De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: Laagwissel Vraagje

  1. #1

    Standaard Laagwissel Vraagje

    Het is niet echt belangrijk of zo, maar ik vroeg me laatst het volgende af;
    Hoe komt het dan in een film bij de laagwissel het beeld heel even stilstaat (ik neem aan om even de juiste plaats op de volgende laag te zoeken), maar dat het beeld niet even stilstaat als je de film met beeld verder spoelt over de laagwissel heen, dan zou het beeld toch ook heel even moeten stilstaan, of niet?
    * Just because I don't care doesn't mean I don't understand *

  2. #2

    Standaard

    De pauze bij de laagwissel op sommige spelers (lang niet alle spelers, mijn Philips-speler heeft bijvoorbeeld geen pauze bij een laagwissel dankzij een snelle drive en extra buffergeheugen) komt omdat de lens moet her-focussen op de laag eronder.

    Je moet dat als volgt zien, eerst leest de lens de eerste laag, net als een CD, van binnen naar buiten. Tot het punt waar de makers de laagwissel hebben geplaatst. Daar focust de lens nu op de tweede laag en begint weer met lezen, ditmaal in omgekeerde richting, van buiten naar binnen.

    Dat doet hij trouwens ook als je een het "spoelen" bent (spoelen bij een DVD klopt eigenlijk niet, maar ik weet zo snel geen ander woord), maar het spoelen gaat meestal al schokkeriger, waardoor de laagwissel waarschijnlijk minder opvalt. Maar ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat als we een camera op die TV richten als jij aan het "spoelen" bent en de opname daarna beeld voor beeld analyseren, dat er iets meer tijd zit tussen de beelden rond de laagovergang.

  3. #3

    Standaard

    Ok, thanx! Normaal heb ik ook niet heel veel last van laagwissels bij m'n Pioneer, maar eergisteren zat ik Spirited Away te (her)kijken en daar zit dus een hele lelijke laagwissel in die iets van een seconde duurt, maar als je doorspoelt dus niet.. dan kan de speler de tweede laag proteling dus wel sneller vinden als je doorspoelt want dan zie je het niet echt.
    * Just because I don't care doesn't mean I don't understand *

  4. #4

    Standaard

    Bij de ene film is de laagwisseling beter geplaatst dan bij een andere film.
    Soms valt het helemaal niet op en alleen aan de teller op je dvd speler is het te zien. Soms is het ook superlelijk. Dacht dat de StarWars Episode II een slechte laagwisseling had.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  5. #5

    Standaard

    Klopt het dat bij Oldboy de laagwisseling ook goed zichtbaar is.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •