Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 122 van 122 worden weergegeven.

Discussie: Sopranos Season 6

  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    waar is deel 2 van seizoen 6 ergens betaalbaar te krijgen?
    Ik zou even wachten om te zien wat de Media Markt doet. Ik heb deze via me Filmvalley abbonement gekregen.

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    waar is deel 2 van seizoen 6 ergens betaalbaar te krijgen?
    Rodisc, Mediadis, CD-Wow en Van Leest hebben deze box tussen de €50- 55,- .

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StephanLU Bekijk bericht
    Rodisc, Mediadis, CD-Wow en Van Leest hebben deze box tussen de €50- 55,- .
    Blijf ik toch heel veel geld vinden voor 9 afleveringen. Ga denk toch maar wachten tot hij zo rond de 35 is te krijgen. Of een abbo nemen op Filmvalley

  4. #104

    Standaard

    Het einde viel me eerst een beetje tegen, maar als je het even laat bezinken is het einde eigenlijk ongelofelijk briljant.

  5. #105

    Standaard

    Eindelijk de laatste 9 afleveringen gezien en ik moet zeggen, echt een geniaal einde van een geniale serie. Seizoen 6.2 is sowieso van extreem hoge kwaliteit. Alleen de eerste 2 seizoenen zijn beter.
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  6. #106

    Standaard


    The Sopranos Seizoen 6:
    Samen met The Wire veruit de beste TV-serie ooit!!
    Alle 6 de seizoenen zijn ongelooflijk sterk geschreven, geacteerd, geregisseerd, gefilmd, gemonteerd,... Het is jammer dat er een einde moest komen aan deze mijlpaal in de TV-geschiedenis, maar het moest er natuurlijk eens van komen en ze deden het in grote stijl. Op de laatste aflevering kwam enorm veel commentaar, maar Chase kon misschien wel geen beter einde voor deze topserie bedacht hebben. Op het moment zelf ben je wel met verbazing geslagen door het rare en plotse einde, maar er zit zoveel meer in. Eigenlijk is The Sopranos pure kunst.

    David Chase heeft de laatste aflevering niet willen uitleggen, "it's all there" zegt hij en dat is inderdaad zo:

    In het eerste shot van de aflevering, krijg je een shot van Tony net alsof hij in een kist zou liggen.



    De laatste aflevering zit ook vol met verwijzingen naar The Godfather. De sinaasappel als teken van naderende dood (Vito Corleone). En de hele restaurant-scene is een verwijzing naar de hit van Pacino in Godfather II, per toeval (?) Tony's favoriete scene allertijden. Ook de man in het grijze trainingspak (de hitman) gaat eerst naar het toilet (zoals Pacino) voordat er vermoedelijk op Tony wordt geschoten en alles zwart wordt. En dat plotse zwart verwijst dan weer naar Bobby's uitspraak: “you probably don’t even hear it when it happens, right?”. Naar die scene wordt ook teruggegrepen in flashback en bij de muziek van de jukebox zit het nummer uit die bewuste aflevering.



    Er is ook een Bijbelse dubbele bodem, namelijk het laatste avondmaal. Zie onderstaande still. Ook de manier waarop ze hun onionrings eten heeft wel erg veel weg van een communie en er wordt gepraat over Judas (Chris) net als in het echte Bijbelverhaal. Merk ook de oranje tijger (kat) op (links bovenaan) die in de hele laatste aflevering een link vormt met de dood.









    En dan is er natuurlijk de vermoedelijke hitman. Duidelijk in beeld gebracht, ook als de camera op AJ zit, zie je hem in de achtergrond kijken. Hij draagt ook hetzelfde trainingspaak als de schutter bij een eerdere moordpoging op Tony. Ook Tony draagt hetzelfde shirt als die dag. Buiten zien we Meadow haar wagen proberen te parkeren. Onbenullig?? Nee, de eerste 2x mislukt het de 3de maal is het prijs, net als met de aanslagen op Tony. Het abrubt einde is logisch als Tony dood is, want het verhaal wordt uit zijn standpunt verteld. Er is dan ook geen muziek meer tijdens de credits, het is helemaal gedaan.





    The Sopranos, ik mis ze nu al.


  7. #107

    Standaard

    Ik heb de afgelopen weken de hele serie nog eens gekeken, het zesde seizoen voor de eerste keer. The Sopranos is zeker één van mijn favoriete series geworden, voor mij is deze serie beter dan welke mafia-film ook (ondanks dat er zoveel klassiekers zijn in dat genre). De cast is in ieder seizoen geweldig, zowel de vaste waarden als personages die maar een korte tijd te zien waren. David Chase is duidelijk ook een brilliant schrijver.

    Toch laat het einde van de serie me achter met een onbevredigd gevoel, ik had het me gewoon anders voorgesteld denk ik. Er gebeuren ook een paar dingen in die laatste afleveringen die ik wat minder geslaagd vond bijvoorbeeld de manier waarop Christopher aan zijn einde komt, 2 afleveringen voor het einde van de serie . Ik dacht dat de bedoeling van dat tweede deel van seizoen 6 zou zijn om nog een hoop losse eindjes van de afgelopen jaren op te helderen, maar eigenlijk loopt het verhaal gewoon door.

    Dat neemt niet weg dat ik ook dit zesde seizoen met veel plezier heb bekeken. Echt slecht wordt iets als The Sopranos immers nooit Toch vind ik de eerste 2 seizoenen achteraf bekeken de beste, daarna zaten er regelmatig verhaallijnen tussen die me minder konden boeien altijd dat gedoe met Tony's minaressen om maar iets te zeggen, de één al wat meer mentaal gestoord dan de andere . In ieder geval is het jammer dat het nu afgelopen is, maar aan alles moet ooit eens een einde komen natuurlijk. Ik vrees wel voor James Gandolfini dat hij voor de rest van zijn acteer-carriëre getypecast zal zijn als gangster, ik kan me hem alvast niet meer voorstellen in een andere rol als die van Tony Soprano

  8. #108

    Standaard

    Nou, dat was hem dan. 6 (eigenlijk 7 of 6.5) seizoenen genieten van een actiesoap over een Amerikaanse maffiafamilie. Het einde is een goede mind fuck. Hoewel er duidelijk gehint wordt naar het einde, biedt Chase de kijker geen hapklaar einde. Net zoals het hele tweede deel van seizoen 6 wordt de kijker niet tevreden gesteld. Er zijn nog genoeg losse eindjes en vragen. Amerikanen kunnen daar niet tegen, ik vind het een goede keuze. Wel twijfel ik nog.

    De duidelijke hint over het gesprek met Bobby dat de dood snel kan gebeuren. Die man in zijn 'members only' jas is een potentiele moordenaar. Als hij naar de wc gaat (Godfather film!) bevindt hij zich in de 'three o'clock' positie tov Tony (gelezen op fora) dus dat is een hint naar zijn dood.

    Het kan ook een verwijzing naar het schichtige leven van Tony zijn. Zijn die donkere mannen moordenaar, waarom kijkt hij naar mij, wie komt daar binnen? Oftewel, ondanks de vrede tussen NJ en NY (een hit zit er dus eigenlijk niet in) is Tony altijd op zijn hoede, nooit zal hij rust vinden. Genieten van elke dag is dan wel zijn motto na zijn ziekenhuisperiode, maar hij zal het nooit kunnen toepassen.

    Andere dingen die ik las;
    de man met het jack is de broer van de trucker met dvd-spelers die Chris heeft overvallen en wil wraak,

    Aan de bar zit het neefje van Phil Leotardo, deze zat een keer bij een sitdown en wil uiteraard wraak.

    Meadows 3x inparkeren verwijst naar de nakende derde hit op Tony die dan wel zal slagen (er zijn immers 2 mislukte aanslagen gepleegt)


    Kan iemand mij iig uitsluitsel geven mbt het 'three o'clock' verhaal!

    Enne, jammer dat de Rus van Pine Barrens nooit meer is komen opdagen!

    The Sopranos, op Six Feet Under en Carnivale na de beste serie ooit!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  9. #109

    Standaard

    Ik vind het allemaal nogal vergezocht. Er word bv. ook op sites beweerd dat die 2 donkere mannen wraak nemen voor een mislukte hit op Tony, maar die gasten werden al meteen te grazen genomen. De man aan de bar zou Nicky Leotardo zijn maar word in de credits niet als zodanig aangemerkt.

    Het is gewoon slim gefilmd, als je wil denken dat Tony omgelegd is kan dat door de spanningsopbouw in de scene (geniaal gedaan trouwens). Wil je denken dat ie het overleefd kan dat ook met eigenlijk dezelfde reden: Nooit rust, altijd over z'n schouder kijken. Maar een happy end lijkt het sowieso niet.

  10. #110

    Standaard

    Inderdaad goed gedaan dat einde, eerst denk je dat er iets mis is met je dvd.

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht

    Enne, jammer dat de Rus van Pine Barrens nooit meer is komen opdagen!
    Zat ik eigenlijk ook op te wachten, en nog wel een hoop andere dingen die niet meer aan bod zijn gekomen.

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Zat ik eigenlijk ook op te wachten, en nog wel een hoop andere dingen die niet meer aan bod zijn gekomen.
    Ik vind het persoonlijk wel mooi dat bepaalde verhaallijnen niet of slechts gedeeltelijk zijn afgerond... Het zou wel erg cliche zijn wanneer bijvoorbeeld de Rus de schutter zou zijn in de laatste episode . In Sopranos: The Book zegt David Chase: "In life, you don't get an ending to every story."

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Het kan ook een verwijzing naar het schichtige leven van Tony zijn. Zijn die donkere mannen moordenaar, waarom kijkt hij naar mij, wie komt daar binnen? Oftewel, ondanks de vrede tussen NJ en NY (een hit zit er dus eigenlijk niet in) is Tony altijd op zijn hoede, nooit zal hij rust vinden. Genieten van elke dag is dan wel zijn motto na zijn ziekenhuisperiode, maar hij zal het nooit kunnen toepassen
    Ik denk zelf dat dit wordt bedoeld in de laatste episode... De achtergrondmuziek ondersteunt dit verhaal ook: "Oh the movie never ends. It goes on and on and on and on...". Hij zal altijd over zijn schouder moeten blijven kijken.
    Laatst aangepast door Stringer Bell : 31-05-2008 om 13:26

  13. #113

    Standaard

    Vandaag dus de laatste afleveringen bekeken en het einde is inderdaad geniaal te noemen. De spanningsopbouw, die door het hele laatste seizoen te bemerken is, wordt in die laatste scene van pak en beet vijf minuten meesterlijk uitgewerkt. Ik zou het echt niet anders willen, nu blijf je je afvragen wat er gebeurd zou zijn en dat is juist zo mooi, je kunt zelf invullen wat er met Tony is gebeurd . Een heel mooi einde.

  14. #114

    Standaard

    Chase Closes Door On Sopranos

    10 July 2008 9:06 AM, PDT
    A Sopranos movie will never happen - because creator David Chase can't decide how to take the mob drama to the big screen.
    Rumours of a film have circulated since the last episode of the Emmy-winning series aired last year, and a number of castmembers have voiced their support for a cinema adaptation.
    But film maker Peter Bogdanovich, who has appeared in and directed several episodes of the show, claims Chase told him privately it will never happen.
    Bogdanovich says, "I spoke to David Chase about it a month ago, and he said no.
    "He said he thought about it, and he can't figure a way to do it.
    "So I don't think it will ever happen. I don't think you can ever say never, but my hunch is it won't happen."


    bron: IMDB News / WENN


    Dus voor wie nog op een film zat te wachten: it will never happen.

  15. #115

    Standaard

    Ik zit er eerlijk gezegd ook niet op te wachten, het is op een geweldige manier afgesloten en daar moeten ze het bij laten.

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Ik zit er eerlijk gezegd ook niet op te wachten, het is op een geweldige manier afgesloten en daar moeten ze het bij laten.
    Helemaal mee eens.

  17. #117

    Standaard

    Eindelijk de laatste aflevering gekeken en mijn eerste reactie was ook: shit, de dvd-speler is kapot .

    Ik ben meteen gaan zoeken naar 'verklaringen' van de laatste scène. Misschien is hij al gepost ergens maar deze zeer uitvoerige analyse is zonder meer de moeite van het herhalen waard: http://masterofsopranos.wordpress.co...on-of-the-end/
    Hierin wordt mijn gevoel van wat er gebeurt is in ieder geval bevestigd.

    Een geweldig einde van één van de beste series die ik ooit gezien heb.
    Laatst aangepast door stevenbron : 13-10-2008 om 10:13
    Website | Filmcollectie | TV: Samsung 3D UE55C8700 | Speler: Samsung BD-C6800

  18. #118

    Standaard

    Is de serie nog in de oude versie te krijgen? Zie nu alleen maar overal de heruitgave met de smallere verpakking.

  19. #119

    Standaard

    Bij FRS in de winkel hebben ze vaak nog wel de dikkere digipacks liggen.

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Bij FRS in de winkel hebben ze vaak nog wel de dikkere digipacks liggen.
    Ik ben ze daar ook niet meer tegengekomen, maar ik zal daar nog eens kijken.

  21. #121

    Standaard

    Als iemand nog de dikkere digipacks van seizoen 6 (1 en 2) (NLR2) wil verkopen, hoor ik het graag!

    Gr,

    Jasper

  22. #122

    Standaard

    zojuist de laaste aflevering gezien en ondanks dat de meeste het een geweldig einde vinden vind ik het toch een teleurstellend einde. eigenlijk vond ik S6.2 het minste deel van allemaal... Jammer ik had er meer van verwacht..... Ondanks dat ik dit seizoen teleurstellend vond vind ik het wel een geweldige serie.

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •