De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard vraag over surround geluid

    ik heb een simpele vraag over surround geluid en hoop dat jullie mij hier een antwoord op kunnen geven


    ik heb een tijd geleden bij de blokker een provision dvd speler gekocht.
    nou heb ik bij de blokker voor 80 euro een surround boxen set zien staan voor 80 euro.

    in de subwoofer van deze surround set zat een versterker.

    kan ik nu deze boxen direct op mijn dvd speler aansluiten, dat ik dan surround geluid heb?

    op mijn dvd-speler zit wel een coaxial uitgang.


    beetje lullig als ik dalijk die boxen heb en dat ik er dan nix aan heb.. :P

  2. #2

    Standaard

    Als je iets van merk en type van zowel de speakertjes als mede van de dvd speler aan de vraag toevoegd is er beter antwoord te geven, maar het lijkt er op dat je ze kunt gebruiken.

    Kwaliteit is natuurlijk een andere discussie, maar blokker is dan ook geen Hifi zaak.

  3. #3

    Standaard

    klopt, ik weet dat de kwaliteit niet optimaal is.

    het is ook alleen voor mijn slaapkamer, beneden in de huiskamer staat ook een dolby surround set van een veel betere kwaliteit.

    het is alleen voor mijn slaapkamer, vandaar dat ik de prijs laag wil houden

    mijn dvdspeler is van provision, en dat setje boxen is GELOOF ik (ben er niet 100% zeker van) van xiron.


    ik weet wel dat in de subwoofer een versterker zat, en dat op mijn dvd speler een coaxial uitgang zit.

  4. #4

    Standaard Re: vraag over surround geluid

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dirkcore
    nou heb ik bij de blokker voor 80 euro een surround boxen set zien staan voor 80 euro.

    Een subwoofer is meetsal versterkt, waar het om gaat zijn de volgende twee opties:
    1) heeft de provision DVDspeler speakeraansluitingen achterop? dan moet het kunnen.
    2) de speakerset, moeten de sattelietjes op de sub aangesloten worden of rechtsreeks op de receiver? Als ze op de sub moeten, heeft de sub naast versterking ook aansluitingen voor de sattelieten, en een coaxiale ingang voor het volledige signaal (dus niet alleen LFE) dan kan het. Moeten de sattelietjes ook los op een externe receiver aangelsoten worden? dan kan het alleen zoals vermeld in 1.
    Meestal staat e.e.a. wel in de handleiding, dus RTFM!

  5. #5

    Standaard

    oke dankjewel voor de antwoorden

    de subwoofer heeft uitgangen voor de sattelietspeakers... of hij een coaxiale ingang heeft dat moet ik even in de winkel nakijken want daar ben ik niet zeker van.

  6. #6

    Standaard

    aangeien je sub het signaal over zichzelf en de sattelieten moet gaan verdelen zal hij mininmaal digitale coax ingang moeten hebben, evt ook nog optisch, ander kan hij geen signaal krijgen en derhalve dus ook niets verdelen over de sattelieten, ergo geen geluid geven.

  7. #7

    Standaard

    eh, eh, ik weet het niet zeker, maar het RUIKT naar een misverstand.

    1) Je zult altijd een versterker moeten hebben tussen het DVD-signaal en boxen.
    2) ik weet niet of jouw dvd-speler een versterker ingebouwd heeft, controleer dat (ik verwacht van NIET)
    3) ik ken het boxen-setje niet. Maar als het inderdaad een setje boxen is, dan mis je nog steeds de versterker.
    4) De versterker die normaal in een SUB zit is alleen voor het versterken van het LFE-kanaal (de .1 in b.v. 5.1), niet voor andere kanalen
    5) als er op een sub aansluitingen zitten voor TWEE (en niet meer dan twee) speakers, dan is dat voor gebruik van de sub op stereo-modus bij onvolkomen fronts (z.g. satelietsetjes), niet voor de decodering/versterking van geluid
    6) er bestaan wel boxen-setjes met ingebouwde versterker. Deze zijn eigenlijk altijd bedoeld voor PC en niet voor film. Zover ik weet zullen ze 5.1 (ofzo) geluid ook NIET decoderen.
    7) check of het bedoelde setje ook een versterker heeft of 'ga' voor een andere set. Er bestaan in deze prijsklasse ook wel versterkers (incl. decoders) met boxen. Ook die dan bij Kruitvat/Blokker/Aldi/Liddl, soms ook MM.
    8) (dat is een 8 met een haakje openen, maar ook een smiley) inderdaad levert deze prijsklasse mindere geluidskwaliteit dan een set van zeg maar 2.000. Maar, als gezegd, je zoekt een compromis tussen goedkoop en ... het is slechts voor de slaapkamer.

    Hmm, ik heb meer vragen neergelegd dan antwoorden gegeven...
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  8. #8

    Standaard

    A3aan, je hebt gedeeltelijk gelijk. Dergelijke Aldi setjes hebben soms een versterker in de sub zitten waarbij je alle sattelieten aan de sub moet hangen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •