Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 65 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje last heb van een LOTR kater. Ik kijk wel erg uit naar SWIII maar toch mis je iets, het gevoel van we mogen weer een jaar wachten en dan komt er weer wat moois. de trailer van Narnia viel me erg tegen, gewoon te kinderachtig. HP4 kijk daarentegen wel naar uit, ik ken de boeken niet, maar ik vind dat de filmserie een opstijgende lijn vertoond ipv een dalende zoals dat eerde hier gezegd is. Daarnaast komen er nog wel een heleboel andere films uit waar ik naar uit kijk, maar dat gevoel is gewoon weg, het gevoel van dat je met zijn allen aan het wachten bent, iedereen keek er naar uit. Het enige wat er in de buurt komt is SWIII (de grootte van het topic geeft het wel aan).
    Turn around and feel the vibe.....

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    HP4 kijk daarentegen wel naar uit, ik ken de boeken niet, maar ik vind dat de filmserie een opstijgende lijn vertoond ipv een dalende zoals dat eerde hier gezegd is.
    Wat ik daarmee bedoelde was qua Hype. Bij het eerste deel was dat gewoon veel meer dan de delen erna. Je kunt dit ook merken aan de opbrengsten van de films. Het 4e deel zal nooit zoveel opleveren als deel 1 :wink:

    Bij LOTR was dat gewoon net andersom :wink:

  3. #28

    Standaard

    Ik vind dit een beetje een overdreven stelling. Zo goed waren de LOTR-films nou ook weer niet (vind ik )
    Wel goed gemaakte films, maar niet om helemaal hysterisch over te worden. Ook een beetje op de zaken vooruitlopend om te zeggen dat King Kong fantastisch wordt alleen omdat Peter Jackson hem gaat maken. Er zijn meer goede films en zelfs betere dan LOTR.
    Als je niet zonder kunt, zet je toch gewoon de DVD's op.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Ik vind dit een beetje een overdreven stelling. Zo goed waren de LOTR-films nou ook weer niet (vind ik )
    Wel goed gemaakte films, maar niet om helemaal hysterisch over te worden. Ook een beetje op de zaken vooruitlopend om te zeggen dat King Kong fantastisch wordt alleen omdat Peter Jackson hem gaat maken. Er zijn meer goede films en zelfs betere dan LOTR.
    Als je niet zonder kunt, zet je toch gewoon de DVD's op.
    Je hebt wel een beetje gelijk marcel. :wink:

    LOTR zijn goede fims en zetten een standaard neer maar om daar nu zo hysterisch over te doen.

    SW3 , War Of The Worlds, HP4 etc. zijn ook films om naar uit te kijken.

    Zeker star wars ep3 maakt op dit moment volgens de reviews zijn status waar en zal naar mijn mening wel de blockbuster van het jaar worden. :wink:

    Voor mij dus echt geen leegte hoor. Er zijn en komen nog genoeg goede films uit. :wink:

  5. #30

    Standaard

    Ik denk dat dit altijd zal blijven,kijk maar naar

    Indiana Jones trilogy
    Godfather trilogy
    Back to the future trilogy
    Star wars 4,5,6

    als voorbeelden.Toe deze trilogieen klaar waren was er ook een soort ''leegte''.

    Ook hebben we nu hoogstaande tv series en mooie kleinere films die alles goed opvullen.Ik vind het niet zo erg,ik heb liever eens in de zoveel tijd
    een goede ''monster productie'' (trilogy)

    Er komen 2 monster producties aan eigenlijk:

    Star wars 3 en War of the worlds.

    Ik hoop dat James Cameron weer eens een echte ''monster film'' durft te maken.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Verwoert
    Wellicht dat HP 4 de eerst volgende wordt die zoiets teweeg zal kunnen gaan brengen ...
    Knip..........

    De Hype van HP was er na het 2e deel wel af. Dat zag je ook al aan de financiele cijfers.
    Vergis je niet wat de verkopen op dvd doen hoor. De meeste mensen willen nu gewoon lekker thuis films kijken zonder dat gedoe in en rond een bioscoop. :wink:

    Ook voor hp 3 geldt dat dvd verkoop erg belangrijk is. :wink:
    Ik persoonlijk vind de 3 films toch wel op een gelijk niveau zitten hoor.

  7. #32

    Standaard

    Ben blij dat die lord of de shit afgelopen is, eindelijk weer tijd en aandacht voor echte films.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H. Stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Verwoert
    Wellicht dat HP 4 de eerst volgende wordt die zoiets teweeg zal kunnen gaan brengen ...
    Knip..........

    De Hype van HP was er na het 2e deel wel af. Dat zag je ook al aan de financiele cijfers.
    Vergis je niet wat de verkopen op dvd doen hoor. De meeste mensen willen nu gewoon lekker thuis films kijken zonder dat gedoe in en rond een bioscoop. :wink:

    Ook voor hp 3 geldt dat dvd verkoop erg belangrijk is. :wink:
    Ik persoonlijk vind de 3 films toch wel op een gelijk niveau zitten hoor.
    Daar heb je zeker gelijk maar ook de verkoop van het 1e deel was aanzienlijk hoger dan de vervolgdelen :wink:

    Het blijven uiteraard hoge verkoopcijfers

  9. #34

    Standaard

    Het probleem met LOTR in vergelijking met andere films is denk ik dat LOTR 3 delen heeft en daarnaast nog extended editions.
    Er zijn genoeg goede films uitgekomen naast en sinds LOTR, maar die zijn niet opgesplitst in drie delen, waarbij het eigenlijk één groot geheel is.

    Hetzelfde "leegte" gevoel had ik met Band of Brothers. Het is één lang avontuur, je kijkt uit naar de volgende aflevering/film/extended edition. Het zijn projecten die een langere tijd mensen in spanning houden, omdat de serie/filmreeks nog niet compleet is. Dit heeft meer impact lijkt me en de "leegte" die rkrijger beschrijft heeft volgens mij niet betrekking op dat LOTR nou de enige beste film is van de laatste jaren, maar juist door de omvang qua releasetijd van één groot verhaal, speelduur en de productie op zichzelf zich onderscheidt van andere films. Ik mis zo'n soort groot project wel, maar met de 10-delige miniserie van The Pacific War die gepland staat voor 2006 ben ik al weer wat gerustgesteld. :wink:
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  10. #35

    Standaard Monsterproducties

    Tja,

    Toch is e r nog zoveel dat goed afgemaakt moiet worden. Er is nog altijd geen definitief besluit genomen over Terminator 4. Er komt ook noig een Jurassic Park 4 aan. Harry Potter 4 komt nog, Pirates of the Caribean vind ik ook nog net in dit rijtje thuis horen. Star Wars III is nu aan de beurt. Toch moeten van al die delen (Op SW III na) nog fatsoenlijke voledige Boxsets uitkomen.

    Toch ben ik het ermee eens dat er momenteel geen nieuwe monsterproductie aankomt. Er zjin wel veel losse goeie films, maar een echt groot iets vang ik her en der nog niet op, meer plaatselijke enthousiaste opmerkingen over andere goeie films. Maar dat zijn geen monsterproducties.
    Persoonlijk hoop ik toch nog wel dat er weer iets groots aankomt, want dat houd wel een zekere spanning in het vooruitzicht, maar ik zou zo niet weten wat er aan zit te komen. Of waar je een goeie grootse productie van zou kunnen verwachten, die niet zo iets op zou brengen of leveren als LOTR of SW. Want dat vind ik toch wel een van de echt grotere en voor mij dan leukere producties. Maar dat is mijn smaak dan.

    Groeten,
    Huubske
    Extended Versions

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Het probleem met LOTR in vergelijking met andere films is denk ik dat LOTR 3 delen heeft en daarnaast nog extended editions.
    Er zijn genoeg goede films uitgekomen naast en sinds LOTR, maar die zijn niet opgesplitst in drie delen, waarbij het eigenlijk één groot geheel is.

    Hetzelfde "leegte" gevoel had ik met Band of Brothers. Het is één lang avontuur, je kijkt uit naar de volgende aflevering/film/extended edition. Het zijn projecten die een langere tijd mensen in spanning houden, omdat de serie/filmreeks nog niet compleet is. Dit heeft meer impact lijkt me en de "leegte" die rkrijger beschrijft heeft volgens mij niet betrekking op dat LOTR nou de enige beste film is van de laatste jaren, maar juist door de omvang qua releasetijd van één groot verhaal, speelduur en de productie op zichzelf zich onderscheidt van andere films. Ik mis zo'n soort groot project wel, maar met de 10-delige miniserie van The Pacific War die gepland staat voor 2006 ben ik al weer wat gerustgesteld. :wink:

    Alsof star wars 3, War Of The worls, Sin City, POTC 2&3 geen grote projecten zijn. Ik vind de drie delen van LOTR net zo goed als sommige 1 delige films hoor, niet meer en niet minder. :wink:

    Daartnaast zijn er nog genoeg erg goede films die ik nog niet op dvd heb. Dus in de tussentijd dat er weer wat groots aankomt heb ik nog genoeg te zien. :wink:

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Het probleem met LOTR in vergelijking met andere films is denk ik dat LOTR 3 delen heeft en daarnaast nog extended editions.
    Er zijn genoeg goede films uitgekomen naast en sinds LOTR, maar die zijn niet opgesplitst in drie delen, waarbij het eigenlijk één groot geheel is.

    Hetzelfde "leegte" gevoel had ik met Band of Brothers. Het is één lang avontuur, je kijkt uit naar de volgende aflevering/film/extended edition. Het zijn projecten die een langere tijd mensen in spanning houden, omdat de serie/filmreeks nog niet compleet is. Dit heeft meer impact lijkt me en de "leegte" die rkrijger beschrijft heeft volgens mij niet betrekking op dat LOTR nou de enige beste film is van de laatste jaren, maar juist door de omvang qua releasetijd van één groot verhaal, speelduur en de productie op zichzelf zich onderscheidt van andere films. Ik mis zo'n soort groot project wel, maar met de 10-delige miniserie van The Pacific War die gepland staat voor 2006 ben ik al weer wat gerustgesteld. :wink:

    Alsof star wars 3, War Of The worls, Sin City, POTC 2&3 geen grote projecten zijn. Ik vind de drie delen van LOTR net zo goed als sommige 1 delige films hoor, niet meer en niet minder. :wink:

    Daartnaast zijn er nog genoeg erg goede films die ik nog niet op dvd heb. Dus in de tussentijd dat er weer wat groots aankomt heb ik nog genoeg te zien. :wink:
    Dat bedoel ik juist te zeggen. Er zijn genoeg goede films naast LOTR (ik vind zelfs Lost in Translation beter dan de LOTR), maar de LOTR is één groot verhaal opgesplitst in 3 delen. Qua releases duurt het bijna 3 jaar met de extended editions er nog bij, het heeft een ander soort impact dan een film die aan het einde van zijn verhaal is na 2 uur.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  13. #38

    Standaard

    Ik heb er totaal geen last van, want zoals Marcel al zegt, als ik zin heb zet ik de DVD gewoon weer op. Het is wel een totaal andere filmervaring geworden, het is moeilijk om de beleving van het kijken naar deze film met andere films te vergelijken. Ik bedoel maar, ik kan met net zo veel plezier naar de low-budgetfilm Office Space kijken, maar uiteraard met een totaal andere beleving.
    Ik deel de mening dat er na LotR geen enkele spektakelfilm is uitgekomen dat het niveau van LotR maar ook enigzins kan benaderen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  14. #39
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Het is grotendeels de spanning van het wachten die we missen denk ik. Elk jaar een nieuw deel en marathons kijken in de bios en giftsets waar je van ging watertanden.
    LOTR heeft alles gewoon. En ik ben bang dat dat heel erg lang gaat duren als iemand daar overheen wil proberen te gaan.
    In theorie lijkt het me haast onmogelijk omdat LOTR toch wel als 1 van de beste verhalen ooit wordt beschouwd en de crew die daarvoor samen is gekomen om die films te maken was zo ontzettend gepassioneerd over het boek.

    Ik voel wel een beetje een leegte. Maar ben wel blij dat ik het wachten en kijken mee heb gemaakt. (L) LOTR haha

  15. #40

    Standaard

    Er was Star Wars, eind jaren 70 begin 80 die de filmwereld veranderd heeft.

    Het heeft 30 jaar geduurd voor weer zo'n revolutie.

    Er zijn nog leuke grote projecten geweest: Back to the future, Indiana Jones en Matrix bijvoorbeeld, maar die vallen eigenlijk in het niet bij de impact (ik zeg dus niet welke beter of slechter is) zoals SW IV/V/VI en de LOTR trilogie.

    Voor mij geld overigens ook hetzelfde. deze 2 releases hebben op mij een enorme impact gemaakt

    SW en LOTR zijn ook op voorhand als meerdere delen geschreven. LOTR (Duhhhh) en bij Star Wars beginnen met een deel IV zegt ook al genoeg

    B ij de overige films zijn er later vervolgen achter geplakt (wat ze niet minder goed maakt overigens, ik kijk reikhalzend uit naar X-Men3 en Spiderman bijvoorbeeld.

    Ook Harry Potter is een fantastische verfilming geworden, maar mijn inziens niet de impact van LOTR en SW.

    Bij beide films hebben ze alles zakelijk bijna perfect uitgevoerd. LOTR helemaal wat betreft DVD
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  16. #41

    Standaard

    De Lord Of The Rings trilogie was zowel visueel als verhaaltechnisch een fantastische kijkervaring. De trilogie nam de kijker mee in een verbluffende wereld en liet je wegdromen. Verder waren de bioscoop- en dvd-releases over een aantal jaren verspreid waardoor de filmliefhebbers telkens weer konden uitkijken naar een vervolg. Hetzelfde zag je zo'n beetje bij Star Wars en The Matrix. En wanneer het verhaal dan ten einde kwam, had je inderdaad het gevoel in een leeg gat te vallen.

    Toch ben ik van mening dat er na LOTR nog heel wat spektakelstukken gemaakt zijn en in de planning staan. Omdat er niet zometeen een nieuwe grote trilogie op stapel staat, neemt alles misschien wat minder epische proporties aan, maar dat betekent niet dat er nu ineens geen visueel overdonderende cinema meer gemaakt wordt.

  17. #42

    Standaard

    Sinds de laatste LOTR-film ga ik vrijwel niet meer naar de bioscoop en koop ik op dvd nog haast enkel maar 'oude' films. Kennelijk is er, wat mij persoonlijk betreft, dus wel wat waar van de stelling.

  18. #43

    Standaard

    Met een beetje geluk gaan ze The Dark Tower (van Stephen King, 7 boeken!) verfilmen.

    Maar dan wel graag met een mega-budget en niet zo'n 'net niet'-verfilming.
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  19. #44

    Standaard

    Er is geen film leegte zoals ik het zie.
    Maar LOTR was wel echt een serie waar ik iedere keer weer echt ENORM naar uitkeek. En toen de laatste aftiteling over het doek rolden had ik zoiets van sh*t dat was de laatste. Toen had ik nog STARWARS waarop ik nog veel langer wachte maar dat is (als alles goed gaat) volgende week ook over. En ja dan heb ik geen films meer waar ik echt jaren op heb zitten wachten.
    Natuurlijk komt er nog genoeg moois langs maar dit zijn films waarvan ik pas dit jaar (en beetje vorig jaar) hoorde ,en die ook al dit jaar of begin volgend jaar verschijnen.
    Dus ja ik deel dat leegte GEVOEL wel een beetje
    Maar ach mischien is NARNIA wel zo geweldig dat ze meteen alle delen aankondigen en zie daar weer een nieuwe (wacht) periode :wink:
    Impressive MOST Impressive!

  20. #45

    Standaard

    Ik deel het gevoel ook. Ieder jaar uitkijken naar het volgende deel in de bios. Wachten en discussieren over de EE versies. De EE-versies zullen nooit door een andere film overtroffen worden naar mijn mening. De extra speelduur was fantastisch en bracht zeker een meerwaarde aan de film en ook de "background"-info was geweldig.
    We hebben op onze slaapkamer wel 6 grote posters hangen; ik heb alledrie de giftsets, extra beeldjes etc.
    Er zijn natuurlijk wel grote producties en hele mooie films maar het niveau van LOTR wordt bij lange na niet gehaald.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Met een beetje geluk gaan ze The Dark Tower (van Stephen King, 7 boeken!) verfilmen.

    Maar dan wel graag met een mega-budget en niet zo'n 'net niet'-verfilming.
    Echt waar?!? Dat is wel een heel erg surrealistisch verhaal... Ben er na deel II mee opgehouden...

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset

    Ze moeten de boeken van Feist verfilmen of Robert Jordan
    Van Feist moet Magier verfilmt worden en dan het liefste in 2 films.
    kwijl kwijl, hopenlijk ooit eens, en anders George R.R. Martin zijn A Song Of Ice and Fire...als hij die ooit af krijgt

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hrodbern
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset

    Ze moeten de boeken van Feist verfilmen of Robert Jordan
    Van Feist moet Magier verfilmt worden en dan het liefste in 2 films.
    kwijl kwijl, hopenlijk ooit eens, en anders George R.R. Martin zijn A Song Of Ice and Fire...als hij die ooit af krijgt
    George R.R. Martin is mijn favo-schrijver....

    Hij is er mee bezig geweest om een serie te maken hierover maar dit ging niet door omdat de serie met boeken nog liep... waarschijnlijk komt deel 4 eind van dit jaar uit.

  24. #49

    Standaard

    Het valt, voor velen, wel erg mee met het vaccuum na de LOTR... SCHITTERENDE FILMS HOOR... maar jah... Star Wars he...
    Jake La Motta

  25. #50

    Standaard

    In mijn ogen zijn er inmiddels zat films uitgekomen waarbij LotR in het niet valt.
    Ik begijp wel wat je bedoelt, in het genre is er weinig vergelijkingmateriaal. Maar dat is ook juist het probleem, een film met zoveel impact wereldwijd kan ook maar eens in de zoveel jaren langskomen. had je voor LotR ook al zo'n vacuum dan? Er komt genoeg goeds uit, alleen krijgt niet alles dde aandacht die het verdient.


Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •