Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 130 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke apparatuur zetten??

    Voor in ons nieuwe huis willen we nieuwe apparatuur kopen.
    We hebben een apart TV-kamertje (zonder ramen) dat zo'n 3m20 op 3m60 groot is. 1 muur verven we bordeaux en de twee andere zwart (de vierde is de opening naar de woonkamer waar een schuifdeur komt).

    Wat raden jullie aan om tegen de muur te zetten/hangen maw het scherm/toestel om naar te kijken, welke leuke geluidsset en mss ook een nieuwe DVD-set. Door het hele bouwgebeuren en de kleine baby ben ik niet meer mee met de laatste snufjes dus daarom... HELP :wink:

  2. #2

    Standaard

    Vraag 1: Budget?
    Vraag 2: Is het puur voor TV en film, of wordt het ook een muziekluister-ruimte?

  3. #3

    Standaard

    Het is een media-kamer :wink:

    Het budget.... wel, daar kijken we gewoon naar wanneer we een keuze hebben gemaakt. Het scherm krijgt in ieder geval voorrang.
    We dachten in ieder geval aan iets plat aangezien het geen hele grote ruimte is en de kijkafstand dus niet zo groot is.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Het is een media-kamer :wink:

    Het budget.... wel, daar kijken we gewoon naar wanneer we een keuze hebben gemaakt. Het scherm krijgt in ieder geval voorrang.
    We dachten in ieder geval aan iets plat aangezien het geen hele grote ruimte is en de kijkafstand dus niet zo groot is.
    Ik denk wel dat het belangrijk is dat je een budget aangeeft, anders ontstaat er een discussie over vele merken en combi's omdat dan van alles mogelijk is!
    Turn around and feel the vibe.....

  5. #5

    Standaard

    Tja, da's dus echt heel moeilijk. En 't is juist die "discussie" die ik wil hè.

    Oh ja, Herjan... we hebben in onze andere kamers allemaal boxjes in het plafond dus eigenlijk kan de muziek overal hè.

    Pics van het huis staan hier: http://www.pixagogo.com/8130985167
    Het Tv-kamertje zie je oa op de zesde-laatste foto. Je ziet een houten deurkader, dan een betonnen schouw-element met houten plank tegen en dan een opening naar het kamertje. Op de zevende rij, laatste foto zie je ook een deel van het kamertje.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Tja, da's dus echt heel moeilijk. En 't is juist die "discussie" die ik wil hè.

    Oh ja, Herjan... we hebben in onze andere kamers allemaal boxjes in het plafond dus eigenlijk kan de muziek overal hè.
    Maar een discussie is makkelijker te voeren als we weten waarover we het moeten hebben........

    Koop een Pioneer PDP-435XDE voor zo'n 4000 euro, een RSX-1067 voor 3000 euro, de RDV-1050 voor ik dacht zo'n 800 euro en daarbij de 4x de totem Arro voor zo'n 5000 euro of

    Een Grundig LCD'tje en een Yamaha AVpack.

    Nee, makkelijk adviseren zo....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard

    Zal hier ff posten wat ook op het andere forum staat, dan zien jullie al wat ik wil:

    Het belangrijkste is in ieder geval het scherm. Dan geluid en als laatste DVD.

    Reden: we hebben nu een breeldbeeld 32 maar die komt in de slaapkamer ofzo en we willen echt iets platter.
    Geluid: nu hebben we een 5.1 keten maar dat moet echt beter. in de woonkamer, slaapkamer, badkamer hebben we trouwens boxjes in het plafond dus wrschl gaan we daar onze "oude" keten op aansluiten.
    DVD: onze samsung doet het nog prima en die heeft wel DTS-mogelijkheid. Dus die hoeft niet persé dadelijk vervangen te worden mocht de rest al duur genoeg zijn.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Zal hier ff posten wat ook op het andere forum staat, dan zien jullie al wat ik wil:

    Het belangrijkste is in ieder geval het scherm. Dan geluid en als laatste DVD.

    Reden: we hebben nu een breeldbeeld 32 maar die komt in de slaapkamer ofzo en we willen echt iets platter.
    Geluid: nu hebben we een 5.1 keten maar dat moet echt beter. in de woonkamer, slaapkamer, badkamer hebben we trouwens boxjes in het plafond dus wrschl gaan we daar onze "oude" keten op aansluiten.
    DVD: onze samsung doet het nog prima en die heeft wel DTS-mogelijkheid. Dus die hoeft niet persé dadelijk vervangen te worden mocht de rest al duur genoeg zijn.
    Wat voor Samsung?
    Wat zijn die oude keten?
    Hoezo wil je die aansluiten op de boxjes in het plafond?

    Met een beetje meer info (en wat duidelijkheid over je budget) is helpen een stuk makkelijker.....
    :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #9

    Standaard

    Kijk, die boxjes in het plafond staan los van de set. Da's gewoon ons muziek-ding. En die oude keten (technics) is te verwaarlozen voor de set in de TV-kamer.

    Het budget.... enkele duizenden euro's ofzo.

  10. #10

    Standaard

    mmmm........ het budget is dus een beetje vaag ??? :wink: :wink:

    Wat dacht je van volgende opstelling (zou ik zeker voor gaan indien ik een beetje rekbaar budget zou hebben ) :

    - Zeker gaan voor een projector (mooier, groter en veel platter beeld dan plasma) bv. de Sim2 HT500Link (3-chipper) - kostprijs : +/- 37.500 Euro

    - DVD-speler : de Meridian G98AH - kostprijs : +/- 5.900 Euro. Spijtig genoeg speelt hij wel geen SACD af (wel DVD-Audio) maar misschien kan je daarvoor de Denon A1-XV kopen (is iets goedkoper).

    - A/V processor : de Chord DSP 8000R - kostprijs : 10.500 Euro

    - Power amp : om bij hetzelfde merk te blijven, de Chord SPM2400 - kostprijs : +/- 8.100 Euro

    - en om dit allemaal een beetje tot z'n recht te laten komen, misschien de Dynaudio Evidence - kostprijs : +/- 138.900 Euro. Ik weet het, het is maar een 5.1 setje, maar later kan dit altijd uitgebreid worden met een paar Evidence Temptations rears (kostprijs : +/- 35.700 Euro) voor de volledige 7.1 opstelling.

    Prijskaartje van dit alles : +/- 200.900 Euro

    Hierbij moet men natuurlijk nog wel zo'n 10 à 15 % van het budget uitgeven aan de bekabeling + een schermpje (liefst ééntje van Stewart mét THX-certificaat). :wink: :wink:


  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door V-Max145
    Ik weet het, het is maar een 5.1 setje, maar later kan dit altijd uitgebreid worden met een paar Evidence Temptations rears (kostprijs : +/- 35.700 Euro) voor de volledige 7.1 opstelling.
    Sorry, ik heb een foutje gemaakt. De Dynaudio Evidence set wordt natuurlijk verkocht zonder sub (kon nu ook niet voor die prijs ).

    Strikt genomen heb je uiteraard geen sub nodig met deze speakers, maar anders kan ik je steeds de Velodyne SIG.DD-1812 aanbevelen.

    Voor maar 17.800 Euro's :wink:

  12. #12
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Mooie optie

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door V-Max145
    mmmm........ het budget is dus een beetje vaag ??? :wink: :wink:

    Wat dacht je van volgende opstelling (zou ik zeker voor gaan indien ik een beetje rekbaar budget zou hebben ) :

    - Zeker gaan voor een projector (mooier, groter en veel platter beeld dan plasma) bv. de Sim2 HT500Link (3-chipper) - kostprijs : +/- 37.500 Euro

    - DVD-speler : de Meridian G98AH - kostprijs : +/- 5.900 Euro. Spijtig genoeg speelt hij wel geen SACD af (wel DVD-Audio) maar misschien kan je daarvoor de Denon A1-XV kopen (is iets goedkoper).

    - A/V processor : de Chord DSP 8000R - kostprijs : 10.500 Euro

    - Power amp : om bij hetzelfde merk te blijven, de Chord SPM2400 - kostprijs : +/- 8.100 Euro

    - en om dit allemaal een beetje tot z'n recht te laten komen, misschien de Dynaudio Evidence - kostprijs : +/- 138.900 Euro. Ik weet het, het is maar een 5.1 setje, maar later kan dit altijd uitgebreid worden met een paar Evidence Temptations rears (kostprijs : +/- 35.700 Euro) voor de volledige 7.1 opstelling.

    Prijskaartje van dit alles : +/- 200.900 Euro

    Hierbij moet men natuurlijk nog wel zo'n 10 à 15 % van het budget uitgeven aan de bekabeling + een schermpje (liefst ééntje van Stewart mét THX-certificaat). :wink: :wink:

    Wat een slecht advies!!!! Nu blijven ze met die samsung zitten en die is nog helemaal goed....

    Excuses voor deze opmerkingen maar nogmaals Britte:
    Met een beetje meer info (en wat duidelijkheid over je budget) is helpen een stuk makkelijker.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #14

    Standaard

    een projector valt sowieso af omdat het een erg kleine ruimte is.
    Wrschl wordt het dus een plasma of LCD.

    En waarom kan Ruwan op het andere forum mij wel advies geven ook al krijgt hij dezelfde info als jullie :wink:

    Manmanman, toen ik hier vroeger zat, was het allemaal zo moeilijk niet hoor. Newbies met streken zouden ze hier zeggen.

    Het budget blijft vaag omdat je, wanneer je een nieuw huis zit, sowieso al met duizenden euro's goochelt en dan kijk je pas achteraf wat de voorkeur krijgt op iets anders. Zo hebben we gekozen voor een dure badkamer met massagbad maar een goedkopere keuken (tot de kids groter zijn)

  15. #15

    Standaard

    Britte,

    Een poging om met een eerste aanzet tot oplossing te komen. Misschien komt de rest dan los. :wink:

    Als ik aanneem dat je het scherm aan de achterwand (to de schuifdeur) plaats en dat je dus voor de schuifdeur gaat zitten kom ik tot de volgende redenatie;
    De kijkafstand zal klein zijn, max 3 meter, aangezien ik er van uit ga dat je ook geluid van achteren wilt. Dan kun jde de kijkpositie niet echt strak tegen de schuifwand aanzetten.

    Je komt dan op een lcd van 26" of misschien max 32"
    Wil je een beetje toekomstvast zijn dan wil je ook een HD ready TV. Zijn er nog niet zo veel, maar de Hitachi 32LD7200 zou een optie kunnen zijn, net als de Panasonic 32LX500 (niet te verwarren met de 32LX50 die niet HDTV ready is) De panasonic is er ook als 26LX500 die dan 26" is.
    Prijzen van de 32" beiden ong € 2.000

    Voor het geluid geldt het aloude luister advies, maar gezien het feit dat muziek niet zo belangrijk is in die kamer zou je zelfs uit de voeten kunnen met een standaard HT set. Ben ik zelf niet zo in thuis maar er zijn hier voldoende mensen die kennis hebben van die spullen. Edgar Yamaha b.v.
    Je kan ook een mooie receiver van Marantz nemen met een Monitor audio radius setje. Prijzen? Weet ik zo niet. Voor € 2.000 kom je een heel end denk ik. Samen dus € 4.000.
    Een opstelling waarbij de echte full range speakers rondom hebt is uiteraard mooier, maar je loopt het risico dat je er niet zo heel veel aan hebt. Ik vrees dat het volume waarop je kunt afspelen niet heel erg hoog is gezien het houten plafond en de kleine die w.s. boven aan het slapen is.
    Wel een leuk huis trouwens met een lekker lappie grond er omheen. VAst niet in Nederland.

    Zo, wellicht komt er nu wat zinvols los.

    Succes.
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    een projector valt sowieso af omdat het een erg kleine ruimte is.
    Wrschl wordt het dus een plasma of LCD.

    En waarom kan Ruwan op het andere forum mij wel advies geven ook al krijgt hij dezelfde info als jullie :wink:

    Manmanman, toen ik hier vroeger zat, was het allemaal zo moeilijk niet hoor. Newbies met streken zouden ze hier zeggen.

    Het budget blijft vaag omdat je, wanneer je een nieuw huis zit, sowieso al met duizenden euro's goochelt en dan kijk je pas achteraf wat de voorkeur krijgt op iets anders. Zo hebben we gekozen voor een dure badkamer met massagbad maar een goedkopere keuken (tot de kids groter zijn)
    Bedoel je het fantastische advies van Ruwan dat je voor een lcd of plasmascherm moet gaan? Je had zelf al aangegeven dat je voor een plat scherm wilde kiezen dus dan blijven er ook weinig andere keuzes over....
    En dat van dat budget vind ik raar, je weet toch net als met de badkamer en de keuken of je voor luxe/dure of minder luxe/dure versie wil gaan. Verwacht je dat we je, zoals Weekstroom al perfect deed, een voorstel gaan doen van zo'n 4000 euro om dan morgen een berichtje te ontvangen 'sorry mensen, het budget blijkt maar € 2000,- te zijn, hebben jullie nog wat advies voor me...'

    Nog een voorbeeld dan van
    DiBoss 32inch LCD voor 1.700 euro of een
    JVC LCD-televisie LT32C voor 2.000 euro
    Home Theater setje:
    Sony HTP 1950 voor zo'n 800 euro
    Pioneer HC-32SK voor zo'n 600 euro

    Succes
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #17

    Standaard

    aparte tv kamer overal speakers in het plafond....

    Iets zegt mij dat budget voor jullie geen probleem zal zijn

    Hou die 32 inch TV en koop een goede projector. (of een 36 inch TV)

    Of RPTV (lees onder)

    Wij hebben een vergaderruimte van die afmetingen en een projector gaat prima!

    Voor speakers, aangezien het voor films is zou ik voor een set gaan zoals de MS genie of Kef of infinity of canton.

    Voor receiver. Gezien de grootte van de kamer, gewoon een 5.1 opstelling is meer dan genoeg.

    Receiver: Een Yamaha, Marantz, Harman Kardon. Al deze merken rond de 4 a 500 euro doen meer dan prima hun werk. Of je moet een Rotel of Parasound willen omdat het er zo mooi uitziet, maar in dat soort ruimtes vind ik het een beetje overkill. (is allemaal persoonlijk hoor)

    En koop er een matchende DVD speler bij.

    Surroundset moet je rond de 1000 a 1500 euo uit kunnen komen en dan heb je gewoon prima geluid om films te kijken.

    Kijk anders ook nog naar RPTV's Er zijn eindelijk in Nederland mooie breedbeeld HDTV's te krijgen. Kosten wellicht nog minder dan een Plasma en geven mooier beeld. Al helemaal in de ruimte waar jij het over hebt.

    In zo'n ruimte kun je toch niet ver van de zijkant kijken en daglicht is geen probleem. (Nog minder diep dan een CRT tv ook)
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Manmanman, toen ik hier vroeger zat, was het allemaal zo moeilijk niet hoor. Newbies met streken zouden ze hier zeggen.
    Oeps !!! Ik ben volledig door de mand gevallen.

    Ik had natuurlijk moeten weten dat newbies te herkennen zijn aan de datum dat ze lid geworden zijn van het forum.

    Ik zal dan ook nooit meer reageren op een post van een "senior member" daar newbies toch niets zinnig kunnen uitkramen.

    :wink: :wink: :wink: :wink:

    Als ik dan toch even ernstig mag zijn Britte, wou ik gewoon maar even aantonen dat het wel erg moeilijk is om advies te geven (indien ik dit al zou mogen :wink: ) als er niet een beetje een afgelijnd budget is.

    Je zal ongetwijfeld weten dat je in je HT-hobby oneindig ver kan gaan qua budget.
    Daarom ook mijn reactie die toch wel ironisch bedoeld was (hoopte dat de smiley's hun werk zouden doen).
    Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat m'n advies onzin was voor uw ruimte.
    Het was enkel de bedoeling een soort statement weer te geven van opmerkingen die reeds eerder geformuleerd waren.

    Het is dan ook écht niet nodig om een zéér precies budget op te geven, maar een raming zou toch heel handig zijn.

    Ik ben er zeker van dat hier een heleboel mensen op het forum zitten die je een heel degelijk advies kunnen geven indien ze iets meer informatie zouden hebben (budget bv. tussen .......... en .................).

    Hierdoor zou je domme reacties (zoals de mijne :P ) kunnen vermijden .
    Met het aanprijzen van een Aldi-ketentje zou je toch ook niet tevreden zijn geweest

    P.S. : ik heb hier nog een mooie, 18 jaar oude, nieuw aangekochte, Marantz surround processor staan (van voor het pro-logic tijdperk, laat staan Dolby Digital of DTS). Er staan nog van die héle praktische calibratie draaiknopjes op. Iemand interesse om die over te kopen van een newbie met streken ??? :wink:

  19. #19

    Standaard

    Tja, het blijft nu eenmaal moeilijk om er nu al een budget op te plakken. Zie je, we hebben al een boel neergeteld en er moet nog een heleboel aangeschaft worden, oa nieuwe zetels, nieuwe koelkast en vriezer, nieuwe bureaumeubels,.....de tuin nog laten aanleggen...

    Maar om jullie gelukkig te maken zal ik zeggen, niet meer dan 5000 euro. Is dat goed? Met als voorkeur een prima scherm, eventueel een leuk geluid (maar hoeft dus niet ik-weet-niet-wat te zijn) en dan daarna een nieuwe DVD. Het scherm kopen zal wrschl al bijna dadelijk moeten gebeuren, de andere zaken kunnen dan later nog volgen. Tenzij jullie een goeie alles-in-een set aanbevelen, maar dat geloof ik nooit :wink:

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom
    Als ik aanneem dat je het scherm aan de achterwand (to de schuifdeur) plaats en dat je dus voor de schuifdeur gaat zitten kom ik tot de volgende redenatie;
    De kijkafstand zal klein zijn, max 3 meter, aangezien ik er van uit ga dat je ook geluid van achteren wilt. Dan kun jde de kijkpositie niet echt strak tegen de schuifwand aanzetten.
    Nee, het scherm komt tegen de wand aan de rechterkant... dus achter dat betonnen element. Anders krijg je lichtinval van buiten (als de schuifdeur naar bv op dat ogenblik voor de keuken staat omdat die te rommelig is)

  21. #21

    Standaard

    Een prachtig plaatje kan de Pioneer PDP-435XDE afleveren.

    Dit toestel is volledig HD-compatible met HDMI-ingang en een resolutie van 1280x768.
    Ik dacht dat dit het eerste toestel was met een soort anti-reflectie plastiek scherm (geen glas) dat echt blijkt te werken.

    Een nadeel is echter dat het een groot stuk uit het budget hapt
    Catalogusprijs is nl. 4.990 Euro.
    Ik heb echter al prijzen gezien van +/- 4.000 Euro (wat natuurlijk nog erg veel is !).

    Een goedkoper alternatief kan misschien de Hitachi 42PD7200 zijn.
    Dit toestel heeft zowel HDMI als DVI aansluitingen die HD perspectieven opent.
    Ik heb het toestel eens zien spelen, en voor z'n prijs (3.000 Euro) is het echt uitzonderlijk goed te noemen :P
    Beter ga je voor 3.000 Euro waarschijnlijk niet vinden en 42" is voor de ruimte meer dan voldoende.

    En het laat je nog wat ruimte voor ev. een speakerset

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom
    Als ik aanneem dat je het scherm aan de achterwand (to de schuifdeur) plaats en dat je dus voor de schuifdeur gaat zitten kom ik tot de volgende redenatie;
    De kijkafstand zal klein zijn, max 3 meter, aangezien ik er van uit ga dat je ook geluid van achteren wilt. Dan kun jde de kijkpositie niet echt strak tegen de schuifwand aanzetten.
    Nee, het scherm komt tegen de wand aan de rechterkant... dus achter dat betonnen element. Anders krijg je lichtinval van buiten (als de schuifdeur naar bv op dat ogenblik voor de keuken staat omdat die te rommelig is)
    Hmmm. Oke. Wel een overdosis aan (stopcontact) dozen in die wand dan. Vond het net zo mooi voorbereid. Enfin. Verhaal blijft grotendeels gelijk. Kijkafstand wordt ws iets minder. Tenzij de foto erg vertekend is. Dus komt de grootte van het scherm nog iets kritischer. Of beter gezegd misschien hetgeen je gaat kijken. Als het vooral DVD's zijn kan 32" nog wel. Is het veel standaard tv via analoge bron dan zou 26"wel eens het max kunnen zijn om te voorkomen dat je een blokkerig beeld krijgt. Iemand een idee voor een goeie 30" als tussenmaat?
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door V-Max145
    Een prachtig plaatje kan de Pioneer PDP-435XDE afleveren.

    Dit toestel is volledig HD-compatible met HDMI-ingang en een resolutie van 1280x768.
    Ik dacht dat dit het eerste toestel was met een soort anti-reflectie plastiek scherm (geen glas) dat echt blijkt te werken.

    Een nadeel is echter dat het een groot stuk uit het budget hapt
    Catalogusprijs is nl. 4.990 Euro.
    Ik heb echter al prijzen gezien van +/- 4.000 Euro (wat natuurlijk nog erg veel is !).
    Maar dan heb je natuurlijk wel een juweeltje aan de muur hangen. Een grote huiskamer en dan zo'n 32" tv'tje is ook een beetje behelpen he

    Allemaal een kwestie van prioritering. Geen tuin aanleggen maar een mooie grote zandbak (tot de kinderen groter zijn )
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  24. #24

    Standaard

    De meeste stopcontacten zitten aan die wand waartegen de TV komt. Echt een heleboel :wink:
    Ik dacht eventueel voor de panasonic te gaan waar Sander ergens in HT over spreekt. Da's een TH42PA50 geloof ik. Ik zou hem hier kunnen bestellen http://www.mistergooddeal.com/v2/V2_...1=170&id2=1557 maar ik weet niet of dat te vertrouwen is tegenover een gewone winkel (scheelt wel over de 500 euro!)

    't Is trouwens de bedoeling dat de woonkamer TV-vrij blijft :wink:

  25. #25

    Standaard

    Ik geloof dat over mijn post heen gelezen wordt, dus ik herhaal het nog 1 keer: RPTV (Rear Projection TeleVision)
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •