Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 197 worden weergegeven.

Discussie: Bose 3-2-1

  1. #1

    Standaard Bose 3-2-1

    Hallo,

    na wat rondgezworven te hebben op dit forum stel ik dan toch maar mijn vraag. Mijn vader zou zich graag een Bose 3-2-1 aanschaffen (promotie voor 1.000 euro ipv 1.600) . Nu is mijn (en zijn) vraag of dat voor die prijs een goede keuze is?
    Ik heb in een bepaald topic gezien dat jullie allemaal een heel erg uitgebreide installatie hebben, maar zoveel geld wil mijn vader er niet tegenaan gooien aangezien de te vervangen installatie niet supervaak gebruikt wordt.
    De installatie zal overigens voor het grootste deel gebruikt worden voor geluidstoepassingen, minder voor beeldtoepassingen.

    Met vriendelijke groeten,
    Maarten

  2. #2

    Standaard

    Mijn mening is dat je voor die 1000 euro nogsteeds beters kunt krijgen.
    Meeste wat meer audiofiele mensen onder ons hekelen Bose vanwege hun prijs/kwaliteits verhoudingen. Gouden regel is altijd en tevens een cliche: ga zelf luisteren en vergelijken, iedereen heeft weer een andere smaak. Mij betreft zegt het al genoeg dat Bose altijd apart in een hoekje staat. Je kunt het dus niet zo maar vergelijken met andere merken.
    Marketing is waar Bose goed in is, want elke leek denkt dat Bose goed is en waarom? Tevens is er voor die 321 systeem een uitbreidings set te koop van Bose, waarom als dat systeem zo goed is? Ik zou voorlopig eerst even verder zoeken en ga niet af op wat een verkoper zo maar zegt, want vergeet niet dat winkels graag Bose verkoopt aangzien de winstmarge oa hoog is! Ga vooral eens luisteren bij de betere audio/videozaak.
    Hou ons op de hoogte

    Suc6
    Malt bier is als een bh aan de waslijn, het beste is er uit!

    Mijn DVD collectie

  3. #3

    Standaard

    Ik had reeds gelezen hier dat Bose niet echt op de sympathie van het merendeel van jullie kan rekenen
    Zelf weet ik er niet echt veel vanaf, dus wat stel jij dan bvb. als alternatief voor (voor dezelfde prijs of minder) ?

    Mvg,
    Maarten

  4. #4

    Standaard

    Dat is zo moeilijk te zeggen, heb ik meer info nodig. Wat is het belangrijkste, zo ver ik begrijp muziek.. Mogelijkheid is bv een goede versterker met leuke front speakers en dus een 2.0 opstelling (stereo).
    Ik kan wel een versterker en luidsprekers gaan roepen, maar dat hangt af van de smaak...hou je van een warme speaker of van wat agressie....
    Moeten het kleine speakers zijn of mogen het grote zijn, wat is de ruimte van de kamer groot of klein...Wat is de muziek smaak...
    Valt nog tegen he... zoveel gezeik
    Malt bier is als een bh aan de waslijn, het beste is er uit!

    Mijn DVD collectie

  5. #5

    Standaard

    Voor 1000 euro zou ik die Bose 321 gewoon aanschaffen. Niet omdat Bose nu zo geweldig is (zie meerdere replies op dit forum), maar 600 euro korting zou ik in dit geval niet laten schieten. Die 321 is voor zowel films als muziek heel aardig. Verwacht echter geen surroundgeluid! Het geluid bij de 321 wordt het geluid alleen wat 'breder uitgesmeerd' , maar evenaart in mijn ogen absoluut geen 5.1 (of hoger).

    Muzikaal gezien moet je er rekening mee houden dat al het laag wordt weergegeven door de bassmodule, wat weer afbreuk doet aan het klankbeeld tov een fullrange speaker.

    Als je vader verder niet veel om 'supergeluid' geeft en zo af en toe eens een filmpje kijkt of muziekje luistert en niet perse 5.1 als eis stelt...

    mooi kopen voor die 1000 euro!

    PS als alternatief: wil je surround, dan kom je uit op een reciever en die kosten toch al snel 1000 euro...

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door invocator martyrii

    PS als alternatief: wil je surround, dan kom je uit op een reciever en die kosten toch al snel 1000 euro...
    Beetje aan de hoge kant je inschatting.
    In de klasse van zo,n €500 a €600 kun je al heel goed winkelen voor een receiver.
    Denk bijvoorbeeld aan een Cambridge Audio Azur 540R
    linkje

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door invocator martyrii

    PS als alternatief: wil je surround, dan kom je uit op een reciever en die kosten toch al snel 1000 euro...
    Beetje aan de hoge kant je inschatting.
    In de klasse van zo,n €500 a €600 kun je al heel goed winkelen voor een receiver.
    Denk bijvoorbeeld aan een Cambridge Audio Azur 540R
    linkje
    Ja maar met speakers en een dvd speler er bij zit zeker weten over de 1000 euro heen.
    En als ze gewoon een simpel systeem willen zonder veel poespas is dat bose systeem een mooi alternatief.
    Maar als het meeste stereo geluisterd wordt kun je ook kijken naar een stereo versterker met 2 boekenplank speakers en een cd of dvd speler erbij .
    Dan denk ik dat voor 1000 euro wel een beter klinkend systeem hebt dan dat 3.2.1 apparaat van bose.
    What can we say about this guy. The ancient Romans had a word for it: Asshole!
    dvd's : filmpjes

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rene0987

    Ja maar met speakers en een dvd speler er bij zit zeker weten over de 1000 euro heen.
    Yep, in dat geval heb je zelfs weer te weinig aan die €1000,-

  9. #9

    Standaard

    Ik zou mijn EURO 1.000,00 niet aan Bose besteden, het is veel geld waar je over praat, meer dan 2.200,00 ouderwetse NLG en dat voor een All-in-One systeen met "maar" drie speakers. Ik begrijp niet dat Bose deze systemen voor dit geld aan de man gebracht krijgt, zal ongetwijfeld door die fantastische marketingcampagne komen en ik ben ervan overtuigd dat een redelijk setje van een ander merk. bijvoorbeeld Sony, dit setje voor de helft van het geld kan evenaren, maar nogmaals je vader moet het zelf beslissen en dit setje ook zeker vergelijken met andere setjes welke nogmaals stukken minder kosten. Maar als hij dit setje persoonlijk de meerprijs over de andere setjes waard vindt dan moet hij er zeker voor gaan! GREETZ ERIK

  10. #10

    Standaard

    Trouwens, misschien kom je met de zoekfunctie meer over het 1-2-3 te weten.
    Een vriend van mij heeft dit staan, echt slecht is het niet maar voor de geboden prijs valt het wel tegen.
    Voor 1500 a 1000 Euro zijn er betere dingen te koop. Hij heeft de set vooral voor het design gekocht en nu wel enige spijt......

  11. #11

    Standaard

    Topic starter komt niet meer terug lijkt het.
    Had misschien niet zoveel negatieve reactie verwacht
    Malt bier is als een bh aan de waslijn, het beste is er uit!

    Mijn DVD collectie

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Djklodder
    Topic starter komt niet meer terug lijkt het.
    Had misschien niet zoveel negatieve reactie verwacht
    Als de Topic starter even de moeite had genomen om de zoekfunctie te gebruiken in het home Theater forum dan had hij niet eens een topic hoeven starten.... Op alle geopende draadjes over Bose zijn de reacties ongeveer gelijk.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aliebaba

    Als de Topic starter even de moeite had genomen om de zoekfunctie te gebruiken in het home Theater forum dan had hij niet eens een topic hoeven starten.... Op alle geopende draadjes over Bose zijn de reacties ongeveer gelijk.
    Daarom zijn het ook vaak leuke discusies
    Malt bier is als een bh aan de waslijn, het beste is er uit!

    Mijn DVD collectie

  14. #14

    Standaard

    Pas voor 1000 euro een leuke receiver?

    Das onzin!

    FF snel wezen kijken: Bij Polectro bijvoorbeeld een aanbieding voor een Marantz SR4500/DVD4500 en 5.1 spakerset INfinity TSS750 voor nog geen 700 euro.

    Is gewoon een leuke set die die Bose uit het water blaast kwa geluidskwaliteit. En zo zijn er bij de MM een hoop van die AV packs te vinden van onder meer Yamaha en Onkyo bijvoorbeeld.

    Een leuke receiver heb je al rond de 350 euro. Een DVD speler rond de 150, hou je 500 euro over voor een speakerset welke beter kan zijn dan die bose speakertjes (tenminste meer waar voor zijn geld geeft)
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  15. #15

    Standaard

    Topicstarter is terug, lijkt het.
    Topicstarter had andere Bose-topics doorgenomen maar nergens alternatieven gelezen en dat was zo'n beetje de vraag.
    Topicstarter wist dus al dat Bose niet op erg veel sympathie alhier kon rekenen...


    Welnu : mijn vader is er nog niet echt uit.
    Het makkelijke aan het systeem is dat er weinig nieuwe kabels moeten gelegd worden en dat het systeem zelf (de speler) zo compact is...

  16. #16

    Standaard

    Beste topicstarter :P ,

    Waarom niet eens gaan luisteren naar de Yamaha YSP-1 ?

    Het systeem is misschien iets minder compact maar klinkt wel een stuk overtuigender , en je vader moet ook geen kabels gaan trekken tussen de diverse speakers.

    Ik heb het systeem eens kunnen beluisteren op een beurs.
    Alhoewel ik normaal gezien erg sceptisch ben over deze systemen, moet ik toegeven dat dit wel erg goed klonk. 8)

  17. #17

    Standaard

    Ach topicstarter zo slecht als ze hier zeggen is bose nog niet. Bose heeft altijd voor en tegenstanders gehad. Vele zogenaamde audiofielen zijn er tegen want grafiek hier en grafiek daar. Bose is best ok en compact en heel makkelijk te bedienen. Als je van hun geluid houd is het gewoon een knap systeem. Je moet enkel van de "bose-sound" houden.

  18. #18

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pats
    Je moet enkel van de "bose-sound" houden.
    Dat is absoluut waar maar daar zit in feite ook het probleem voor de meeste.
    Het "bose geluid" klopt gewoon niet.
    Het is niet in verhouding en klinkt onnatuurlijk.
    Dat is waarom er zoveel tegenstanders zijn en daar komt dan nog bij dat ze er behoorlijk wat €€ voor rekenen.
    Vele zogenaamde audiofielen zijn er tegen want grafiek hier en grafiek daar.
    Overigens is dit juist iets waar audiofielen geen waarde aan hechten.
    Die gaan juist puur op hun gehoor af. :wink:

    Maar moet toegeven dat het voor de "normale mens" die verders weinig waarde hechten aan geluids kwaliteiten er leuk spul aan kunnen hebben.
    Echter nemen zulke personen niet de moeite om op fora,s rond te kijken.

    Recent praktijk voorbeeld heb ik gehad met een collega.
    Hij heeft al Bose sinds het begin van de "melkpakjes" tijdperk en is puur Bose liefhebber.
    Na mijn advies om toch eens naar wat ander te luisteren heeft ie dat recent gedaan, hij wilde ook het 3.2.1 systeem gaan kopen.
    Hij is terecht gekomen bij een receiver van Harman/Kardon icm B&W VM1 speakers en kon niet ander concluderen dat dit toch wel even iets anders (en beter) was dan wat Bose kan leveren.
    Voor hem geen Bose meer en dat is slechts één van de praktijk voorbeeld.
    Wat ik hiermee wil zeggen is dat iemand die voor Bose wil gaan ook echt naar andere merken moet luisteren alvorens een aankoop te doen.

    Grote voordelen van Bose zijn o.a het mooie uiterlijk, makkelijke plaasting vanwege kleine afmetingen en gebruiks vriendelijk.
    Nadelen zijn o.a de slechte basbox, incorrecte geluidsbeeld, hoge prijs.

  20. #20
    M.A. Welsh
    Guest

    Standaard

    Hallo,

    Ik begrijp best dat veel mensen geen trek hebben in vijf of zes luidsprekers en de bijbehorende snoeren-spaghetti. Of een Bose 3-2-1 dan het beste alternatief is betwijfel ik.

    Andere systemen met minimaal aantal luidsprekers zijn de KEF KIT100 (1999 Euro) en de eerder genoemde Yamaha YSP-1. Die laatste kost zo'n $ 1500 (geen Nederlandse prijs gezien) en is alleen een luidspreker/versterker èn lijkt mij op op z'n zachtst gezegd 'experimenteel'.

    Een alternatief waar ik zelf in geinteresseerd ben is de NAD L53 dvd/receiver in combinatie met een paar Dali Concept 1's. Een zeer positieve recensie op www.hifi.nl en zeker betaalbaar. De adviesprijs is 999 Euro, maar ik ben de set al tegengekomen voor 799 Euro. En er kan ook nog een actieve subwoofer aan worden toegevoegd.

    Meer suggesties voor Bose 3-2-1 alternatieven?

  21. #21
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M.A. Welsh
    en de eerder genoemde Yamaha YSP-1. Die laatste kost zo'n $ 1500 (geen Nederlandse prijs gezien) en is alleen een luidspreker/versterker èn lijkt mij op op z'n zachtst gezegd 'experimenteel'.
    Ik meen dat deze rond de €1000,- moet gaan kosten en is niet de eerste in zijn soort.

  22. #22

    Standaard

    Weet je, ik zit zelf ook een beetje in het multimedia-gebeuren, zij het in een andere branche. De meeste hier hebben best een punt, maar vele zijn een beetje tegen het merk bose.Zelf heb ik ooit een tijdje in een hifi-winkel gewerkt.En ook daar had men een stand van oa. bose en vele andere.Nu, wat hadden we gedaan, we hadden 2 lege kasten van oude luidsprekers leeggehaald en hierin de kleine bose-cube geplaatst en afgeshermd en met het naamplaatje jbl op, en de sub weggestoken. Nou ik kan je vertellen dat je er zou van verschieten hoeveel anti-bose mensen toch voor deze jbl kiezen.Zelf geef ik graag toe heb ik nu ook niet voor bose gekozen maar voor iets anders. Hou persoonlijk ook veel van design. Maar je moet gewoon luisteren en zelf kiezen en nemen waar je je gewoon prettig bij voelt.

  23. #23
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pats
    Maar je moet gewoon luisteren en zelf kiezen en nemen waar je je gewoon prettig bij voelt.
    Dit is inderdaad iets wat we nooit moeten vergeten en tevens het beste advies zal zijn.
    :P

  24. #24

    Standaard de "kwaliteit" van bose

    ik vond dit al een poos geleden op een ander forum, waar men de "kwaliteit" van bose onder de loep nam. en opnieuw bevestigd het weer het beeld wat ik van bose heb. ik vind dat gewoon veel te veel, belachelijk teveel betaald ervoor. ik heb ook eens zo'n bose 3.2.1 setje mogen horen, maar ik was nou niet echt onder de indruk echt hel ver slecht geluid, niet helder of wat dan ook, het sprankelde helemaal niet en van dat zo genaamde "surround" was nou ook niet echt sprake. er komt nog beter surround geluid uit een tv. maar goed dat is enkel mijn mening.
    Voor dat geld mag je wel wat verwachten (en kwaliteit woofers enz)

    Kijk voor de leken is het wel wat natuurlijk die denken van ohw makkelijk maar 2 boxen en 1 ding makkelijk, maar kijken niet verder. Wel slim om zo geld te verdienen. want mensen gelofen het toch wel. Ik denk soms echt dat mensen gewoon belazerd willen worden, maar we dwalen weer af, de post:

    http://gathering.tweakers.net/forum/.../948643///bose

    veel plezier ermee
    MIJN HT:
    Receiver: Sony STR-DB790QS (zwart)
    DVD Speler: Pioneer DV-575A (zwart)
    Speakers: JBL SCS 178

  25. #25

    Standaard

    Of het nu over Bose gaat of over B&O. Op forums zijn de reacties over beide merken altijd ongeveer gelijk maar de dealers van deze merken hoor je nooit klagen dus er zullen ook veel gelukkige bezitters zijn. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •