De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat een beetje beeldopknapwerk al niet kan doen

    Soms is het toch erg cool om te zien dat de makers van een DVD er echt alles aan hebben gedaan het beeld zo goed mogelijk te krijgen.

    Een heel goed voorbeeld vond ik hier:

    http://web12.dvd2web.de/bullitt/bullitt.htm

    Ze kunnen het dus allemaal vast wel, of ze het willen is een tweede
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  2. #2

    Standaard

    is idd leuk om te zien wat voor een verschil 't maakt! Tis wel te betreuren dat veel maatschappijen dit toch nog nalaten

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkovic
    is idd leuk om te zien wat voor een verschil 't maakt! Tis wel te betreuren dat veel maatschappijen dit toch nog nalaten
    Tijd, geld en liefde voor het vak. 3 dingen die dan ontbreken. De 3e komt het minst vaak voor, de eerste 2 des te meer.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  4. #4

    Standaard

    Hare,

    de nwe dvd van Bullitt is qua beeld een aanrader, maar voor mij persoonlijk zijn de nwe extra's de kers op de taart. Twee zeer uitgebreide documentaires zijn toegevoegd; 1 over het leven van McQueen en 1 over de editen. Echt zeer de moeite waard!

    Ik vond de nwe transfer van de SE van Casablanca en de SE van Gone with the wind ook zeer de moeite waard!

    Of wat dacht je van de nwe transfers van de SW films en de Indiana Jones films. Ook zeer jammie jammie!

    Hopelijk gaan we in de toekomst nog veel van dit soort opknapbeurten van oldies zien!

    gr Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #5

    Standaard Re: Wat een beetje beeldopknapwerk al niet kan doen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Soms is het toch erg cool om te zien dat de makers van een DVD er echt alles aan hebben gedaan het beeld zo goed mogelijk te krijgen.

    Een heel goed voorbeeld vond ik hier:

    http://web12.dvd2web.de/bullitt/bullitt.htm
    Ik vind dat juist een slecht voorbeeld.

    Goed, die nieuwe is een stuk scherper, maar ze hebben veel teveel met het contrast gerommeld. Kijk alleen al naar het eerste shot... het fijne wit-detail in de huizen rechtsachter is compleet verdwenen door het gebruik van een te hoge contrast-instelling. Ook het schaduwdetail is minder geworden.

    Erg jammer, want hij is zeker stukken scherper... als ze nu verder gewoon van de knoppen waren afgebleven.

  6. #6

    Standaard

    Voor iedereen die echt goed opknapwerk wil zien raad ik eens aan de Extra;s te gaan bekijken van Metropolis en M.

    vooral die eerste titel is gewoon uniek wat daar allemaal aan opgekrikt is.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Voor iedereen die echt goed opknapwerk wil zien raad ik eens aan de Extra;s te gaan bekijken van Metropolis en M.

    vooral die eerste titel is gewoon uniek wat daar allemaal aan opgekrikt is.
    Amen!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Voor iedereen die echt goed opknapwerk wil zien raad ik eens aan de Extra;s te gaan bekijken van Metropolis en M.

    vooral die eerste titel is gewoon uniek wat daar allemaal aan opgekrikt is.
    Ga toch maar eens de Australische digipack ervan aanschaffen denk ik, zit er de hele tijd tegen op te hikken, maar moet er nu dan toch maar eens van komen!
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Voor iedereen die echt goed opknapwerk wil zien raad ik eens aan de Extra;s te gaan bekijken van Metropolis en M.

    vooral die eerste titel is gewoon uniek wat daar allemaal aan opgekrikt is.
    Ga toch maar eens de Australische digipack ervan aanschaffen denk ik, zit er de hele tijd tegen op te hikken, maar moet er nu dan toch maar eens van komen!
    Gewoon lekker kopen. Uitgave is bijzonder en een onderdeel van een stuk SF filmgeschiedenis. Je hebt niet in de gaten dat je na een film zit te kijken van bijna 80 jaar oud!
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  10. #10

    Standaard

    Tja, als je ziet wat ze met de sergio leone SE films hebben kunnen doen.

    En als je dan kijkt wat ze met Soldaat van oranje hebben gedaan.

    IK hoop maar dat de SE die in december uitkomt wat verbeteringen met zich meebrengt. :wink:

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Voor iedereen die echt goed opknapwerk wil zien raad ik eens aan de Extra;s te gaan bekijken van Metropolis en M.

    vooral die eerste titel is gewoon uniek wat daar allemaal aan opgekrikt is.
    Amen!
    Let wel dat zwart/wit films in het algemeen wat gemakkelijker op te krikken zijn dan kleurenfilms. :wink:

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Voor iedereen die echt goed opknapwerk wil zien raad ik eens aan de Extra;s te gaan bekijken van Metropolis en M.

    vooral die eerste titel is gewoon uniek wat daar allemaal aan opgekrikt is.
    Ga toch maar eens de Australische digipack ervan aanschaffen denk ik, zit er de hele tijd tegen op te hikken, maar moet er nu dan toch maar eens van komen!
    Gewoon lekker kopen. Uitgave is bijzonder en een onderdeel van een stuk SF filmgeschiedenis. Je hebt niet in de gaten dat je na een film zit te kijken van bijna 80 jaar oud!
    Done! 8)

    Ben benieuwd! (naar de verpakking, film heb ik natuurlijk al gezien )
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    Hare,

    de nwe dvd van Bullitt is qua beeld een aanrader, maar voor mij persoonlijk zijn de nwe extra's de kers op de taart. Twee zeer uitgebreide documentaires zijn toegevoegd; 1 over het leven van McQueen en 1 over de editen. Echt zeer de moeite waard!

    Ik vond de nwe transfer van de SE van Casablanca en de SE van Gone with the wind ook zeer de moeite waard!

    Of wat dacht je van de nwe transfers van de SW films en de Indiana Jones films. Ook zeer jammie jammie!

    Hopelijk gaan we in de toekomst nog veel van dit soort opknapbeurten van oldies zien!

    gr Coen
    Lijkt me zeker een aanrader,de SE,hopen dat die snel op R2 uitkomt.

    De leone Se's zijn ook een voorbeeld van het hoe het echt moet met beeld upgraden enz..

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lethal Kees
    De leone Se's zijn ook een voorbeeld van het hoe het echt moet met beeld upgraden enz..
    Ja idd, bv once upon in the west ziet er echt prachtig uit. Ik vind het echt een grote schande dat het beeld van the godfather trilogy nog niet remastered is :x . Als ze dat toch doen kunnen ze er best een fullbitrate dts-track bij stoppen .

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thmeky
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lethal Kees
    De leone Se's zijn ook een voorbeeld van het hoe het echt moet met beeld upgraden enz..
    Ja idd, bv once upon in the west ziet er echt prachtig uit. Ik vind het echt een grote schande dat het beeld van the godfather trilogy nog niet remastered is :x . Als ze dat toch doen kunnen ze er best een fullbitrate dts-track bij stoppen .
    Beeld is best ok van The godfather en wat moet je nou met een fullbit DTS track bij deze film,deze film draait hoofdzakelijk om dialoog.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •