Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 83 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Hi there!

    Niet écht veel projectisten hier-o...
    De mijne:
    projector: Sony G70 8" buizen CRT

    bron: HTPC 1920x1080 (AMD Duron-1200, ASUS 8x DVD, ATI Radeon7500, SoundBlaster 4.0 Digital, ECS K7S5A)

    scherm: 2.40mtr breed (1.85)

    Mvg, Chendy.
    p.s: Bote ook al hier?
    Too Much Logic-7... Is Just Right!

    CRT-manuals
    Mijn apparatuur Mijn DVD's

  2. #52

    Standaard sure I am here

    Hallo, allmaal èn Chendy,

    Is er nog hoop voor CRT? wie heeft er een D-vhs HDTV setup?

  3. #53
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chendy
    Hi there!

    Niet écht veel projectisten hier-o...
    Klopt
    Die zijn er inderdaad niet veel op dit forum

  4. #54

    Standaard

    Ik werk in een bioscoop en kan de schermen per vierkante meter laten bestellen. Ik wil op 4 meter afstand gaan projecteren en heb al een vlak van 2 meter bij 1.1 meter afgetekend op de muur. Stoeltje ervoor en kijken hoe het voelt. Ik had het idee dat ik het "scherm" goed in een oogopslag kon zien.

    Mijn vraag is nu: Kan je op vier meter afstand op een scherm van 2 meter projecteren of kan dat alleen met een hele dure. Mijn budget ligt rond de 2000 euro.

  5. #55

    Standaard 4 m afstand van 2 x 1,1 m scherm

    Je vraag is mij niet geheel duidelijk, want het verschil wat kan en wat mooi is, is een andere.
    Ook het budged gekoppeld aan beeldgrootte is weer een ander verband.

    De zg short throw-lens zorgt voor een korte projectie afstand bij groot beeld, de meeste CRT's hebben dat.
    Bepaald veel licht geven CRT's t.o.v. huidige LCD's of DPL's niet, als je goed kunt verduisteren is dat niet zo'n probleem want de meeste LCD en DPL projectoren hebben niet een geweldige contrast weergave, wat de indruk van helderheid negatief beivloed.

    Wil je een CRT projector of iets anders?

    Groetjes

    Bote

  6. #56

    Standaard

    Hi Alexander!

    3 Kritieke punten zijn essentiëel voor projectie:

    1. Resolutie
    Omdat je het beeld groter maakt, ga je snel zien dat de native-resolutie van DVD shit is. Je hebt dan een vorm van scaling nodig. Een PC bv. is bij uitstek geschikt voor projectie.

    2. Zitafstand
    Als je té dicht op je scherm zit, ga je bij digitale beamers de pixelstructuur zien. En bij CRT de beeldlijnen. Tevens heb je zowel voor als achter de zitpositie ruimte nodig voor het correct plaasten van de speakers.

    3. Schermgrote (breedte eigenlijk)
    Verder moet je in één oogopslag de gehele breedte v/h scherm kunnen zien, zonder je hoeft te hoeven bewegen. Ga dus niet met je rug tegen de achtermuur zitten, omdat je beeld te groot is. Een kijkhoek van 65graden is perfect.

    Ga eerst maar eens bij iemand thuis kijken om een beeld te krijgen van projectie. Er zijn nl. nog veel meer struikelblokken. Ga dus niet 2000,00 Euro uitgeven aan alléén de projector, want er zijn nog meer kosten aan verbonden. Voor projector, een goed scherm en een goede bron zal je minstens evenveel kwijt zijn als een goede Thomson CRT rear-pro.

    Mvg, Chendy.
    Too Much Logic-7... Is Just Right!

    CRT-manuals
    Mijn apparatuur Mijn DVD's

  7. #57

    Standaard

    Ik heb zelf een Mitusbishi VS-1281E 7"CRT projector met colour filtered lenzen, elektromagnetische focus en digitale convergentie (heeeel veel zones... ). Hij maakt vrij veel lawaai, maar geeft een prima beeld. Hij is ISF gecalibreerd door Frank Doorhof, wat een mega-verschil heeft gemaakt voor de beeldkwaliteit. Ik stuur de projector aan met een PSM-1 op 1024x768, maar ga zeer speodig overschakelen naar een losse scaler (Goliath met Holograph 3D), waarbij ik een mooie DVD-speler koop.


  8. #58

    Standaard

    Hi again!



    Hier nog effe mijn G70 met 8"-buizen (85kg). Ik stuur ´m aan met een HTPC:
    AMD 1.2GHz
    ECS K7S5A mobo
    512DDR
    Xelo Radeon 7500 (powered by ATI)
    Creative SoundBlaster 4.1 Digital
    ASUS E608 8x DVD-ROM
    Black desktop case
    WinDVD Platinum
    XP pro NL
    1024x768@60Hz

    Ik heb van de week Behind Enemy Lines op D-Theatre gezien. Dit was op een Barco 1200 op 1080i. Wat een beeld man!!! En wat een geluid!!! Ik koop geen DVD´s meer... Ik wil ook zo´n JVC D-VHS deck. Er is geen weg terug meer .

    DVD sukcx.

    Mvg, Chendy.
    Too Much Logic-7... Is Just Right!

    CRT-manuals
    Mijn apparatuur Mijn DVD's

  9. #59
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chendy


    Ik heb van de week Behind Enemy Lines op D-Theatre gezien. Dit was op een Barco 1200 op 1080i. Wat een beeld man!!! En wat een geluid!!! Ik koop geen DVD´s meer... Ik wil ook zo´n JVC D-VHS deck. Er is geen weg terug meer .

    DVD sukcx.
    Leg dit eens wat verder uit
    Hoe en waarom , wat zijn de grootste verschillen volgens jouw?

  10. #60

  11. #61
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Karim
    Dank je

  12. #62

    Standaard

    echnie dat ik weer terug gaat naar video-bandjes.....
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    echnie dat ik weer terug gaat naar video-bandjes.....
    Video-bandjes! Whoehahaha! Wacht maar tot je het ziet en je je bek van de vloer op kunt pakken...

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door garmtz

    Video-bandjes! Whoehahaha! Wacht maar tot je het ziet en je je bek van de vloer op kunt pakken...
    jaja Garmt, ik zag je wel zitten hoor op de bank in het blaadje Home-studio ( patser)

    Het lijkt me dat de tape van een D-VHS toch kwetsbaarder blijft dan een dvd-schijfje ( mits men er goed mee omgaat).

    maar goed, dvd is nu de standaard, en de rest is bijzaak.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin


    jaja Garmt, ik zag je wel zitten hoor op de bank in het blaadje Home-studio ( patser)
    [/b]
    Hahaha! Ja, nog steeds dat blad niet gehaald in de kiosk...
    Het lijkt me dat de tape van een D-VHS toch kwetsbaarder blijft dan een dvd-schijfje ( mits men er goed mee omgaat).

    Ja, dat is ook wel zo... Er zijn horrorverhalen van dropouts na een paar keer spelen. Maarja, het is ZO goed...
    [b]
    maar goed, dvd is nu de standaard, en de rest is bijzaak.
    Yep, wachten maar op HDDVD...

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Leg dit eens wat verder uit
    Hoe en waarom , wat zijn de grootste verschillen volgens jouw?
    Hi!

    Tja... Waar te beginnen... ALLES(!) is gewoon beter. De resolutie, het geluid, de scherpte, diepte, etc... Voor HT-ers die projecteren is de resolutie natuurlijk super. 1080i (HDTV) is gewoon niet te vergelijken met DVD. Verder is er geen enkele vorm van compressie in vergelijking tot DVD. Om een vb. te geven. Een film op DVD is in totaal zo´n 5 à 7 GB maximaal. Een film op D-VHS is 42 à 45 Gb.
    De soundtrack van BEL was DD5.1, maar de enorme dynamiek komt niet eens in de buurt van een goede DTS soundtrack op DVD. Laat staan van de "gewone" DD5.1 die we gewend zijn van DVD. Er waren idd drop-outs te merken tijdens de film (maar 1 of 2x gebeurd). Verder zal D-Theatre natuurlijk niet de standaard worden, maar het is leuk om te hebben. Ik schat dat het net zo een lange tijd mee zal gaan als LD.

    Mvg, Chendy.
    Too Much Logic-7... Is Just Right!

    CRT-manuals
    Mijn apparatuur Mijn DVD's

  17. #67
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chendy


    . Een film op DVD is in totaal zo´n 5 à 7 GB maximaal. Een film op D-VHS is 42 à 45 Gb.

    Dit had ik al gelezen ja
    45 Gb geeft natuurlijk "de" mogelijk heden om alles beter te maken

  18. #68

    Standaard

    Nou, heb inmiddels een andere projector gekocht, opgehangen en gecalibreerd, namelijk de Barco Cine 8...



    Ik stuur deze aan met een Sony DVP-S7700+PSM-1. Ik zal in de nabije toekomst waarschijnlijk naar een Immersive Holograph 3D-gebaseerde HTPC gaan.

    Ben nog steeds iedere keer compleet verbouwereerd door de extreme beeldkwaliteit... Wat een contrast, diepte, kleuren, scherpte... Niet normaal meer... 8) [/img]

  19. #69

    Standaard Re: projector

    Heb ik nog een vraag: het is me opgevallen dat mijn beeld uit 4 kleurquadranten bestaat: links boven wat meer roodachtig en rechts boven meer groenachtig, in de benedenhoeken is dit omgekeerd! (Het lijkt een beetje op de effecten van magnetisme). Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
    Dit heb ik ook. Ik heb in het forum hier een nieuwe vraag over geopend. Misschien dat er mensen zijn die ons kunnen helpen?

    Esmé

  20. #70

    Standaard Breedbeeld LCD Projector SonyVPL-HS10

    Ik heb nu zelf ook een beamer gekocht. Ik heb er verschillende bekeken Philips, Panasonic, Sharp maar het is een Sony Cineza VPL-HS10 geworden.

    Specs:
    Deze widescreen beamer heeft een native 3 CCD panel (3 x 1MegaPixel) en de projector is voorzien van een UHP 180 lamp die het tezamen met de gebruikte optics helderheid schopt tot een kloeke 1200 ANSI lumens.

    De beamer werd in mijn geval geleverd inclusief een wide aspect ratio scherm van 170 breed x 45 hoog. Ook is deze beamer voorzien van een Cinema Filter dat de contrasten beter tot zijn recht laat komen.

    Verder is de projector voorzien van 4 ingangen (Video, 2 x S-Video waarvan 1 voorzien van Component Link en DVI met RGB) en is een 10 meter lange aansluitkabel meegeleverd. De beamer is gereed voor HDTV 1080. De beamer heeft een SideShot 2 compliant systeem aanboord wat hem geschikt maakt voor zowel verticale als horizontale verplaatsing t.o.v. het midden.

    Indruk:
    Ik moet zeggen zo'n beamer maakt toch wel het verschil!
    Het beeld en geluid zijn nu eindelijk goed in verhouding met elkaar.

    De eerste tien films heb ik er al op gekeken en al moet ik zeggen dat ondanks dat zo'n groot scherm de tekortkomingen van sommige DVD's accentueert, mijn algehele indruk toch zeer goed is.

    Het beeld is voldoende contrastrijk, maar het is duidelijk een LCD en geen DLP projector, maar daar is de prijs dan ook naar. De kleuren zijn voldoende verzadigd en bieden een levendig beeld.

    Ik heb geen gebruik gemaakt van de SideShot 2 keystone correctiefuncties omdat dit bij het kijken toch duidelijk meer kam- en bitmapartefacten oplevert dan bij een optimale projectorplaatsing recht voor het scherm op een juiste hoogte.

    Ook bij het spelen van games komt de projector goed tot zijn recht.
    Vooral bij het spelen van first person shooters en racing games krijg je een gevoel van immersie.

    Reacties:
    Heel wat vrienden hebben me gevraagd waarom ik geen plasma of LCD flatpanel heb gekocht. Ten eerste ging het mij vooral om het emuleren van een bios thuis en met een plasma die tot op heden niet verder gaat dan zo'n 105 centimeter komt dat gevoel niet echt dichterbij.

    De tweede reden was dat flatpanels nog steeds niet echt tot de categorie betaalbaar horen. Het enige plasma panel wat enigzins in de buurt kwam van mijn minimale eisen kost anderhalf keer zoveel en is qua beeldformaat net zo groot als de Wega TV die ik nu heb (82 cm). Dat was het me niet waard.

    Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden over deze beamer en ik denk dat ik hier nog veel plezier aan zal gaan beleven.

    Een echte aanrader dus!!!
    Groet,

    Ryaco Hendriks.

  21. #71
    skin
    Guest

    Standaard

    heb een sony lcd (400 qm), schermbreedte 3.80 meter, zitafstand +/- 10 meter.
    hoop dat dit iets wordt:

    http://www.sony.net/SonyInfo/News/Press/200302/03-008E/

  22. #72

    Standaard

    Ik heb eeen Philips ProScreen 3500 die ik op mijn pc heb aangesloten (ivm buiten de dvd's kijken, ook presentaties etc.)

  23. #73

    Standaard Mijn Beamer

    Ha luitjes,

    Ik heb sinds 4 maanden een Sony VPL HS10 (1200 ANSI Lumens 3LCD 16x9, 720p en 1080p compatible) met een scherm van 175 cm breed wat gratis werd meegeleverd.

    De projector wordt aangestuurd door een Sony DVP NS905V.

    Ook heb ik mijn PS2, Gamecube en Dreamcast aangesloten voor het gamegebeuren.

    Ik ga binnenkort een 240 cm scherm bestellen (los doek) zodat ik de zodat de throw distance wat beter gebruikt kan worden.

    Ik heb er een medium throwdistance lens op zitten en aangezien de projector aan de achterwand gehangen is, zit ik nu wat te dicht op het scherm. Ik wilde zowieso een iets groter scherm hebben.

    Het enige nadeel is dat de projector (net als alle andere LCD projectors die ik ken) rood niet zo mooi weergeeft. Je kunt namelijk in dieprood de LCDpixels zien.

    Anyway, de projector bevalt erg goed!
    Groet,

    Ryaco Hendriks.

  24. #74

    Standaard

    Ik heb sinds kort een Projector Panasonic PT-AE300 en een scherm 180x102, maar heb nog niet kunnen genieten omdat ik nog een beugel moet maken om mijn projector aan op te hangen.

  25. #75
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door garmtz
    een Mitusbishi VS-1281E 7"CRT projector met colour filtered lenzen, elektromagnetische focus en digitale convergentie (heeeel veel zones... ).

    En deze is dus inmiddels in mijn bezit en ook ik hoop dus binnenkort te kunnen gaan projecteren


Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •