De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard "V" - the miniserie (DVD-18, Dual Sided, Flipper)

    Howdy Folks !

    'k zag daarnet een (nieuwe) dvd in de winkel liggen van "V - the miniseries". Ik had 'm al in mijn handen toen ik de volgende kleine letters zag:"dvd beslaat twee kanten, draai de dvd om aan 't einde van kant A".

    Aangezien het gaat om één lange serie en dus niet over losse afleveringen, heb ik 't hier dus over een keiharde flipper.

    Nu kijk ik daarnet in dvd-profiler om de specs te zien en zie ik 't volgende:
    *R2 release: Dual Layer
    *R1 release: Dual Sided, Dual Layer (een DVD-18 ? Geloof ik nix van!)
    *R4 release: Dual Sided. ('flipper' staat niet aangevinkt, maar voor een lange on-onderbroken serie is Dual Sided voor mij synoniem voor flipper)

    Vraag 01: Zijn er mensen die deze dvd in hun bezit hebben ? Zo ja, wat zijn de specs ?! Dual layer? Dual Sided ? Flipper ?

    Vraag 02: Als de dvd echt bestaat uit 2 single-layer kanten (Dual Sided), vraag ik me af waar Warner in godsnaam mee bezig is. Waarom nou weer dat 'halve werk' ?!

    Greetz
    Ramon.
    my collection
    A trainstation is where a train stops, a busstation is where a bus stops,...and on my desk I have a workstation.

  2. #2

    Standaard Re: "V" - the miniserie (DVD-18, Dual Sided, Flipp

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bodhi
    Howdy Folks !

    'k zag daarnet een (nieuwe) dvd in de winkel liggen van "V - the miniseries". Ik had 'm al in mijn handen toen ik de volgende kleine letters zag:"dvd beslaat twee kanten, draai de dvd om aan 't einde van kant A".

    Aangezien het gaat om één lange serie en dus niet over losse afleveringen, heb ik 't hier dus over een keiharde flipper.

    Nu kijk ik daarnet in dvd-profiler om de specs te zien en zie ik 't volgende:
    *R2 release: Dual Layer
    *R1 release: Dual Sided, Dual Layer (een DVD-18 ? Geloof ik nix van!)
    *R4 release: Dual Sided. ('flipper' staat niet aangevinkt, maar voor een lange on-onderbroken serie is Dual Sided voor mij synoniem voor flipper)

    Vraag 01: Zijn er mensen die deze dvd in hun bezit hebben ? Zo ja, wat zijn de specs ?! Dual layer? Dual Sided ? Flipper ?

    Vraag 02: Als de dvd echt bestaat uit 2 single-layer kanten (Dual Sided), vraag ik me af waar Warner in godsnaam mee bezig is. Waarom nou weer dat 'halve werk' ?!

    Greetz
    Ramon.
    my collection
    De mini serie bestaat uit 2 afleveringen.
    Aflevering 1 op kant 1 en aflevering 2 en de extra's op kant 2.
    Dit vindt ik in princiepe niet zo erg.
    Het wordt pas erg als je een film halvewege moet omdraaien.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb deze DVD... R2... Streepjescode 7-321931-114899
    En ja... Het is een Flipper... al praten we el over twee aparte afleveringen... Dus je mag hem ook dual-sided noemen

    Kant 1: Single Layer, De eerste 101 minuten
    Kant 2: Single Layer, De laatste 88 minuten en Behind the Scenes (25 min.)

  4. #4

    Standaard

    Ah, dat is inderdaad beter.
    Many thanx, RDV!

    Ziet er naar uit dat ik 'm dan toch maar ga halen
    A trainstation is where a train stops, a busstation is where a bus stops,...and on my desk I have a workstation.

  5. #5

    Standaard

    Uhmm, zijn 't nu twee episodes (afleveringen) ?
    Of toch 1 lange serie die in twee stukken (kanten) gehakt is ?

    Wordt een pittige beslissing.....ik koop principieel geen flippers, maar "V" vond ik altijd wel errug goed.

    Thanx Alex !
    A trainstation is where a train stops, a busstation is where a bus stops,...and on my desk I have a workstation.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bodhi
    Uhmm, zijn 't nu twee episodes (afleveringen) ?
    Of toch 1 lange serie die in twee stukken (kanten) gehakt is ?

    Wordt een pittige beslissing.....ik koop principieel geen flippers, maar "V" vond ik altijd wel errug goed.

    Thanx Alex !
    Het zijn 2 afleveringen.
    Alle 2 met "opening & closing themes"

  7. #7

    Standaard

    Ík heb er weer van genoten en vraag me nu af wanneer het vervolg op DVD komt.

    WEET IEMAND AL IETS???

  8. #8

    Standaard

    Nee het gaat hier om de orginele miniserie die vroeger in 4 delen is uitgezonden, en nu gewoon in 2 delen op de dvd is gezet.

    Maar als je op de achterkant kijkt zie je ook 'Star wars'tm (C) lucasfilm Ltd. staan, maar wat dat mag betekenen mag joost weten...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    Nee het gaat hier om de orginele miniserie die vroeger in 4 delen is uitgezonden, en nu gewoon in 2 delen op de dvd is gezet.

    Maar als je op de achterkant kijkt zie je ook 'Star wars'tm (C) lucasfilm Ltd. staan, maar wat dat mag betekenen mag joost weten...
    De serie is destijds door de AVRO in vieren geknipt, maar is toch echt in 2 delen gefilmt.

    Tijdens het landen van een shuttle wordt de Star Wars theme gepeelt door een muziek band ter verwelkoming.
    Vandaar de copyright teken.

  10. #10

    Standaard

    Hoe zit het zou?

    Ik weet nog van heeeeeeeeeeeel lang geleden (als ik 't me goed herinner) dat V een serie was van 5 afleveringen van elk zo'n 50 minuten.

    Nu hoor ik zaken als 'duurt slechts 189min.' of 'tweede serie'.

    Ben even helemaal het draadje kwijt, hellup!
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stiebolt
    Hoe zit het zou?

    Ik weet nog van heeeeeeeeeeeel lang geleden (als ik 't me goed herinner) dat V een serie was van 5 afleveringen van elk zo'n 50 minuten.

    Nu hoor ik zaken als 'duurt slechts 189min.' of 'tweede serie'.

    Ben even helemaal het draadje kwijt, hellup!
    Er zijn intotaal drie series van gemaakt.
    Series twee & drie hadden afleveringen van zo'n 45-50 minuten.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RDV
    Er zijn in totaal drie series van gemaakt.
    1. V - The original miniseries (1983) ...Deze is nu uit op DVD
    2. V - TV-serie (1984-1985)
    3. V - TV-serie (1999)

  13. #13

    Standaard

    Hoe zit het zou?
    Ik zal je het verlossende antwoord wel geven

    Er zijn 2 mini series gemaakt en 1 TV serie (19 episodes) van "V" gemaakt.

    "V" The Orginal mini series (1983)
    http://www.movieprop.com/V/originalV.htm


    "V" The Final Battle (1984)
    http://www.movieprop.com/V/finalbattle.htm


    "V" Television series (1984-1985)
    http://www.movieprop.com/V/originalepisodeguide.htm

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Je zit verkeerd. Het moet deze link zijn: http://us.imdb.com/Details?0086822

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marco
    Je zit verkeerd. Het moet deze link zijn: http://us.imdb.com/Details?0086822
    Nee hoor... Dat is de 2e serie... degene die iedereen zich "van vroeger" kan herinneren...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    degene die iedereen zich "van vroeger" kan herinneren...
    Hoewel.... Ik twijfel zelf ook bij mijn derde link... Of zouden er soms 4 releases zijn geweest...??
    In ieder geval heeft Marco het bij het rechte eind met die "Final Battle" versie uit 1984....

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Nee hoor... Dat is de 2e serie... degene die iedereen zich "van vroeger" kan herinneren...
    Van 'vroeger' weet ik dat er 1 TV serie was geweest bij de AVRO.
    Maar verder. Van een 2e TV serie kan ik niks vinden, ook niet bij Amerikaanse fan "V" websites. Trouwens die "V" 1999 (uit Canada) is niet van Warner Bros. Ma.w. ik zie die 'link' niet met "V" uit de jaren 80. Ach wat maakt dat eigenlijk uit. Helemaal niks.

    Volgens geruchten schijnt The Final Battle ook op DVD te komen, duurt wel een tijdje voordat TFB bij ons is geland. R1 wordt pas ergens in de zomer verwacht.

  18. #18

    Standaard

    Die "V" uit 1999 heeft m.i. niets met de originele serie te maken.
    "V-The final battle" (totaal zo'n 268min. speelduur) is toendertijd in Ned. op tv uitgezonden, aansluitend op de eerste serie (als ik het mij goed herinner. Ik was toen net uit de luiers...)
    TFB komt inderdaad dit jaar nog op DVD in Amerika. Nu maar hopen dat de release in Ned. niet al te lang op zich laat wachten!

    P.S. Ondanks de wat klunzige SFX in de serie, is 't ie wel heel tof!!! (jeugdsentiment?)

  19. #19

    Standaard "V" Regio 1

    Ik heb de regio 1 versie van "V" sinds vorig jaar en dat is ook een flipper. Boeit niet zo veel omdat het inderdaad 2 afleveringen zijn.
    Born in Lust turn to Dust , Born in Sin come on In.

  20. #20

    Standaard R1 wordt pas ergens in de zomer verwacht.

    Wat zijn ze weer lekker traag! Zo iets breng je toch te gelijk of kort op elkaar uit.

  21. #21

    Standaard

    Mijn dank in iedergeval voor de antwoorden. Hoe de disc verdeeld is, is me in iedergeval duidelijk.

    Dat over welke serie, welke aflevering, hoeveel afleveringen, tijdsduur, etc maakt 't leuk. Metname omdat de echte liefhebbers van deze serie toendertijd nog 'vroeg naar bed' moesten....en het dus niet meer errug vers in het geheugen zit.
    En de huidige generatie zal er niks aan vinden, want er staat geen Disney-logo op de hoes.

    Greetz
    Ramon.
    A trainstation is where a train stops, a busstation is where a bus stops,...and on my desk I have a workstation.

  22. #22

    Standaard "V" The Final Battle

    Tada, alvast de (R1) cover. Binnenkort wordt door Warner bekend gemaakt wanneer de R1 er aan komt. R2 zal daarna (hopelijk) snel volgen.

    Not just any turd, mind you, but the kind that breaks off,
    leaving a piece stuck up your butt, and you walk around all day with a bad itch.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •