilm. Films als Pulp Fiction kun je net zo goed op de bank thuis kijken, daarvoor hoef je niet naar de bioscoop. Ik denk overigens dat de reacties hierboven kloppen voor wat betreft opbrengsten. Dat zegt niet zoveel, alleen dat er veel mensen naartoe zijn geweest. Dan kan het super/slecht/of zelfs een hype zijn.

  19. #394

    Standaard

    Avatar is misschien vanwege zijn 3D-concept erg gehypt in de bioscoop, maar ik denk dat ze wel bijna allemaal waar voor hun geld hebben gehad (al heb ik hem zelf niet in de bios gezien, laat staan in 3D).
    Maar in ons aller thuisbioscoop blijft de film ook nog eens fier overeind staan, dus overgewaardeerd is de film niet in mijn ogen. Dat het verhaal in verschillende vormen al tientallen malen eerder is verteld, is van ondergeschikt belang. Dat heb je met alle mainstreamfilms. De film ziet er fantastisch uit thuis en is een prima zaterdagavond popcorn-film.

    Iets wat je van bijv. Tim Burton's Alice In Wonderland niet kunt zeggen. Flink gehypt vanwege de 3D en prachtige beelden, maar thuis in 2D niet om door te komen.

    Ik denk ook dat 3D in de bioscoop (nog) veel beter werkt en tot zijn recht komt dan bij je thuis. Ik heb geen kijkervaring met actieve 3D (dure 3D HDtv's met actieve brillen á 100 euro), maar anaglyphic 3D in de huiskamer is in ieder geval een pain in the ass heb ik aan den lijve ondervonden. Dus wat mij aangaat zijn alle anaglyphic 3D-films overgewaardeerd. Kijk lekker in 2D, want in het verleden is deze vorm al meerdere malen niet voor niets geflopt.

  20. #395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    Lachwekkend, een film die door ruim 100 miljoen mensen is bekeken een hype
    Het zijn allemaal mensen die de film niet kennen en zich hebben laten leiden door de marketing. Het zegt niets over de waarde van de film want ze hebben de film zelf niet gezien.

    Ik ben dan ook voor afschaffing van de gouden plaat en al die andere nietszeggende life and cooking prijzen

  21. #396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Avatar is misschien vanwege zijn 3D-concept erg gehypt in de bioscoop, maar ik denk dat ze wel bijna allemaal waar voor hun geld hebben gehad (al heb ik hem zelf niet in de bios gezien, laat staan in 3D).
    Maar in ons aller thuisbioscoop blijft de film ook nog eens fier overeind staan, dus overgewaardeerd is de film niet in mijn ogen. Dat het verhaal in verschillende vormen al tientallen malen eerder is verteld, is van ondergeschikt belang. Dat heb je met alle mainstreamfilms. De film ziet er fantastisch uit thuis en is een prima zaterdagavond popcorn-film.

    Iets wat je van bijv. Tim Burton's Alice In Wonderland niet kunt zeggen. Flink gehypt vanwege de 3D en prachtige beelden, maar thuis in 2D niet om door te komen.

    Ik denk ook dat 3D in de bioscoop (nog) veel beter werkt en tot zijn recht komt dan bij je thuis. Ik heb geen kijkervaring met actieve 3D (dure 3D HDtv's met actieve brillen á 100 euro), maar anaglyphic 3D in de huiskamer is in ieder geval een pain in the ass heb ik aan den lijve ondervonden. Dus wat mij aangaat zijn alle anaglyphic 3D-films overgewaardeerd. Kijk lekker in 2D, want in het verleden is deze vorm al meerdere malen niet voor niets geflopt.
    ik heb ze allebei in de bios gezien in 3d. Alice in Wonderland is overduidelijk (wat mij betreft) gehyped. De 3d voegt totaal niets toe wat mij betreft. En dan blijft nog een mager verhaaltje over.
    Avatar is gewoon op alle fronten beter uitgevoerd en NIET gehyped (de effecten wel maar niet de film zelf: het verhaal bedoel ik dan). Maar het verhaal mocht wat mij betreft nog wel wat sterker en origineler.
    Ben trouwens wat dat betreft erg benieuwd naar Sanctum (waarbij Cameron producer is). Dit lijkt mij nl. een uitgelezen mogelijkheid om een originele film neer te zetten met een goed verhaal en in 3d. En dat dan gecombineerd met alle techniek die men heeft aangeleerd bij het maken van Avatar.

  22. #397

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Avatar is gewoon op alle fronten beter uitgevoerd en NIET gehyped (de effecten wel maar niet de film zelf: het verhaal bedoel ik dan).
    Ik weet niet wat jij onder hype verstaat, maar Avatar werd erg stevig gepromoot, veel geprezen en had een spectaculaire boxoffice. Da's wel degelijk een hype. Hetgeen geen negatieve lading heeft. Als je de film goed vindt, dan is het een terechte hype. Als je de film vindt tegenvallen, dan is het een overhypte film. Dat laatste vind ik overigens.

    Alice in Wonderland kan ik overigens nauwelijks overhyped noemen. De film stond even behoorlijk in de belangstelling (met name door juridische perikelen), maar nadat-ie uit was bleek dat de film overwegend als tegenvaller gezien wordt (waarmee ik het wel eens ben). Van een echte hype is daarom niet meer echt sprake. En daarmee ook niet van een overhypte film.

    De formulering in de openingspost lijkt me vrij duidelijk:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Welke films die je goed "moet" vinden en in recencies e.d. de hemel in geprezen worden (en door iedereen aanbevolen) vond je bij het zien erg tegenvallen, supersaai, of gewoon baggerslecht??
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  23. #398

    Standaard

    Twee Disney's:
    - Beauty and the beast
    - The lion king

    Beiden vind ik qua verhaal heel zwak. Daarbij vind ik de animatie van Beauty and the beast zelfs Disney-onwaardig. Dat die film ooit een oscar-nominatie heeft gekregen is me een raadsel.

  24. #399

  25. #400

    Standaard

    Rocky-Rambo-Expendables.
    Dat soort macho meuk met crap-acteurs.

Pagina 16 van 24 EersteEerste ... 6121314151617181920 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •