De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vraagje over cabaret-dvd's

    Even een vraag. Ik ben tegenwoordig erg fan van bepaalde cabaretiers; Hans Teeuwen, Lebbis (&Janssen), maar ik heb gemerkt dat het vaak wel maar ook vaak niet de integrale theaterversie is.
    De DVD van Industry of Love van Hans Teeuwen die ik heb, maar ik kwam er laatst achter dat de (overigens erg leuke) voorstellingen van Lebbis op zijn pas uitgebrachte dubbel DVD niet de integrale theaterversies zijn.
    Nou zal het heus wel iets met de rechten te maken hebben, maar wat is het verschil tussen iets wat je op tv ziet of wat je op DVD ziet?
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  2. #2

    Standaard Re: Vraagje over cabaret-dvd's

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Even een vraag. Ik ben tegenwoordig erg fan van bepaalde cabaretiers; Hans Teeuwen, Lebbis (&Janssen), maar ik heb gemerkt dat het vaak wel maar ook vaak niet de integrale theaterversie is.
    De DVD van Industry of Love van Hans Teeuwen die ik heb, maar ik kwam er laatst achter dat de (overigens erg leuke) voorstellingen van Lebbis op zijn pas uitgebrachte dubbel DVD niet de integrale theaterversies zijn.
    Nou zal het heus wel iets met de rechten te maken hebben, maar wat is het verschil tussen iets wat je op tv ziet of wat je op DVD ziet?
    Volgens mij zijn de DVDs van Universal vaak gewoon kopieen van de VARA-tv-versies. Daar is vaak wat uitgeknipt, zal wel iets met zendtijd te maken hebben, soms zitten als extra's wel wat geknipte scenes opgenomen. Volgens mij is dit gewoon gemaktzucht om niet te hele show opnieuw te hoeven snijden. Toch wel jammer als je kijkt hoe duur zon schijf is.
    De DVD's van CNR zijn meestal integrale theaterversies. Die zijn vaak ook niet op TV geweest.

    groet,
    Joost
    -> 3 sterren, safetrader | Bezoek ook www.joostvanhoek.nl

  3. #3

    Standaard

    Maar wat het stomme is: ik had dus, toen hij op tv was, 'Vuur' van Lebbis opgenomen, een voorstelling die nu in die dubbel DVD zit. Maar op de DVD mis ik een hele leuke grap over Rob Oudkerk die op tv wél te zien was. Dat met die uitzendtijd klopt dus niet. Maar wat is het dan wel?
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •