Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard CD voorzien van DTS ??

    Ik plaats deze vraag maar even hierzo.
    Zijn er CD,s op de markt die gebruik maken van een DTS track ?

    Ik kom tot deze vraag na de volgende situatie.
    Een collega van me heeft een cd gedownload van de Supertramps en die schijnt een DTS track te bevatten.
    Dit staat ook aangegeven op de download site, er staat dus dat een DTS decoder noodzakelijk is.
    Wanneer ie de cd probeer af te spelen hoor je alleen maar ruis, stop je hem in de dvd speler dan schakel de receiver promp over op DTS en is de CD opeens gewoon te beluisteren.
    Let wel, we hebben het hier niet over een DVD maar over een CD.

    Dus de vraag is, zijn er CD,s op de markt die een DTS track bevatten en zoniet wat is hier dan aan de hand.

  2. #2

    Standaard Re: CD voorzien van DTS ??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ik plaats deze vraag maar even hierzo.
    Zijn er CD,s op de markt die gebruik maken van een DTS track ?

    Ik kom tot deze vraag na de volgende situatie.
    Een collega van me heeft een cd gedownload van de Supertramps en die schijnt een DTS track te bevatten.
    Dit staat ook aangegeven op de download site, er staat dus dat een DTS decoder noodzakelijk is.
    Wanneer ie de cd probeer af te spelen hoor je alleen maar ruis, stop je hem in de dvd speler dan schakel de receiver promp over op DTS en is de CD opeens gewoon te beluisteren.
    Let wel, we hebben het hier niet over een DVD maar over een CD.

    Dus de vraag is, zijn er CD,s op de markt die een DTS track bevatten en zoniet wat is hier dan aan de hand.
    Volgens mij zijn die er wel ja, waarom zou dat niet kunnen? Gewoon de DTS techniek toegepast. Maargoed, dat kun je toch beter een SACD kopen....
    -> 3 sterren, safetrader | Bezoek ook www.joostvanhoek.nl

  3. #3

    Standaard

    Blof-Omarm heeft ook een DTS track naast een SACD multichannel,DD 5.1 en Stereo track.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  4. #4

    Standaard

    Van de soundtrack van Titanic is ook een CD uitgebracht met DTS.

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Ze bestaan dus weldegelijk, Johan.

    Ook zijn er inmiddels deze cd's op de markt: xrcd - xrcd2
    http://www.hifi.nl/abc.php?abc=x

    met een sterk verbeterde kwaliteit. :wink:

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Blof-Omarm heeft ook een DTS track naast een SACD multichannel,DD 5.1 en Stereo track.
    De DTS track staat toch op de bijgeleverde DVD, zodat mensen zonder SACD-speler ook kunnen genieten van de 5.1 mix?

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: CD voorzien van DTS ??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost van Hoek

    Volgens mij zijn die er wel ja, waarom zou dat niet kunnen? Gewoon de DTS techniek toegepast. Maargoed, dat kun je toch beter een SACD kopen....
    Oke, duidelijk dat ze dus bestaan.
    Ik hoorde dit vandaag voor het eerst
    SACD lijkt mij ook een betere optie maar het ging hier puur om de CD met DTS track.
    In dat geval dient de CD speler wel digitaal aangesloten te zijn lijkt me.

  9. #9

    Standaard Re: CD voorzien van DTS ??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost van Hoek

    Volgens mij zijn die er wel ja, waarom zou dat niet kunnen? Gewoon de DTS techniek toegepast. Maargoed, dat kun je toch beter een SACD kopen....
    Oke, duidelijk dat ze dus bestaan.
    Ik hoorde dit vandaag voor het eerst
    SACD lijkt mij ook een betere optie maar het ging hier puur om de CD met DTS track.
    In dat geval dient de CD speler wel digitaal aangesloten te zijn lijkt me.
    Echter, de vraag blijft volgens mij of dit wel echte cd's zijn!

    Het zijn volgens mij dvd's met een stereo of 5.1 mix op dvd, want 16 bits cd kan niet met een dts signaal overweg. :wink:

    De nieuwe cd/dvd van Sting bijv. heeft een cd oplage EN een aparte dvd oplage met stereo en 5.1x. Dus, hier zijn de cd en dvd duidelijk gescheiden. OOk JMJ heeft altijd apart een dvd en een cd voor de verschillende media.

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Ze bestaan dus weldegelijk, Johan.

    Ook zijn er inmiddels deze cd's op de markt: xrcd - xrcd2
    http://www.hifi.nl/abc.php?abc=x

    met een sterk verbeterde kwaliteit. :wink:
    Harry, wil je me soms vertellen dat ik achterloop op dit gebied. :wink: (geintje)

    Maar inderdaad had ik het inmiddels al gezien, weer wat geleerd vandaag.
    Ik vrees dat ik het morgen de gehele dag aan moet horen dat ik er naast zat.

    Het is wel duidelijk dat ik me alleen met films bezig houd. 8)

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: CD voorzien van DTS ??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Echter, de vraag blijft volgens mij of dit wel echte cd's zijn!

    Het zijn volgens mij dvd's met een stereo of 5.1 mix op dvd, want 16 bits cd kan niet met een dts signaal overweg. :wink:
    Hier zat ik dus ook mee en vandaar dat het mij onmogelijk leek.

  12. #12

    Standaard Re: CD voorzien van DTS ??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Echter, de vraag blijft volgens mij of dit wel echte cd's zijn!

    Het zijn volgens mij dvd's met een stereo of 5.1 mix op dvd, want 16 bits cd kan niet met een dts signaal overweg. :wink:
    Hier zat ik dus ook mee en vandaar dat het mij onmogelijk leek.
    het zijn inderdaad cd's met meerdere tracks. dus eventueel een gewone 16 bits stereo track En een DTS meerkanaals track. Voorwaarde is een cd speler met digitale uitgang en een DD/DTS decoder. Je cdspeler fungeert dan meer als een dvdspeler die alleen het meerkanaalsgeluid doorgeeft aan je decoder. :wink:

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Ze bestaan dus weldegelijk, Johan.

    Ook zijn er inmiddels deze cd's op de markt: xrcd - xrcd2
    http://www.hifi.nl/abc.php?abc=x

    met een sterk verbeterde kwaliteit. :wink:
    Harry, wil je me soms vertellen dat ik achterloop op dit gebied. :wink: (geintje)

    Maar inderdaad had ik het inmiddels al gezien, weer wat geleerd vandaag.
    Ik vrees dat ik het morgen de gehele dag aan moet horen dat ik er naast zat.

    Het is wel duidelijk dat ik me alleen met films bezig houd. 8)
    Troost je Johan,
    ik wist ook pas sinds kort dat die xr-cd en xr-cd2 bestaan.

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: CD voorzien van DTS ??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Ik heb laatst een sacd versie in de handen gehad waar op stond dat hij wel gewoon in een stereo cd-speler af te spelen is. Er stonden gewoon 2 tracks op: eentje in gewoon 16 bits stereo En sacd 5.1 meerkanaals.
    Dat is inderdaad "logisch" maar het aparte hier is dus het DTS verhaal op een "normale" CD.

    Je kunt gewoon een dvd disc gebruiken om cd geluid op te zetten maar zonder dts decoder lijkt mij het allemaal erg moelijk gaan en kan een gewone cdspeler wel een dts signaal uitlezen?
    Volgens het andere forum is dit wel mogelijk zolang de CD speler een digitale verbinding heeft met een receiver (in dit geval) met DTS decoder.
    Ik wist niet beter of een gewone CD speler kan geen DTS uitlezen.

  15. #15

    Standaard Re: CD voorzien van DTS ??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Ik heb laatst een sacd versie in de handen gehad waar op stond dat hij wel gewoon in een stereo cd-speler af te spelen is. Er stonden gewoon 2 tracks op: eentje in gewoon 16 bits stereo En sacd 5.1 meerkanaals.
    Dat is inderdaad "logisch" maar het aparte hier is dus het DTS verhaal op een "normale" CD.

    Je kunt gewoon een dvd disc gebruiken om cd geluid op te zetten maar zonder dts decoder lijkt mij het allemaal erg moelijk gaan en kan een gewone cdspeler wel een dts signaal uitlezen?
    Volgens het andere forum is dit wel mogelijk zolang de CD speler een digitale verbinding heeft met een receiver (in dit geval) met DTS decoder.
    Ik wist niet beter of een gewone CD speler kan geen DTS uitlezen.
    Dat kan wel, immers een dvdspeler MOET ook een gewone stereo- cd af kunnen spelen. De lasers zijn identiek.
    Als je zo redeneert, zou je eigenlijk ook gewoon dts geluid in 5.1 mix wat op een dvd staat via je cd speler moeten kunnen afspelen.


    Edit:

    Had mijn post al aangepast toen ik zag dat je op de oude post had gereageerd. :wink:

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Traveller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Blof-Omarm heeft ook een DTS track naast een SACD multichannel,DD 5.1 en Stereo track.
    De DTS track staat toch op de bijgeleverde DVD, zodat mensen zonder SACD-speler ook kunnen genieten van de 5.1 mix?
    Klopt.Een van de weinige cds die ik ken met zoveel smaken aan geluid.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: CD voorzien van DTS ??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Dat kan wel, immers een dvdspeler MOET ook een gewone stereo- cd af kunnen spelen. De lasers zijn identiek.

    Edit:

    Had mijn post al aangepast toen ik zag dat je op de oude post had gereageerd. :wink:
    Maar dan het volgende.
    Een DVD speler zonder het DTS logo (als je ze uberhout nog kunt vinden natuurlijk) leest ook geen DTS track uit en dit door te geven aan de decoder.
    Of hadden deze spelers simpelweg geen digitale uitgang, ikzelf heb immers altijd met gehad vandaar.
    Ik heb het nu overigens over spelers van de nodige jaren geleden want nu hebben alle spelers een digi uit.

  18. #18

    Standaard

    Voor de sa-cd's en de dvd-audio werden DTS-cd's op de markt gebracht. Ik heb er een paar van. Bijv. The Eagles, The Police. Helaas werden er te weinig toptitels uitgebracht. Dat probleem treft nu ook de sa-cd's en de dvd-audio. Indien goed gemixt klinkt een sa-cd/dvd-audio vele malen beter dan een gewone cd. De sa-cd van Dire Straits "Brothers in Arms" klinkt fantastisch.

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RRK
    Voor de sa-cd's en de dvd-audio werden DTS-cd's op de markt gebracht..
    Het is dus in feite al min of meer achterhaald als ik dit zo leest.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door RRK
    Voor de sa-cd's en de dvd-audio werden DTS-cd's op de markt gebracht..
    Het is dus in feite al min of meer achterhaald als ik dit zo leest.
    Nee,want je hebt nu ook DTS EX 6.1 om maar wat te noemen.
    SACD en DVD-Audio is puur gericht op muziek volgens mij.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  21. #21
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper

    Nee,want je hebt nu ook DTS EX 6.1 om maar wat te noemen.
    SACD en DVD-Audio is puur gericht op muziek volgens mij.
    De CD,s waar het nu over gaat ook, vandaar.
    Muziek CD,s met een DTS track.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper

    Nee,want je hebt nu ook DTS EX 6.1 om maar wat te noemen.
    SACD en DVD-Audio is puur gericht op muziek volgens mij.
    De CD,s waar het nu over gaat ook, vandaar.
    Muziek CD,s met een DTS track.
    Ja,maar DTS is niet alleen op muziek gericht.
    SACD is ook exclusief van Sony.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  23. #23
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper

    Ja,maar DTS is niet alleen op muziek gericht.
    SACD is ook exclusief van Sony.
    Is allemaal bekend, alleen het feit de er CD,s bleken te bestaan voorzien van DTS was voor mij (en vele anderen) nieuw.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan van den D. Bekijk bericht
    Is allemaal bekend, alleen het feit de er CD,s bleken te bestaan voorzien van DTS was voor mij (en vele anderen) nieuw.
    Hoi ben nieuw en zag deze topic.
    Op diverse websites zijn dts-cd's te downloaden.

    Dit betreffen vooral oorspronkelijke dvd-audio en sacd's die zijn geconverteerd naar dts cd's.

    Heb inmiddels een aardige verzameling opgebouwd en moet zeggen het klinkt niet slecht.

    Leo

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 11leo Bekijk bericht
    Hoi ben nieuw en zag deze topic.
    Op diverse websites zijn dts-cd's te downloaden.

    Dit betreffen vooral oorspronkelijke dvd-audio en sacd's die zijn geconverteerd naar dts cd's.

    Heb inmiddels een aardige verzameling opgebouwd en moet zeggen het klinkt niet slecht.

    Leo
    Beste Leo,

    Wees welkom op ons forum en hopenlijk kun je veel informatie vinden en verblijd je ons met jouw kennis en ideeën.
    Edoch, we praten hier alleen over originele en legale producten. De DTS CD's die je kunt downloaden zijn dat NIET. Daarom waarderen we inhoudelijk jouw eerste posting niet zo erg. Hou hier a.u.b. rekening.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •