Pagina 4 van 73 EersteEerste 123456781454 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 1818 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    De nieuwe MoC catalogus voor 2007 geeft aan dat er in ieder geval 8 Mizoguchi's released worden:

    Miss Oyu
    Ugetsu
    Gion Festival Music
    Sansho Dayu
    The Woman of Rumour
    Chikamatsu Monogatari
    Empress Yang Kwei Fei
    Street of Shame

    Ziet er goed uit
    Da's leuk maar ik zie liever dat ze nog eens wat van Shohei Imamura of van Hiroshi Teshigahara (van Pitfall en The Face of Another) uitbrengen. En meer films van Kaneto Shindo zijn ook erg welkom, want Onibaba was geweldig en z'n andere 2 MoC-dvd's ga ik binnenkort ook bestellen. En van Kobayashi wil ik na Kwaidan ook meer zien.

    Heb ik trouwens nou genoeg moeilijke Japanse namen genoemd om een filmsnob genoemd te kunnen worden?
    Pitfall ga ik binnenkort ook eens bestellen, heb laatst The Face of Another weer eens bekeken en vond hem een stuk beter dan tijdens de eerste keer. Die andere MoC's die je noemt staan ook hoog op m'n lijstje, mja geld..

    Hier is trouwens de nieuwe catalogus te vinden, 2007 wordt een mooi jaar

  2. #77
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Eindelijk Die Nibelungen.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  3. #78

    Standaard

    Tip: op CD-WOW is Faust momenteel voor 13,99 te krijgen. Da's geen geld voor zo'n uitgave: zeker als je er nog een kortingscoupon bij kunt gebruiken. Ik heb hem zelf meteen besteld.

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Tip: op CD-WOW is Faust momenteel voor 13,99 te krijgen. Da's geen geld voor zo'n uitgave: zeker als je er nog een kortingscoupon bij kunt gebruiken. Ik heb hem zelf meteen besteld.
    Deze heb ik nog niet aangeschaft, vanavond maar ff doen dan. Top

  5. #80

    Standaard

    Weet niet of dit al eens voorbij is gekomen maar zich dit staan op de site van MoC

    We’re now gearing up for the release of our first box set The Complete Buster Keaton Short Films 1917-1923 in late October. A four-disc set with 180-page book
    niets voor mij maar klinkt goed voor de fans natuurlijk
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Weet niet of dit al eens voorbij is gekomen maar zich dit staan op de site van MoC

    We’re now gearing up for the release of our first box set The Complete Buster Keaton Short Films 1917-1923 in late October. A four-disc set with 180-page book
    niets voor mij maar klinkt goed voor de fans natuurlijk
    Goed voor iedereen die (vroege) cinema een warm hart toedraagt

  7. #82

    Standaard

    DIE NIBELUNGEN
    (Fritz Lang, 1924)
    Germany • 1.33:1 OAR
    MoC #412007

    An epic of magnificent proportions — and a success sizable enough to encourage the German film industry to bankroll both Metropolis and F. W. Murnau’s Faust — Fritz Lang’s Die Nibelungen continues to cast its shadow across the cinematic landscape more than 80 years on from its initial release. Lang divided his saga, based on the same folklore that inspired Richard Wagner’s cycle of operas, into two separate films which total nearly five hours in length. Yet he also created a work so economical in character and action, and so wondrous and terrifying in its vision, that the idea of Die Nibelungen as “a silent movie” is seldom likely to cross any viewer’s mind once the opening credits have vanished from the screen...

    The first part, Siegfrieds Tod[Siegfried’s Death], begins with a legendary effects sequence: Siegfried (played by Paul Richter) slays a dragon perched in repose at the edge of a brook, then proceeds to bathe in the creature’s blood — acquiring, in the process, an imperviousness from physical harm. Steeled by his act, he seeks out the hand of Kriemhild (Margarete Schön), the alluring sister of the Nibelungen clan’s king, and ushers in a series of opportune alliances and dread betrayals that finally seal his fate. In the second part, Kriemhilds Rache [Kriemhild’s Revenge], Siegfried’s widow, overcome with grief and having acquired a single-minded obsession with revenge, enters into an unholy union with Attila the Hun (Rudolf Klein-Rogge in all his glory) in order to influence the downfall of the Nibelungen clan. The presence of doom is at last made manifest when the film climaxes in one of the most ruthless and physically dangerous sequences ever set to film.

    Fritz Lang’s leitmotivs — corruption, bloodlust, insanity — are given form in the picture’s singular art design: both the towering architecture and the intricate costume work come shrouded in patterns that grow increasingly mind-bending as the film moves further along its deathward trajectory. The Masters of Cinema Series is proud to present in a special two-disc edition a new restoration of Fritz Lang’s totemic achievement for the first time on DVD in the UK.

    SPECIAL FEATURES – TBA!
    Geen idee waar dit oorspronkelijk vandaan komt maar het stond op criterionforum. Ik heb de Kino-versie al maar ik ben toch benieuwd hoe deze versie eruit gaat zien.

    Dit weekend was het een beetje MoC-weekend bij mij: ik heb zowel The idiot als Kwaidan (eindelijk) bekeken. Beiden zijn ERG lange films maar terwijl je dat bij The idiot zeker merkte vloog bij Kwaidan de tijd voorbij. Een visueel prachtige film is dat, met een hele aparte sfeer en hele grimmige verhalen.

  8. #83

    Standaard

    Ik ben vooral heel erg nieuwsgierig naar de recente release van 'Shoeshine' in deze serie. De film dateert van voor The bicycle thieves en Umberto D. en krijgt op imdb momenteel een waardering die nog hoger is als die van die fenomenale films. De prijs ligt nog vrij hoog momenteel, cd-wow is met 20,73 het goedkoopst.

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    Ik ben vooral heel erg nieuwsgierig naar de recente release van 'Shoeshine' in deze serie. De film dateert van voor The bicycle thieves en Umberto D. en krijgt op imdb momenteel een waardering die nog hoger is als die van die fenomenale films. De prijs ligt nog vrij hoog momenteel, cd-wow is met 20,73 het goedkoopst.
    Op DVD Beaver staat een vergelijkende recensie. Ze zijn daar erg te spreken over de dvd. Zelf vindt ik de screens wel een beetje donker.

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Volgens een berichtje criterionforum.org van iemand van Eureka worden nummers 23 en 25 ook Murnau-titels. Als Murnau-liefhebber vindt ik dat goed nieuws.
    In mijn catalogus bij Mikaël staat:

    "Also coming to The Masters Of Cinema Series in 2007:
    Nosferatu: A symphony of horror
    +
    Tabu: A story of the south seas
    +
    The blue angel"

    Verder aankondigingen van Diary of a lost girl, Woman in the moon en Shoah (weet niet of dit al bekend was).

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris van Laarhoven
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Volgens een berichtje criterionforum.org van iemand van Eureka worden nummers 23 en 25 ook Murnau-titels. Als Murnau-liefhebber vindt ik dat goed nieuws.
    In mijn catalogus bij Mikaël staat:

    "Also coming to The Masters Of Cinema Series in 2007:
    Nosferatu: A symphony of horror
    +
    Tabu: A story of the south seas
    +
    The blue angel"

    Verder aankondigingen van Diary of a lost girl, Woman in the moon en Shoah (weet niet of dit al bekend was).
    Klinkt TOP! Ik was al langer op zoek naar Tabu en als die versie van Nosferatu een duidelijke verbetering is t.o.v. de oude Eureka dan ga ik die zeker upgraden.

    Shoah was trouwens al bekend maar die andere titels nog niet dacht ik.

    Trouwens net zelf besteld: The Naked Island, Kuroneko en Twenty-Four Eyes. De komende tijd ga ik alle Japanse titels uit de MoC-collectie maar eens verkennen, want daar zitten hele interessante dingen tussen.

  12. #87

    Standaard

    Wil Shoeshine bestellen op cdwow. Kan alleen maar deze link vinden. Dat is `m volgens mij niet. Is ie uberhaupt op cdwow verkrijgbaar?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  13. #88

    Standaard

    Maakt niet uit hoe duur Shoeshine is, gewoon kopen, briljante uitgave van een werkelijk fenomenale film, zonder overdrijven een van de beste films die ik dit jaar gezien heb (voorlopig gaat deze DVD dan ook in mijn jaarlijstje komen). Hoewel ik nog redelijk wat DVD's heb liggen van MoC, gisteren ook Toni, Spione en The Prisoner of Shark Island besteld, ik ben benieuwd. De aankomende DVD box van Naruse heb ik al tijden in pre-order staan, dat zal ook een zeer aantrekkelijke release worden. Daarnaast zie ik zeer uit naar de documentaire Shoah, waar ik veel goede dingen over gehoord heb. En een stuk of 7 releases van Mizoguchi, behoorlijk indrukwekkend als ze dat gaan halen (niet dat ik tot op heden een groot Mizoguchi fan ben, maar zoveel films van zo'n regisseur uitbrengen in zo'n korte tijd is gewoon indrukwekkend).

    En als iemand de DVD Funeral Parade of Roses nog niet heeft, koop hem vandaag nog! Erg merkwaardige, maar hoogst bijzondere film (en zonder meer een van de meest gedurfde releases van een sowieso hoogst gewaagd releaseschema van MoC). Toon_1 vond hem alvast erg goed :wink:

    En waarom hoor ik niemand over Fantastic Planet? Een erg bijzondere film moet ik zeggen (niet dat ik de MoC DVD heb overigens).
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage
    Maakt niet uit hoe duur Shoeshine is, gewoon kopen, briljante uitgave van een werkelijk fenomenale film, zonder overdrijven een van de beste films die ik dit jaar gezien heb (voorlopig gaat deze DVD dan ook in mijn jaarlijstje komen).
    het gaat ook niet om de prijs, maar ik wil wel zeker weten dat de dvd die ik in de link gaf ook de MoC versie is, en niet 1 of andere bagger uitgave :P
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage
    Maakt niet uit hoe duur Shoeshine is, gewoon kopen, briljante uitgave van een werkelijk fenomenale film, zonder overdrijven een van de beste films die ik dit jaar gezien heb (voorlopig gaat deze DVD dan ook in mijn jaarlijstje komen).
    het gaat ook niet om de prijs, maar ik wil wel zeker weten dat de dvd die ik in de link gaf ook de MoC versie is, en niet 1 of andere bagger uitgave :P
    Ja, dat vraag ik me ook af. Spione staat hier nog steeds in m'n kast te wachten om eens gezien te worden, misschien straks maar eens.. Prisoner of Shark Island vond ik een zeer vermakelijke film.

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage
    Maakt niet uit hoe duur Shoeshine is, gewoon kopen, briljante uitgave van een werkelijk fenomenale film, zonder overdrijven een van de beste films die ik dit jaar gezien heb (voorlopig gaat deze DVD dan ook in mijn jaarlijstje komen).
    het gaat ook niet om de prijs, maar ik wil wel zeker weten dat de dvd die ik in de link gaf ook de MoC versie is, en niet 1 of andere bagger uitgave :P
    Ja, dat vraag ik me ook af. Spione staat hier nog steeds in m'n kast te wachten om eens gezien te worden, misschien straks maar eens.. Prisoner of Shark Island vond ik een zeer vermakelijke film.
    Spione heb ik gisteren besteld . Erg benieuwd
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Wil Shoeshine bestellen op cdwow. Kan alleen maar deze link vinden. Dat is `m volgens mij niet. Is ie uberhaupt op cdwow verkrijgbaar?
    Dit is 'm volgens mij wel. Ik heb 'm ook bij cd-wow besteld, voor dezelfde prijs en met dezelfde releasedatum. Kan dus niet missen...

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    Ik ben vooral heel erg nieuwsgierig naar de recente release van 'Shoeshine' in deze serie. De film dateert van voor The bicycle thieves en Umberto D. en krijgt op imdb momenteel een waardering die nog hoger is als die van die fenomenale films. De prijs ligt nog vrij hoog momenteel, cd-wow is met 20,73 het goedkoopst.
    Ik heb 'em net besteld bij hmv, 11.99 pond maar met 20% korting (SQ1515 als code intoetsen, alleen vandaag en morgen!) maar wel nog 1.75 verzenden erbij, wat wordt het dan, 16 of 17 euro, ach dat maakt ook niet uit, wil 'em gewoon graag zien

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Wil Shoeshine bestellen op cdwow. Kan alleen maar deze link vinden. Dat is `m volgens mij niet. Is ie uberhaupt op cdwow verkrijgbaar?
    Dit is 'm volgens mij wel. Ik heb 'm ook bij cd-wow besteld, voor dezelfde prijs en met dezelfde releasedatum. Kan dus niet missen...
    Heb cdwow gemaild erover en die zouden `t uitzoeken. Maar heb `m intussen besteld bij hmv
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  20. #95

  21. #96

    Standaard

    Ziet er goed uit!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Heb cdwow gemaild erover en die zouden `t uitzoeken. Maar heb `m intussen besteld bij hmv
    Heb antwoord gekregen en de versie op de site van cdwow is dus idd. de MoC versie
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door erwin van den heuvel

    Mooie hoes!
    Inderdaad!

    Zelf afgelopen weekend gezien: Twenty-Four Eyes. Een weergaloos drama over een groep Japanse schoolkinderen en hun lerares gedurende de jaren 30 en jaren 40. Echt een aanrader.

  23. #98

    Standaard

    Ik zie nu voor het eerst dat The Holy Mountain te bestellen is bij CD WOW.
    € 16,99. En met nog wat korting wordt het een hele mooie prijs.

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kazlatan
    Ik zie nu voor het eerst dat The Holy Mountain te bestellen is bij CD WOW.
    € 16,99. En met nog wat korting wordt het een hele mooie prijs.
    CD WOW heeft heel veel van de MoC-dvd's te koop staan. Zoek maar eens op 'masters cinema' en je krijgt een lijstje. The Holy Mountain vond ik inhoudelijk niet zo geweldig maar het is wel een visueel mooie film. Al met al is het toch wel een aanrader.

    Ik zie trouwens dat Faust momenteel weer voor € 23,33 op de site staat. Dan heb ik een paar maanden geleden, toen ie voor 10 euro minder aangeboden werd, wel mazzel gehad.

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kazlatan
    Ik zie nu voor het eerst dat The Holy Mountain te bestellen is bij CD WOW.
    € 16,99. En met nog wat korting wordt het een hele mooie prijs.
    CD WOW heeft heel veel van de MoC-dvd's te koop staan. Zoek maar eens op 'masters cinema' en je krijgt een lijstje. The Holy Mountain vond ik inhoudelijk niet zo geweldig maar het is wel een visueel mooie film. Al met al is het toch wel een aanrader.
    Ik weet dat ze er veel hebben ja. The Holy Mountain en Michael stonden er alleen nooit tussen (de andere wel), maar sinds kort heeft CD WOW ze wel!

Pagina 4 van 73 EersteEerste 123456781454 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •