Pagina 71 van 73 EersteEerste ... 216167686970717273 LaatsteLaatste
De resultaten 1.751 tot 1.775 van 1818 worden weergegeven.
  1. #1751
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Eureka releases voor augustus. Zit niet meteen iets bij voor mij.

    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  2. #1752

    Standaard

    Ik ga zeker voor Buster Keaton! Heb die eerste 2 boxen en de short collection, geweldig spul dat echt mooi wordt gerestaureerd!
    die andere vind ik interessant maar weet het nog niet zeker

  3. #1753

    Standaard

    Er is een leuke silent sale:

    https://eurekavideo.co.uk/promotions/silent-sale/

    The Holy Mountain neem ik zeker. Ik twijfel als 2e tussen Birth of a Nation en Michael. Ik neig naar Birth. Kan iemand me overtuigen welke ik van deze twee het beste kan kiezen?

  4. #1754

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Er is een leuke silent sale:

    https://eurekavideo.co.uk/promotions/silent-sale/

    The Holy Mountain neem ik zeker. Ik twijfel als 2e tussen Birth of a Nation en Michael. Ik neig naar Birth. Kan iemand me overtuigen welke ik van deze twee het beste kan kiezen?
    Gezien de huidige gebeurtenissen in de VS en andere plekken in de wereld zou ik kiezen voor Birth of a Nation voordat ie verboden of gecensureerd wordt.

    Michael is momenteel juist naar mij onderweg: die heb ik al heel lang niet meer gezien dus daar kan ik even niets over zeggen. Is wel visueel mooi geloof ik.

  5. #1755

    Standaard

    Bedankt. Ik vind Dreyer ook erg interessant. Ik las echter dat dit meer een soort "kamerstuk" is. De meeste scenes spelen zich af binnen een paar ruimtes. Birth lijkt me wat afwisselender. Echter ook een lange zit. Ik slaap er nog een nachtje over.

  6. #1756

    Standaard

    Van Birth of a Nation is ook een nieuwere versie inclusief nieuwere scan verkrijgbaar. 't Is maar dat je het weet . https://www.blu-ray.com/movies/The-B...Blu-ray/88531/ https://caps-a-holic.com/c.php?d1=72...41&i=0&l=0&a=0

  7. #1757

  8. #1758

    Standaard

    Die Five Graves to Cairo word ik wel vrolijk van; nog steeds niet gezien, dus die komt er wel in!

  9. #1759

    Standaard

    Ze hebben ook een Billy Wilder sale, 2 for 20 pounds: https://eurekavideo.co.uk/promotions/billy-wilder-sale/

    Zelf deze besteld:


    En daarnaast meteen maar Five Graves of Cairo, die zat toch in de 2 for 25 sale. Tweede titel wilde ik toch nog hebben :
    Laatst aangepast door rogue : 05-06-2020 om 16:26

  10. #1760

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koroshiya Ichi Bekijk bericht
    Van Birth of a Nation is ook een nieuwere versie inclusief nieuwere scan verkrijgbaar. 't Is maar dat je het weet . https://www.blu-ray.com/movies/The-B...Blu-ray/88531/ https://caps-a-holic.com/c.php?d1=72...41&i=0&l=0&a=0
    Bedankt voor de tip. Ik heb de MoC al maar ik heb hem evengoed op mijn verlanglijstje gezet. Ondanks de controversiële inhoud blijft het een buitengewoon interessante film.

  11. #1761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Bedankt voor de tip. Ik heb de MoC al maar ik heb hem evengoed op mijn verlanglijstje gezet. Ondanks de controversiële inhoud blijft het een buitengewoon interessante film.
    Graag gedaan. Heb zelf de Kino uitgave en deze van de BFI. Er zijn wel mensen die hebben gemeld dat de BFI uitgave last van macroblocking heeft in bepaalde donkere scènes, maar ik heb daar niks van gemerkt. Schijnt te liggen of je helderheid een beetje fatsoenlijk is afgesteld. Interessant is de film zeker.

    Edit:
    Zal de BFI uitgave even van dichtbij inspecteren, nadat ik geslapen heb. Extra check ivm eventuele macroblocking etc.

  12. #1762

    Standaard

    BFI-disc geïnspecteerd en helaas, er is absoluut macroblocking aanwezig in de zwarte delen van het beeld en niet zo'n beetje ook. Verschrikkelijk. Maar of eigenlijk MAAAAR.... er is ook goed/beter nieuws. Mijn LG C9 staat normaal gesproken op standen ISF Expert of ISF Expert Dark wat aanbevolen wordt voor het kijken van films. Op die standen was de macroblocking niet te zien (op 1 shot na, maar alleen omdat ik wist waar ik het kon vinden). Op standen Levendig en Standaard (waar je als filmkijker natuurlijk NOOIT!!! je TV op hebt staan) was de macroblocking duidelijk te zien. Nog vreemder, zodra ik mijn info-menu liet opkomen van mijn UHD-speler was de macroblocking op standen Levendig en Standaard nog duidelijker te zien. Voor de Expert standen maakte dit niks uit. Hoop dat jullie hier iets aan hebben.

  13. #1763

    Standaard

    Hij is al besteld. Ik las toch in reviews dat de BFI de beste versie is. We gaan het zien.

  14. #1764

    Standaard

    In het topic op blu-ray.com heeft men het er ook over. Kort samengevat is het bronmateriaal duidelijk beter dan dat van de MoC-uitgave maar is de encode heel matig. Evengoed zie ik een aantal users de beeldkwaliteit toch nog wel als superieur aan de MoC inschatten. Ik wacht evengoed nog wel even denk ik.

  15. #1765

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Bedankt. Ik vind Dreyer ook erg interessant. Ik las echter dat dit meer een soort "kamerstuk" is. De meeste scenes spelen zich af binnen een paar ruimtes. Birth lijkt me wat afwisselender. Echter ook een lange zit. Ik slaap er nog een nachtje over.
    Ik heb Michael inmiddels ontvangen en weer bekeken en ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt. Michael is op zich wel mooi (en de transfer erg goed) maar hij is erg statisch, erg dialoog-intensief en erg traag. Dat laatste zijn stomme films natuurlijk wel vaker maar deze is het wel heel erg.
    Laatst aangepast door Richard B. : 08-06-2020 om 19:30

  16. #1766

    Standaard

    Nou, ik heb hem dus besteld samen met The Holy Mountain. Birth of a Nation heb ik besteld van bfi.
    We gaan het meemaken.

  17. #1767

    Standaard

    Ik was nog even aan het kijken wat ik nog niet van MoC op blu-ray had en ik kwam er achter dat voor een aantal dvd-titels van MoC behoorlijk hoge prijzen worden gevraagd op de marketplace van Amazon en op Ebay. Van de zeldzame titels die ik zelf heb heb ik voor amazon.com en amazon.co.uk eens de prijzen op een rijtje gezet:

    62. Les Maîtres du temps (£88.95 / $337.99)
    63. Gandahar (£184.80 / $508.99)
    6. The Face of Another (£63.00 / $99.99)
    27. Abhijan aka The Expedition (£37.99 / $89.99)

    Het zijn natuurlijk slechts vraagprijzen maar blijkbaar zijn er nog wel dvd-uitgaves van MoC die echt zeldzaam zijn.
    Laatst aangepast door Richard B. : 08-06-2020 om 22:31

  18. #1768

    Standaard

    The Savage Innocents en Pitfall zijn er ook twee. Als iets OOP gaat, dan schieten de prijzen omhoog.

  19. #1769

    Standaard

    Ik zou nog niet je baan opzeggen . Het zijn inderdaad natuurlijk nog vraagprijzen.
    Veelal bepalend is of er een andere, goedkopere versie is. Zo is er van Les Maîtres du temps een andere Koreaanse uitgave met Engelse ondertiteling die voor een tientje te koop is, lijkt mij heel sterk dat iemand dan $337.99 voor gaat betalen omdat de Eureka een paar extra's heeft (maar je weet het nooit.....). Hetzelfde geldt voor Gandahar, die heeft ook een goedkope Koreaanse uitgave met Engelse ondertiteling. Als er geen alternatief is, dan is het wat anders.

    Het is beter om te kijken naar de verkochte objecten op ebay, als ze er zijn. En dan heb je ook nog, dat als er een blu-ray uitkomt, de DVD enorm zakken in prijs.

  20. #1770

    Standaard

    Laatst werd er iemand in de Vinegar Syndrome groep op Facebook weggehoond. Mensen denken echt alles maar te kunnen vragen. Men is gek op slipcovers van VS. Leuk als het erbij zit (mijn idee) maar mensen verzamelen ze en zijn bereid er wat extra voor te betalen. Prima. Nu was er een knakker die voor een slipcover 95 euro vroeg (excl bijzonder hoge verzendkosten). Een kartonnetje....daar hebben we het over. Zonder de BluRay. Ik heb er echt een hekel aan. Het gaat om de film. Ik snap het dat je voor OOP uitgaves iets extra's moet betalen. Maar voor een slipcover?? De film blijft gewoon te koop, niet OOP. Nee, het gaat om dat extra kartonnetje. Bizar. Puur door hebzucht gedreven.

  21. #1771

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    The Savage Innocents en Pitfall zijn er ook twee. Als iets OOP gaat, dan schieten de prijzen omhoog.
    Pitfall heeft ook wel wat waarde geloof ik. The Savage Innocents ook, maar daarvan bestaat in de VS inmiddels een blu-ray release dus daarvan snap ik het niet helemaal.

  22. #1772

    Standaard

    Ik ben de laatste tijd weer eens door mijn MoC-collectie gegaan en ik heb de volgende weer opnieuw gekeken (behalve Phantom, die zag ik niet eerder):

    Coeur Fidele (1923)
    M (1931)
    Phantom (1922)
    Vengeance is Mine (1979)
    Pitfall (1962)
    Onibaba (1964)
    Profound desires of the Gods (1968)

    Stuk voor stuk meesterwerker. Sommige films heb ik al meerdere keren gezien maar ze blijven boeien. Mijn liefde voor MoC begin met die klassieke Japanse films en de silents.
    Ik mis de laatste tijd wat meer Japanse meesterwerken. The Eel (Shohei Imamura1997) zou ik bv graag uitgebracht zien worden door MoC.

    Ik heb Pitfall bekeken met het audiocommentaar van Tony Rayns. Dat is toch wel mijn favoriete spreker tijdens een audiocommentaar. Ze kan ik het ook steeds niet laten om soms over te schakelen naar het audiocommentaar tijdens het kijken van Vengeance is Mine. Ik denk wel mijn favoriete audiocommentaar bij een film.

    Profound of the Gods blijft een vreemde film. Het eerste stuk is wat taai maar als je er eenmaal inzit, vind ik hem geweldig. Ik blijf nog wel even in mn Japanse klassiekers-binge zitten.





  23. #1773

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koroshiya Ichi Bekijk bericht
    BFI-disc geïnspecteerd en helaas, er is absoluut macroblocking aanwezig in de zwarte delen van het beeld en niet zo'n beetje ook. Verschrikkelijk. Maar of eigenlijk MAAAAR.... er is ook goed/beter nieuws. Mijn LG C9 staat normaal gesproken op standen ISF Expert of ISF Expert Dark wat aanbevolen wordt voor het kijken van films. Op die standen was de macroblocking niet te zien (op 1 shot na, maar alleen omdat ik wist waar ik het kon vinden). Op standen Levendig en Standaard (waar je als filmkijker natuurlijk NOOIT!!! je TV op hebt staan) was de macroblocking duidelijk te zien. Nog vreemder, zodra ik mijn info-menu liet opkomen van mijn UHD-speler was de macroblocking op standen Levendig en Standaard nog duidelijker te zien. Voor de Expert standen maakte dit niks uit. Hoop dat jullie hier iets aan hebben.
    De BFI uitgave is binnen en ik heb Birth of a Nation direct bekeken. Op mijn OLED tv heb ik echt niets vernomen van macro blocking. Hij staat ook op cinema donkere kamer afgesteld. Ik heb er op gelet maar ik heb echt niets kunnen ontdekken. Ik vond de beeldkwaliteit uitmuntend. Verbazingwekkend voor een film die 105 jaar oud is! Tevreden dus met deze uitgave.

  24. #1774

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    De BFI uitgave is binnen en ik heb Birth of a Nation direct bekeken. Op mijn OLED tv heb ik echt niets vernomen van macro blocking. Hij staat ook op cinema donkere kamer afgesteld. Ik heb er op gelet maar ik heb echt niets kunnen ontdekken. Ik vond de beeldkwaliteit uitmuntend. Verbazingwekkend voor een film die 105 jaar oud is! Tevreden dus met deze uitgave.
    Goed om te lezen . Ik zag het alleen toen ik zo ongeveer tegen mijn TV aanstond en wist wanneer het wat meer zou moeten opvallen en het beeld op pauze stond. Maar anders tijdens het kijken had ik het absoluut niet gezien hoor. De kwaliteit is inderdaad fantastisch. Haast ongelooflijk dat een film van meer dan 100 jaar geleden er zo goed uitziet. Heb vaak bij silent films dat ik mezelf even moet knijpen om te checken of ik niet droom, gezien de vaak fantastische beeldkwaliteit van die films/uitgaves.

  25. #1775

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Degene die de Kwaidan set nog willen: bij zavvi is deze nog wel te bestellen. Ikzelf wacht wel of er een goedkope standaardeditie komt, ik heb ze weleens gezien en vond het meer 'leuk' dan 'geweldig'.
    De standaard versie is zojuist aangekondigd bij de aankondigingen voor september. Andere september-titels zijn MADE IN HONG KONG en THIS GUN FOR HIRE.


Pagina 71 van 73 EersteEerste ... 216167686970717273 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •