De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.

Discussie: Ebay.de via pay pal

  1. #1

    Standaard Ebay.de via pay pal

    Is het echt veilig om bv een dure versterker via ebay.de te kopen en dan met pay pal te betalen?

    Wie heeft hier ervaring mee? zowel positief als negatief graag!!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #2

    Standaard

    Paypal is zeer betrouwbaar, als de trader een hoge positieve traderstatus heeft is er niks aan de hand.

    Hier enkele tips van Paypal zelf:
    Fraud Prevention Tips For Buyers

    While the vast majority of online transactions are completed without complication, fraud and dishonest sellers are a fact of internet life. PayPal takes fraud seriously and provides the guidelines below to help you decrease your risk of transacting with a fraudulent seller.

    Check the Seller's Reputation


    Most commerce sites have forums where buyers can leave feedback on sellers' business practices, speed of shipment and general experiences. Use extra care in placing orders with new sellers.

    Look for sellers with long histories of successful transactions who have a number of positive comments from other buyers.

    See if the seller is a Verified member of PayPal and has been a PayPal member for at least a couple of months. To check PayPal membership status, go to the "Send Money" tab and initiate a payment to the seller. On the "Check the details of your payment" page, before the payment is sent, you'll see the seller's reputation link (e.g. Verified Premier Member) next to his email address. Click the link to see more information about the membership status.

    Use Extra Caution with High Value and Popular Items


    Certain types of items (e.g. computers, jewelry, electronics, etc.) carry a higher fraud risk and require additional checking before completing the sale. Do additional checking, especially with popular items that tend to be sold out in stores.

    Be suspicious of deals that seem too good to be true. They usually are.

    Be suspicious of sellers offering very low prices for hard to find items who seem to have a large number of these same products.

    If a seller is offering a number of the same items, ask to speak with the seller's supplier. Independently verify that the supplier is a legitimate business with the correct address and phone number through a telephone directory or by calling directory assistance.

    Be Wary of Unsolicited Offers from Unknown Sellers


    If you receive an unsolicited email from someone selling the same product that you recently made an offer on, be careful about buying the product. While the seller may be offering a lower price, con artists often use this tactic to get around the official controls and consumer protections that commerce sites provide members.

    Be Wary of Items with Delayed Shipment


    Exercise caution when purchasing items with a significantly delayed delivery date. Delivery dates further than 20 days after your payment involve more risk. Be aware that PayPal sellers are not allowed to sell goods with delivery dates delayed more than 20 days from the date of payment.

    Confirm Authenticity


    When buying collectibles, such as sports memorabilia, please take steps to confirm that the item is authentic before purchasing.

    Ask Before You Buy


    If you have questions regarding an item, contact the seller before making an offer. Sellers prefer that you ask questions before you buy and good communication will make the transaction smoother for all involved. We are always available to assist you with suspicious transactions. If you have concerns about a transaction, contact us before you complete the purchase. Working together we can eliminate PayPal fraud.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  3. #3

    Standaard

    Hallo,

    ik heb een vraagje over ebay.
    Ik heb net een object gekocht en bevestigd.Dan komt er nu betalen en daar heb ik op geklikt.
    Dan komt er aan kadertje waarbij verzendkosten moeten ingegeven worden enzo.
    En daaronder welke betalingsmethode .Maar ik kies geen van alle betalingsmethode omdat ik de verkoper heb gecontacteerd en die zei dat ik via western union mocht betalen en dat staat er niet tussen.
    Wat moet ik nu doen en hoe of wat moet ik invullen

    alvast bedankt
    Have the time of your life...all over again!.!

  4. #4

    Standaard

    Western Union ben ik niet zo'n voorstander van eigenlijk, geef de voorkeur aan andere methodes..

    Worden i.m.o. teveel mensen mee opgelicht.

  5. #5

    Standaard

    Waarom?Is het niet te betrouwen?
    Dat is toch goed beveiligd?
    Have the time of your life...all over again!.!

  6. #6

    Standaard

    Over Western Union lees ik ook alleen maar slechte dingen en raad je het af te gebruiken, maar omdat je toch al bezig bent:

    Neem contact op met de verkoper om te bepalen hoe je het geld moet overmaken. Vaak geven ze graag toelichting over hoe je ze geld moet geven
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  7. #7

    Standaard

    Niet doen!

    Zoek hier eens op Western Union en je pc slaat op tilt van alle negatieve verhalen.

    http://forums.ebay.nl/forum.jspa?forumID=1003

    Gebruik gewoon paypal (wereldwijd) of een (buitenlandse) overschrijvingskaart (binnen Europa : vraag IBAN en BIC nummers aan de verkoper, scheelt kosten)

    Paypal is sowieso gratis voor de koper.
    Bad Numbers : 4,8,15,16,23,42
    Mijn DVD's

  8. #8

    Standaard

    Als je in België een paypal aanmaakt kan je er dan metteen geld op zetten met je cc?
    En als je het geld van je cc naar je paypal zeg , staat het geld metteen op je paypal en kan je het metteen doorbetalen aan de verkoper?

    En kan je het daarna als je wilt ook DEFINITIEF afsluiten?

    bedankt!
    Have the time of your life...all over again!.!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reintje
    Als je in België een paypal aanmaakt kan je er dan metteen geld op zetten met je cc?
    En als je het geld van je cc naar je paypal zeg , staat het geld metteen op je paypal en kan je het metteen doorbetalen aan de verkoper?

    En kan je het daarna als je wilt ook DEFINITIEF afsluiten?

    bedankt!
    Ik gebruik ook vaak mijn cc via paypal. Je kiest dan bij de gewonnen eBay-veiling gewoon voor betalen met Paypal. Je vult alle correcte gegevens in en op een gegeven moment zie je dat je kunt aangeven welke methode van Paypal je wilt gebruiken. Meestal staat dit standaard op banktegoed (het tegoed dat je op je Paypal rekening hebt staan d.m.v. een eerder uitgevoerde bankoverdracht). Je kiest hier dan niet voor dit tegoed, maar voor de creditcard (die je in je Paypal-account kunt registreren). Dan wordt automatisch je cc aangeslagen voor dit bedrag (plus iets extra kosten, voor Paypal). Dit is wel iets duurder dan op een normale manier met je cc betalen op sites, maar wel veiliger omdat het te boek komt te staan als een Paypal-betaling en er dus geen cc-gegevens vrijkomen voor de 'winkel'.

    Let wel: Om je cc via Paypal te gebruiken, moet je deze eerst registreren. Paypal zal dan een klein bedrag van je cc afschrijven. Op je afschrift aan het einde van de maand, zie je dan deze afschrijving met een lang getal erachter. Dit getal moet je dan weer op de Paypal-site invoeren om je cc te registeren. Het duurt dus even om een cc te registreren en is niet 1-2-3 gebeurt.
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  10. #10

    Standaard

    Paypal is een perfect betaalmiddel, je betaalt per direct, sneller kan niet.

    Voor de verkoper is het minder geweldig, je betaalt je blauw aan kosten.
    5% van de verkoopwaarde gaat in hun zak.
    Hoezo makkelijk geld verdienen....?
    Bad Numbers : 4,8,15,16,23,42
    Mijn DVD's

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John P.
    Paypal is een perfect betaalmiddel, je betaalt per direct, sneller kan niet.

    Voor de verkoper is het minder geweldig, je betaalt je blauw aan kosten.
    5% van de verkoopwaarde gaat in hun zak.
    Hoezo makkelijk geld verdienen....?
    Vaak zie je bij een veiling dan ook dat de verkoper bij betaling via PP, 5% meer vraagt. Een goede verkoper houdt rekening met die kosten en verrekend dat in de prijs en zet dan stoer neer dat men bij hem geen kosten achteraf hoeft te betalen

    Persoonlijk heb ik jaren prima met PP betaalt. Alleen sinds kort ben ik erachter hoeveel duurder het is om met je CC te betalen via PP, dus doe ik het wel gewoon via een beveiligde site. Scheelt weer vele euro's.
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  12. #12

    Standaard

    En als je de prijs nog iets verhoogd (met € 1,56 bv) en je zet erbij : geen verzendkosten, ben je nog een betere verkoper
    Bad Numbers : 4,8,15,16,23,42
    Mijn DVD's

  13. #13

    Standaard

    Hier ben ik weer !

    Ik wil wel een paypal aanmaken maar dat duurt weer even voor ik die kan activeren met cc!
    (In het begin moet je een klein bedrag betalen , hoeveel is dat ong.?)

    En de verkoper wacht op zijn geld....
    Is een cheque dan wel veilig om mee te betalen?
    Maar een cheque van belgie naar frankrijk kan dat nog?En dat zal zeker ook wat kosten?

    groetjes en thanks again!
    Have the time of your life...all over again!.!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reintje
    Hier ben ik weer !

    Ik wil wel een paypal aanmaken maar dat duurt weer even voor ik die kan activeren met cc!
    (In het begin moet je een klein bedrag betalen , hoeveel is dat ong.?)

    En de verkoper wacht op zijn geld....
    Is een cheque dan wel veilig om mee te betalen?
    Maar een cheque van belgie naar frankrijk kan dat nog?En dat zal zeker ook wat kosten?

    groetjes en thanks again!
    Klein bedrag is klein, tien cent ofzo, is puur om te kijken of jij wel daadwerkelijk die cc hebt.

    Je kant toch ook gewoon een buitenlandse overschrijving doen? Bij de Postbank heb je met één telefoontje een setje kaarten in huis.

    De betrouwbaarheid zit hem niet in de betaalmethode (gewoon Paypal of overschrijving gebruiken, dat komt beide altijd aan), maar in de betrouwbaarheid van de verkopende partij. Kijk goed zijn feedback door en of hij altijd grote bedragen binnen krijgt. En of hier veel verandering in is opgetreden de afgelopen tijd. Maar als iemand enkele tientallen feedbacks heeft kun je hem prima vertrouwen hoor.
    -> 3 sterren, safetrader | Bezoek ook www.joostvanhoek.nl

  15. #15

    Standaard

    even nog ter aanvulling, dit staat op Ebay:

    Betaal objecten nooit via services voor contante betaling, zoals Western Union of MoneyGram. Deze betalingsmethoden zijn niet veilig als je de begunstigde niet kent.

    Gewoon dus even goed lezen, dan komt alles goed.
    -> 3 sterren, safetrader | Bezoek ook www.joostvanhoek.nl

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •