De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nogmaals Pioneer DVD en Philips TV vraagje ...

    Beste lui,

    help me eens aub want ik word echt gek!!! Ik heb dus een Pioneer DVD 444 en een Philips 32PW6006 TV. Nu werkt alles perfekt behalve dat er een soort vreemde schijn in beeld komt bij bepaalde stukken film. Vooral in zwart-wit films en donkere scenes valt dit heel hard op. Beste voorbeeld onlangs was 'Pleasantville'. Het probleem omschrijven is heel moeilijk zonder dat jullie het zelf zien. Het lijkt wel alsof bewegende figuren soms een witte schaduw hebben langs twee zijden. Ik heb al vanalles geprobeerd en ik moet zeggen dat het probleem zich vooral voordoet als ik alles op RGB heb gezet. Op de Video-stand is het probleem niet aanwezig of toch in vele mindere mate.

    Word ik echt gek? Kan ik dit oplossen door een nog duurde scart)kabel? Ligt het aan de TV of aan de DVD??? AAAAAAAAAARGH!!!!

    Cheers,
    StevenTD.

  2. #2

    Standaard 100 hrz correctie

    100 hrz heeft verschillende correctie mogelijkheden om het beeld voor kabeltv zo mooi mogelijk te maken. Met dvd moet je deze zoveel mogelijk uitzetten, inclusief de DNC ruisonderdrukking, DMI OF DMM (of weet ik wat voor term sony heeft bedacht.)

    Daarom is dit in video-mode stukken minder...

    Ik denk dat als je dit soort correcties langs loopt... dat je uiteindelijk niet die schimmen meer zal hebben... (wel weer gewoon terugzetten als je kabeltv bekijkt!)

    Groet Bjorn

  3. #3

    Standaard

    tv is geen 100 megaherz!!!

    heb met ruisreductie en zo geknoeid maar maakt geen verschil!!!

    help!!!

  4. #4

    Standaard

    Mijn vorige tv was ook geen 100Hz.....
    Mijn vorige DVD speler was een Pioneer (535)

    Bij mij lag het probleem aan de tv. Deze kon de kwaliteit van een DVD niet aan.

    Je kan volgens mij het beste op een scart ingang je signaal aanbieden. Hopelijk heb je er meer dan 1. Zo ja, probeer dan eens de andere SCART. Sommige tv's voeren slechts 1 SCART ingang uit met de juiste zaken om een DVD goed weer te geven.

    Mijn tv nu heeft 4 SCART aansluitingen, maar de DVD werkt slechts op 2 daarvan met een goed beeld.

    Hoe "zaken" omschreven dient te worden kan ik nu even niet opkomen, staat volgens mij wel in de gebruiksaanwijzing.

    Kijk eens of je de eigenschappen van de SCART ingang kan veranderen. Bij mij is dat bijvoorbeeld wel mogelijk.

  5. #5

    Standaard

    de ene scart is gewoon video

    de andere kan video en rgb aan

    er is een duidelijk kwaliteitsverschil, maar ...

    kent er iemand iets van philips tv's? kan ik via een of andere duistere combinatie een menu selecteren waar ik bepaalde zaken kan aanpassen?

    aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhh

  6. #6

    Standaard philips T.V.

    Hallo lezers,


    Je moet als je in de anamorphic stand zit te kijken dat is bij Philips stand ( BREEDBEELD ) dan zie je een optie Digital scan.
    Zet deze maar uit en je ziet dat het naijlen een heel stuk minder wordt!!
    Het zal nooit wegaan, Omdat Philips de explosies van het kleurenkanon verder tegen het glas van de beeldbuis laat gebeuren als bijvoorbeeld Sony, Dus je krijgt naijlen.
    Het voordeel van dit is je krijgt minder roder beeld en veel scherper beeld!!
    Ik zou ook even je instellingen nalopen bij Philips Scherpte op 20 procent (echt waar) contrast op ongeveer 25 procent, Helderheid op ongeveer 40 procent.
    Je kan het ook doen een een THX optimode disc.
    Zie star Wars episode 1 daar zit deze optimode als extra op.
    Heel veel mensen stellen z'n T.V. fout in te scherp bijvoorbeeld en dan krijg je vervormingen.
    Kom je er niet uit mail maar even ik heb ook namelijk een Philips T.V.

    groetjes:

    Martin Senders

    Mijn set

  7. #7

    Standaard

    Zeg, was de Pioneer 444 niet een Progressive Scan speler?!? Ik weet niet hoor, maar ligt het misschien hieraan?!? (ik roep ook maar wat)

  8. #8

    Standaard

    Hallo StevenTD,

    Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik gebruik dezelfde Pioneer DV444, en een Sony televisie zónder 100Hz

    Het verschijnsel is bij mij alléén bij RGB te zien, NIET bij S-Video of composiet.

    Ik heb hierover inmiddels contact gehad met mijn leverancier. Mij is verteld dat het mogelijk met 'de grenzen' van de MPEG compressie te maken kan hebben. Een duidelijke oorzaak was niet te noemen.

    Ik heb verschillende kabels geprobeerd, én de verschillende ingangen op mijn televisie. Telkens bleek het 'probleem' op te treden bij RGB.

    Ben benieuwd naar de volgende reakties!

  9. #9

    Standaard

    Hey,

    ben dvd speler gaan testen op andere tv en probleem bleef!!! Andere dvd speler had het niet op mijn tv!!! Dus het lag aan de pioneer dvd 444. Van winkel Toshiba dvd speler meegekregen: alles lijkt nu in orde!!!

    We zullen wel zien,
    StevenTD.

  10. #10

    Standaard

    Lukt het dan toch allemaal niet dan moet je is via S-Video kabel proberen van Oelebach, zijn wel prijzig, maar dan heb je ook mooi beeld en hopelijk geen schimmen en spookverschijningen en andere soort rare taferelen.

    Veel Succes

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •