Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 197 worden weergegeven.

Discussie: Bose 3-2-1

  1. #26
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Toch is er een degelijkm verschil tussen beide merken.
    B&O is welliswaar ook "te duur" maar die leveren teminste nog wel de nodige kwaliteit naast het design en dergelijke.
    Beide merken kunnen dus niet helemaal op één hoop gegooid worden.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Toch is er een degelijkm verschil tussen beide merken.
    B&O is welliswaar ook "te duur" maar die leveren teminste nog wel de nodige kwaliteit naast het design en dergelijke.
    Beide merken kunnen dus niet helemaal op één hoop gegooid worden.
    Ik wilde ze ook zeker niet op een hoop gooien. Er zijn hele grote verschillen en daar ben ik me zeker van bewust. Ik doelde alleen op het soort reacties dat er komt op deze merken op bijna alle draadjes die over deze forums worden geopend.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #28

    Standaard

    wat betreft dat surround geluid valt het allemaal best wel mee hoor. Ik heb het wel eens in een kamerruimte gehoord en dan komt er nog best wel geluid uit de 'surroundkanalen'.

    voor 1000 euro is het een prima keus vind ik.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vbi
    wat betreft dat surround geluid valt het allemaal best wel mee hoor. Ik heb het wel eens in een kamerruimte gehoord en dan komt er nog best wel geluid uit de 'surroundkanalen'.

    voor 1000 euro is het een prima keus vind ik.
    Welke surroundkanalen? Er zitten maar twee speakers (en een sub maar die valt volgens Bose niet onder de noemer speaker) bij het setje...
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #30

    Standaard

    Naar mijn mening is het volgens mij allemaal door weerkaatsing van de muren met die 321 en dan krijg je faseverschillen en verlies van je audio.
    Malt bier is als een bh aan de waslijn, het beste is er uit!

    Mijn DVD collectie

  6. #31

    Standaard

    beste topicstarter.

    Advies voor een derde (in dit geval je pa) is altijd lastig. Advies voor jezelf is tenslotte al lastig.
    Voor pak-m-beet duizend eurrii zou ik gaan voor een aardige versterker (b.v. Yamaha), een goedkope DVD-speler (b.v. JVC) en één paar goede boxen (luisteren!).

    Dat vooral omdat:
    1) je met '2 boxen' meer geluidskwaliteit voor hetzelfde geld krijgt dan met meer boxen.
    2) je pa het vooral wil voor stereo, minder voor films. Juist dan is geluidskwaliteit errug belangrijk.

    Zelf vind ik het geluid van Bose zwak, niet écht veel beter dan de minimale ('kruitvat')-setjes van onder de €100. Vooroordeel? Wie weet, maar denk van niet. Ik luister geregeld in audio-zaken en het komt mij over als goedkope boxen gekoppeld aan een versterker met Equalizer.

    Het CONCEPT van Bose, om geluid via muren te kaatsen, vind ik wel stoer voor een breder stereobeeld. Daarmee kun je experimenteren met twee gewone stereo-boxen (ofwel: fronts), maar het resultaat is sterk afhankelijk van de vorm/indeling/inrichting van de kamer en in hoeverre het links/rechts identiek is.

    Een aardige stereo-set (liever losse componenten dan een echte set) kon weleens het meeste waar voor je geld geven gezien de toepassing. En reken maar dat een redelijk tot goede stereo ook prima indrukwekkend filmgeluid kan opleveren, zij het niet van achteren.

    En Edgar, roep jij nu even iets over de AV-packs van Yamaha?
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  7. #32

    Standaard

    eehhmm, kom net terug van een lang weekendje weg.
    Nee hoor, ik promoot niet alleen AVpacks :wink: . Ik denk dat A3aan een heel sterk punt heeft met de stereo. Voordat ik mijn HT had keek ik DVD's ook op mijn stereoset, en ik moet zeggen dat is al een heel andere filmbeleving dan gewoon via de TV.

    En ja, voor weinig veel kwaliteit blijft het AVpack van Yamaha toch de beste keus, maar zit je wel weer met 5 sattelietjes een sub waarop stereo niet geweldig klinkt. Echter, je budget is rond de duizend euro, dan kun je het eenvoudigste AVpack nemen, (500 euro) en dan kun je voor 500euro 2 mooie stereo speakers aanschaffen, de receivers van Yamaha heben namelijk gewoon een A/B schakeling, dus voor stereo de speakers A inschakelen en voor films de B.

    Ik denk dat als je dat doet het ten alle tijde beter klinkt dan een Bose set.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aliebaba
    Citaat Oorspronkelijk gepost door vbi
    wat betreft dat surround geluid valt het allemaal best wel mee hoor. Ik heb het wel eens in een kamerruimte gehoord en dan komt er nog best wel geluid uit de 'surroundkanalen'.

    voor 1000 euro is het een prima keus vind ik.
    Welke surroundkanalen? Er zitten maar twee speakers (en een sub maar die valt volgens Bose niet onder de noemer speaker) bij het setje...
    daarom staat het ook tussen aanhalingstekens he. Ik bedoel dan de zogenaamde surroundkanalen.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vbi
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aliebaba
    Citaat Oorspronkelijk gepost door vbi
    wat betreft dat surround geluid valt het allemaal best wel mee hoor. Ik heb het wel eens in een kamerruimte gehoord en dan komt er nog best wel geluid uit de 'surroundkanalen'.

    voor 1000 euro is het een prima keus vind ik.
    Welke surroundkanalen? Er zitten maar twee speakers (en een sub maar die valt volgens Bose niet onder de noemer speaker) bij het setje...
    daarom staat het ook tussen aanhalingstekens he. Ik bedoel dan de zogenaamde surroundkanalen.
    Naar mijn mening kan ook uit 'zogenaamde surrounkanalen' maw niet bestaande surroundkanalen onmogelijk geluid komen. Dat Bose het beste klinkt als het af staat is misschien een conclusie die je daar uit kunt trekken maar daar waag ik me niet aan..... Wat ik wel vind is dat je hoe dan ook voor € 1.000,- iets veel beters kunt kopen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #35

    Standaard

    Speakers kan je uitstekend 2ehands kopen. Voor hetzelfde geld als nieuw spul koop je dan kwalitatief betere speakers.

  11. #36

    Standaard

    Beste audio/dvdpro`s

    Ik had dus ook een paar vraagjes over het bose systeem. Misschien is mijn vraag al eens gesteld of is het antwoord hier wel te vinden maar heb ik erover heen gelezen. Mijn ouders willen dus ook het bose 3-2-1 systeem kopen. Aangezien ze de volgende eisen hebben. Het apparaat moet dts geluid afkunnen spelen en de meest gangbare dvd extensies. Verder mogen het maar het 2 boxen en 1 subwoofer wezen. En om het nog makkelijker te maken de boxen mogen niet groot ongeveer het formaat zoals de bose boxen. Van de normale bose3-2-1 systeem. Ze hadden het kef systeem bekeken maar vonden het niet mooi de boxen waren te lomp en te groot en ze hebben er geen 2000 voor over wel. Ze zijn opzoek naar een gelijkbaar syteem zoals dat van bose voor minder als 1650,- euro. Weten jullie misschien een alternatief. Ze zijn geen audiofiel ze vinden al het geluid mooi hebben nu jamo boxen van de 60 of 90 serie dat zou ik niet 1,2,3 weten. Hoor graag jullie adviezen als die er tenminste zijn anders kopen ze maar fijn het bose systeem.

    Alvast bedankt mensen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  12. #37
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lostsoul007
    Blablabla..........
    Met de gestelde eisen van je ouders moeten ze simpelweg gewoon voor de Bose 3.2.1 gaan.
    :wink:

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door lostsoul007
    Blablabla..........
    Met de gestelde eisen van je ouders moeten ze simpelweg gewoon voor de Bose 3.2.1 gaan.
    :wink:
    Agreed.

    Alle inspanning om ze iets anders te leren is verspilde moeite. Typisch geval van we vinden het niet belangrijk, horen het waarschijnlijk toch niet (een bak herrie is al indrukwekkend genoeg) en zijn zo eigenwijs dat we toch niet van ons idee af willen stappen.
    Als ze dan minder uit willen geven moeten ze even wachten op een aanbieding.
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  14. #39

    Standaard

    Ja zo dacht ik dus maar heb eens op ze ingepraat. Zei willen nou een alternatief: Een versterker/tuner/dvd speler in 1 wat in iedergeval dts ondersteund. En maximaal 2 boxen. En het budget is 1750,- ze willen het liefst minder uitgegeven typisch Nederlands. . Weten jullie een leuk alternatief 1 apparaat 2 boxen 1 subwoofer. Iemand enig idee?

  15. #40
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lostsoul007
    Een versterker/tuner/dvd speler in 1 wat in iedergeval dts ondersteund. En maximaal 2 boxen.
    Wat heb je aan DTS als je toch maar gebruik maakt van 2 speakers.
    Als 2 speakers een prio is vergeet dan het DTS verhaal, heb je het is het leuk zoniet jammer dan maar het had toch geen nut.

    Weten jullie een leuk alternatief 1 apparaat 2 boxen 1 subwoofer. Iemand enig idee?
    Laat ze eens naar dit kijken.
    Eén apparaat voorzien van receiver incl DD en DTS en tevens een DVD speler.
    Daarnaast leverd Cambridge Audio leuke kwaliteit maar ook andere merken hebben soortgelijke producten.,
    Paar leuke speakers erbij en je bent klaar. :wink:

  16. #41

    Standaard

    NAD heeft ook een leuke all-in-one, nl. deze. Deze is vaak in aanbiedingen te vinden en moet ruim onder de € 1.000,- aan te schaffen zijn. Ik zou je ouders toch maar overhalen om een satellietsetje (Mission schijnt leuke cubes te hebben) te nemen of twee bloedmooie zuilspeakers neer te zetten (eventueel met subwoofer). Zo groot zijn die satellietspeakertjes niet en je kunt ze vaak wel in een kleur krijgen die leuk staat bij het interieur. De Bose 3-2-1 lijkt mij zonde van het geld, maar goed...ik ken (weliswaar oppervlakkig) ook iemand die helemaal gelukkig is met zijn Bose 3-2-1 set. Verder onderschrijf ik het DTS-verhaal zoals j.vandendool hierboven uit de doeken heeft gedaan. Voor DTS moet je toch echt op zijn minst een fatsoenlijke 5.1 set hebben.

  17. #42

    Standaard

    Ja dat klopt alleen me ouders zijn zo`n noobs dat ze dts geluid willen omdat sommige films alleen dts geluid ondersteunen. Daardoor zijn ze gaan kijken voor een andere set.

  18. #43
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lostsoul007
    omdat sommige films alleen dts geluid ondersteunen.
    Is dat zo met "alleen" DTS ??

    Ik kan ze niet maargoed, sta overal voor open. :P

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door lostsoul007
    omdat sommige films alleen dts geluid ondersteunen.
    Is dat zo met "alleen" DTS ??

    Ik kan ze niet maargoed, sta overal voor open. :P
    Sommige "backups" misschien, maar verder ken ik ze ook niet. Tenzij ze op DTS audio discs doelen. Dat zou nog kunnen misschien.
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  20. #45
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom

    Sommige "backups" misschien, maar verder ken ik ze ook niet.
    :wink:

  21. #46

  22. #47

    Standaard

    De enige dvd die ik me voor de geest kan halen die geen DD heeft is Hell freezes over van The Eagles.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aliebaba
    De enige dvd die ik me voor de geest kan halen die geen DD heeft is Hell freezes over van The Eagles.
    Klopt, maar met PCM Stereo.
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aliebaba
    De enige dvd die ik me voor de geest kan halen die geen DD heeft is Hell freezes over van The Eagles.
    Klopt, maar met PCM Stereo.
    Yep, en als Lostsoul007 ze gaat vertellen dat er geen film dvd's bestaan met alleen DTS komen we weer bij de Bose uit en verwijs ik naar de eerste twee reacties op deze post en is het cirkeltje weer rond.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #50
    Senior Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Stad in het groen

    Standaard

    Mijn ouders hebben sinds een half jaar een Bose Acoustimass® 10 Home Cinema Speaker System met een Denon 1604 receiver, geluid is niet echt toppie uit die speakers. Ik weet dat de reciever helemaal toppie is, maar het komt er op deze manier niet echt uit. Verder vielen de Bose speakers echt zwaar tegen. De sub-woofer overstemt nogal de satalieten ? Verder valt de respons van de Bose op de volumeknop vet tegen ? Het lijkt wel of de sub alle signalen verdraaien / verzwakken ofzoiets ? Kan het zijn dat de Bose Acoustimass® 10 subwoofer 80% van het geluid absorbeert uit de receiver en de andere 20% doorstuurt naar de satelieten ? De satelieten vallen een beetje weg tegen de sub ? Op de Bose sub-woofer zitten ook de 5 satelieten aangesloten, dus de sat's worden via de sub gestuurd. De sat's worden dus niet rechtstreeks vanuit de reciever aangestuurt, wat normaal is. Vanuit de sub gaat 1 flatkabel naar de receiver voor het 5.1 signaal. Ouders zijn vaak eigenwijs en van de oude stempel, maar mij kan het niet bekoren die Bose stuff. Geluid is echt ondermaats.

    Bose Acoustimass® 10 Home Cinema Speaker System
    http://www.bose.co.uk/home_audio/ht_.../am10/more.asp

    Zie ook deze thread.
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=581068
    mijn HT Loewe Xelos 5270 ZW @media 100hz breedbeeld tv,
    Denon AVR-2700 5x80watt, Denon DCD-960, Pioneer DV-565A (sacd), JVC HR-S8500 (s-vhs),
    Front (2x) Magnat Zero 7, Rear (2x) B&W DM601, Center (1x) B&W CC6.

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •