Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 40 van 40 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door AHL
    Het is iig wel zo vriendelijk als de mod ook een pm stuurt wanneer hij dit doet.
    Kost wel een beetje veel tijd als ze bij elk bericht dat ze verwijderen uitleg moeten gaan geven
    Als in de regels staat dat wat ik doe toegestaan is, dan wil ik graag weten waarom mijn post verwijderd wordt. Lijkt me heel normaal.

  2. #27
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jan Bruinsma
    Ik begrijp alle commentaar niet zo goed,we zijn hier allemaal
    als GAST,en het kost ons geen dubbetje om je dvd,s aan te bieden/verkopen,dit forum heeft ze regels
    hou je daar aan of zoek een ander forum,niemand verplicht je
    om HIER je spullen aan te bieden.
    volgens mij ben jij dan de enige hoor die het niet snapt. Ik probeer het te snappen maar het lukt me gewoon niet. Wat is een verkoopforum, als je het verkopen wordt belemmerd? moeten wij onze mond dicht houden en amen zeggen?

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    WTF! net gezegd,. Titel toegevoegd, dat mag ook al niet meer want dat is verwijderd! JA HALLO! dit is natuurlijk niet leuk meer!

    hier ben ik het dus echt totaal niet mee eens! dat je niet eens meer mag zeggen dat je een titel toegevoegd hebt!


    kan ff iemand mij vertellen wat voor onzin dit is?! 1 thread ok, maar als je nog niet eens meer mag vertellen dat je titels bijgevoegd hebt, hoe de F*CK kun je dan normaal verkopen!

    ja sorry hoor! maar ik vind dit echt de grootste onzin wat ik nu voorgeschoteld krijg.
    Volledig mee eens. Alleen 1 topic hebben en niet mogen uppen bij nieuwe titels... Wordt steeds gekker hier

  4. #29

    Standaard

    [quote="R Klemkerk"]

    Dit zegt mij genoeg:

    Herjan Hakkers
    DVD.nl Forum Crew

    --------------------------------------------------------------------------------

    Ik vind ze onnodig en verwijder zo ook wel eens. Ik krijg een naast een e-mail ook nog een pop-up. Daarnaast zie ik bovenin mijn scherm dat ik berichten heb. Dus ook nog posten dat je een PM gestuurd hebt, vind ik overbodiig en een vorm van 'uppen'.

    En dat gel*l dat een PM niet aankomt is onzin. Moet je maar op het juiste knopje klikken. Daarnaast kun je in je Sent Items en je Out Box controleren of je PM verstuurd en/of gelezen is.


    Ik denk dat een Moderator dit niet ZOMAAR doet,dus het zal wel
    van het Forumbeheer afkomen.
    Van mij zijn ook 2/3 berichten zomaar weggehaald in een
    topic,zonder enige uitleg,dus is het iets wat normaal is op dit forum.

  5. #30

    Standaard

    Ik zal proberen een beetje uit te leggen wat mijn filosofie is:

    Ten eerste is het duidelijk voor iedereen nadelig dat verkoopthreads na enkele uren uit het zicht verdwijnen omdat tientallen andere threads zich erboven nestelen. De enige oplossingen daarvoor zijn mijns inziens de 1-thread-per-forumlid-regel en een beperking op het uppen. De eerste regel is vrij duidelijk dacht ik, dus dan de tweede.

    Veelvuldig wordt bewust of onbewust "ge-upt" door het plaatsen van berichten als "PM" en "PM terug". Dit soort berichten zijn volstrekt zinloos. De ontvanger van een PM kan er een mail voor ontvangen, een pop-up krijgen en sowieso een melding bovenin de forumindex. De verzender kan d.m.v. zijn Outbox en Sentbox controleren of een PM wel of niet gelezen is. Dus die berichten verwijderen als ik tijd heb.

    Een andere manier van uppen is het melden van toegevoegde of verkochte films. Dat laatste verwijder ik ook als ik even tijd en zin heb. Een verkochte film verwijder je gewoon uit de lijst en klaar ben je. Voor iedereen duidelijk. Een film toevoegen is een ander verhaal. Daar heb ik in principe ook niets op tegen. Echter wél als dat meerdere keren per dag is. Voeg dan de film gewoon toe aan de lijst en plaats aan het eind van de dag (of in ieder geval slechts 1 keer per dag) een bericht met de films die toegevoegd zijn. Ik weet dat er lieden zijn die dit misbruiken. En of ze dat nu doen om de crew te pesten of niet, maakt me niet uit. Ze zitten in ieder geval de kleinere handelaren dwars. Dus mensen: denk een beetje aan elkaar.

    Tot slot: het DVD.nl forum is niet van de forumleden, niet van de forumcrew, maar van de HWI-groep. Hier in de persoon van Eric van Ballegoie. De redactie, in samenspraak met de forumcrew en admins, bepaalt de regels. Als forumlid kun je daarin meediscussiëren, maar niet bepalen. Jammer, maar helaas. Dat andere fora andere cq. minder regels hanteren is bekend. Zo is ieder forum anders. De één vind het hier prettig, de ander ergens anders. That's life.

    Ik zou een ieder willen vragen hier met constructieve bijdragen te komen. Nu Scott bij de crew is gekomen willen we een nieuwe (herziene) regel bepalen m.b.t. het uppen. Heb je een idee over wat goed zou werken en te beheren valt, dan is dat van harte welkom. Slechts melden dat je er niet mee eens bent hebben we totaal niets aan.




    En nu ga ik weer lekker aan mijn biertje en lees morgen wel wat voor intelligente systemen bedacht zijn!

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Ik zal proberen een beetje uit te leggen wat mijn filosofie is:

    Ten eerste is het duidelijk voor iedereen nadelig dat verkoopthreads na enkele uren uit het zicht verdwijnen omdat tientallen andere threads zich erboven nestelen. De enige oplossingen daarvoor zijn mijns inziens de 1-thread-per-forumlid-regel en een beperking op het uppen. De eerste regel is vrij duidelijk dacht ik, dus dan de tweede.

    Veelvuldig wordt bewust of onbewust "ge-upt" door het plaatsen van berichten als "PM" en "PM terug". Dit soort berichten zijn volstrekt zinloos. De ontvanger van een PM kan er een mail voor ontvangen, een pop-up krijgen en sowieso een melding bovenin de forumindex. De verzender kan d.m.v. zijn Outbox en Sentbox controleren of een PM wel of niet gelezen is. Dus die berichten verwijderen als ik tijd heb.

    Een andere manier van uppen is het melden van toegevoegde of verkochte films. Dat laatste verwijder ik ook als ik even tijd en zin heb. Een verkochte film verwijder je gewoon uit de lijst en klaar ben je. Voor iedereen duidelijk. Een film toevoegen is een ander verhaal. Daar heb ik in principe ook niets op tegen. Echter wél als dat meerdere keren per dag is. Voeg dan de film gewoon toe aan de lijst en plaats aan het eind van de dag (of in ieder geval slechts 1 keer per dag) een bericht met de films die toegevoegd zijn. Ik weet dat er lieden zijn die dit misbruiken. En of ze dat nu doen om de crew te pesten of niet, maakt me niet uit. Ze zitten in ieder geval de kleinere handelaren dwars. Dus mensen: denk een beetje aan elkaar.

    Tot slot: het DVD.nl forum is niet van de forumleden, niet van de forumcrew, maar van de HWI-groep. Hier in de persoon van Eric van Ballegoie. De redactie, in samenspraak met de forumcrew en admins, bepaalt de regels. Als forumlid kun je daarin meediscussiëren, maar niet bepalen. Jammer, maar helaas. Dat andere fora andere cq. minder regels hanteren is bekend. Zo is ieder forum anders. De één vind het hier prettig, de ander ergens anders. That's life.

    Ik zou een ieder willen vragen hier met constructieve bijdragen te komen. Nu Scott bij de crew is gekomen willen we een nieuwe (herziene) regel bepalen m.b.t. het uppen. Heb je een idee over wat goed zou werken en te beheren valt, dan is dat van harte welkom. Slechts melden dat je er niet mee eens bent hebben we totaal niets aan.




    En nu ga ik weer lekker aan mijn biertje en lees morgen wel wat voor intelligente systemen bedacht zijn!

    Duidelijk............proost,ik pak er ook maar een............. :wink:

    gr.jan.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Een film toevoegen is een ander verhaal. Daar heb ik in principe ook niets op tegen. Echter wél als dat meerdere keren per dag is.
    Jij vindt 1 keer per dag genoeg. Maar degene die mijn post heeft verwijderd vindt 1 keer per WEEK al genoeg. Wat ik hieruit opmaak is dat alle mods er hun eigen ideeen op nahouden, en dat het voor de forummers dus totaal niet duidelijk kan zijn wat nou wel en niet mag.

    Suggestie 1: een eenduidig beleid voeren.
    Suggestie 2: 1 topic met alleen de huidige regels.
    Suggestie 3: 1 keer uppen per dag en alleen bij nieuwe titels.

  8. #33

    Standaard

    Duidelijk, Herjan.

    De suggesties van AHL lijken me redelijk.

    Nog even twee kleine punten:

    - opmerkingen als "PM" door (potentiële) kopers zijn ook overbodig volgens jou, Herjan? Ergens snap ik dat wel, maar stel nou dat iemand typt "PM over die en die titel"? Dat is voor andere geïnteresseerden wel weer zinnige informatie, toch? Een bericht als "PM terug" van de verkoper lijkt mij verder ook zinloos, als ik er zo over nadenk.

    - stel dat iemand een vraag stelt over een titel in je verkoopthread, dan moet je op die vraag ook gewoon in de thread kunnen antwoorden (en niet per se via PM).
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  9. #34

    Standaard

    Het is niet mijn bedoeling geweest om er voor te zorgen dat berichten met "titels toegevoegd" worden aangepakt.

    Mijn ergenis was het stellen van regels en vervolgens niet controleren.

    Dus de gedupeerden van die nieuwe regel wil ik mijn verontschuldigingen aanbieden.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tlempers
    Het is niet mijn bedoeling geweest om er voor te zorgen dat berichten met "titels toegevoegd" worden aangepakt.

    Mijn ergenis was het stellen van regels en vervolgens niet controleren.

    Dus de gedupeerden van die nieuwe regel wil ik mijn verontschuldigingen aanbieden.
    Ik denk echt niet dat iemand je iets kwalijk neemt hoor Tom, je stelde een logische vraag. Je reactie is klasse.

  11. #36
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ik vind het dus prima wat Herjan zegt, maar zorg dat daar een strict beleid in is, en niet dat iedereen daar een andere gedachte over heeft.

    Als iedereen iets anders doet, wordt het natuurlijk ook maar een warboel en weten zowel gebruikers als moderators niet waar ze aan toe zijn.

  12. #37

    Standaard

    Gewoon netjes om de 7 dagen je topic up'en met eventueel prijswijzigingen en nieuwe titels. Als je titels en prijzen goed zijn verkoopt het toch wel. 8)
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  13. #38

    Standaard

    Wat ik veel irritanter vind, zijn dit soort dingen:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=35715

    (slechts voorbeeld, ik heb niets tegen de persoon in kwestie. Dit gebeurt namelijk regelmatig, zowel in TKG als in TKA)

    De topic wordt dan onnodig ge-upt en verdrijft andere topics naar de tweede pagina. Sommige komen in het gedeelte afgehandelde transacties en sommige blijven nergens (?).

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oscar P.
    Wat ik veel irritanter vind, zijn dit soort dingen:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=35715

    (slechts voorbeeld, ik heb niets tegen de persoon in kwestie. Dit gebeurt namelijk regelmatig, zowel in TKG als in TKA)

    De topic wordt dan onnodig ge-upt en verdrijft andere topics naar de tweede pagina. Sommige komen in het gedeelte afgehandelde transacties en sommige blijven nergens (?).
    Klopt, bovendien meen ik dat we in de regels hebben staan dat je de titel van het topic moet wijzigen als je hem op slot wilt hebben.

    Posts als "slotje" of "kan op slot" zijn dan ook onnodig en zeer irritant voor andere gebruikers die hierdoor hun thread zien zakken.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Gewoon netjes om de 7 dagen je topic up'en met eventueel prijswijzigingen en nieuwe titels. Als je titels en prijzen goed zijn verkoopt het toch wel. 8)
    Ja toch? Dat is gewoon een van de logische manieren om te uppen. Ik bedoel, je kan ipv elke dag een titel toevoegen ook 7 aan het eind van de week doen. Beetje onzin om titels toevoegen wel om de dag te doen, en uppen om de 7 dagen. Terwijl het melden van een nieuwe titel ook gewoon uppen is. En misschien regel voor kopers dat indien ze een pm hebben gestuurd dat ze ipv PM zetten: PM [titel]
    stuk overzichtelijker voor eventuele kopers. Zo hoeft er ook geen berichtje te komen van: Sorry, ... al verkocht aan ...
    Wat uiteraard weer een up is

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •