Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 44 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard "Keuren" van de verpakking voor je een DVD koopt.

    Ik heb er een hekel aan als ik een DVD koop en achteraf zie dat er een beschadiging (hoe klein ook) aan de verpakking is. Daarom neem ik m'n tijd als ik een DVD-tje koop. Vooral digipacks worden langs alle kanten geinspecteerd op kreukjes, deuken, scheurtjes, enz... Het gaat soms zover dat ik 6 of 7 dezelfde DVD's in m'n handen gehad heb voor ik er eentje vind waarvan de verpakking naar mijn normen volledig in orde is.

    Ik vermoed dat veel mensen me in de winkel wel eens raar bekijken als ik zo een aantal verpakkingen van dezelfde DVD één voor één bekijk. Wat denken andere DVD-liefhebbers van dit "obsessief" gedrag bij het aankopen van DVD's. Ik ben zeker dat ik niet alleen ben :wink: .

  2. #2

    Standaard

    Bij keepcases kan het me niet zoveel schelen, maar een digipack moet inderdaad vrij gaaf zijn.

    Daarom koop ik eigenlijk niets in de winkel zelf, maar bestel ik ze via internet...dan komen ze uit het magazijn, dus vrijwel onaangetast.
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  3. #3

    Standaard

    Ik doe dat ook hoor :wink:. Een keer heb ik echt voor gek gestaan in een overvolle FRS. Op de dag van verschijning van de eerste Harry Potter DVD stond er een grote zuil met tientallen van deze DVD. Ik stond uitgebreid te inspecteren welke slipcase er het mooist uitzag. Opeens kwam er een meisje van een jaar of 2 naar me toe en zei keihard "het zijn allemaal dezelfde hoor'. Echt iedereen in de winkel keek me raar aan.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau
    Bij keepcases kan het me niet zoveel schelen, maar een digipack moet inderdaad vrij gaaf zijn.

    Daarom koop ik eigenlijk niets in de winkel zelf, maar bestel ik ze via internet...dan komen ze uit het magazijn, dus vrijwel onaangetast.
    Net daarom koop ik ze NIET via Internet. Tijdens het transport kunnen digipacks te makkelijk beschadigd raken. Ik koop ze dan liever in een winkel waar ze nog gesealed zijn, zodat ik er zelf een piekfijn exemplaar kan uitkiezen en dit zelf veilig kan "transporteren" naar huis.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Diana
    Ik doe dat ook hoor :wink:. Een keer heb ik echt voor gek gestaan in een overvolle FRS. Op de dag van verschijning van de eerste Harry Potter DVD stond er een grote zuil met tientallen van deze DVD. Ik stond uitgebreid te inspecteren welke slipcase er het mooist uitzag. Opeens kwam er een meisje van een jaar of 2 naar me toe en zei keihard "het zijn allemaal dezelfde hoor'. Echt iedereen in de winkel keek me raar aan.
    Een meisje van een jaar of twee die keihard riep "het zijn allemaal dezelfde hoor" ?

    Lijkt me stug :wink:
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  6. #6

    Standaard

    Ik vraag altijd of ze een gesealde versie uit het magazijn willen halen.
    Favoriete film genre: Mafia / Western

    'The World Is Yours'

    "Say 'ello to ma' li'l frien"

    "In Sicily, women are more dangerous than shotguns."

  7. #7

    Standaard

    Bij keepcases let ik er vaak ook niet op of er wel of geen (kleine) krasjes opzitten. Maar bij slipcases en digi-packs kies ik ook altijd de mooiste uit. :wink:

  8. #8

    Standaard

    Ik kies ook altijd de mooiste uit. ik kan ook niet tegen beschadigingen. Als je zien hoe men soms met verpakkingen omgaat: niet te geloven!

    Ik heb een tijd geleden ook Pokemon/ DBZ TCG gespeeld en/of verzameld. En als je ziet wat voor kaarten sommige mensen te voor schijn halen: gespleten hoeken, beschadigde voor- en achterkant, met pen op de kaarten geschreven, niet beschermd door hoesje. Dat is gewoon zonde, Want sommige kaarten zijn echt een vermogen waard!

    Ik heb altijd al de neiging om alles zo mooi mogelijk te houden. Ik baal dan ook flink als iets een beschadiging op loopt, al is het een kaart en digipak of een stripalbum. Ik baalde laatst ook zo. Ik had een puntgave digipak van Charmed gekocht. Ik ga dus achter mij pc zitten en doe de 1e dvd in de dvdplayer/cd-romplayer. Vervolgens haal ik het boekje uit de verpakking, kijk het in en leg het vervolgens op de slipcase (sleeve). Na een paar minuten wil ik het pakken.... kleeft het vast aan mijn slipcase (sleeve). De het boekje laat los en mijn slipcase heeft ineens een witte plek. Ik baalde echt enorm! Tja, ruilen kan dan niet meer
    Phoebe: Wrong things done for the right reason is still a wrong thing, our job is to protect the innocent, not punish the guilty

  9. #9

    Standaard

    Ik controleer de verpakking ook altijd van top tot teen .
    Bestelde altijd erg veel bij play.com voor daar ben ik zo goed
    als mee gstopt , omdat de verpakking bij altijd beschadigd aankwam .
    Meest trieste voorbeeld is mij seinfeld seizoen 1-3 , doos helemaal naar de klote . Heb ze toen gebeld , en toen terug gestuurd , heb een nieuwe gehad , maar je raad het al ook weer erg beschadigd . Had geen zin om het weer terug te sturen , dus bestel ik geen seizoens boxen meer bij play . die koop ik nu gewoon in nederland zodat ik in de winkel kan controleren .

  10. #10
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    Ik heb weleens een DVD niet gekocht omdat ik geen verpakking kon vinden welke onbeschadigt was (ging om dat Jurassic Park 3 boxje) dus ik weet precies wat je bedoeld.

  11. #11

    Standaard

    Je bent niet alleen hoor... :wink: ik denk dat de meesten hier een dvd uitvoerig controleren, en terecht.
    Ik betaal zelfs liever iets meer voor een uitstekende verpakking dan eentje met een kleine beschadiging die dan toevallig in de aanbieding is.

  12. #12

    Standaard

    Fijn om te zien dat dit obsessieve gedrag ook bij anderen leeft. Ik voel me ineens minder alleen in deze 'aandoening'.

    Iemand zin in een praatgroep? Ik zorg voor koffie en cake!

  13. #13

    Standaard Re: "Keuren" van de verpakking voor je een DVD koo

    Ik ben ook vrij kritisch. Zeker met box-sets. Maar ook met normale cases. Zo min mogelijk krassen of beschadigingen dus. Overigens heb ik dat met meer zaken; Audio-CD's of boeken moeten ook netjes meegenomen kunnen worden uit de winkel.
    Als ze er een opmerking over maken, zeg dan gewoon dat je wel naar een andere winkel gaat. Zijn ze zo terug bij de kassa Niks om je voor te schamen dus.

    [off-topic] En als ik in de supermarkt rondloop, let ik extra goed op de houdbaarheidsdatum. Je kunt soms wel tot 1 of 2 maanden verschil hebben! En datgene met de langste houdbaarheid is toch als laatste geproduceerd, mag je verwachten.[/off-topic]

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ
    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau
    Bij keepcases kan het me niet zoveel schelen, maar een digipack moet inderdaad vrij gaaf zijn.

    Daarom koop ik eigenlijk niets in de winkel zelf, maar bestel ik ze via internet...dan komen ze uit het magazijn, dus vrijwel onaangetast.
    Net daarom koop ik ze NIET via Internet. Tijdens het transport kunnen digipacks te makkelijk beschadigd raken. Ik koop ze dan liever in een winkel waar ze nog gesealed zijn, zodat ik er zelf een piekfijn exemplaar kan uitkiezen en dit zelf veilig kan "transporteren" naar huis.
    Het transport gaat meestal voorzichtiger dan het uitpakken door de de mederwerkers zelf.

    Meestal gaat de seal er dan ook nog eens af, en worden de schijfjes in zo'n groot rek achter de kassa gezet. Allemaal onnodig openmaken van een digipack, wat weer tot beschadigingen leidt.
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  15. #15

    Standaard

    Lang bezig geweest om de best uitziende " de Dominee " uit te zoeken, samen met wat andere dvd's in een tas op de passagierssstoel, plots keihard op de rem en alles vliegt naar voren. Thuis zag ik dat er een grote scheur aan de voorzijde van het digipack zat. Balen!!!!!!!

    Alle beschadigingen e.d. maken me gek!!!

  16. #16

    Standaard

    Zoals elk dvdliefhebber wil ik ook steeds de meest perfect uitziende dvd's kopen. Onlangs met de release van het 5e seizoen van de Simpsons hadden ze mij wel bij mijn kl*ten. In de Macro in Deurne zocht ik een goed exemplaar (wat niet zo goed te zien is als ze in anti diefstaldoosjes zitten). Ik betaal de dvd, kijk hem in de winkel na; schijfjes, hoes en dan nam ik het boekje eruit... volledig gescheurd en gekreukt!!!
    Dvd gaan ruilen aan de infobalie, tja dat moet je boven ruilen, boven sta je 15min te wachten, dan krijg je te horen dat je dat beneden moet doen, ik gezegd dat ik naar boven moest komen, dan hebben ze nog is gebeld. Ok dan mocht ik die beneden gaan ruilen. Dvd volledig nagekeken. Leek mij in orde. Dan liet ik die zien aan mijn vriendin, die ondertussen al in de auto zat te wachten, kreeg zij onmiddellijk in het oog dat er een hoekje van gescheurd was.... BALEN!!! Heb ik het hoekje dan maar met doorzichtige tape geplakt en het valt haast niet op.

  17. #17

    Standaard

    Ik check altijd de verpakking, maar dan vluchtig.

    Wat ik altijd doe is schudden met keepcases.
    Er zijn dan mensen die me raar aankijken, maar ik heb al 2x "prijs" gehad.
    De disc zaten los in de keepcase, heb dan uiteraard een andere genomen.
    "For relaxing times... make it Suntory time." - Bob Harris

    The Collection

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cloud
    Ik check altijd de verpakking, maar dan vluchtig.

    Wat ik altijd doe is schudden met keepcases.
    Er zijn dan mensen die me raar aankijken, maar ik heb al 2x "prijs" gehad.
    De disc zaten los in de keepcase, heb dan uiteraard een andere genomen.
    Inderdaad, vroeger heb ik ook al een aantal keren zogenaamde "rattlers" gehad, telkens zonder zichtbare schade aan de DVD. Hier let ik niet echt op aangezien de schijfjes wel kunnen ingeruild worden moest er een kras op zitten naa aanleiding hiervan. Het is ondertussen ook vrij lang geleden dat ik het nog gehad heb, behalve bij de 60th Anniversary Edition van Saving Privat Ryan, maar voor zover ik gehoord heb, is er iets mis met de verpakking waardoor overal disc één los in het doosje zit. Gelukkis is het zo'n opvouwbare keepcase, waardoor de DVD niet uit de "cirkel" kan schuiven en bijgevolg ook niet beschadigd kan geraken. Alleen opletten als je het ding open doet dat je hem plat op tafel legt of je DVD valt te pletter...

  19. #19

    Standaard

    Ik check ook altijd de verpakking van een dvd als ik die koop. Staan er meerdere vandezelfde dan neem ik de mooiste mee. Dit vind ik vooral bij slipcase/digipacks belangrijk bij keepcase ben ik wat minder zorgvuldig.
    Four-Star Trader (236)

  20. #20

    Standaard

    he, ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit doet ik check in de winkel ook altijd ene helebooel hoesjes voordat ik de beste mee neem.

  21. #21

    Standaard

    Bij online kopen is het keuren van de verpakking wat moeilijker...toen ik the Shawshank Redemption 3 disc thuis kreeg (gekocht bij Amazon.co.uk) was deze niet gesealed en een beetje beschadigd. Ik heb toen meteen een andere aangevraagd, van Amazon mocht ik deze houden. Paar dagen later kreeg ik nummer 2...deze was wel gesealed maar iemand anders had de beschadigde hoekjes zwart gemaakt, oftewel, weer een gebruikte. Toen heb ik weer een andere aangevraagd en mocht ook nummer 2 houden. Na een tijdje lag nummer 3 op de deurmat. Netjes gesealed met een stickertje erop en zelfs de verpakking rook nieuw
    Bij dvdsoon heb ik ook wel eens een zwaar mismaakte dvd gekregen (digipak van Predator) het leek echt alsof er een olifant op was gaan zitten. Ik vul dan het formuliertje in, ze sturen me gratis een nieuwe op en ik mag het misbaksel ook houden...het kost wel even wat moeite om de formulieren in te vullen maar het is wel goede service!

  22. #22

    Standaard

    Voordeel van MM of bestellen via FRS is dat je dan gave en ongebruikte digipacks krijgt, dus dat geniet zeker mijn voorkeur!

  23. #23

    Standaard

    Ikzelf koop meestal bij Fnac in Gent: ze zijn soms ietsje duurder (hoewel, het begint te beteren, nu) maar al hun DVD's zijn gesealed en je vind er altijd wel eentje in perfecte staat.

  24. #24

    Standaard

    Ik denk dat de mensen, die hier veel op het forum zitten, hun aankopen wel keuren. Zeker als het om speciale uitgaves gaat, zoals tins en digipacks...

    Ik heb er een tijdje terug een aantal uitgezocht voor mijn vriendin tijdens Prijzencircus bij V&D. Ik in de winkel 3 mooie Disney Treasure-tins uitzoeken, krijg ik gesealde uit het magazijn. 2x goed, maar de 3e zat echt een flinke deuk op de hoek in, dus ik vraag of ze een andere hebben... begin die gast te zeuren... "wat maakt dat nou uit", dus ik ga naar de andere balie, aardig vrouwtje daar en geen enkel probleem en de tin zo omgewisseld.
    "Damn worms never cut you any slack!" Earl Basset (Fred Ward) in Tremors

  25. #25

    Standaard

    Ik heb het net nog weer gehad, had Predator SE gekocht bij de MM en bij thuiskomst zag ik dat de bovenkant ingedeukt is en de hele hoek gehavend is.
    Ik ga hem morgen ook direct terug brengen, doen ze bij de MM trouwens ook nooit moeilijk over zelfs niet als ze al uit de seal zijn.
    De hoesjes kijk eigenlijk na aankoop altijd goed na, maar bij kleine beschadigingen ga ik niet altijd terug.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •