Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 39 van 39 worden weergegeven.

Discussie: Spirited Away

Standaard

2 weken geleden voor t eerst gezien. geweldige anime film die me helemaal wist te pakken en geen moment wist te vervelen.Chihiro is cool, vooral in t begin erg schattig en grappig 8)
    Weet nog niet of de rest van de Ghibli`s ook mijn smaak is, maar daar ga ik binnenkort achterkomen want de Japanse dvd van Grave Of the Fireflies is onderweg
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Movieholic
    Misschien heeft hij meer met het lot van Chihiro te maken en de keuzes waarvoor ze staat ( )
    Precies. No-face is één van de katalysatoren van Chihiro's weg naar volwassenheid. [spoiler:09cc2c1b98]Ze neemt zijn goud ook niet aan, terwijl de andere medewerkers van het badhuis zich erom verdringen (en vervolgens slecht eindigen). Je niet laten verblinden door rijkdom is een volwassen eigenschap en toont dat Chihiro al een zekere groei heeft doorgemaakt.[/spoiler:09cc2c1b98]

Zoals wushu-4-ever hierboven al zegt heeft ieder personage in de film zijn of haar functie. En daarnaast kan het ook geen kwaad om eens te Google-en op de "Shinto" religie waarop de film grotendeels is gebaseerd. Ook wat zoeken op de heilzaamheid van Japanse badhuizen is zeker de moeite waard als je meer wilt weten over de achterliggende thema's van deze film.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Movieholic
    Misschien heeft hij meer met het lot van Chihiro te maken en de keuzes waarvoor ze staat ( )
    Precies. No-face is één van de katalysatoren van Chihiro's weg naar volwassenheid. [spoiler:799a54b9ae]Ze neemt zijn goud ook niet aan, terwijl de andere medewerkers van het badhuis zich erom verdringen (en vervolgens slecht eindigen). Je niet laten verblinden door rijkdom is een volwassen eigenschap en toont dat Chihiro al een zekere groei heeft doorgemaakt.[/spoiler:799a54b9ae]
    Of je zou kunnen zeggen dat kinderen nou eenmaal niet zoveel om goud geven, wat mij logischer lijkt. Want de rest zijn wel volwassene en die staan voorin in de rij.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door RobbertG
    Of je zou kunnen zeggen dat kinderen nou eenmaal niet zoveel om goud geven
    Jij hebt zeker geen kinderen.

Hehe, misschien doet het ze niks als ze 3 zijn ofzo, maar de gemiddelde lagere school leerling is een echte geldwolf hoor. (Allemaal de schuld van Dagobert Duck en zijn stomme pakhuis. )

Nee, het gaat erom dat Chihiro de verstandige beslissing neemt om dat goud niet aan te nemen. Het gaat dus om verstandigheid... en inderdaad... niet alle volwassenen zijn even verstandig. Maar Chihiro maakt hier wel een volwassen beslissing en daar ging het om in die scène.

Standaard

Hehe, misschien doet het ze niks als ze 3 zijn ofzo, maar de gemiddelde lagere school leerling is een echte geldwolf hoor. (Allemaal de schuld van Dagobert Duck en zijn stomme pakhuis. )

Nee, het gaat erom dat Chihiro de verstandige beslissing neemt om dat goud niet aan te nemen. Het gaat dus om verstandigheid... en inderdaad... niet alle volwassenen zijn even verstandig. Maar Chihiro maakt hier wel een volwassen beslissing en daar ging het om in die scène.
    Op zich zou ik het ook zo interpreteren zoals jij zegt Nathan, maar is dat jouw interpretatie of heb je toevallig ook ergens gelezen Miyazaki dat gezegd heeft? Miyzaki heeft wel een laten weten dat veel mensen bij zijn films overal iets achter zoeken, terwijl hij ook wel eens personage iets laat doen puur omdat hij dat gewoon leukt lijkt voor de sfeer en het verhaal van de film. :wink:

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever

Op zich zou ik het ook zo interpreteren zoals jij zegt Nathan, maar is dat jouw interpretatie of heb je toevallig ook ergens gelezen Miyazaki dat gezegd heeft?
    Nope, geheel mijn eigen beredenering. Het enige aan leeswerk wat ik heb gedaan voor Spirited Away (toen ik de DVD ging recenseren) is wat achtergronden over de Shinto-religie en badhuizen.

Standaard

Op zich zou ik het ook zo interpreteren zoals jij zegt Nathan,
    En het is ook mijn interpretatie

De hele film gaat op zich gewoon hierover. De weg naar volwassenheid die een kind moet afleggen en de zaken die het hiervoor moet 'overwinnen'
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Beste animatie film ooit gemaakt, kopen die hap. Waarschijnlijk wil je daarna steeds meer Ghibli's 8)
    Bedoel je het verhaal of de animatie 8)

Ik vind het zelf ook een zeeeeeeer goeie animatie !!!

Heb hem ook heerlijk alleen zitten kijken en genieten
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.

Standaard

Misschien een hele vieze vraag, maar wie of wat is Ghibli? Hij is niet de regisseur of de schrijven ofzo?
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyrus the Virus
    Misschien een hele vieze vraag, maar wie of wat is Ghibli? Hij is niet de regisseur of de schrijven ofzo?
    Da's een woestijnwind en een Maserati...

maar in dit geval is het de naam van de studio die de films maakt! :wink:

Standaard

Aha ok, bedankt.
    Mijn DVD collectie!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door hare

Op zich zou ik het ook zo interpreteren zoals jij zegt Nathan,
    En het is ook mijn interpretatie

De hele film gaat op zich gewoon hierover. De weg naar volwassenheid die een kind moet afleggen en de zaken die het hiervoor moet 'overwinnen'
    Ok ik ga hem gauw nog eens bekijken vanuit die interpretatie 8)
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

Standaard

Ik heb 'm gisteravond voor het eerst gezien. Erg mooie film, wel een beetje vreemd hier en daar, maar een aantal erg mooie metaforen voor de weg die een tiener aflegd naar volwassenheid. En natuurlijk er mooi geanimeerd.

Ik vond het dus een goeie film, maar moet 'm zeker nog een 2e keer kijken om 'm helemaal onder de knie te krijgen. :wink:
    Mijn DVD collectie!

Standaard

Beetje oud topic maar het leek me gepast om deze te uppen om te kunnen zeggen dat momenteel in Londen de toneel-versie van Spirited Away draait. Ik ga hem in juli zelf aanschouwen en het ziet er veelbelovend uit.

In de loop van volgend jaar volgt trouwens een toneel-versie van My Neighbor Totoro: https://lwtheatres.co.uk/whats-on/my-neighbour-totoro

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten