De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.

Discussie: Tigerland [DVD]

  1. #1

    Standaard Tigerland [DVD]

    Tigerland [DVD]

    Tigerland is een Vietnam film die gemaakt is volgens de 'Dogma' folosofie. Gefilmd uit de losse hand, zonder speciale belichting en dure effecten.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    op zich een leuke film om een keer te huren maar kopen nee zou ik niet zo snel doen...

    Verwacht er alleen geen groot oorlogsspektakel van...

    ------------------------------------------------------------------------------------

    ZO beter wijsneus
    Ik woon in Brabant dus heb vanacht iets te ver doorgezakt
    En dan kun je raar gaan spellen ja, Sorry...
    StarTrader

  3. #3

    Standaard

    Je nederlands is dramatisch.....

  4. #4

    Standaard

    Geen leuke film. Misschien kwam dit omdat m'n vriendin em voor me had gehuurd en zei: "hier, een Vietnam film. Vind je toch altijd zo leuk?" Dus ik was blij en dacht lekker split-surround te krijgen en heftige scenes. Is ineens de film afgelopen. Kijk ik op de zijkant van de hoes; staat er SPEELFILM! Shit man, ik dacht dat de film nog écht moest beginnen!
    Als je dus heftige VC-gevechten verwacht, niet huren/kopen/of wat dan ook!

    Jeroen
    "What are you waiting for? Zee Germans?!" ( Snatch )

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr Blonde
    op zich een leuke film om een keer te huren maar kopen nee zou ik niet zo snel doen...

    Verwacht er alleen geen groot oorlogsspektakel van...

    ------------------------------------------------------------------------------------

    ZO beter wijsneus
    Ik woon in Brabant dus heb vanacht iets te ver doorgezakt
    En dan kun je raar gaan spellen ja, Sorry...
    Knap gedaan, zo tijdens ons carnaval. ik greeg als Brabander in die dagen heulemaal niks op schrift, laat staan in vastenzoenlijk Nederlands.

  6. #6

    Standaard

    Ik ben ook niet echt over deeze film te spreken!
    Ik had toch op zn minst een paar heftige schietscenes verwacht, alleen dat zit er niet in helaas!! Het is meer de aanloop naar de oorlog toe en de opleiding die aan bod komen!

    Zitten overigens wel een aantal leuke stukjes in, alleen deze laten de film bij mij niet slagen!
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  7. #7

    Standaard

    Ik vond deze film echt goed, als je een nieuwe Platoon verwacht, dan zal Tigerland je inderdaad tegenvallen, maar daarom moet je eigenlijk ook nooit van te voren al een voorstelling van een film maken. Kortom dit is echt een zeer vermakelijke film over de training van de amerikaanse soldaten, goed acteerwerk ook van o.a. Collin Forell en die homo-huurmoordenaar van Traffic.

  8. #8

    Standaard

    vond dit zeker geen onaardige film maar verwacht inderdaan niet te veel actie, dus eerst huren zou ik zeggen...

  9. #9

    Standaard

    Heb de film gehuurd en vanochtend geken. Vond het helemaal niet tegenvallen. Vond het wel leuk omdat het niet de zoveelste oorlogsfilm is over Vietnam, maar over de training van de soldaten voor dat ze naar Vietnam worden gestuurd. Collin Farrell, speelt heel goed in deze film. Hoef deze film niet in mijn collectie te hebben, maar vindt het wel een aanrader om de film eens een keertje te huren en te kijken.
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  10. #10

    Standaard

    Wel een vette vietnam film,maar inderdaad weinig actie.Hoort inderdaad niet bij de klassiekers,maar wel goeie rol van Colin Farrel en wel een aanrader voor de oorlogfilm verzamelaars.

    7.5/10

  11. #11

    Standaard

    Valt niet tegen inderdaad. Met een goeie cast.

  12. #12

    Standaard

    Een aardig filmpje wat zich op een bootcamp afspeeld ter voorbereiding/training voor uitzending naar Tigerland.Farell heeft een leuke cynische rol maar sommige dingen zijn wat ongeloofwaarig in de film.De film opzich is best ok gemaakt,maar er had van mij nog wel een dik half uur bijgemogen met Wat ''war'' at Tigerland.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  13. #13

    Standaard

    Brrr, een zéér matige film. Laat maar weer eens zien hoe wisselvallig Schumacher kan zijn.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  14. #14

    Standaard

    Wisselvallig is Schumacher zeker, maar gezien de films die hij gemaakt heeft is het toch één van zijn betere (incl. Phonebooth en Lost Boys).
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Wisselvallig is Schumacher zeker, maar gezien de films die hij gemaakt heeft is het toch één van zijn betere (incl. Phonebooth en Lost Boys).
    Correctie: Jij vindt dit een van zijn betere.
    Phonebooth vond ik ook sterk.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Brrr, een zéér matige film. Laat maar weer eens zien hoe wisselvallig Schumacher kan zijn.
    Wat vind je er dan zo slecht aan? Dat tweede punt moet ik je gelijk geven.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Wat vind je er dan zo slecht aan? Dat tweede punt moet ik je gelijk geven.
    Wat niet? Warrig verhaal, cheesy dialogen, oninteressante personages en dan vooral die verschrikkelijke manier van filmen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  18. #18

    Standaard

    Je hebt het toch niet over de films van Susanne Bier?

  19. #19

    Standaard

    Waar voor onzin blaat je nu weer?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  20. #20

    Standaard

    Wat bedoel je te zeggen, Patrick? Die punten die je opnoemt zijn helemaal niet zo vreemd. Zo voel ik me altijd als ik een film van een Bier kijk. Kan ik toch niets aan doen of wel..?

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Wat bedoel je te zeggen, Patrick? Die punten die je opnoemt zijn helemaal niet zo vreemd. Zo voel ik me altijd als ik een film van een Bier kijk. Kan ik toch niets aan doen of wel..?
    Ik ga deze discussie niet met je aan, als je er opeens hele andere onderwerpen bijhaalt. Ik hoor liever van je waarom je deze film wél goed vindt.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  22. #22

    Standaard

    Sterk gegeven, intrigerende personages en de grootste compliment is nog wel het camerawerk dat op een vreemde manier op me in werkte. Denk dan ook nog eens dat deze film zonder al teveel fratsen gemaakt is en je hebt naar een sterke oorlogsfilm gekeken die soldaten laten twijfelen over hun soldaat zijn.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •