Bekijk uitslag poll: filmindustrie lijdt geen verlies door piraterij

Stemmers
163. Je mag niet stemmen in deze poll
  • eens

    51 31,29%
  • oneens

    97 59,51%
  • ik weet het niet

    15 9,20%
Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 116 van 116 worden weergegeven.
  1. #101
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Het is gewoon geweldig om te lezen hoe de downloaders hun gedrag rechtvaardigen.

    Maar het ging over de stelling dat m.n. de filmindustrie schade lijdt door het gedrag van downloaders en mensen die dat dan ook nog gaan verkopen (want dat kunnen ze vast ook verdedigen) en de vele kopers die geen behoefte meer hebben in de videotheek en cinema.

    En nog steeds roepen dat er geen schade berokkend wordt aan de filmindustrie???? Alle voorbeelden worden gegeven.

    En dan het argument ze maken genoeg winst???? Sorry hoor dat is net zoiets als mijn baas geld gaat inhouden omdat ik toch genoeg verdien.
    En dat doe ik nog steeds niet, ik ambieer ook wel een funktie bij een energiebedrijf als baas. :wink:

    Brein mag soms een beetje overdrijven maar hebben niet ongelijk als ze stellen dat er veel geld blijft kleven op plekken die eigenlijk geen recht hebben op dat geld. En als consequentie komt het geld niet op de plek waar het hoort te zijn omdat ze daar iets hebben gefabriceerd waar ze geld mee konden maken. 8)
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01
    Het is gewoon geweldig om te lezen hoe de downloaders hun gedrag rechtvaardigen.
    Het is gewoon geweldig hoe heilig sommige boontjes wel niet kunnen zijn.

    Rechtvaardigen my ass, ik hoef echt niks te rechtvaardigen hoor.
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01
    Het is gewoon geweldig om te lezen hoe de downloaders hun gedrag rechtvaardigen.
    (als het tegen mij gericht is)
    Als je mijn bericht goed gelezen had, zou je zien dat ik het ook niet goed praat, maar het wel heel goed begrijp.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  4. #104
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyrus the Virus
    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01
    Het is gewoon geweldig om te lezen hoe de downloaders hun gedrag rechtvaardigen.
    (als het tegen mij gericht is)
    Als je mijn bericht goed gelezen had, zou je zien dat ik het ook niet goed praat, maar het wel heel goed begrijp.
    Niet tegen jou specifiek, maar het gaat om de verliezen die geleden wordt door de filmindustrie, welke door velen afgewezen wordt en dan gaat het om de reden waarom zij downloaden. Niet het topic.

    De meesten vinden dan ook nog dat hun gedrag geen schade toebrengt en als het wel zo is zal het ze geen ene moer schelen.

    De grootste reden die mensen hebben is eigenlijk geld en daarnaast beschikbaarheid ,welke op te lossen is d.m.v. andere regio's, en dat kost weer geld. Hun geld, maar dat van anderen kan hun gestolen worden.

    Ik ben niet holier then thou maar ik zie wel degelijk dat de industrie verliezen draait door de enorme "illigaliteit" diehun produkten oproepen en de mensen die vinden dat zij zich mogen verrijken ten koste van een ander.

    Ik heb momenteel ook wat "illigale" films op dvd, vanwege het feit dat ze totaal niet gereleased zijn. Mochten ze dat worden dan per onmiddelijk inruilen voor de real deal. En dan hebben we het niet over films die recentelijk in de cinema waren maar de jaren '40.

    Ik ben niet ontzettend gefascineerd door de illigale dvd industrie, ik krijg regelmatig de nieuwste film op dvd aangeboden voor bijna geen geld. En het is moeilijk hoor om te weerstaan helemaal met films die je wel wilt zien maar waar je niet van overtuigd bent. 8)

    Ieder moet het zijne doen en laten maar niet lopen roepen dat het allemaal wel meevalt. Want dat bedrag wat volgens hen meevalt wil ik wel op mijn bankrekening hebben. :wink:
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01

    De meesten vinden dan ook nog dat hun gedrag geen schade toebrengt en als het wel zo is zal het ze geen ene moer schelen.
    Mijn gedrag brengt de industrie ook geen schade toe, het levert ze alleen maar geld op.

    De grootste reden die mensen hebben is eigenlijk geld en daarnaast beschikbaarheid ,welke op te lossen is d.m.v. andere regio's, en dat kost weer geld. Hun geld, maar dat van anderen kan hun gestolen worden.
    Dit begrijp ik niet helemaal. Zit je nu ook al te zeggen dat het kopen van DVDs in andere regios verkeerd is aangezien het de plaatselijke industrie geld kost?????
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  6. #106
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Euh nee, ik bedoelde dat er soms door mensen geklaagd wordt dat er series of films niet verkrijgbaar zouden zijn. En dat deze echter wel beschikbaar zijn in regio 1 of 3, dan kopen ze die dingen daar toch i.p.v. een illigale kopie aanschaffen.

    Even checken:
    als jij 25 films download om te checken of het wat is om vervolgens er 5 van aan te schaffen omdat het wel iets is, dan heb jij 25 films genoten zonder dat de industrie daar 1 euro van opstrijkt. Bestond de mogelijkheid tot downloaden niet dan had je er van die 25 films misschien 7 gekocht en 7 gehuurd. Hoezo wordt de industrie van jou rijker??? Misschien ben ik een beetje in de war of zo maar ik zie het niet zo zoals jij.

    En toch twijfel ik niet aan jou intenties, jij zal ongetwijfeld meer geld uitgeven als de gemiddelde aan film e.d. maar jij schijnt niet te snappen dat het toch geld kost aan de industrie ondanks al jou goede intenties.

    Zij maken een produkt & investeren daar geld in. Het produkt wordt gepromoot = kost geld. Publiek koopt een kaartje geld vloeit terug in de zakken van bedrijf. DVD release investering in het produkt en wordt gekocht door de consument dus geld voor het bedrijf.
    Maar waar verdienen ze dan als er gedownload wordt???? Illigale kopien??? = degene die hier aan verdienen zijn niet degene die het produkt gemaakt hebben.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    LoTR trilogy heeft 300 miljoen dollar gekost en heeft zeker meer dan een miljard opgebracht, ook al is die film miljoenen malen gedownload en gebrand.
    Wat de f*ck zitten die lui dan te zeiken? 700 miljoen winst nog niet genoeg?
    Albert Heijn maakt ook genoeg winst, dan kan ik straks best even een pakje koffie jatten.

    Het probleem bij het downloaden van films of muziek is dat het geen tastbare producten zijn. Ja, ze verdienen genoeg en ja, de prijzen van DVD's kunnen dus waarschijnlijk wel omlaag. Maar de consument heeft het er nog voor over (veel wel), dus waarom zouden ze.

    Films download ik nooit, mp3's wel. Van nummers waar ik niet meer aan kan komen voor een redelijke prijs. Of gewoon nummers uit mijn jeugd om dan tot de conclusie te komen dat het niet allemaal even goed was waar ik vroeger naar luisterde. Ook download ik wel mp3's van welke ik wel de LP heb, maar het net niet de moeite waard vind om de cd te kopen (als die er al is).

    Is dat fout, ja misschien wel. Maar als ik een heffing betaal over dvd-r waarop ik mijn eigen home-movies brand, streep ik dat voor mijn gevoel weer weg tegen die paar cent royalties die artiesten nu mislopen. Helemaal nu blijkt dat die heffing niet helemaal bij de uitvoerende artiesten terechtkomt, maar ergens blijft hangen.

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01

    Even checken:
    als jij 25 films download om te checken of het wat is om vervolgens er 5 van aan te schaffen omdat het wel iets is, dan heb jij 25 films genoten zonder dat de industrie daar 1 euro van opstrijkt. Bestond de mogelijkheid tot downloaden niet dan had je er van die 25 films misschien 7 gekocht en 7 gehuurd. Hoezo wordt de industrie van jou rijker??? Misschien ben ik een beetje in de war of zo maar ik zie het niet zo zoals jij.
    Als ik 25 films kijk betekent dat niet dat ik van 25 films heb genoten. Van de films waarvan ik wel heb genoten koop ik de DVD.
    Als de mogelijkheid tot downloaden niet bestond had ik er geen één gekocht.
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01
    Illigale kopien??? = degene die hier aan verdienen zijn niet degene die het produkt gemaakt hebben.
    Helaas betalen veel mensen (helaas ook kennissen van mij) graag 7,50 voor een illegale kopie terwijl ze binnen het jaar dezelfde film vaak ook voor een euro of 10 kunnen kopen bij een of andere '3 voor' actie.

    Maar ja, ze willen niet wachten en toch genieten en kunnen meepraten. Ze hebben er dus geen probleem mee dat een zwarthandelaar even makkelijk 7,50 - kostprijs van een dvd verdient, dus zeg even zo'n 7 EUR. Maar dat de artiest, producent en winkelier/webwinkel wat verdient met eerlijke arbeid is wel een probleem. En oh, wat zijn die mensen weer boos als hun fiets is gestolen.

  10. #110

    Standaard

    Deze discussie zal wel nooit eindigen. Ik denk altijd maar: er gebeuren altijd ergere dingen op internet en die kunnen het daglicht zeker niet verdragen
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Deze discussie zal wel nooit eindigen. Ik denk altijd maar: er gebeuren altijd ergere dingen op internet en die kunnen het daglicht zeker niet verdragen
    Oftewel, hoe stop je een discussie met een beetje relativeringsvermogen. Je hebt helemaal gelijk, er gebeuren veel ergere dingen. De energie om illegale downloads te stoppen kan beter in de bestrijding daarvan worden gestopt.

  12. #112

    Standaard

    Downloaden niet oorzaak
    De malaise in de platenindustrie is niet het gevolg van de opmars van illegaal downloaden van muziek via internet.
    Volgens de Oeso is de neergang van de muziekindustrie eerder het gevolg van het gebrek aan nieuwe hits. Verder zijn computerspellen opgekomen als een belangrijke concurrent van de platenmaatschappijen. Jongeren geven hun geld liever uit aan pc-spellen.

    Dit concludeert de Oeso, de organisatie voor samenwerking en ontwikkeling van dertig rijke landen, in een rapport.
    Stichting Brein, die het illegaal kopiëren bestrijdt, is het niet eens met de Oeso-conclusies, omdat illegaal downloaden schade toebrengt aan de industrie.
    De Oeso denkt dat de platenmaatschappijen zelf het tij kunnen keren, door het legaal distribueren van betaalde muziek via internet.

    Het web biedt volgens de Oeso betere mogelijkheden voor nieuw talent, dat nu bij de gevestigde platenlabels geen kansen krijgt. Ook kleine onafhankelijke platenmaatschappijen kunnen via internet gemakkelijker een publiek bereiken, dat bereid is te betalen voor specifieke muzieksoorten.

    Volgens de Oeso kiezen steeds meer artiesten ervoor hun werk via internet te verkopen.
    De organisatie vindt wel dat de overheden het illegaal downloaden moeten aanpakken.


    Bron: Parool.nl

    Hetzelfde geldt volgens mij voor het illegaal downloaden van films. Ik denk dat de filmindustrie zich ten onrechte rijk rekent door er van uit te gaan dat als er niet illegaal gedownload wordt de consument automatisch tegen betaling de film zou gaan zien/kopen. Dat is gewoonweg niet zo.
    Geld kun je maar één keer uitgeven, dus is het te simpel geredeneerd dat consumenten er zonder meer toe bereid zouden zijn om het volle pond te betalen als films niet meer (bijna) gratis te verkrijgen zouden zijn.

    De veronderstelling dat piraterij de filmindustrie helemaal geen nadeel oplevert, gaat echter te ver. Een zekere inkomstenderving zal zeker het gevolg zijn van illegaal downloaden.

  13. #113

    Standaard

    Een ander bericht

    Veertig procent van de heffingen op beschrijfbare dvd's en cd's, ooit in het leven geroepen om artiesten en andere rechthebbenden te compensoren voor thuiskopieën, komen niet bij de artiesten terecht. Dit schrijft het computerblad PC-Active deze week in het artikel 'Waar blijft dat geld?'.

    Veel schijfjes worden via het grijze circuit verkocht. Als gevolg hiervan wordt over 35 procent van de schijfjes helemaal geen heffingen afgedragen. PC-Active bekritiseert daarom ook de voorgestelde heffingen op mp3-spelers en dvd-recorders met harde schijf.

    Het blad kwam deze wantoestanden aan het licht tijdens het voorbereiden van een artikel over buitenlandse aanbieders van beschrijfbare cd's en dvd's. Ze kregen namelijk niet de cijfers los van Stichting de Thuiskopie, die deze heffing int. Gerrit Jan Groothedde, auteur van het artikel: "Die geheimdoenerij intrigeerde ons. Je zou denken dat elke overheidsmaatregel controleerbaar moet zijn voor de burger. Daarvoor is de WOB (Wet Openbaarheid Bestuur) ook in het leven geroepen. In de praktijk blijkt echter dat de overheid de WOB deskundig buiten werking heeft gesteld, eenvoudig door de uitvoering in handen te geven van een privaatrechtelijke stichting."


    bron FOK-frontpage
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Traveller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Deze discussie zal wel nooit eindigen. Ik denk altijd maar: er gebeuren altijd ergere dingen op internet en die kunnen het daglicht zeker niet verdragen
    Oftewel, hoe stop je een discussie met een beetje relativeringsvermogen. Je hebt helemaal gelijk, er gebeuren veel ergere dingen. De energie om illegale downloads te stoppen kan beter in de bestrijding daarvan worden gestopt.
    Dank u voor deze mooie woorden.

    Wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor mij een vrijfbrief is om de downloads maar weer te starten. Ben inmiddels erachter gekomen dat voor mij een originele film meer waarde heeft dan een kopietje in een doosje..

    de enige uitzondering die ik heb zijn een aantal StarWars Bootlegs van docu's die alleen te vinden zijn op laserdisc's.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  15. #115

    Standaard

    Ik vind op grote schaal downloaden hetzelfde als een leegstaand huis kraken, staken, belasting ontduiken, zwart rijden etc. Hierbij gaat het erom op kosten van een ander iets in bezit proberen te krijgen of te gebruiken of je zin proberen door te drukken. Met uiteraard verwijzing naar woekerwinsten, grootkapitaal, uitbuiting etc., waarbij toch niemand er last van heeft?

    Van mij mag er inderdaad een strengere wet tegen komen. Overigens is downloaden bijna overal illegaal, maar niet in Nederland.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  16. #116

    Standaard

    Brein dwingt providers tot openheid
    Op zoek naar adressen illegale aanbieders

    Vandaag dient het kort geding van stichting Brein (Bescherming Rechten Entertainment Industrie) tegen vijf Nederlandse providers. De auteursrechtenorganisatie wil via de rechter afdwingen dat dit vijftal de persoonsgegevens van 42 notoire overtreders van de auteurswet bekendmaakt. Als in de loop van de dag meer nieuws komt, leest u dat meteen op ZDNet.

    Brein, dat optreedt als belangenorganisatie voor auteursrechthebbenden, heeft informatie verzameld over computergebruikers die illegaal muziek aanbieden. De stichting beschikt echter alleen over ip-adressen. Zonder de bijbehorende naam en het adres van de abonnee kan Brein de verdachten niet juridisch vervolgen.

    Zeven internetters schikten al eerder met Brein: zij betaalden elk 2100 euro. Maar de betrokken providers Planet Internet, Het Net (beiden van KPN), @Home, Wanadoo en Tiscali willen de adresgegevens van klanten niet prijsgeven, op basis van privacy-overwegingen.

    Advocaat Alberdingk Thijm is in opdracht van de gedaagde providers weer een bodemprocedure gestart tegen Brein. Volgens hem is de zaak te ingewikkeld om 'even' in een kort geding te worden afgehandeld.
    Bron: ZDNEt.nl

    Dit lijkt me een goed graadmeter of deze stelling klopt.

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •