Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 186 worden weergegeven.

Discussie: Alfred J kwak

  1. #1

    Standaard Alfred J kwak

    Kan iemand mij vertellen of er meer dvd´s komen van Alfred J KWak? Er is er nog maar 1 uit en wil graag meer zien. Mijn video´s van deze serie beginnen namelijk te slijten.

  2. #2

    Standaard

    Daar was ik nou ook al benieuwd naar, de enigste tekenfilmserie die ik dolgraag op dvd zou willen hebben.
    dvdprofiler
    Co-StarTrader

  3. #3

    Standaard

    Volgens de R2 database van dvd-home.nl zijn er op dit moment 2 DVD's uit en komen er voorlopig geen nieuwe uit. (je kunt zoeken in de aankomende of uitgebrachte R2 titels.)

  4. #4

    Standaard

    Alfred J Kwak? Goh, lang geleden zeg! Met die mol als Alfred zijn vader en die raaf als een soort Hitler dacht ik. Ik heb nog afleveringen gezien ervan, maar niet allemaal. Zeker meer dan 8 jaar geleden dat ik daar nog iets van heb gezien.

    "Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk. Ik ben zo vrolijk, zo vrolijk was ik nooooiiiiiiiiiiiiit"

    Steve
    Spider-Steve, Vlaamse filmfreak!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Spider-Steve

    "Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk. Ik ben zo vrolijk, zo vrolijk was ik nooooiiiiiiiiiiiiit"

    Steve
    nou heb ik dat liedje weer de hele dag in m`n hoofd
    die zou ik ook graag op dvd willen hebben. kunnen we een petitie ofzo starten :P
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #6

    Standaard

    Het vreemde is dat ze in Duitsland wel een aantal dvd's van Alfred hebben uitgebracht (in chronologische volgorde), maar daarna is er ook niets meer gereleased.

  7. #7

    Standaard

    Maar zijn er wel meer dan 18 episodes? Wat als ik me niet vergis zijn er niet zóveel verschenen.

    Wel vreemd, alle nederlandse tekenfilms zijn in Duitsland wel op dvd te krijgen en hier niet...de wereld zit raar in elkaar!

    Grt. Deweb

  8. #8

    Standaard

    Er zijn zeker meer dan 18 afleveringen. Ik heb iets van 10 video´s met elke 2 afleveringen erop. Maar volgens mij zijn er rond de 50 afleveringen.

    En als ik me niet vergis is Alfred J. Kwak geen Nederlandse serie. Wel bedacht door Herman van Veen, maar gemaakt door Japanners en volgens mij was het daar en in Duitslad ook eerder op tv dan in Nederland.

  9. #9

    Standaard

    Volgens de Internet Movie Database zijn er 52 afleveringen. Zie: http://www.imdb.com/title/tt0098737.

  10. #10

    Standaard

    Om precies te zijn bestond de tekenfilmserie uit 52 aflevering van ongeveer 20-25 minuten, in 1989/1990 wekelijks door de VARA uitgezonden.
    In Nederland is de tekenfilmserie als eerste te zien geweest, andere landen volgden later.
    De serie is een co-productie van Nederlandse, Duitse, Franse, Spaanse en Japanse televisiestations geweest. Met 36 miljoen gulden de duurste Europese animatie productie ooit. Er was zelfs sprake dat Disney graag Alfred als tekenfilm wou brengen, maar men was blij dat de productie in Nederlandse handen in gebleven. Bedacht door Herman van Veen, maar getekend door de Duitser Harald Sieperman en Hans Bacher. Alle verhalen zijn door Herman geschreven en vaak bedoeld als kapstok om misstanden op de wereld op een luchtige manier aan de kaak te stellen.

    Ik hoop ook van ganser harte dat de gehele serie nog eens zijn weg zal vinden naar een fraaie DVD boxset.

  11. #11

    Standaard

    erg goede serie. Soms ook opmerkelijk volwassen en serieus.
    laatste DVD gekocht The Big Sleep, The Fisher King, Vertigo

  12. #12

    Standaard

    Leuke serie van vroeger, zal het erg waarderen als deze op DVD uit zou komen.
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  13. #13

    Standaard

    een hele leuke serie
    als ie op dvd uitkomt dan ga ik hem zeker kopen

  14. #14

    Standaard

    Echt heel schitterende serie, hoop echt zeker dat die uitkomt in een DVD-box

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum
    Alle verhalen zijn door Herman geschreven en vaak bedoeld als kapstok om misstanden op de wereld op een luchtige manier aan de kaak te stellen.
    Als ik me niet vergis dan heeft Van Veen enkele jaren terug een cabaret-programma gemaakt waarin hij Alfred liet terugkeren, maar dan naar een land met aids en alle problematiek. De naam ben ik vergeten, maar het schijnt wel aardig te zijn geweest.

    Grt. Deweb

  16. #16

    Standaard

    "Verboden te lachen" was deze voorstelling.. de DVD is eerst uitgebracht icm een Boek.. maar nu ook los te krijgen, dus los op DVD. Toch wel een enorm leuke voorstelling voor jong en oud!! Zag hem liggen bij de MM voor 6 euro.. heb je geen miskoop aan, in iedergeval voor de mensen die fan zijn van A.J.Kwak een aanrader, ook al is het een voorstelling.

  17. #17

    Standaard

    Ik heb even gemaild met het impresariaat van Herman van Veen.. dit was hun antwoord:
    Beste Clint,



    Vriendelijk dank voor uw mail.



    Ik kan uw vraag beantwoorden: wij zijn momenteel druk doende de serie op dvd uit te brengen. Dit is nog in een redelijk pril stadium, dus wanneer dit precies gaat gebeuren, kan ik u nog niet vertellen. Uiteraard zult u hierover meer (bijvoorbeeld in de media) horen, zodra het zover is. In ieder geval hopen we u niet al te lang te laten wachten!



    In hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



    Vriendelijke groeten,

    Manon Kotvis

  18. #18

    Standaard

    Allemachtig, dat is goed nieuws! Dat is een van de weinige tekenfilmseries uit m'n jeugd (nou ja, ik zit nu ook nog redelijk in m'n jeugd, maar goed, prille jeugd dan) die me erg goed blij is gebleven. Vooral die race met die twee zeilboten en die reeks met Hitlerachtige Dolf.

  19. #19

    Standaard

    Man, dat is pas goed nieuws

  20. #20

    Standaard

    Is er al iets meer bekend over de DVD release van deze serie? Ik kan er jammergenoeg nog niks over vinden maar zou hem zeker graag op DVD willen hebben...

  21. #21

    Standaard

    hier nog 1
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  22. #22

    Standaard

    Een complete serie van Alfred J. Kwak op DVD zou ik wel kopen. Is tijdloos...

  23. #23

    Standaard

    Inderdaad, ik wil Alfred J. Kwak ook kopen... als ie er zou zijn.

  24. #24

    Standaard

    Eerder dit jaar werd beweerd dat DiSKY Alfred J kwak dit jaar uit zouden brengen.. even gemaild en dit was hun antwoord:
    beste Clint,

    Over het eventueel uitgeven hiervan zijn nog geen concrete details bekend!!

    Vriendelijke groeten,

    Auke Kramer
    Ziet er naar uit dat het nog wel even duurt..

  25. #25

    Standaard

    En of we nu blij moeten zijn met Disky...ze hebben de toch al matige suske en wiske animaties behoorlijk slecht uitgebracht.

    Maar het is een van de weinige tekenfilm-series die we "zelf" hebben gemaakt, dus ik heb er geen problemen mee.

    Grt. Deweb

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •