De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Pioneer receiver probleem

    Sinds een paar maand heb ik het volgende 'probleem' :

    Wanneer de receiver aangeschakeld wordt is +/- het eerste kwartier de centerspeaker nauwelijks hoorbaar. Telkens wanneer je dan het volume wat luider gaat zetten komt alles in orde, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Dus wanneer je hem terug op normaal luisterniveau zet (of je schakelt hem aan en laat het volume voor wat het is) doet zich het volgende voor : het geluid in de center wisselt af van normaal naar stil en omgekeerd. Na een tijdje verdwijnt dit en doen er zich geen problemen meer voor.

    De receiver is nog steeds in garantie. Kan ik dit zelf oplossen of moet ik hem binnensturen ? En wat is de oorzaak ?

    Alvast bedankt voor jullie hulp.
    Dvd collection

    The Life of a Dreamer, The Days of a Business And The Nights in Between...

  2. #2

    Standaard

    Niet nadenken, meteen onder garantie laten repareren!!! Ik had een soortgelijk voorval met een Pioneer SlimLine A/V receiver, ik geloof de VSX C-300, waarschijnlijk een los contact, ondanks het feit dat het volgens jouw bij normale volumes niet meer voorkomt. Beter zal het in ieder geval niet meer worden, eerder slechter, en nu heb je nog de kans één en ander kostenloos te laten repareren!!! Bij mij ging dit van kwaad naar erger, tot het moment dat de centerspeaker helemaal niets meer deed, de mijne was al buiten garantie, maar dit soort dingen mogen bij normaal (niet al te intensief) gebruik zeker niet binnen 2 jaar voorvallen. Het heeft mijn kijk op Pioneer receivers op negatieve wijze beïnvloed, met name omdat een ander forumlid met een gelijk apparaat ook problemen had met hetzelfde euvel, dus toeval is naar alle waarschijnlijkheid uitgesloten. Ik had het apparaat echter 2e hands gekocht en was niet in bezit van een aankoopbewijs, anders had Pioneer wellicht nog wat kunnen betekenen onder het mom van coulance, maar ik persoonlijk zal in de nabije toekomst niet meer voor Pioneer kiezen. Vind ook dat andere merken, in het lagere segment tenminste, stukken meer voor minder aanbieden, hetgeen vooral te maken heeft met de constructiekwaliteit welke in vergelijking tot bijvoorbeeld Sony QS, Marantz en Onkyo redelijk bedroevend is (geen metalen front, zwakke transformator e.d.). Maar om een lang verhaal kort te maken nogmaals, gewoon onder garantie laten repareren! GREETZ ERIK!

  3. #3

    Standaard

    Duidelijke letters erik_van_meer
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    Een duidelijk probleem vraagt om een DUIDELIJK antwoord toch!

  5. #5

    Standaard

    Pioneer & coulance??
    Ik heb er slechte ervaringen mee. Ik moest mijn verterker iets van 8 keer terugbrengen. Ik kreeg vervolgens wel een nieuwe.
    Toen ik met de nieuwe weer DEZELFDE problemen had een paar maanden buiten de garantie kon ik lekker zelf betalen. Toen ik aan de winkel vroeg of het normaal was dat een 2000,- gulden kostende versterkernet net een jaar jaar zonder problemen kan werken werd er gezegd dat ik gewoon pech had. Van de andere die ze hadden verkocht was maar (ik weet het niet meer precies) +- 30% teruggebracht. Zal wel aan mij liggen, maar ik vind 30% uitval bijzonder hoog. Pioneer is IMO troep.

    Ik hoop iig dat jij meer geluk hebt.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J-man
    Pioneer & coulance??
    Ik heb er slechte ervaringen mee. Ik moest mijn verterker iets van 8 keer terugbrengen. Ik kreeg vervolgens wel een nieuwe.
    Toen ik met de nieuwe weer DEZELFDE problemen had een paar maanden buiten de garantie kon ik lekker zelf betalen. Toen ik aan de winkel vroeg of het normaal was dat een 2000,- gulden kostende versterkernet net een jaar jaar zonder problemen kan werken werd er gezegd dat ik gewoon pech had. Van de andere die ze hadden verkocht was maar (ik weet het niet meer precies) +- 30% teruggebracht. Zal wel aan mij liggen, maar ik vind 30% uitval bijzonder hoog. Pioneer is IMO troep.

    Ik hoop iig dat jij meer geluk hebt.
    Pioneer is niet echt coulant, dat klopt!
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •