Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 130 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ok Britte, hierbij mijn bijdrage uitgaande van een budget van €5000,-:

    - Panasonic TH42PA50 Plasma TV (€2000,-)
    - Denon AVR-2805 Reciever (€879,-)
    - Denon DVD-1910 DVD-speler (€269,-)
    - 2x Mission V-63 Zuilspeaker (€898,-)
    - 2x Mission V-60 Surroundspeaker (€378,-)
    - 1x Mission V-6C Centerspeaker (€299,-)

    Dat is samen €4723,-. Dan heb je nog €277,- over voor:
    - QED Qunex P-CV1 Componentkabel 1m (€115,-);
    - QED Qunex P75 Digitale Coaxkabel 0,5m (€39,-);
    - QED Silver Anniversary Luidsprekerkabel (€9,50 p/m).


    Een subwoofer kun je in een later stadium nog kopen. Ik denk dat je voorlopig qua basweergave wel goed zit met bovengenoemde set.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Ik geloof dat over mijn post heen gelezen wordt, dus ik herhaal het nog 1 keer: RPTV (Rear Projection TeleVision)
    Hey basset... neemt dat niet meer plaats in?

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Ik geloof dat over mijn post heen gelezen wordt, dus ik herhaal het nog 1 keer: RPTV (Rear Projection TeleVision)
    Hey basset... neemt dat niet meer plaats in?
    Alleen in de diepte in principe, maar minder dan een gewone 32 inch crt tv.

    Een plasma is 10 cm een RPTV ik meen ongeveer 40 cm. Hij is wel hoger omdat er eenkast onder zit, maar dan hoef je niet moeilijk te doen met ophangen en zo

    Bijvoorbeeld de Sagem 50" is nog geen 40 cm diep en toch een 50" scherm en HDTV. Maar ook samsung en sony hebben modellen. Vooral de nieuwe modellen zijn erg mooi kwa beeld en naar mijn mening beter dan plasma en LCD. Hoewel ik wel moet zeggen dat de afstand een punt kan zijn en dan een kleinere RPTV een betere optie is. Maar dat geldt eigenlijk ook voor Plasma en LCD.

    Ik zou ieder geval eens hiernaar gaan kijken voordat je blindelings voor een plasma of TFT gaat. Veel meer bioscoopgevoel ieder geval
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  4. #29

    Standaard

    Nog een vraagje: ik wil uiteraard ook gewoon TV kijken op dit toestel. Hoe zit het met de ontvangst / beeldkwaliteit dan?

  5. #30

    Standaard

    Heb de indruk dat het voor jullie ook mooi moet zijn. Je huis is mooi, badkamer zal ook wel van dat zijn . Kijk eens bij b&o. Wel wat meer van budget maar oooo zo mooi.

  6. #31

    Standaard

    Als het mijn centen zouden zijn (wat het helaas niet zijn...) dan zou ik gaan voor een LCD scherm van Sony (geen speciale rede voor vind de kleurstelling mooi) i.c.m. een B&W 600 serie speaker opstelling. Reciver zou ik kijken bij Sony, Denon en Marantz, blijft toch persoonlijk, voor speakers kun je anders ook kijken bij mission, KEF, ASW, Quad, Tanoy en nog vele andere :wink:
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door V-Max145
    Een prachtig plaatje kan de Pioneer PDP-435XDE afleveren.

    Dit toestel is volledig HD-compatible met HDMI-ingang en een resolutie van 1280x768.
    Ik dacht dat dit het eerste toestel was met een soort anti-reflectie plastiek scherm (geen glas) dat echt blijkt te werken.

    Een nadeel is echter dat het een groot stuk uit het budget hapt
    Catalogusprijs is nl. 4.990 Euro.
    Ik heb echter al prijzen gezien van +/- 4.000 Euro (wat natuurlijk nog erg veel is !).

    Een goedkoper alternatief kan misschien de Hitachi 42PD7200 zijn.
    Dit toestel heeft zowel HDMI als DVI aansluitingen die HD perspectieven opent.
    Ik heb het toestel eens zien spelen, en voor z'n prijs (3.000 Euro) is het echt uitzonderlijk goed te noemen :P
    Beter ga je voor 3.000 Euro waarschijnlijk niet vinden en 42" is voor de ruimte meer dan voldoende.

    En het laat je nog wat ruimte voor ev. een speakerset
    Hoe kan dit nou voledig HD compatible zijn... Hij kan niet eens de 1080i resolutie aan...
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pats
    Heb de indruk dat het voor jullie ook mooi moet zijn. Je huis is mooi, badkamer zal ook wel van dat zijn . Kijk eens bij b&o. Wel wat meer van budget maar oooo zo mooi.
    Het blijft moeilijk, we kunnen oneindig veel mogelijkheden gaan noemen. Die van Pjotr is natuurlijk perfect, een mooi setje en past precies in de prijs, maar daar kun je ook nog 5 andere merken noemen voor de receiver/dvd combo en ga zo maar door.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Hoe kan dit nou voledig HD compatible zijn... Hij kan niet eens de 1080i resolutie aan...
    Sinds wanneer noemt men een resolutie van 1280x 765 geen HD meer ?

    Het scherm kan perfect 720P en 1080i aan.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Nog een vraagje: ik wil uiteraard ook gewoon TV kijken op dit toestel. Hoe zit het met de ontvangst / beeldkwaliteit dan?
    Het is gewoon een "tv" met tuner. Hoe deze tuners zijn weet ik niet, maar de philips RPTV zal een soortgelijke tuner hebben als een Plasma of CRT van Philips.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  11. #36

    Standaard

    Britte,

    ga gewoon naar een scherm kijken wat jij mooi vind, LCD wordt momenteel steeds groter, en als je ff w8 ook goedkoper. Ga naar een AV winkel en vraag ze 5 verschillende TV's ((LCD/Plasma/RPTVn of allemaal hetzelfde) binnen die 5000 euro na elkaar hetzelfde stukje test of heftig snelle beelden te kijken via een samsung DVD speler, dan kun je goed de verschillen zien en je keuze makkelijker maken. Kijk ook naar wat schermen die boven de 5000 euro zitten zodat je een goede referentie hebt. Panasonic, Pioneer, zelfs LG maken goede schermen tegenwoordig, dus de keuze is moeilijk.

    hoop dat je hier wat aan hebt.......

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Nog een vraagje: ik wil uiteraard ook gewoon TV kijken op dit toestel. Hoe zit het met de ontvangst / beeldkwaliteit dan?
    Als je dan toch het advies van Edgar opvolgt; Laat niet alleen mooie DVD plaatjes showen maar kijk dan ook eens naar TV beelden op de kijkafstand van straks. Vrees dat je dan geen 50" of 42" meer wilt.
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  13. #38

    Standaard

    Ik zou gewoon voor een native 1024 of 1280 dlp projector gaan met 1.80 a 2 meter breed scherm. Dit kan echt wel in die ruimte en levert een veel mooier en groter beeld op dan welke lcd ook. Daarbij een mooie muzikale pre power combi met dvi / hdmi dvd speler en dipool surround luidsprekers die je direct tegen de wand op ca. 2 meter hoogte kunt ophangen en een gevoel geven dat je kamer 2x zo groot is, zeer effectief dus. Als front een paar muzikale monitor luidsprekers en niet al te grote strakke sub om het af te maken. 8)
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door V-Max145
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Hoe kan dit nou voledig HD compatible zijn... Hij kan niet eens de 1080i resolutie aan...
    Sinds wanneer noemt men een resolutie van 1280x 765 geen HD meer ?

    Het scherm kan perfect 720P en 1080i aan.
    Voor 1080i heb je een resolutie nodig van 1920X1080 als ik het goed zeg, dan heb je toch aan 1280X765 teweinig? Voor 720P heb je wel genoeg, maar voor 1080i niet dus hij is niet voledig hd compatible.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Ik zou gewoon voor een native 1024 of 1280 dlp projector gaan met 1.80 a 2 meter breed scherm. Dit kan echt wel in die ruimte en levert een veel mooier en groter beeld op dan welke lcd ook. Daarbij een mooie muzikale pre power combi met dvi / hdmi dvd speler en dipool surround luidsprekers die je direct tegen de wand op ca. 2 meter hoogte kunt ophangen en een gevoel geven dat je kamer 2x zo groot is, zeer effectief dus. Als front een paar muzikale monitor luidsprekers en niet al te grote strakke sub om het af te maken. 8)
    Op drie meter afstand gaan kijken naar iets wat 2 meter breed is. Lijkt me sterk dat dit prettig kijkt. Volgens mij ga je dan kijken door met ogen en hoofd te bewegen ipv alleen je ogen. Lijkt me niet prettig.

    Bovendien is de kamer niet geheel verduisterd. Er is aangegeven dat dit niet altijd het geval was. Dat is ook de reden om de tv aan de zij ipv de achterwand te plaatsen ivm lichtinval. Projector is daardoor sowieso geen goede optie.

    Dipool speakers kunnen mooi zijn, maar ga wel zelf luisteren. Ze maken deels gebruik van de zelfde fijne principes als Bo$e (Excuus, hier een vies woord) En zorg er voor dat het klankbeeld klopt met de fronts. Suggestie; Monitor audio cinema package. Een van de kleinere is voor de ruimte groot genoeg, bv de S2 AV.
    Zie http://www.monitoraudio.co.uk/produc.../av/silver.htm

    Je wilde geen muziek luisteren in die ruimte dus de sub van Monitor Audio volstaat. Wil je toch muziek dan zou ik voor een REL gaan. Stampede is ruim voldoende en w.s. zelfs overkill. Deur rammelt de sponning uit. :wink:
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  16. #41
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom

    Op drie meter afstand gaan kijken naar iets wat 2 meter breed is. Lijkt me sterk dat dit prettig kijkt. Volgens mij ga je dan kijken door met ogen en hoofd te bewegen ipv alleen je ogen. Lijkt me niet prettig.
    Je heb er blijkbaar geen ervaring mee maak ik op uit je post maar ik kan je vertellen dat het goed te doen is en je je hoofd niet hoef te bewegen om alles goed te volgen.
    Ikzelf kijk overigens van een iets grotere afstand maar het beeld is dan ook iets breder. (afstand 3½ mtr naar een beeldbreedte van 2.22 mtr)

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door V-Max145
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Hoe kan dit nou voledig HD compatible zijn... Hij kan niet eens de 1080i resolutie aan...
    Sinds wanneer noemt men een resolutie van 1280x 765 geen HD meer ?

    Het scherm kan perfect 720P en 1080i aan.
    Voor 1080i heb je een resolutie nodig van 1920X1080 als ik het goed zeg, dan heb je toch aan 1280X765 teweinig? Voor 720P heb je wel genoeg, maar voor 1080i niet dus hij is niet voledig hd compatible.
    Op 19 januari 2005 heeft de EICTA de Europese norm vastgelegd voor HDTV. Deze norm wordt ondersteund door ALLE grote producenten (wereldwijd) en komt ook grotendeels overeen met wat in de rest van de wereld is vastgelegd.

    De minimumvereisten waaraan een beeldscherm (of projector) moet voldoen zijn dus wettelijk vastgelegd.

    De minimumvereisten zijn :

    - minimale (native) resolutie van 720 effectieve horizontale beeldlijnen (720p) en dit in een 16/9 verhouding.

    - HD-input accepteren via (analoge) component en (digitale) DVI of HDMI
    - HD inputs die de volgende HD-video signalen accepteert :

    - 1280 x 720 @ 50 en 60Hz progressief ("720p") en
    - 1920 x 1080 @ 50 en 60Hz interlaced (1080i)

    - De DVI of HDMI inputs moeten HDCP ondersteunen

    Volgens mij is dus voldaan aan de HD-norm.

    1080i signalen worden gewoon geconverteerd naar 720p (ook dus HD) en zullen hierdoor zeker niet standaard definition worden.

    Uit het (weliswaar geringe) HD-materiaal dat ik reeds gezien heb, kan ik zeker niet zeggen dat 1080i beter was.
    Ik gaf zelfs lichtjes de voorkeur aan 720p (vooral bij sport en andere snel bewegende beelden - zoals de meeste actiefilms).

    Misschien zijn we nu wel lichtjes off-topic aan het geraken ?

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom

    Op drie meter afstand gaan kijken naar iets wat 2 meter breed is. Lijkt me sterk dat dit prettig kijkt. Volgens mij ga je dan kijken door met ogen en hoofd te bewegen ipv alleen je ogen. Lijkt me niet prettig.
    Je heb er blijkbaar geen ervaring mee maak ik op uit je post maar ik kan je vertellen dat het goed te doen is en je je hoofd niet hoef te bewegen om alles goed te volgen.
    Ikzelf kijk overigens van een iets grotere afstand maar het beeld is dan ook iets breder. (afstand 3½ mtr naar een beeldbreedte van 2.22 mtr)
    Ben ik het volledig mee eens.
    Ik kijk zelf naar een 2m40 breed beeld vanop een afstand van +/- 4 meter en dit is voor mij perfect acceptabel (ideaal zou misschien wel 2m20 breed zijn geweest maar ik ga zeker niet klagen ).
    Je krijgt gewoon meer een cinema-gevoel. :P

    Indien je echt een (dedicated) HT-ruimte wil opbouwen is 32" (laat staan 26") echt onvoldoende.

    Maar OK sommigen kunnen misschien anders oordelen (ieder z'n ding, zeg maar).

  19. #44

    Standaard

    Hoe dan ook, het scherm is dus nooit volledig HD-compatible, maar maar deels. Als je het beste plaatje wilt zal dat toch echt zo moeten zijn...
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door V-Max145
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom

    Op drie meter afstand gaan kijken naar iets wat 2 meter breed is. Lijkt me sterk dat dit prettig kijkt. Volgens mij ga je dan kijken door met ogen en hoofd te bewegen ipv alleen je ogen. Lijkt me niet prettig.
    Je heb er blijkbaar geen ervaring mee maak ik op uit je post maar ik kan je vertellen dat het goed te doen is en je je hoofd niet hoef te bewegen om alles goed te volgen.
    Ikzelf kijk overigens van een iets grotere afstand maar het beeld is dan ook iets breder. (afstand 3½ mtr naar een beeldbreedte van 2.22 mtr)
    Ben ik het volledig mee eens.
    Ik kijk zelf naar een 2m40 breed beeld vanop een afstand van +/- 4 meter en dit is voor mij perfect acceptabel (ideaal zou misschien wel 2m20 breed zijn geweest maar ik ga zeker niet klagen ).
    Je krijgt gewoon meer een cinema-gevoel. :P

    Indien je echt een (dedicated) HT-ruimte wil opbouwen is 32" (laat staan 26") echt onvoldoende.

    Maar OK sommigen kunnen misschien anders oordelen (ieder z'n ding, zeg maar).
    Het is ook aan Britte om haar ding hier uit te halen. Vandaar ook mijn advies op de eigen kijkafstand naar de betreffende formaten te kijken. Ik stoor me er mateloos aan als ik pixels kan gaan onderscheiden. En helaas bij 37" en soms zelfs 32" zie ik ze op die afstand.

    Zelf idd geen ervaring met projectie op korte afstand. Het lijkt mij niet prettig, maar de ervaringsdeskundigen zeggen wat anders.
    Blijft alleen wel het punt van verduisteren van de ruimte over lijkt me.
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  21. #46
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom
    Blijft alleen wel het punt van verduisteren van de ruimte over lijkt me.
    Absoluut.
    Ook ik ben van mening dat je bij projectie moet verduisteren.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom
    Blijft alleen wel het punt van verduisteren van de ruimte over lijkt me.
    Absoluut.
    Ook ik ben van mening dat je bij projectie moet verduisteren.
    Volgens mij waren er geen ramen in dat kamertje, als de schuifdeuren ook "lichtdicht" zijn kan het daar pikkedonker zijn 8)

  23. #48
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom
    Blijft alleen wel het punt van verduisteren van de ruimte over lijkt me.
    Absoluut.
    Ook ik ben van mening dat je bij projectie moet verduisteren.
    Volgens mij waren er geen ramen in dat kamertje, als de schuifdeuren ook "lichtdicht" zijn kan het daar pikkedonker zijn 8)
    Yep maar buiten dat alles, in zo,n kamertje zal een vette plasma danwel lcd ook niet mistaan.
    En wat te denken van de laatste generatie DLP projectie tv,s.
    Mooi beeld, groot beeld en relatief goedkoop.
    Voorbeeld van DLP Projectie tv.

  24. #49

    Standaard

    Even de knuppel in het hoenderhok gooien. :wink:
    Britte, eerst de juiste prioriteiten stellen, gewoon eerst even rustig jullie huisje afbouwen, je energie stoppen in de inrichting (erg leuk/mooi/ruim huis, maar waar moet de motor gestald worden? :wink: ). Qua vertrekken en meubilair hebben jullie vooralsnog genoeg keuzes te maken. Eenmaal gesetteld kun je eens rustig rond gaan kijken voor de apparatuur voor de mediakamer. In principe hebben jullie al een setje waar je voorlopig even mee vooruit kunt.

    En wat de situatie op het forum betreft in vergelijking met pakweg 2 jaar geleden, je hebt helemaal gelijk :wink:

  25. #50

    Standaard

    Oef zeg... nu heb ik idd info genoeg.
    Mark, die moto's komen in een los staand gebouwtje met tweede carport en "hok" voor de moto's en fietsen :wink:
    En ik heb straksjes ook weer twee maanden vakantie hè dus tijd genoeg.

    Nu is het wel zo dat veel zaken pas in de grote vakantie gekocht zullen worden maar dat schermpje willen we toch ietsje sneller.

    J; Vandendool.... die zien er ook mooi uit maar wij kopen nooit nog een Thomson. We hebben nu een breedbeeld van dat merk en als we hem aanzetten duurt het heeel lang eer we beeld hebben.

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •