De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Philips HD1500 hoofdtelefoon

    Heeft er iemand ervaring met deze surround hoofdtelefoon??

  2. #2

    Standaard

    Deze is draadloos toch?

    Ik heb de variant met draad (hp1500), en die bevalt zeer goed. Zie ook mijn oude topic hier over

    Qua surround is tie duidelijk ruimer dan een normale stereo koptelefoon. Maar ik heb geen echte referentie met een goede 5.1 installatie.

    Nogmaals dit is voor de draadvariant, waar ik destijds expres voor heb gekozen omdat ik storingen, ruis en minder freqbereik zat was (had hiervoor wel een 'normale' draadloze).

    Hij was wel slecht te krijgen, heb hem uiteindelijk uit Duitsland gehaald

  3. #3

    Standaard

    Ik heb gehoord dat de koptelefoon nogal kwetsbaar is, wat is juow ervaring daarover? Kun je me verder misschien vertellen op wat voor standen de hoofdtelefoon kan worden gezet (bijv. dolby, stereo, etc)
    Bedankt!

  4. #4

    Standaard

    Bedoel je de HP of HD?

    De HP1500 is behoorlijjk stevig hoor, is van een of ander licht metaal.

    Deze kan in multichannel (dolby/dts), stereo of prolog. Multichannel kan alleen als het input dit ook echt is. Stereo en prolog kan ongeacht het signaal, hij up of down grade de bron dan.
    You are free to do as we tell you!

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Philips HD1500 hoofdtelefoon

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raulito
    Heeft er iemand ervaring met deze surround hoofdtelefoon??
    Surround hoort niet in een hoofdtelefoon.

  6. #6

    Standaard

    Ik bedoelde de HD, maar ik dacht dat ze beide vh zelfde materiaal gemaakt werden. Ik begrijp uit je eerdere berichtjes dat je wel goede ervaringen hebt met het geluid? Zit er ook een goede bass in? Ik heb nu de SBC HC8580/00 maar daar is de bass zooo sterk in, wat prachtig is voor muziek, maar bij het kijken van films ben ik na 5 minuten kapot (en m'n oren ook). Het geluid is zo zwaar dat m'n oren lijken op te blazen (er is een zogenaamd SRS WOW SURROUND op. Ik wil deze kwijt, en in principe toch omruilen voor de HD...

  7. #7

    Standaard

    Ik heb geen idee hoe de HD klinkt, deze heeft een stuk lagere freqbereik dan de HP.
    You are free to do as we tell you!

  8. #8

    Standaard

    Het enige apparaat wat ook echt goed schijnt te werken is de AKG HEARO:

    http://www.akg.com/products/powersla...nguage,EN.html




    Het is een processor die iedere hoofdtelefoon kan aansturen en schijnt echt goed meerkanaals geluid weer te kunnen geven via je hoofdtelefoon.

    Dit is het enige apparaat wat aanbevolen wordt en goed gerecenseerd is. :wink:

    Trouwens, in plaats van te mixen e.d. is het uitstekend geschikt om meerkanaals audio weer te geven via je hoofdtelefoon. Ik dacht dat het rond de 400 euro zat.

    HEARO 777 Surround headphones, Logic7 (HEARO 777 QUADRA DELUXE Set) £212.45
    HEARO 777 Quadra 864 MHz single headphone £76.46
    HEARO 888 TITAN HEARO 888 TITAN Transmitter 434 MHz £152.96
    HEARO 999 HEARO 999 AUDIOSPHERE Digital Surround Transmitter 434 MHz £373.97

    Nl info:
    http://www.andbenelux.com/nl/akg/vie...Hoofdtelefoons

    http://www.idealo.de/preisvergleich/...uct/72145.html

    hearo 777

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raulito
    Ik bedoelde de HD, maar ik dacht dat ze beide vh zelfde materiaal gemaakt werden. Ik begrijp uit je eerdere berichtjes dat je wel goede ervaringen hebt met het geluid? Zit er ook een goede bass in? Ik heb nu de SBC HC8580/00 maar daar is de bass zooo sterk in, wat prachtig is voor muziek, maar bij het kijken van films ben ik na 5 minuten kapot (en m'n oren ook). Het geluid is zo zwaar dat m'n oren lijken op te blazen (er is een zogenaamd SRS WOW SURROUND op. Ik wil deze kwijt, en in principe toch omruilen voor de HD...
    Ik heb de HD laatst zien liggen bij de MM Breda en deze lag al gebroken in de winkel.
    De verbinding tussen de hoofdband en de oorschelp is er zwak (plastic), en de oorschelpen zijn erg zwaar omdat hier ook de RC ontvanger en de batterijcompartment aan vast zit.
    Deze combinatie maakt hem erg kwetsbaar.

    De HP is wel veel degelijker van kwaliteit ,maar is nauwelijks nog vekrijgbaar .
    Bij de MM breda hadden ze er nog een liggen (ongeveer een maand geleden)

    Als je niet persee de draadloze versie wilt is de HP een beter en goedkoper altanatief.

    BTW
    @ rmelkert wat is de lengte van de draad van de HP?
    Deze moet toch wel lang genoeg zijn aangezien veel mensen best ver van hun tv zitten.

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    4 meter inderdaad, deze is verguld. Er zit ook nog een verlengsnoer bij (nog maals 4 meter dacht ik) maar deze is niet verguld.
    You are free to do as we tell you!

  12. #12

    Standaard

    misschien dan toch maar de draadvariant...ik heb geen zin om na een week weer terug te moeten gaan. Het valt me zwaar, daar ik toch graag de draadloze had willen aanschaffen. Een andere optie is nog de pioneer, maar die is infrarood. Gek toch, dat Philips die dingen in de markt houdt, als ze zo kwetsbaar zijn...Enfin, als het geluid maar die beloofde diepte geeft, al is het dan net geen 5.1 (wat ik ook niet verwachtte in een koptelefoon).

  13. #13

    Standaard dolby headphone aangeschaft: HULP nodig

    IK ben een beetje eigenwijs geweest. IK heb de HD1500 toch aangeschaft via ebay, en ik ben er ingetuimd. Bij het openen van de doos bleek dat de oorschelp al afgebroken was. Beetje dom dus...ik had het nooit via ebay moeten doen. Nu is de vraag wat ik nu nog kan doen. Ik heb geen garantiebewijs. De hoofdtelefoon zelf lijkt me afgeschreven, tenzij iemand dat ding toch nog weet te maken. Maar ik denk dat het onmogelijk is. Nu zitten er nog 2 hoofdtelefoonaansluitingen op het kastje dat dolby headphone creert. Misschien dat ik op deze manier nog van het systeem kan genieten. Weet iemand wat voor soort hoofdtelefoon ik daarmee kan gebruiken. Ik kom er niet uit met de handleiding (ben niet zo'n techneut.

    ER staat dat aan de vgd voorwaarden moet worden voldaan:

    1. moet via de 864 Mhz band werken
    2. volgens hetzelfde modulatieschema werken (???) er staat ergens GFSK
    3. volgens hetzelfde coderings en decoderings schema werken


    Ik vermoed dat deze iig digitaal moet zijn, maar of er dan nog andere voorwaarden zijn, geen idee. IK weet niet of draadloos ook mogelijk is, nu de originele niet meer werkt...Kan iemand mij helpen?

    Heel veel dank bij voorbaat!

  14. #14

    Standaard dolby headphone aangeschaft: HULP nodig

    IK ben een beetje eigenwijs geweest. IK heb de HD1500 toch aangeschaft via ebay, en ik ben er ingetuimd. Bij het openen van de doos bleek dat de oorschelp al afgebroken was. Beetje dom dus...ik had het nooit via ebay moeten doen. Nu is de vraag wat ik nu nog kan doen. Ik heb geen garantiebewijs. De hoofdtelefoon zelf lijkt me afgeschreven, tenzij iemand dat ding toch nog weet te maken. Maar ik denk dat het onmogelijk is. Nu zitten er nog 2 hoofdtelefoonaansluitingen op het kastje dat dolby headphone creert. Misschien dat ik op deze manier nog van het systeem kan genieten. Weet iemand wat voor soort hoofdtelefoon ik daarmee kan gebruiken. Ik kom er niet uit met de handleiding (ben niet zo'n techneut.

    ER staat dat aan de vgd voorwaarden moet worden voldaan:

    1. moet via de 864 Mhz band werken
    2. volgens hetzelfde modulatieschema werken (???) er staat ergens GFSK
    3. volgens hetzelfde coderings en decoderings schema werken


    Ik vermoed dat deze iig digitaal moet zijn, maar of er dan nog andere voorwaarden zijn, geen idee. IK weet niet of draadloos ook mogelijk is, nu de originele niet meer werkt...Kan iemand mij helpen?

    Heel veel dank bij voorbaat!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •