De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: beeld probleem

  1. #1

    Standaard beeld probleem

    Hallo,

    Ik heb een probleem met het beeld van mijn TV, een Panasonic TX-28PL1F.
    Bij lichte dingen die over een donkere achtergrond bewegen, zie je even een lichte waas achter het voorwerp. Weet iemand of hier iets tegen te doen is?
    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Het kan een z.g. 'spiegel' zijn. Dat ontstaat als je antenne (!) of die van de kabelmaatschappij het tv-signaal dubbel oppakt, bijvoorbeeld direct (sterk signaal) en een tegen een gebouw gekaatst zwakker signaal (dat dus iets later komt).
    Als dat zo is zul je het alleen hebben met 'normale' antenne-tv-uitzendingen en NIET op satelietzenders of op DVD.

    Wat wel wil helpen is wat spelen met helderheid en contrast.
    Ook wil een fijnafstemming van de zender wel eens iets schelen.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  3. #3

    Standaard

    Je geeft heel weinig info, maar het lijkt erop dat je een beetje ghosting hebt. Dit kan voorkomen door veel verschillende dingen, maar check even hetvolgende:

    - Is het alleen met DVD of ook met kabel-TV
    - Heb je functies als DNR en andere technische digitale verbeteringen allemaal aan of uitstaan??
    - Heb je contrast en helderheid ingesteld met een calibratie-DVD.

    klinkt dit allemaal abakadabra laat je tv dan ISF calibreren... (voor meer info, doe een search)

    Groet Bjorn

  4. #4

    Standaard

    Het is zowel bij tv uitzendingen als DVD.
    Ik heb wel de functies 'P-NR' en 'AI' aan staan. 'DNR' zegt mij niets.
    Wat zijn de ideale instellingen voor helderheid en contrast?
    ISF calibratie klinkt leuk, maar daar heb ik op dit moment geen geld voor vrees ik

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bambu
    Het is zowel bij tv uitzendingen als DVD.
    Ik heb wel de functies 'P-NR' en 'AI' aan staan. 'DNR' zegt mij niets.
    Wat zijn de ideale instellingen voor helderheid en contrast?
    ISF calibratie klinkt leuk, maar daar heb ik op dit moment geen geld voor vrees ik
    DNR = Dynamic Noisse Reduction.

    Meestal is het BETER om beeldverbeteringsfuncties niet (of maar heel beperkt) aan te zetten. Het klinkt tegenstrijdig, maar in de praktijk geven de meeste van die functies een betere overall-indruk van het beeld maar met ongewenste neveneffecten, waardoor het beeld eigenlijk juist minder wordt.

    De optimale instelling van helderheid en contrast ... gaat het handigst met een test-DVD. Ook sommige THX-gecertificeerde DVD's hebben soms zo'n test-onderdeel erop, lekker stap voor stap. Bijvoorbeeld de nieuwe reeks (eind vorig jaar) StarWars DVD's.

    Zorg dat de opstelling van je tv een beetje deugt (geen direct zonlicht op het scherm, geen lampen die direct op het scherm schijnen, geen felle lichtbronnen vlakbij, geen hinderlijke reflexies op je scherm, dat soort dingen)

    Begin met contrast en helderheid in het midden.
    Instellen bij testbeeld totdat:
    - zwart zwart is
    - wit wit is
    - alle tussentinten te zien zijn en
    - geen 'schaduwen' (licht op donker of andersom) verschijnen
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •