Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 45 van 45 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    PM gestuurd ^_^
    Leuk, een wedstrijd met meerdere vragen.
    God help the outcasts, hungry from birth
    Show them the mercy, they don't find on earth

  2. #27

    Standaard

    Voor mij is dat The Beauty and the Beast. Dit komt vooral door de bijzondere, sprookjesachtige sfeer in de hele film. Bijvoorbeeld aan het begin met die mysterieuze muziek waar het verhaal wordt verteld hoe de prins in een afzichtelijk beest is veranderd. Ik ben benieuwd of Ghibli films dat ook benaderen!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #28

    Standaard

    Het gaat goed zo! Ik zie mensen met creatieve antwoorden op zowel de eerste als de tweede vraag!

    Voor degene die alleen nog maar vraag 1 hebben beantwoord, vergeet niet het antwoord op vraag twee ook ff te pm'en als je in aanrmerking wil komen! :wink:

  4. #29

    Standaard

    Beetje simpele vraag die 2e
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  5. #30
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Als kind ben ik opgegroeid met vooral tekenfilms van Warner zoals Tweety, Speedy Gonzalez, Bugs Bunny etc. En nog steeds blijf ik hangen bij een Droopy of een Tom & Jerry als ik zoiets toevallig tegenkom terwijl ik aan het zappen ben. Ook animaties met poppen, zoals perfect gedaan in Tim Burton's The Nightmare Before Christmas, zijn een genot om te zien, maar worden helaas bijna niet meer gedaan. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van de moderne computeranimaties zoals Shrek en Finding Nemo. Ik ben een voorstander van ouderwets handwerk, maar wat ze tegenwoordig met computers allemaal kunnen, echt onvoorstelbaar!

    Mijn favoriete animatiefilm blijft echter de eerste grote avondvullende animatie van Walt Disney, Snow White and the Seven Dwarfs. Deze film heb ik door allerlei omstandigheden steeds moeten missen in de bioscoop als kind. Jaren later, na wel tal van fragmenten inmiddels te hebben gezien her en der, heb ik hem dan eindelijk helemaal zelf kunnen zien. De dvd, prachtig verpakt in een sprookjesboek, is schitterend gerestaureerd en heeft ook erg mooie extra's waarbij duidelijk wordt hoe geniaal de film destijds is gemaakt. Er is met glasplaten en een gecompliceerd systeem erg mooi diepte gecreëerd in de shots.

    Maar hoe mooi en vooruitstrevend de techniek ook was, natuurlijk komt een film pas tot leven als de personages geloofwaardig zijn en het verhaal goed wordt verteld. En dat is met deze film zeker het geval. De dwergen, allemaal met hun eigen karakter, zijn niet alleen zeer aandoenlijk, maar zorgen door hun speelse en creatieve manier van doen voor het ritme van de film. Ze brengen waar nodig rust in de film, maar brengen ook vaart wanneer er spanning is. Het personage van Snow White valt weliswaar wat tegen, is aan de oppervlakkige kant, maar voldoet prima in dit overigens erg mooie sprookje van Grimm.

    Ik heb later nog tal van animatiefilms gezien, maar ik ben eigenlijk nooit meer zoiets oorspronkelijks tegengekomen als Snow White and the Seven Dwarfs. Natuurlijk speelt een sentimenteel element mee, maar van deze film kan ik nog steeds volop genieten en dat doe ik dan ook met regelmaat.

    p.s. antwoord op vraag twee is middels een pm naar je toe.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  6. #31

    Standaard

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag en je mooie Ghibli collectie.

    Whisper of the Heart R2JP is een pracht DVD om kado te doen.

    Ik ben zelf ook wel Ghibli gek vanwege het mooie magische en lieve van de tekenfilms.
    Het mooist vind ik Only Yesterday, Zeer apart omdat het in tegenstelling tot vrijwel alle andere tekenfilms een erg realistisch en ontroerend levensverhaal is. Zeer sterke karakterontwikkeling van de hoofdpersoon Taeko. Wat zij als kind meemaakte is zo echt en herkenbaar weergegeven dat je mee gaat voelen met haar en ook terug denkt aan je eigen jeugd. Elke terugblik heeft iets van echte levenservaringen en die vinden weerslag op haar latere leven. Mooie afgespiegeld tegen de familiecultuur in Japan in de jaren 60 en het platteland van de jaren '80 De kleurstelling is prachtig.
    En het eind is ontroerend mooi en sluit alles compleet af. Aan deze animatie klopt alles. Een gewoon mooi realistisch verhaal dat zo zou kunnen gebeuren met iedereen. Deze film vrolijkt je op en vertelt een beetje de zin van het leven.

    Whisper of the Heart is ook een zeer mooi verhaal en staat ook hoog in m'n lijstje van favoriete tekenfilms. Iedereen die niet alleen van actie, of rare dingen in tekenfilms houdt maar van gewone warme personages zou deze films moeten gaan zien. En ze worden beter naarmate je ze meer gaat kijken, want de eerste keer mis je een hoop.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  7. #32

    Standaard

    De inzendingen komen nog steeds binnen. Wil je ook kans maken, let me know! :wink:

  8. #33

    Standaard

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

    Prachtige dvd die je daar weggeeft, het is zo'n beetje de enige Ghibli die ik nog niet gezien heb en de dvd staat al een tijdje torenhoog op m'n wishlist!

    Mijn favoriete animatiefilm is Mononoke-Hime. De prachtige animatie en het betoverende verhaal zijn hier deels de oorzaak van. De memorabele characters, goden en andere wezens roepen bij bepaalde scenes zó veel sympathie op, je leeft gewoon met ze mee. De muziek van Jo' Hisaishi is net als bij vele andere Ghibli's van (bijna) ongekend hoog niveau. Het kleurgebruik is fantastisch en dan die sfeer... geweldig!
    Nu heb ik het nog niet eens over het verhaal gehad. Er zitten thema's in de film die je absoluut niet van een animatiefilm zou verwachten. De ecologie speelt natuurlijk de belangrijkste rol in deze film maar ook het feminisme en ethiek spelen een vrij grote maar (redelijk) subtiele rol in Princess Mononoke. De Japanse cultuur zit op veel momenten prachtig in het verhaal verweven. Het is simpelweg een verademing, eindelijk worden de 'bad guys' eens niet als domme slechterikken afgeschilderd en dalen de 'good guys' naarmate de film vordert steeds meer in aanzien. Er valt natuurlijk nog veel meer symboliek uit de film te halen maar ik kan niet bezig blijven. Elke keer valt er namelijk weer iets nieuws uit te halen, binnenkort gooi ik de dvd weer eens in m'n speler.

    Ik stuur je ook meteen een PM met het antwoord op vraag 2!

  9. #34

    Standaard

    Alleerst nog gefeliciteerd met je verjaardag!

    Mijn favoriete animatie film van tot op dit moment is: Finding Nemo

    Heb de film toendertijd in de bios gezien en was gelijk helemaal verkocht! Leuke characters, mooie kleuren en een goed verhaal. Vind vooral de characters Squirt en Crush de schildpadden erg cool uit de film! De twee andere animatiefilms die het podium delen met Finding Nemo zijn Monsters Inc. en Toy Story 2. Heb tot nu toe alle Pixar films gezien en ook Ice Age. Heb nog nooit een Ghibli film gezien. Ben nou wel van plan om zeer binnenkort Spirited Away aan te schaffen ook aan de hand van al de positieve reacties in de Film Discussies thread die onlangs is geopend.

    Je hebt ook PM met antwoord op vraag 2. Coole actie! 8)
    Four-Star Trader (236)

  10. #35

    Standaard

    Samurai X: Trust & Betryal


    Samurai X Trust & Betrayal is mijn lievelings animatiefilm. Het is eigenlijk een 4 delige OAV die samen 2 uur duren. Ik weet niet of je de Rurouni Kenshin anime-serie kent? Dit is gemaakt in 2000 na die series. Het speelt zich af voordat Kenshin een wandering non-killing samurai wordt. In de OAV is hij een genadeloze killer.


    Dit verhaal speelt zich af in de tijd dat Japan nog een chaos was en er elke dag oorlog was om de keizer van de troon te stoten. Het tijdperk van de Samurai. In het begin zie je een weesjongen genaamd Shinta rondtrekken met een groep reizigers die worden aangevallen door bandieten en genadeloos afgeslacht. Een paar vrouwen proberen Shinta’s leven te redden door om genade te smeken om Shinta’s leven te sparen. Maar de bandieten kennen geen genade. De vrouwen worden voor Shinta’s gezicht gruwelijk geslacht. Shinta kijkt met afschuw en tranen in de ogen toe. Dan komt opeens Hiko Sejiuro tevoorschijn die de bandieten afslacht en zo het leven van Shinta redt. Shinta begraaft daarna de lijken van de bandieten en de groep mensen waarmee hij rondtrok door het land. Hiko Seijiro kijkt naar Shinta en besluit om hem mee te nemen en hem te trainen in de Hiten Mitsurugi Style. Dat is een dodelijke zwaardvechtstijl. Hiko Seijiro doopt Shinta’s naam om in Kenshin Himura.

    Kenshin traint tot zijn 14e leeftijd bij Hiko Seijiro maar besluit om weg te gaan omdat hij alle zwakke mensen die niet kunnen vechten, ziet lijden onder al het geweld. Hiko Seijiro zegt dat dit een domme beslissing is omdat hij er niet klaar voor is en de verkeerde keuze maakt. Hiko waarschuwt dat hier alleen maar meer geweld van zal komen. Als hij weg gaat zegt Hiko Seijiro dat Kenshin zijn leerling niet meer is en keert hem zijn rug toe.

    Kenshin Himura gaat dan werken als een huurmoordenaar voor een groep revolutionairen. Kenshin denkt dat hij voor de goede zaak vecht en de slechte mensen alleen maar doodt. Op een dag voert hij zijn missie uit maar loopt in het gevecht een wond op aan zijn wang. Het is een vrij diepe snee en het blijft maar bloeden. Hij heeft degene die het hem heeft aangedaan ook gelijk afgemaakt. Maar de snee van Kenshin blijft bloeden.

    De dagen gaan weer voorbij en de wond is nu een litteken geworden.
    Het is laat in de avond en Kenshin besluit om naar het huis te gaan waar hij en de revolutionairen wonen. Onderweg ziet hij een prachtige dame met een heel verdrietig gezicht kijken. Opeens wordt Kenshin vanuit het niets aangevallen door een ninja/huurmoordenaar en die probeert Kenshin dood te krijgen. Kenshin slacht de ninja letterlijk af en het regent bloed. De dame die erbij stond wordt ook geraakt door de regen val bloed en valt flauw.
    Ze had te veel alcohol op en is onderuitgegaan.
    Kenshin besluit om haar mee te nemen. Hij kan haar immers niet op de grond laten liggen.

    Het meisje blijkt Tomoe Yukishiro te heten en heeft nergens meer om naar toe te gaan. Ze mag blijven wonen bij Kenshin en de revolutionairen. Tomoe helpt met de huishoudelijke klusjes en is erg beleefd tegen iedereen. Maar iedereen vraag zich af wie ze eigenlijk en waarom ze zo mysterieus is. De andere mannen denken dat Kenshin een goeie scharrel heeft gevonden en maken er wat grappen over. Kenshin is heel erg kort tegenover Tomoe. Hij praat niet veel. Tomoe ziet dat Kenshin eigenlijk nog gewoon een jongen is en nog geen man.

    Tomoe draagt een geheim bij zich waar niemand iets van afweet. Elke avond gaat ze achter de tafel zitten in Kenshin’s kamer en schrijft een soort van dagboek. Kenshin is er dan ook vaak in de kamer maar zit dan vaak in zichzelf gekeerd. Tomoe draag ook een dolk bij zich. Ze houdt het elke keer bij zich.

    Op een dag wordt het huis aangevallen en doet een groep Samurai genaamd de Shinsengumi een inval in het huis. Ze proberen de leider samen met zijn revolutionairen te vermoorden. Kenshin haast zich om te kijken of de leider in veiligheid is. Tomoe volgt hem. Wanneer Kenshin en de leider van de revolutionairen in veiligheid zijn vertelt de leider aan Kenshin dat hij moet onderduiken samen met Tomoe. Kenshin moet doen of hij getrouwd is met Tomoe en aan de rand van het bos leven als een medicijnhandelaar.

    Daarop gaan Kenshin en Tomoe weg richting het huisje aan de rand van het bos. Kenshin zou zijn missies toegespeeld krijgen via een derde persoon en de revolutionairen zouden toeslaan wanneer de kans er is. Wat ze nu moeten doen is wachten. Kenshin en Tomoe leven een hele lang tijd aan de rand van het bos. Ze leven van het moestuintje dat ze hebben en de verkoop van medicijnen aan de mensen in het dichtstbijzijnde dorp.

    Tomoe en Kenshin beginnen intiemer te worden. Uiteindelijk worden ze verliefd op elkaar en hebben ze een hartstochtelijke relatie. Tomoe begint dan haar verhaal te vertelllen. Ze was verloofd geweest met een goede man die vocht voor de regering. Haar verloofde was op een avond aangevallen door een huurmoordenaar en geslacht. Die moordenaar was Kenshin. Tomoe zwoer wraak en zou de niet rusten voor ze de moordenaar vermoord had. Maar toen ze Kenshin leerde kennen kon ze hem niet vermoorden omdat hij niet op een moordenaar leek en nog eigenlijk een jongen was.

    Kenshin is diep geraakt door dit verhaal en heeft spijt van alle moorden die hij heeft begaan. Hij vertelt dat het hem spijt dat hij Tomoe zoveel pijn, ellende en verdriet heeft aangedaan.
    Kenshin besluit om niet langer voor de revolutionairen te werken en wil in vrede samen leven met Tomoe.
    Kenshin zegt dat wanneer de revolutie voorbij is ze vredig kunnen leven.

    Op een dag komt Enishi Yukishiro zijn zus Tomoe opzoeken. Hij heeft haar na lange tijd zoeken eindelijk gevonden. Hij heeft een vijandige blik in zijn ogen wanneer hij naar Kenshin kijkt. Enishi vraagt of Tomoe terug naar huis komt. Maar Tomoe zegt dat ze nooit meer terug zal keren. Enishi is boos en gaat weg.

    Wat Kenshin nog niet weet is dat er een plan is gemaakt om Kenshin uit de weg te ruimen. Tomoe is er wel van op de hoogte omdat ze ooit zwoer om hem dood te krijgen. Niet ver in het bos hiervandaan liggen een paar huurmoordenaars op de loer klaar om toe te slaan. Tomoe was een verraadster maar is verliefd geworden op Kenshin en ze wilt niet dat Kenshin sterft. Op een ochtend vroeg wanneer Kenshin slaapt gaat ze op pad om de huurmoordenaars tegen te houden. Het mag niet baten. De moordenaars hebben door dat ze verliefd is op Kenshin. Ze besluiten haar als lokaas te gebruiken en zo Kenshin te vermoorden.

    Wanneer Kenshin wakker wordt merkt hij gelijk dat er iets mis is. Hij ziet Tomoe nergens. Hij haast zich naar buiten en gaat op zoek naar haar, niet wetende dat er een val is gezet voor hem in het bos. Kenshin komt 2 van de 3 huurmoordenaars tegen en weet ze met erg veel moeite te verslaan. Hij wil Tomoe terug. Tomoe wordt gevangen gehouden en is helemaal machteloos. Wanneer Kenshin strompelend is aangekomen ziet Kenshin Tomoe en de huurmoordenaar. Kenshin is woedend en wil dat hij Tomoe vrijlaat. Dan barst de strijd los. De huurmoordenaar is ook erg goed met zijn zwaard en Kenshin is daarbij ook nog gewond. Tomoe kijkt hulpeloos toe hoe het gevecht verloopt. Kenshin raakt nog erger gewond en is aan het verliezen. Hij besluit om de laatste steek te geven maar de huurmoordenaar zal hem voor zijn en Kenshin zal sterven eraan. Maar Tomoe springt er op het laatste moment voor waardoor Kenshin niet geraakt wordt door zijn tegenstanders zwaard. Maar Kenshin zwaard doorboort Tomoe en Kenshin tegenstander. Tomoe ligt nu in Kenshins schoot heel erg zwaar gewond en stervende. Kenshin buigt zich naar Tomoe toe en Tomoe maakt een door zijn litteken een snee. Het is nu een kruisvormige wond geworden. De verticale wond door de verloofde van Tomoe en de horizontale wond door Tomoe zelf. Tomoe sterft dan in Kenshin’s armen en Kenshin blijft alleen achter.

    Kenshin begraaft Tomoe. Hij besluit om de revolutie eigenhandig te eindigen. Dat belooft hij aan Tomoe’s graf. En wanneer de revolutie zal hij niet meer gaan moorden. Kenshin zal niet rusten voordat hij klaar is met de revolutie.

    Qua animatie is het heel erg mooi en je als Rurouni Kenshin fan herken je gelijk dingen uit de serie.
    Het geluid is ook erg goed en met de voice acting zit ook erg goed.
    Genre: Historie, Drama, Romantiek, Actie, Samurai

    Kortom dit is een film die ieder (animatie)filmliefhebber gezien moet hebben. Ik heb dan ook een traantje gelaten bij deze film (OAV).


    Tomoe and Kenshin


    Kenshin Himura


    Tomoe Yukishiro[/b]

  11. #36

    Standaard

    Wie is de winnaar geworden? :P

  12. #37

  13. #38

    Standaard

    Ik ben net ff een weekendje weg geweest. Ik zal de winnaar morgen bekend maken! :wink:

  14. #39

    Standaard

    En de winnaar is............ (trom geroffel):
    MGdutch!!!

    Bij deze nog even een korte toelichting hoe ik deze keuze gemaakt heb. Allereerst heb ik de mensen die vraag twee fout hadden er uitgefilterd.

    Het antwoord op vraag twee was:
    Howl's Moving Castle van Diana Wynne Jones

    Het eerste gedeelte van deze vraag hadden de meeste mensen wel goed, maar veel mensen hadden niet vermeld dat het verhaal oorspronkelijk van Diana Wynne Jones is.

    Van het kleine aantal mensen dat hiervan vreemd genoeg overbleef (zo moeilijk was de vraag toch niet), heb ik gekeken welke mensen op vraag 1 een antwoord MET redelijke onderbouwing hebben gegeven. Hieruit is vervolgens een winnaar getrokken en dat is dus MGdutch.

    MGdutch gefeliciteerd! Stuur mij je adres ff per PM naar me toe dan komt een gesealde R2JP 2-disc versie van Whisper of the Heart naar je toe! :wink:


  15. #40

  16. #41

    Standaard

    Super, deze dvd wilde ik echt heel erg graag hebben! Mijn dag is weer helemaal goed!

    PM is onderweg!

  17. #42

    Standaard

    Martijn gefeliciteerd (alweer :wink: )!! Wushu leuke actie!!
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  18. #43

    Standaard

    Gefeliciteerd Martijn! Vandaag ben je zeker geen Mr. Grumpy! :wink:
    Four-Star Trader (236)

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Martijn gefeliciteerd (alweer :wink: )!! Wushu leuke actie!!
    Jij wint waarschijnlijk volgende keer wel! als ik niet meedoe :wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caledonians
    Gefeliciteerd Martijn! Vandaag ben je zeker geen Mr. Grumpy! :wink:
    Vandaag ben ik 's Mr. Happy! :P :wink:

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Wushu leuke actie!!
    Bedankt! Ontvangen is leuk, maar weggeven zeker ook! :wink:

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •