De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu-Rays disks niet duurder dan DVD's

    Blu-Rays disks niet duurder dan DVD's



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ik denk toch dat blu-ray een voorsprong heeft op hd-dvd. Zeker nu alles er voor het begin van volgend jaar al voldoende leverbaar is.

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Had ook niet anders verwacht dat ze op termijn dezelfde prijs zouden hebben.
    Dit vergroot overigens ook de kans op slagen.

  4. #4

    Standaard

    zei men dat ook niet bij de overgang van LP naar CD?
    A little bit of pain never hurt anybody, if you know what I mean - Lock, Stock...

  5. #5

    Standaard

    Bevestigd naar mijn mening ook dat we voor de huidige DVD teveel betalen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Piet Marcus vd Meulen
    zei men dat ook niet bij de overgang van LP naar CD?
    Ze zeiden dat het product opzich goedkoper te produceren is.LOL
    Dat wil nog niet zeggen dat ze de muziek goedkoper maken. :wink:

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Piet Marcus vd Meulen
    zei men dat ook niet bij de overgang van LP naar CD?
    Ze zeiden dat het product opzich goedkoper te produceren is.LOL
    Dat wil nog niet zeggen dat ze de muziek goedkoper maken. :wink:
    Plus het feit dat LP's nu vaak duurder zijn dan CD's. Dat heeft wel meer dan 20 jaar geduurd. En het kwam niet doordat de CD's goedkoper werden, maar doordat de LP's veel duurder werden.

    De belangrijkste manier van slagen volgens mij voor de Blu-Ray is, is als men de huidige DVD's kan afspelen in een Blu-ray speler. Anders wordt het knap lastig. Iedereen zit pas sinds kort aan de DVD-speler en men zal niet nu alweer over willen stappen op Blu-ray. Dat was bij de overgang van LP naar CD anders (daar duurde het bijna 80 jaar voordat er een opvolger kwam)
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #8

    Standaard

    Is het tevens verplicht om een HDTV aan te schaffen of zijn ze ook te bekijken op de huidige TV's

  9. #9

    Standaard

    Ik zou niet bereid geweest zijn om er meer voor te betalen, dus dit is goed nieuws!
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Surya
    Ik zou niet bereid geweest zijn om er meer voor te betalen, dus dit is goed nieuws!
    De productie wordt niet duurder, de prijs van het eindproduct kan natuurlijk zijn wat de gek ervoor vraagt (en geeft ). Ik denk dat HighDef discs, of dat nou Blu-Ray of HD-DVD wordt, in het begin sowieso duurder zullen zijn dan DVD's.

    Wat betreft compatibiliteit: Zowel Blu-Ray als HD-DVD spelers zullen gewoon ook CD's en DVD's af kunnen spelen, je heb daar dus geen tweede speler voor nodig.

    Overigens is het Blu-Ray en niet Blue-Ray
    Eric van Ballegoie

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    De productie wordt niet duurder, de prijs van het eindproduct kan natuurlijk zijn wat de gek ervoor vraagt (en geeft ).
    Het gros van de kosten zal toch voor de auteursrechten zijn die op de inhoud moeten worden betaald. Als er op een Blu-Ray meer op kan, zal die uiteraard duurder worden. Ik geef een voorbeeld: een seizoensbox van een televisiereeks waar anders drie of vier schijfjes voor nodig waren, kan nu op één schijfje. Uiteraard zal de prijs dan dichter bij die van de dvd-box liggen dan die van een standaard enkeldisc.

    Dat de schijfjes op zich zelf niet de primerende factor zijn, merk je maar al te goed als je eens door de grabbelbakken snuffelt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    Ik denk dat de maatschappijen ook een premiumprijs zullen vragen voor de betere beeldkwaliteit. Een HD versie met dezelfde inhoud en extra's zal denkelijk dus (iets) meer gaan kosten dan dezelfde normale DVD uitgave. Dit omdat je de film in hogere kwaliteit krijgt.
    Eric van Ballegoie

  13. #13

    Standaard

    Sony schijnt z'n handelaarsprijzen voor Blu Ray discs bekent gemaakt te hebben. Een nieuwe titel kost $23,45 voor handelaren, wat op een consumentenprijs van rond de $35 zou komen. Oudere titels moeten $17,95 kosten voor handelaren, wat een straatwaarde van rond de $30,- wordt.

    Dat is toch iets hoger dan ze hadden verwacht. Waarschijnlijk zullen ook hier de prijs vrij snel dalen.

    bron: tweakers.net
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  14. #14

    Standaard

    Zal HD-DVD dan ook rond die prijsklasse liggen

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    Sony schijnt z'n handelaarsprijzen voor Blu Ray discs bekent gemaakt te hebben. Een nieuwe titel kost $23,45 voor handelaren, wat op een consumentenprijs van rond de $35 zou komen. Oudere titels moeten $17,95 kosten voor handelaren, wat een straatwaarde van rond de $30,- wordt.

    Dat is toch iets hoger dan ze hadden verwacht. Waarschijnlijk zullen ook hier de prijs vrij snel dalen.
    Alhoewel...
    Volgens de Blu-Ray Disc Association zal de fabricage van de standaard ROM schijfjes op de lange termijn even duur zijn als de huidige DVD fabricage.
    "op de lange termijn"... dus zodra de inflatie de prijzen heeft bijgebeend, of wat?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Volgens de Blu-Ray Disc Association zal de fabricage van de standaard ROM schijfjes op de lange termijn even duur zijn als de huidige DVD fabricage.
    "op de lange termijn"... dus zodra de inflatie de prijzen heeft bijgebeend, of wat?[/quote]

    Ik neem aan dat ze bedoelen als de aanloop- en investeringskosten zijn terugverdient en ze alleen nog maar tegen kostprijs produceren.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  17. #17

    Standaard

    Als $35 in Europa €35 wordt dan is het wel te vergelijken met de dvd-prijzen in 2000. Het is natuurlijk wel een stukje duurder dan de dvd-prijs van nu maar ik schrik er niet echt van.

  18. #18

    Standaard

    Kan niet wachten totdat ze in Nederland uitkomen 8)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •