Pagina 1 van 73 123451151 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 1818 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Masters of Cinema Series



    Iemand die titels in zijn bezit heeft van dit label met klassieke films van Eureka en er zijn mening over wil delen? Ze beginnen zo langzamerhand een erg leuke catalogus aan oude Japanse en stomme films op te bouwen en ik zou er binnenkort wel eens wat van willen proberen. Vooral Dreyers 'Michael' en de Duitse films uit de jaren 20 die ze hebben klinken me interessant in de oren.

    Een paar belangrijke links:
    - de MoC-catalogus
    - de pagina met "special offers" van Eureka (meestal de goedkoopste plek om aan MoC-releases te komen)
    - het MoC-forum op criterionforum.org
    Laatst aangepast door Richard B. : 13-11-2012 om 01:46

  2. #2

    Standaard Re: The Masters of Cinema Series

    heb deze
    #06 - The Face of Another [Tanin no kao] (Teshigahara, 1966)
    en krijg binnenkort
    #02 - The Holy Mountain (Fanck, 1926)

    the face of another is een prachtige film en de uitgave is ook uitstekend, ziet er allemaal zeer verzorgd uit.

    op dvdtimes staan recensies van de MoC serie:
    http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=56984

    Pitfall staat ook hoog op mijn verlanglijst en ga er vast nog meer aanschaffen.

  3. #3

    Standaard Re: The Masters of Cinema Series

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jim2873
    op dvdtimes staan recensies van de MoC serie:
    http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=56984
    Bedankt voor de link: ik was al op zoek naar betrouwbare recensies. Helaas heeft DVD Beaver de MoC-uitgaven nog niet echt ontdekt.

  4. #4

    Standaard

    Het lijkt mij ook echt gaaf om ze allemaal te hebben! Genummerd en zo; best vet!

  5. #5

    Standaard Re: The Masters of Cinema Series

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jim2873
    op dvdtimes staan recensies van de MoC serie:
    http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=56984
    Bedankt voor de link: ik was al op zoek naar betrouwbare recensies. Helaas heeft DVD Beaver de MoC-uitgaven nog niet echt ontdekt.
    Asphalt, Metropolis, Tartuffe, Spione, The Holy Mountain, Pitfall, The Face of Another zijn allemaal al gereviewd op dvdbeaver.

  6. #6
    Junior Member
    Registratie datum
    Dec 2004
    Woonplaats
    Limburg, 7de beerput rechts

    Standaard

    Op Francesco giullare di Dio en Asphalt na heb ik ze allemaal. Naar mijn smaak was Pitfall nogal saai. De stomme films zijn allemaal goed tot zeer goed. Beeldkwaliteit is heel goed, vooral als je de leeftijd van de films in acht neemt. The Holy Mountain is wel een beetje minder dan het gemiddelde... Spione ligt dan weer ver boven het gemiddelde. De beeldkwaliteit is heel goed en ligt dichter bij wat je van Warner kan verwachten voor een jaren 40-50 film. Wat ik bij deze film wel mis zijn degelijke extra's. De meeste DVDs van MoC hebben een aardig pakket extra's, gaande van filmnota's tot commentary tracks, maar hier moet je het met enkele posters stellen.

    Algemeen kan ik de films aanraden, maar je moet natuurlijk wel van de genres houden.

    Je kan al de MoC films bestellen bij play voor £14,99/stuk


    MoC www: http://www.eurekavideo.co.uk/moc/index.htm

  7. #7

    Standaard

    Het viel mij op dat The Holy Mountain op imdb maar een 4.9 kreeg (wel maar 50 stemmen, maar toch)! Dat is toch wel erg laag... terwijl, afgaande op screenshots, de film toch wel erg mooie beelden heeft. Is er voor de rest dan niet zo veel aan? En hoe is de documentaire over Leni Riefenstahl die ook nog op de dvd staat?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Toon_1
    Het viel mij op dat The Holy Mountain op imdb maar een 4.9 kreeg (wel maar 50 stemmen, maar toch)! Dat is toch wel erg laag... terwijl, afgaande op screenshots, de film toch wel erg mooie beelden heeft.
    Misschien dat het iets te maken heeft met het lage aantal stemmen + Riefenstahl's constroversiele historie.

  9. #9
    Junior Member
    Registratie datum
    Dec 2004
    Woonplaats
    Limburg, 7de beerput rechts

    Standaard

    De film is wel OK maar ook niet zo super. Aan de andere kant is 4.9 wel een beetje laag. Ik zou eerder een 6/10 geven, mijns inziens een goede score voor een gemiddelde film.

  10. #10

    Standaard

    Zojuist St. Francis God's Jester gekeken. Fantastische restauratie moet ik zeggen, het geluid viel me echter wat tegen, gelukkig moet de film het niet van de knallende explosies hebben.

    Trouwens een ontzettend mooie film, hij kabbelt als het ware voort en heeft ontzettend sympathieke hoofdpersonen (niet te geloven dat het geen professionele acteurs zijn).

  11. #11

    Standaard

    Ze hebben bekendgemaakt dat Sunrise op MoC zal worden heruitgebracht met spine #1. Een beetje een teleurstelling aangezien de heruitgave zo goed als identiek zal zijn aan de oude Eureka uitgave, enkel cover art en inserverschillen...

  12. #12

    Standaard

    Begint een mooie serie te worden! Ik ga in de toekomst zeker bestellen:

    01 Sunrise
    10 Francesco Giullare Di Dio
    23 Faust
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  13. #13

    Standaard

    Vengeance is Mine en Punishment Park lijken me erg interessant. Scandal heb ik al eens gehad maar mijn versie liep out of sync. Toch vond ik de film erg goed en deze wil ik dus ook graag hebben. Metropolis heb ik natuurlijk al en van Onibaba krijg ik de criterion als het goed is snel binnen.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  14. #14

    Standaard

    M'n eerste MoC gekocht: Tartuffe. Ik ben benieuwd.

    Hier in Ierland heb ik nu een adresje waar ik ze voor 15 euro kan krijgen, dus ik ga er nog wel een paar inslaan denk ik. Spione en The Face of Another staan in ieder geval op m'n lijstje.

  15. #15

    Standaard

    Het zijn dus Michael en The Face of Another geworden.

    Na thuiskomst heb ik Tartuffe opgezet en bekeken. Een erg mooie restauratie is het en ook een erg mooie (maar wel beperkte) film. M'n waardering voor de films van Murnau begint steeds groter te worden.

    Ik ga MoC maar eens wat meer in de gaten houden denk ik. Het is een hele leuke aanvulling om m'n Criterions. Er komt een MoC van Faust, een nieuwe versie van Sunrise en de dingen die ze al hebben vind ik al heel erg interessant.

  16. #16

    Standaard

    Vraagje: wat is een goedkoop online adres voor MoC-dvd's?

    Zowel Michael als The Face of Another waren trouwens prima films en ook prima uitgaven. Vooral het beeld van die laatste film is echt spectaculair mooi gerestaureerd. De film zelf is ook heel erg aan te bevelen: visueel prachtig mar ook mooi psychologisch doordacht . Teshigahara's andere via MoC verkrijgbare film, Pitfall, ga ik ook nog wel aanschaffen: dit soort films liggen me wel.

    Van Michaël was het trouwens jammer dat ze geen volledig gerestaureerde transfer hebben overgenomen. De beeldkwaliteit van de Europese editie was wel in orde maar toch zeker niet op het niveau van bijv. de restauratie van Metropolis (een andere Murnau-stiftung-transfer die via MoC is uitgegeven). Da's wel jammer want verder was de dvd gewoon piekfijn in orde.

  17. #17

    Standaard

    Weer een nieuwe aanwinst: Onibaba

    Op DVD Beaver is Moc's uitgave van Sunrise opgenomen in de vergelijkende recensie van die film.

  18. #18

    Standaard

    Weer een nieuwe aanwinst: Onibaba
    Is het een goede film/DVD? Ik wil hem misschien ook gaan aanschaffen.

    Ik heb "Francesco Giullare di Dio" deze week besteld. Mijn eerste MOC, ik ben benieuwd.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  19. #19

    Standaard

    Ik zag dat op Play.com een groot aantal delen uit deze serie nu £9.99 kost;

    -Metropolis (1927) (Masters Of Cinema)
    -The Face Of Another (Masters Of Cinema)
    -Michael (Masters Of Cinema) (2 Discs)
    -Spies (aka Spione) (Masters Of Cinema)
    -Francis, God's Jester (aka Francesco Giullare di Dio) (Masters Of Cinema)
    -Asphalt (Masters Of Cinema)
    -Tartuffe (Masters Of Cinema)

    Heb zelf net The Face Of Another en Michael aangeschaft, mijn eerste delen uit deze serie. Verwacht binnenkort een post met mijn bevindingen!

  20. #20
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik heb een tijdje terug Michael gekocht uit deze serie, maar daar was ik erg van onder de indruk. Inmiddels zijn er drie andere onderweg:

    - Sunrise
    - Asphalt
    - Tartuffe
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  21. #21

    Standaard

    Vanaf nu ook voor een leuk prijsje op CD-wow te bestellen.

  22. #22

    Standaard

    Nightmare Alley (Masters of Cinema Series) in November
    Eureka Entertainment have announced the UK DVD release of Edmund Goulding's Nightmare Alley as part of their Masters of Cinema range for 14th November 2005 priced at £15.99. Often described as the grimmest of all Hollywood film noirs, Nightmare Alley's reputation as a cult classic reached near-mythical status due to a decades-long dispute between the film's producer (George Jessel) and Fox, which prevented it being screened anywhere or even released on home video. With the conflict now resolved, Nightmare Alley can finally be re-discovered in this stunning new transfer as one of the most darkly sophisticated noirs of the period.

    Based on William Lindsay Gresham's book of the same name, scripted by the formidable Jules Furthman (Shanghai Express, To Have and Have Not, The Big Sleep, Rio Bravo) and reflecting the preoccupations of its drug and alcohol-abusing, orgy-frequenting director Edmund Goulding, Nightmare Alley uncovers both the dirt and romance of carnival life, and controversially — for those in the business — the tricks and scams of conmen and hustlers. After this picaresque and cathartic film, you will never again misuse the word "geek". The Masters of Cinema Series is proud to present Nightmare Alley for the first time on home video in the UK.

    Features include:
    # Newly restored high definition transfer
    # Woody Haut introduces Nightmare Alley - a 10-minute video introduction to the film by celebrated noir historian and author Woody Haut
    # Woody Haut on Nightmare Alley - Woody goes into more detail (25 minutes)
    # Full-length audio commentary by film historians Alain Silver and James Ursini
    # Original theatrical trailer
    # 157-page continuity and dialogue script and the 17-page musical cue sheet (both in pdf format)
    # Optional English subtitles for the deaf and hard of hearing
    # 32-page booklet with a new essay by Woody Haut, and rare production stills

    Artwork, menus and sample captures follow...












    bron: dvdtimes.co.uk
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #23

    Standaard

    Vanaf nu ook voor een leuk prijsje op CD-wow te bestellen
    Bestellen, bestellen, bestellen, bestellen!!!!

    Hele mooie prijzen voor deze pracht DVD's! Ik ga ff snuffelen!
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa
    Vanaf nu ook voor een leuk prijsje op CD-wow te bestellen
    Bestellen, bestellen, bestellen, bestellen!!!!

    Hele mooie prijzen voor deze pracht DVD's! Ik ga ff snuffelen!
    zijn ze niet nog steeds op play te krijgen voor 9,99 pond?? dat was iig 2 weken geleden ofzo wel t geval
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #25

    Standaard

    Ja, maar niet de nieuwste. Die zijn bij Play 14,99 pond. En bij cdwow met voucher 10,99 of 9,99 pond. Bijvoorbeeld Sunrise (#1) is nu vrij goedkoop.

    Maar goed, het zijn ook gewoon veelal mooie films in een mooie DVD release. Dat is al een aanschaf waard, maar nu zijn de prijzen dus nog wat gunstiger.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

Pagina 1 van 73 123451151 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •