De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 1 DVD Speler aansluiten op 5 plasmaschermen

    Hallo,

    Ik zou graag 1 DVD speler via een splitter aansluiten op 5 plasma schermen . is dit mogelijk ? Hoe doe ik dit ? waar is eventueel zo'n splitter te koop ?
    Born in Lust turn to Dust , Born in Sin come on In.

  2. #2

    Standaard

    Hallo,

    Ik zou graag 1 DVD speler aansluiten op 1 plasmascherm . is dit mogelijk ? Hoe doe ik dit ? waar is eventueel zo'n plasmascherm te winnen?

  3. #3

    Standaard

    Als je geld hebt voor 5 plasmaschermen, waarom kunnen er dan geen 5 dvd-spelers vanaf???
    Ik denk trouwens niet dat dit zomaar kan, het signaal kan misschien wel eens te zwak/te veel noise krijgen om optimale kwalteit te krijgen..... Ik heb alleen geen verstand van beeldtechnische zaken

  4. #4

    Standaard

    Da's nou echt een luxe probleem
    Erwin

  5. #5

    Standaard

    Volgens mij kom je uit op van die kastjes die ze bij de witgoed zaken ook gebruiken... Niet echt cheap en rete slecht voor de beeld kwaliteit.

    Misschien dat de heren van Conrad zoiets in hun asorti hebben?

  6. #6
    Anonymous
    Guest

    Standaard Re: 1 DVD Speler aansluiten op 5 plasmaschermen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cenobite
    Hallo,

    Ik zou graag 1 DVD speler via een splitter aansluiten op 5 plasma schermen . is dit mogelijk ? Hoe doe ik dit ? waar is eventueel zo'n splitter te koop ?
    Als je een beetje een "ouwe rot" op je afdeling heb lopen, laat hem
    dan gewoon eens een middagje met rust en zijn soldeerbout, dan
    komt het wel goed

  7. #7

    Standaard Re: 1 DVD Speler aansluiten op 5 plasmaschermen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cenobite
    is dit mogelijk ? Hoe doe ik dit ? waar is eventueel zo'n splitter te koop ?
    Wanneer je op alle 5 de schermen hetzelfde beeld wilt weergeven, dan is dat zeker mogelijk, mits je inderdaad beschikt over een goede splitter...
    In het geval van plasma's is het toch minimaal aan te raden om de zaak via S-Video aan te sluiten. Beter is het om de zaak via RGB of Component connectors aan te sluiten, maar de daarvoor benodigde splitter gaat je dan wel flink wat kosten.

    De simpelste vorm van splitten is inderdaad met de soldeerbout... Maar aangezien je gebruik maakt van plasmaschermen, zou ik dat zeker afraden... tenzij je van kwaliteitsverlies en storing houdt...

    Een goede splitter is voorzien van de nodige electronica en zal het ingangssignaal eerst versterken, vervolgens splitten en daarna de gesplitte signalen opnieuw versterken... Hierdoor zijn ingang en uitgangen altijd belast me de juiste impendantie, waardoor er geen kwaliteitsverlies kan optreden... mits de splitter natuurlijk hoogwaardige electronische componenten bevat....

    De goedkoopste splitters zijn die voor een Composiet videosignaal... Dat ene gele tulpstekkertje...
    Hier hoeft slechts 1 signaal gesplit te worden... Maar het nadeel is de kwaliteit van zo'n signaal... Ruis, kleurbloeden etc...

    S-Video is een interessante middenweg... Hierbij worden kleur en helderheidsinformatie door aparte verbindingen gestuurd, waardoor een duidelijke beeldverbetering t.o.v. Composiet merkbaar zal zijn.
    De splitters hiervoor zijn wat duurder, aangezien er 2 verschillende signaalwegen verwerkt moeten worden.

    RGB (Scart) of Component connectors zijn de beste oplossing voor het aansluiten en demonstreren van plasmaschermen, maar deze splitters zullen nog veel prijziger zijn, aangezien we hier met meerdere separate signaalwegen te maken hebben.

    Ik denk dat je voor een hoogwaardige 4 of 6 weg RGB-splitter toch niet vreemd moet opkijken van prijzen hoger dan 1000 euro...



    En dan de tweede mogelijkheid voor het aansluiten van meerdere schermen... maar nu om ze samen als 1 volledig beeldscherm te gebruiken...

    Neem een PC... 800 MHz P3 of sneller...
    Zet daarin een aantal identieke hoogwaardige VGA-kaarten met TV-out...
    Bij de monitor instellingen kun je nu aangeven dat je ze samen als 1 volledig scherm wilt gebruiken...
    Stel de plasmaschermen naast/op elkaar op, en sluit ze ieder aan op de TV-out van één van de VGA-kaarten...

    Plaats vervolgens "A Bug's Life", "Shrek" of 1 van de Toy Story's in de DVD-drive van de PC.
    Ga nu eerst zitten, houd jezelf goed vast....
    Start nu de DVD fullscreen....

    Succes!

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: 1 DVD Speler aansluiten op 5 plasmaschermen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg

    Ik denk dat je voor een hoogwaardige 4 of 6 weg RGB-splitter toch niet vreemd moet opkijken van prijzen hoger dan 1000 euro...
    Lijkt me geen probleem met 5 plasma,s

  9. #9

    Standaard

    ik ben ook wel zeer benieuwd wat Cenobite allemaal van plan is. Zal wel niet voor prive-gebruik zijn neem ik aan is wel off-topic op zich, maar denk er meerdere mensen benieuwd naar zijn....

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    ik ben ook wel zeer benieuwd wat Cenobite allemaal van plan is. Zal wel niet voor prive-gebruik zijn neem ik aan is wel off-topic op zich, maar denk er meerdere mensen benieuwd naar zijn....
    Ja dat denk ik ook, het zal misschien voor een feest zijn ofzo maar ben idd benieuwd waarvoor hij het gaat gebruiken.

  11. #11

    Standaard

    hij postte dit 8 februari vorig jaar. Ik denk dat hij inmiddels al een oplossing heeft gevonden. Want wie gaat er nou anderhalf jaar met 5 plasma's voor zijn neus zitten waarvan hij er maar 1 gebruikt.

    haha

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    hij postte dit 8 februari vorig jaar. Ik denk dat hij inmiddels al een oplossing heeft gevonden. Want wie gaat er nou anderhalf jaar met 5 plasma's voor zijn neus zitten waarvan hij er maar 1 gebruikt.

    haha
    true...niet eens op gelet, maar misschien kan ie dan wel vertellen waarvoor het WAS

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    hij postte dit 8 februari vorig jaar. Ik denk dat hij inmiddels al een oplossing heeft gevonden. Want wie gaat er nou anderhalf jaar met 5 plasma's voor zijn neus zitten waarvan hij er maar 1 gebruikt.

    haha
    true...niet eens op gelet, maar misschien kan ie dan wel vertellen waarvoor het WAS
    Precies ,want we blijven nu toch wel nieuwsgierig waarvoor dit was
    We weten graag alles toch

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    hij postte dit 8 februari vorig jaar. Ik denk dat hij inmiddels al een oplossing heeft gevonden. Want wie gaat er nou anderhalf jaar met 5 plasma's voor zijn neus zitten waarvan hij er maar 1 gebruikt.

    haha
    Misschien krijgt ie iemand uit Futurama op bezoek. :wink:

    Zal wel voor demo/informatiedoeleinden zijn in een winkel/kantoor gok ik.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  15. #15

    Standaard

    als je he zeker wilt weten moet iemand hem even een PM sturen. Dan krijg je waarschijlijk wel antwoord. Nu is het maar de vraag of hij het leest.

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    als je he zeker wilt weten moet iemand hem even een PM sturen. Dan krijg je waarschijlijk wel antwoord. Nu is het maar de vraag of hij het leest.
    Zo nieuwsgierig zijn we nu ook weer niet

  17. #17

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •