Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 130 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Britte,
    jammer van je Thomson, normaal gesproken geen fout merk.
    Maar om dan meteen nooit meer een Thomson te kopen lijkt me wat overdreven. Als je een keertje ruzie hebt ga je toch ook niet meteen scheiden Maar goed, dat is mijn mening.

    Laat je ons nog weten wat het scherm uiteindelijk wordt, gezien de keuze mogelijkheden zal dat nog best moeilijk worden denk ik (LCD / Plasma / projectieTV / projector)...

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Britte,
    jammer van je Thomson, normaal gesproken geen fout merk.
    Maar om dan meteen nooit meer een Thomson te kopen lijkt me wat overdreven. Als je een keertje ruzie hebt ga je toch ook niet meteen scheiden Maar goed, dat is mijn mening.

    Laat je ons nog weten wat het scherm uiteindelijk wordt, gezien de keuze mogelijkheden zal dat nog best moeilijk worden denk ik (LCD / Plasma / projectieTV / projector)...
    Ohhh ik kan haar keuze prima begrijpen. Zo zit ik zelf ook in mekaar. Een merk moet alles in 1 keer goed doen, 1 slechte ervaring en ik hoef er niets meer van te hebben. 1 echte goede ervaring en ik koop er zo weer alles van. Mijn broer heeft een scheerapparaat van Phillips, die ging na 3 maanden kapot, nu koop ik dus geen Phillips scheerapparaat maar een Braun, die mijn andere broer al jaren met plezier gebruikt. Mensen (iig ik en Britte) zijn heel merk gebonden.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  3. #53

    Standaard

    Gelukig verschillen we allemaal van mening, anders was toch maar een saaie aardkl**t geworden :wink: .

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Hoe dan ook, het scherm is dus nooit volledig HD-compatible, maar maar deels. Als je het beste plaatje wilt zal dat toch echt zo moeten zijn...
    Kijk. Die normen zijn niet vastgelegd door mij, maar door de EICTA.
    Zij zijn de enige die een goedkeuring kunnen geven of een toestel al dan niet HD-ready is.

    Het toestel voldoet aan al hun normvereisten dus hebben ze ook hun HD-ready badge gekregen.

    Indien je vindt dat ze hun standaard moeten aanpassen moet je je tot hun richten.

    Tot nader order blijven ze dus HD compatible

    Trouwens, hoeveel toestellen ken je met een horizontale beeldresolutie van 1080 lijnen ? Veel zullen het er toch niet zijn, niet ?

    En aangaande het beste plaatje. Ik zou niet durven beweren dat 1080i beter is dan 720p.
    Maar om hierover te discussiëren, denk ik dat we een andere post zullen moeten opstarten. :wink:

  5. #55

    Standaard

    Ik heb daarstraks in de winkel voor zo'n Plasma van panasonic gestaan en vond het toch wel erg mooi. Dus ik denk toch die richting uit te gaan. LCD zeker niet want dat beeld vond ik een beetje "gemaakt" overkomen.

    Voor het geluid weet ik het nog niet. Die mevrouw daar liet me zo'n bose-ding horen (je weet wel, twee boxjes en woofer).

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Ik heb daarstraks in de winkel voor zo'n Plasma van panasonic gestaan en vond het toch wel erg mooi.
    Mijn collega heeft ook zo'n scherm ziet er inderdaad erg mooi uit en de prijs is ook netjes.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Voor het geluid weet ik het nog niet. Die mevrouw daar liet me zo'n bose-ding horen (je weet wel, twee boxjes en woofer).
    Dat setje zou ik echt links laten liggen, een (andere) collega van me heeft pas geleden zo'n Bose 3-2-1 gekocht en was daar lyrisch over. Toen ben ik maar eens op bezoek geweest om te horen hoe het klinkt en ik kan je vertellen dat een "echte" 5.1 set veel beter klinkt dan die zogenaamde "surroundbeleving".

    Ik zou eerder in de richting zoeken van de set die ik eerder in dit topic heb gepost.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #57

    Standaard

    Okay... neem dat het dat scherm wordt....
    normaal gezien kopen wij hier veel van onze spullen:
    http://www.vandenborre.be/ECOM/app/E...qaieKmT29mOu9k

    maar zouden we het riskeren hier te kopen?
    http://www.mistergooddeal.com/v2/V2_...arque=no&num=5

    Dat scheelt hem toch een paar 100 euro's. Of is dat niet te vertrouwen?

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pjotr
    Dat setje zou ik echt links laten liggen, een (andere) collega van me heeft pas geleden zo'n Bose 3-2-1 gekocht en was daar lyrisch over. Toen ben ik maar eens op bezoek geweest om te horen hoe het klinkt en ik kan je vertellen dat een "echte" 5.1 set veel beter klinkt dan die zogenaamde "surroundbeleving".

    Ik zou eerder in de richting zoeken van de set die ik eerder in dit topic heb gepost.
    Pjotr, heb je die collega al eens bij jou uitgenodigd om eens te komen luisteren :wink: ????

    Britte, Pjotr heeft gelijk, Bose is "leuk", maar de waar is niet naar de prijs. Ofwel, voor hetzelfde bedrag koop je iets wat veel beter is. Zoek maar eens op bose hier op het forum en je zult overal dezelfde reacties tegenkomen. Maar, daar staat tegenover dat als jij het mooi vind, je het gewoon moet nemen, jij bent immers die er naar gaat luisteren :wink: .

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Pjotr, heb je die collega al eens bij jou uitgenodigd om eens te komen luisteren :wink: ????
    Dat wil ik hem niet aandoen....dan gaat ie zo verdrietig naar huis

    Britte,

    Je kunt ook eens kijken http://www.audiovision-shop.de. Ik heb daar mijn receiever en DVD-speler gekocht. Is echt een prima zaak. Wat ook nog eens leuk is: die Panasonic TH-42PA50 is daar €1599,-

    Sowieso is die zaak goedkoop en ze reageren heel erg snel op je mailtjes. Je kunt de spullen bij hen ophalen, of laten opsturen. Ze verzenden door heel Europa.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  10. #60
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte

    J; Vandendool.... die zien er ook mooi uit maar wij kopen nooit nog een Thomson. We hebben nu een breedbeeld van dat merk en als we hem aanzetten duurt het heeel lang eer we beeld hebben.
    Ik geef je groot gelijk en zal je ook adviseren om nooit iets van Thomson te kopen. :wink:

    Het ging mij echter om het voorbeeld maar andere merken maken ook soortgelijke DLP projectie tv,s denk hierbij aan o.a Sony.

    Die Thomson link was toevallig de eerste link die ik tegen kwam maar is inderdaad ongelukkig gekozen.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pjotr

    Je kunt ook eens kijken http://www.audiovision-shop.de. Ik heb daar mijn receiever en DVD-speler gekocht. Is echt een prima zaak. Wat ook nog eens leuk is: die Panasonic TH-42PA50 is daar €1599,-
    Panasonic maakt erg goede beeldschermen, maar ik denk niet dat dit er één van is.
    Als je echt van plan bent er een aantal jaren van te genieten, zou ik toch zeker een scherm kopen met een hogere resolutiewaarde.
    Dit is toch wel erg "low-res", niet ??

    De contrastwaarde vind ik in de advertentie ook wel erg overdreven overkomen (4000 : 1 ).
    Ik denk dat 1/10 hiervan realistischer zal zijn (als dat het al haalt !).

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door V-Max145
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pjotr

    Je kunt ook eens kijken http://www.audiovision-shop.de. Ik heb daar mijn receiever en DVD-speler gekocht. Is echt een prima zaak. Wat ook nog eens leuk is: die Panasonic TH-42PA50 is daar €1599,-
    Panasonic maakt erg goede beeldschermen, maar ik denk niet dat dit er één van is.
    Als je echt van plan bent er een aantal jaren van te genieten, zou ik toch zeker een scherm kopen met een hogere resolutiewaarde.
    Dit is toch wel erg "low-res", niet ??

    De contrastwaarde vind ik in de advertentie ook wel erg overdreven overkomen (4000 : 1 ).
    Ik denk dat 1/10 hiervan realistischer zal zijn (als dat het al haalt !).
    Ik ben geen bezitter van dit scherm maar wat ik er van gezien heb denk ik dat dit scherm een ongekend goede prijs/kwaliteitverhouding heeft, helemaal voor 1.600 euro!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #63

    Standaard

    Ik zou wel voor een HD scherm gaan, dat is hoe dan ook toch de toekomst en over 3 jaar weer wat nieuws kopen wil je toch ook niet? Zeker als je een beetje creatief bent met internet en dus wat HD spul uit een newsgroup kan plukken en via DVI naar de TV kan sturen weet je niet wat je ziet!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Okay... neem dat het dat scherm wordt....
    normaal gezien kopen wij hier veel van onze spullen:
    http://www.vandenborre.be/ECOM/app/E...qaieKmT29mOu9k

    maar zouden we het riskeren hier te kopen?
    http://www.mistergooddeal.com/v2/V2_...arque=no&num=5

    Dat scheelt hem toch een paar 100 euro's. Of is dat niet te vertrouwen?
    Ik heb niet verder gekeken op dit draadje :$ maar zag op kieskeurig.nl dit scherm voor €1770 scheelt 600 euro
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Ik zou wel voor een HD scherm gaan, dat is hoe dan ook toch de toekomst en over 3 jaar weer wat nieuws kopen wil je toch ook niet? Zeker als je een beetje creatief bent met internet en dus wat HD spul uit een newsgroup kan plukken en via DVI naar de TV kan sturen weet je niet wat je ziet!
    ???
    Ik denk niet dat ik me daar nog mee ga bezig houden eens er een tweede kind is :wink:

  16. #66

    Standaard

    Oké... we gaan weer een stap verder.

    Voor het geluid wil mijn man niet al te grote boxen omdat die kamer dus niet zo groot is. Verder wil hij ook niet teveel draden
    Geen Bose dus (heb wat rondgelezen).
    Iemand ervaring met die Yamaha (je weet wel, maar 1 boxje) of de Mordaunt-Short Genie?
    Of andere sets die jullie aanbevelen?

    De muren zijn ondertussen bijna geverfd (zwart - rood- zwart) en het wordt zo echt een klein bioscoopje :wink:

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Oké... we gaan weer een stap verder.

    Voor het geluid wil mijn man niet al te grote boxen omdat die kamer dus niet zo groot is. Verder wil hij ook niet teveel draden
    Geen Bose dus (heb wat rondgelezen).
    Iemand ervaring met die Yamaha (je weet wel, maar 1 boxje) of de Mordaunt-Short Genie?
    Of andere sets die jullie aanbevelen?

    De muren zijn ondertussen bijna geverfd (zwart - rood- zwart) en het wordt zo echt een klein bioscoopje :wink:
    Hier heb je wat opties voor een receiver + dvd speler:
    Denon AVR-1905 of 2105 met een Denon 1710 of 1910 speler
    Hk AVR 135 of 230 of 235 met een HK DVD22
    Marantz SR-4500 met een DV 4500
    Onkyo TX-SR 402 of 502 met DV-SP 402 of 502 (momenteel worden de nieuwe 403/503 modellen geintroduceerd)

    Voor de Yamaha opties kan Edgar je beter input geven.

    Speakeropties:
    Natuurlijk die Mordaunt Short
    KEF KHT 2005.2
    Infinity Modulus II HCS System
    Tannoy Arena Systeem
    Focal JMLab Sib
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  18. #68

    Standaard

    Het is maar wat je niet te groot vindt natuurlijk; De standaard mini speakertjes van allerhande setjes als KEF of weet ik wie zijn erg klein.
    Mijn Monitor Audio Silver 8i speakertjes zijn ook niet zo groot. Vind ik.
    Nog geen 20 cm breed, ietsje dieper dan dat en een cm of 90 hoog. Zeer bescheiden en mijn vrouw die ook altijd zei; niet zo groot, heeft een tijdje nadat de twee fronts binnenwaren zelf opgemerkt dat het wel meeviel en dat ik ze ook wel als achter speakers kon kopen. Ik had eerste gewoon vervangers gezocht voor m'n fronts. Het surround deel zou daarna volgen. Was dus redelijk snel klaar na die opmerking.
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  19. #69

    Standaard

    Britte,

    De yamaha 1 doos spullen zijn goede spullen, op de bijgeleverde kabels na dan. Ik wordt er wel telkens bijgehaald als het om yamaha gaat, maar veel mensen hebben zo een doos (en niet alleenn] omdat ik dat zei :wink: ) en zijn er zeer tevreden over.

    Daarnaast kun je ook gewoon zwaardere speakers eraan hangen zonder problemen. Ook in de uitverkoop kun je leuke dingen vinden, HK met infinity was een mooie set, en zo is er meer te vinden, je moet alleen wel winkelen, want lang niet alle mooie aanbiedingen staan in de folders.

    Maar de yamaha AVpacks zijn goed uibreidbaar en vooral in de categorie lageprijs bieden ze erg veel kwaliteit. Wel de kabels vervangen :wink: .

    Maar let wel, het geluid van sattelietjes is niet echt geschikt voor muziek, dan zul je echt minimaal boekenplankmodellen moeten hebben. Ook daar zijn hele mooie voor niet al teveel in te vinden. Zelf ben ik zeer tevreden met mijn Yamaha Mission combi.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    De yamaha 1 doos spullen zijn goede spullen, op de bijgeleverde kabels na dan. Ik wordt er wel telkens bijgehaald als het om yamaha gaat, maar veel mensen hebben zo een doos (en niet alleenn] omdat ik dat zei :wink: ).

    .
    Edgar, onderschat jezelf niet! Je wordt hier toch gezien als een Yamahagoeroe :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Voor het geluid wil mijn man niet al te grote boxen omdat die kamer dus niet zo groot is. Verder wil hij ook niet teveel draden
    KNIP
    Britte,
    al aan gedacht om eventueel alvast kabelgoten aan de muren te bevestigen zodat deze meegeverfd worden en dus niet opvallen, strax de kabels erin en je ziet er niets meer van :wink: . Achteraf doen is toch weer extra werk en vallen die gootjes weer zo op.

  22. #72

    Standaard

    Hm... de zwarte muren zijn al gedaan :wink:

    Nu, met die Yamaha bedoelde ik dus die nieuwe waar je maar 1 geluidsbox hebt. Maar wrschl zullen meerdere boxjes wel beter zijn hè.

    Zo van die smalle rechtopstaande boxjes vind ik ook wel mooi maar die heb je blijkbaar niet bij Yamaha. Wel bij de andere mainstream merken.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Hm... de zwarte muren zijn al gedaan :wink:

    Nu, met die Yamaha bedoelde ik dus die nieuwe waar je maar 1 geluidsbox hebt. Maar wrschl zullen meerdere boxjes wel beter zijn hè.

    Zo van die smalle rechtopstaande boxjes vind ik ook wel mooi maar die heb je blijkbaar niet bij Yamaha. Wel bij de andere mainstream merken.
    Britte,

    en van ons is denk ik in de war, ik laat even in het midden wie van ons het is :wink: .

    Ik dacht dat je doelde op een AVpack van Yamaha, zoals bijv AVpack 105 ofzo. Dat is weliswaar 1 doos die je meekrijgt (en altijd groter dan je denkt als hij in de auto moet ) maar daarin zitten meerdere dozen, 1 met de receiver, 1 met de DVD speler (evt recorder) en 1 met de speakerset bestaande uit 2 fronts, 2 rears, 1 centre en 1 subwoofer. Je krijgt dus wel volledig 5.1 mee en niet 1 speaker die alles kan weergeven.

    Maar mocht je wel een Yamaha set bedoelen met 1 speaker of iets totaal anders dan wat ik nu hierboven beschrijf, hoor ik het wel :wink: .

  24. #74

    Standaard

    Nee, ik bedoelde een set waar maar 1 box bij is. Was hem hier ergens tegengekomen. Zal eens ff opzoeken (maar vind hem niet dadelijk)

  25. #75

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •