Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 45 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard "Ik ben jarig en win een Ghibli DVD" (WINNAAR BEKE

    Vandaag ben ik jarig (en als het goed is ontvang ik vandaag aardig wat leuke DVD’s en merchandise)!

    Ik zou jullie trakteren op een lekker stuk appeltaart, maar dat gaat een beetje moeilijk over het internet. In ieder geval heb ik een oplossing…

    It's contest time, om preciezer te zijn een gezamenlijke wedstrijd op het Import Forum en het forum van dvd.nl. De winnaar wint een gesealed exemplaar van de Japanse 2-disc release (English subs included) van een van Ghibli’s prachtige films: Whisper of the Heart!



    Je zult je waarschijnlijk afvragen waarom? Ten eerste is het mijn verjaardag en ten tweede wil ik meer mensen bekend maken met het fenomeen Ghibli, want het houdt niet op bij Spirited Away. Wat moet je doen om te winnen? Simpel, geef antwoord op twee vragen met een DUIDELIJKE TOELICHTING! Degene met het beste antwoord wint.

    De eerste vraag was:
    “Wat is mijn favoriete Ghibli film en waarom (gebruik je fantasie maar)?”

    MAAR om anderen (niet Ghibli kenners) ook een kans te geven hem ik hem verandert. De nieuwe eerste vraag is:
    "Wat is je favoriete animatie film en WAAROM?"

    Dit hoeft niet perse een Ghibli te zijn, zolang je maar met een creatieve onderbouwing komt!

    De tweede vraag zal vanavond op mijn persoonlijke Ghibli collectie website verschijnen (ik zal laten weten wanneer die online staat). Als je wilt kun je nu antwoord geven op de eerste vraag en voeg je het antwoord van de tweede vraag later toe door je post te editten. Inschrijvingen zijn welkom tot 17 juni 18.00 uur!

    Succes!


  2. #2

    Standaard

    Gefeliciteerd met je verjaardag!


    Ik zou bijna vragen of ik hem van je mag kopen. Maar dat doe je zeker niet? :P

    Ik doe in ieder geval mee. Het antwoord zal ik later rustig eens posten.

  3. #3

    Standaard

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Ik ben van plan om alle Ghibli,s met de tijd zelf te gaan kopen,maar als ik er een van jou krijg is dat mooi meegenomen.

    Ps.Dit is denk ik je favoriete Ghibli film: Nausicaä of the Valley of Wind,omdat je die het mooiste eruit vind zien.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  4. #4

    Standaard

    Wat is mijn favoriete Ghibli film en waarom?
    Spirited Away, omdat dat de enige was die ik heb gezien.

    Ik moet dus eerlijk zeggen dat ik er slechts ééntje heb gezien... Hoewel ik Spirited Away geen superfilm vond (wel leuk hoor, maar niet de klassieker/hype/meesterwerk die anderen hem wel vinden), ben ik wel geïnteresseerd geraakt in de films van deze man. Visueel is het namelijk flink in orde!


  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel Raedts.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timothy
    Wat is mijn favoriete Ghibli film en waarom?
    Spirited Away, omdat dat de enige was die ik heb gezien.

    Ik moet dus eerlijk zeggen dat ik er slechts ééntje heb gezien... Hoewel ik Spirited Away geen superfilm vond (wel leuk hoor, maar niet de klassieker/hype/meesterwerk die anderen hem wel vinden), ben ik wel geïnteresseerd geraakt in de films van deze man. Visueel is het namelijk flink in orde!
    Ik denk dat er gevraagd wordt, wat de favoriete Ghibli film van wushu-4-ever is...

  6. #6

    Standaard

    Oh, dan doe ik niet mee, want daar heb ik geen enkel zicht op...


  7. #7

    Standaard

    Spirited Away. Aan het aantal versies te zien ben je gewoon gek op deze film :P
    Miyazaki verandert alles wat ie aanraakt nou eenmaal in prachtige anime, waar voor iedereen altijd wel iets bij zit (spanning, komedie, romantiek, fantasie, actie etc.).

    Whisper Of The Heart is ook zo'n prachtfilm die ik graag nog eens zou willen zien binnenkort
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  8. #8

    Standaard

    Peter! van Harte! En dat je nog maar vele jaren Ghibli verliefd mag zijn!

    Ik laat de prijs aan me voorbij gaan, iemand anders mag deze proberen te winnen, Ghibli ken ik al wel

    Heb je die beeldjes die je voor jezelf voor je verjaardag had gekocht al binnen?

    Alleen hoort deze thread niet in het TKA topic?
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Peter! van Harte!
    Thanks!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    En dat je nog maar vele jaren Ghibli verliefd mag zijn!


    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Ik laat de prijs aan me voorbij gaan, iemand anders mag deze proberen te winnen, Ghibli ken ik al wel

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Heb je die beeldjes die je voor jezelf voor je verjaardag had gekocht al binnen?
    Ik hoopte de rest vandaag binnen te krijgen, misschien morgen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Alleen hoort deze thread niet in het TKA topic?
    Dunno, ik bied niet echt iets te koop aan, maar als iemand van de DVD.nl crew vindt dat ie daar moet staan: prima! :wink:

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Alleen hoort deze thread niet in het TKA topic?
    Dunno, ik bied niet echt iets te koop aan, maar als iemand van de DVD.nl crew vindt dat ie daar moet staan: prima! :wink:
    Bij deze dan maar. De verlotingen e.d. staan altijd in de TKA, dus verhuis ik deze ook maar daar heen...

    Ik zou ook graag mee willen doen, maar weet totaal niets van Ghibli, dus zou ook niet weten welke jouw favoriet is...

    EDIT: Damn. Krijg "Invallid session" als ik probeer te verplaatsen. Zal dus een andere crewlid moeten doen of ik als ik thuis ben.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Ik zou ook graag mee willen doen, maar weet totaal niets van Ghibli, dus zou ook niet weten welke jouw favoriet is...
    Misschien dat ik een andere vraag zou moeten formuleren, zodat niet Ghibli kenners ook kans hebben om te winnen!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    EDIT: Damn. Krijg "Invallid session" als ik probeer te verplaatsen. Zal dus een andere crewlid moeten doen of ik als ik thuis ben.
    Ik zie hem wel verplaatst worden! :wink:

  12. #12

    Standaard

    Van harte gefeliciteerd!

    Zoals je al weet heb ik zelf ook al wat leuke ghibli's. Maar heb er zeker nog een paar op mijn verlanglijstje. :wink:
    Kijk anders even in deze thread. :wink:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...=asc&start=140

    Edit:

    Ik doe ook maar een gokje naar je favoriete ghibli:

    whisper of the heart.

    Waarom, je favorite song zit hierin die je lekker mee zit te neurieen. :wink:


    AArrghhh, het zou ook zo maar eens my neughbour totoro kunnen zijn vanwege de aanstekeleijke liedjes, die je vriendin zo leuk vind. :wink:

    Maar eerlijk gezegd heb jij gewoon geen favoriete ghibli!

    JIJ VINDT ZE ALLEMAAL EVEN GOED! :wink:

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Van harte gefeliciteerd!
    Thanks!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Zoals je al weet heb ik zelf ook al wat leuke ghibli's. Maar heb er zeker nog een paar op mijn verlanglijstje. :wink:
    Kijk anders even in deze thread. :wink:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...=asc&start=140

    Edit:

    Ik doe ook maar een gokje naar je favoriete ghibli:

    whisper of the heart.

    Waarom, je favorite song zit hierin die je lekker mee zit te neurieen. :wink:


    AArrghhh, het zou ook zo maar eens my neughbour totoro kunnen zijn vanwege de aanstekeleijke liedjes, die je vriendin zo leuk vind. :wink:

    Maar eerlijk gezegd heb jij gewoon geen favoriete ghibli!

    JIJ VINDT ZE ALLEMAAL EVEN GOED! :wink:
    Bedankt voor je erg creatieve antwoord, maar ik heb bij deze toch besloten om de eerste vraag te veranderen om niet Ghibli kenners ook een kans te geven.

    De nieuwe eerste vraag is:
    Wat is je favoriete animatie film en WAAROM?

    Dit hoeft niet perse een Ghibli te zijn, zolang je maar met een creatieve onderbouwing komt!

  14. #14

    Standaard

    [quote="wushu-4-ever"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Ik zou ook graag mee willen doen, maar weet totaal niets van Ghibli, dus zou ook niet weten welke jouw favoriet is...
    Misschien dat ik een andere vraag zou moeten formuleren, zodat niet Ghibli kenners ook kans hebben om te winnen!



    HEEL GRAAG
    IK DOE OOK GRAAG MEE

  15. #15

    Standaard

    Mijn favo is de film Akira, omdat mijn eerste animatie was waardoor ik werd geprikkeld om er meer van te gaan zien, inmiddels heb ik Spirited Away op de kop getikt, en ook Metropolis.

    Ik ben benieuwd.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ReDone
    HEEL GRAAG
    IK DOE OOK GRAAG MEE
    I just did that! Een post boven je eigen post staat de nieuwe aangepaste vraag zodat meer mensen kans hebben! :wink:

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever
    Wat is je favoriete animatie film en WAAROM?
    Voor mij is dat waarschijnlijk Als u begrijpt wat ik bedoel. Dus Tom Poes en Olie B. Bommel. Heerlijke lange film, waar Nederland trots op kan zijn, want zover ik weet is het de enige (of hooguit een van de weinige) Nederlandse avondvullende animatie.

    Het verhaal van het draakje Zwelgje en de vanderlijke gevoelens van Bommel zijn fantastisch! Ik weet nog dat toen ik een jaar of 10 was deze film elk jaar wel weer op TV kwam. En (toeval of niet), maar volgens mij bakte mijn moeder elk jaar tijdens die film een cake. Dus zat ik kort na aanvang in pyjama op de bank de restjes cakebeslag uit de grote oranje mengbak te lepelen. En dan de geur van vers gebakken cake, terwijl Zwelgje ontsnapte uit het circus en terug naar zijn moeder ging... *snif*

    En daarbij, ik vind nog altijd de charme van handgetekende animatie veruitsteken boven de kille computertekeningen van tegenwoordig.

    Dus ja, mijn favoriet is "Als u begrijpt wat ik bedoel", met Zwelgje, De heer Bommel, Tom Poes, Joost, Dickerdack, Doddeltje, Commissaris Bullebas, de Markies, de heer Fant en de onnavolgbare dieven Hieper en Super...

  18. #18

    Standaard

    Ten eerste van harte gefeliciteerd uiteraard! Mooie website ook, ik ben jaloers op je Ghibli collectie!

    Ik heb nog maar 4 Ghibli's gezien, maar ik kan nu al zeggen dat ik fan ben van het genre. Ik doe daarom ook graag mee aan je verloting. In elk van die Ghibli films die ik tot nu toe heb gezien zit zo'n fantastisch sfeertje dat gewoon verslavend werkt.
    De enige animatiefilm die daarbij in de buurt kan komen is The Iron Giant. Mooi getekend, prima verhaal en boeiend uitgewerkt. Ik vind alleen Hogarth soms wat gemaakt overkomen qua persoonlijkheid, maar voor de rest een mooie film.

    Ik moet eerlijk bekennen dat die Pixar films (tenminste die ik gezien heb) me weinig doen. Net als Shrek... vond ik vermakelijk, maar ook niet meer dan dat. Geef mij dan maar Ghibli.
    De beste Ghibli en daarmee de beste animatie film die ik ooit heb gezien is (misschien wat cliche) Spirited Away. Wat een aparte sfeer heeft die. De film zuigt je op en laat je tot en met het einde niet meer gaan.
    Ik hou niet veel van giftsets, maar die van Spirited Away had ik graag willen hebben.
    Nausicaa komt op de tweede plek. Lekkere actie en weer zo'n fantastisch verhaal, wat me op de één of andere manier ook een beetje aan the Iron Giant deed denken.
    Laputa en Kiki's Delivery Service komen op de 3e en 4e plek, maar staan nog steeds hoog genoteerd. Ik ben blij dat ik deze films (door jullie) heb ik ontdekt!
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Van harte gefeliciteerd!
    Thanks!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Zoals je al weet heb ik zelf ook al wat leuke ghibli's. Maar heb er zeker nog een paar op mijn verlanglijstje. :wink:
    Kijk anders even in deze thread. :wink:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...=asc&start=140

    Edit:

    Ik doe ook maar een gokje naar je favoriete ghibli:

    whisper of the heart.

    Waarom, je favorite song zit hierin die je lekker mee zit te neurieen. :wink:


    AArrghhh, het zou ook zo maar eens my neughbour totoro kunnen zijn vanwege de aanstekeleijke liedjes, die je vriendin zo leuk vind. :wink:

    Maar eerlijk gezegd heb jij gewoon geen favoriete ghibli!

    JIJ VINDT ZE ALLEMAAL EVEN GOED! :wink:
    Bedankt voor je erg creatieve antwoord, maar ik heb bij deze toch besloten om de eerste vraag te veranderen om niet Ghibli kenners ook een kans te geven.

    De nieuwe eerste vraag is:
    Wat is je favoriete animatie film en WAAROM?

    Dit hoeft niet perse een Ghibli te zijn, zolang je maar met een creatieve onderbouwing komt!
    Geeft niet. Hebben andere mensen ook een kans. :wink:

    Nu je toch een andere vraag aan het stellen bent, zou ik toch graag willen weten welke ghibli nu jouw favoriet is! :wink:

  20. #20

    Standaard

    Gefeliciteerd als eerste!! :wink:

    Ik ga binnekort de vragen even uitgebreid beantwoorden, want ik toch wel benieuwd naar meer na Spirited Away en Princess Mononoke.

  21. #21

    Standaard

    Oeh, gefeliciteerd!
    '"Wat is je favoriete animatie film en WAAROM?"'
    The Lion King. De animatie is fantastisch, het verhaal is gewoon mooi (met eigen religie - koningen als sterren - en zo), en Rafiki is Disneys leukste karakter tot nu toe. Tja, het is nog best lastig om het te onderbouwen... Het is meer een gevoel, dan een rationeel iets.
    God help the outcasts, hungry from birth
    Show them the mercy, they don't find on earth

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nandor
    Oeh, gefeliciteerd!
    '"Wat is je favoriete animatie film en WAAROM?"'
    The Lion King. De animatie is fantastisch, het verhaal is gewoon mooi (met eigen religie - koningen als sterren - en zo), en Rafiki is Disneys leukste karakter tot nu toe. Tja, het is nog best lastig om het te onderbouwen... Het is meer een gevoel, dan een rationeel iets.
    Thanks!

  23. #23

    Standaard

    CONTEST UPDATE:
    De tweede vraag zou ik eigenlijk gisteravond al plaatsten, maar het was iets te gezellig met mijn vrienden.

    Vandaar iets later dan gepland. De vraag is te vinden op mijn site:
    www.ghibliworld.com/news.html

    Good luck!

  24. #24

    Standaard

    Ik wil ook graag meedoen, maar is het de bedoeling dat je je antwoorden op de vragen hier post of dat mensen je een PM sturen? Het antwoord is namelijk al vergeven als iemand het post...

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michelangelo
    Ik wil ook graag meedoen, maar is het de bedoeling dat je je antwoorden op de vragen hier post of dat mensen je een PM sturen? Het antwoord is namelijk al vergeven als iemand het post...
    Daar had ik ff niet aan gedacht. :wink:

    In dat geval antwoorden per PM!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •