Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 52 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vierde Man, De [DVD]

    Vierde Man, De [DVD]

    Surrealistische thriller gebaseerd op de gelijknamige roman van Gerard Reve.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Duidelijk is wel dat de dialogen later zijn ingesproken, een techniek die toentertijd meer is toegepast.
    Ook bij Lord of the Rings - om maar 's een film te noemen - zijn bijna alle dialogen later via ADR ingesproken. Jammer is het dan om te zien dat 'we' dat in Nederland dan niet kunnen (konden?).
    A little bit of pain never hurt anybody, if you know what I mean - Lock, Stock...

  3. #3

    Standaard

    Voor mij nog altijd een v/d beste nederlandse films ooit, jeroen krabbe, renee soutendijk, thom hoffman acteren echt op topniveau.
    Wat me wel stoorde aan de recensie over het geluid, wat ik me herinner is de film opgenomen met direct geluid. dan heb je ander effect.
    En ook dat Rob Houwer belangrijk was/is voor de Nederlandse filmindustrie, ach dat was in de jaren zeventig, wat heeft verder ie geproduceerd wat een tophit was ala turks fruit of soldaat van oranje, vele flops oa gulle minnaar,zeemeermin,bittere kruid, zelfs de vierde man haalde maar 350000 bezoekers.

  4. #4

    Standaard

    Een zeer goede nederlandse film. Naast Soldaat van Oranje een van de beste! Helaas valt mij ook bij deze uitgave de beeld - en geluidkwaliteit een beetje tegen.

    Mischien ook hiervan in December een SE met DD 5.1 en een beter beeld? :wink:

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Piet Marcus vd Meulen
    Duidelijk is wel dat de dialogen later zijn ingesproken, een techniek die toentertijd meer is toegepast.
    Ook bij Lord of the Rings - om maar 's een film te noemen - zijn bijna alle dialogen later via ADR ingesproken. Jammer is het dan om te zien dat 'we' dat in Nederland dan niet kunnen (konden?).
    Is dit ook bij Spetters gebeurd? Goede film, maar dat zou het slechte acteerwerk kunnen verklaren.
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  7. #7

    Standaard

    Indies was de laatste tijd behoorlijk positief bezig
    Dan is dit toch wel een behoorlijke afknapper als ze niet in staat zijn om de juiste technische informatie te verschaffen over de uitvoering van de DVD.
    Een schrijffoutje (beeld 1.78:1 ipv 1.66:1) kan nog wel .... maar van een monotrack een 5.1 surround mix maken is je reinste oplichting.

  8. #8

    Standaard

    Ik snap wel dat 14 top Rob Houwer-uitgaves iets te veel van het goede is, maar dit neigt weer naar te veel van het zwakke. Wat jammer is, zeker van een film als deze. Wel slim om overal een slipcase omheen te doen, anders had écht iedereen ze laten liggen, denk ik.

  9. #9

    Standaard

    Geweldige film, 4* is veel te weinig
    Geweldige acteerprestaties en even briljant camerawerk!
    In de top 5 met beste Nederlandse films!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Piet Marcus vd Meulen
    Duidelijk is wel dat de dialogen later zijn ingesproken, een techniek die toentertijd meer is toegepast.
    Ook bij Lord of the Rings - om maar 's een film te noemen - zijn bijna alle dialogen later via ADR ingesproken. Jammer is het dan om te zien dat 'we' dat in Nederland dan niet kunnen (konden?).
    Is dit ook bij Spetters gebeurd? Goede film, maar dat zou het slechte acteerwerk kunnen verklaren.
    Nee, natuurlijk niet wat men ook altijd vergeet dat zeker in de jaren zeventig/tachtig de budgetten van de films erg laag waren inverhouding tot andere landen en zeker amerika, spetters is gemaakt tussen en 1.1/1.5 miljoen gulden tja die bestond gelukkig nog, dus vandaar dat het geluid soms te wensen overliet maar goed de bioscopen hadden ook vaak niet de beste geluidinstallaties indietijd.

  11. #11

    Standaard

    Een film als de lift (uit '83), heeft met een budget van 700.000 gulden daar vreemd genoeg geen last van ....

  12. #12

    Standaard

    Korte film, geen extra's DD 2.0... Is dit single layer?!?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Korte film, geen extra's DD 2.0... Is dit single layer?!?
    De film staat op een DVD-5 (enkellaags), dus geen laagwisseling tijdens de film.
    :wink:

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kasper Peters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Korte film, geen extra's DD 2.0... Is dit single layer?!?
    De film staat op een DVD-5 (enkellaags), dus geen laagwisseling tijdens de film.
    :wink:
    Euh...

  15. #15

    Standaard

    Rob Houwer is helemaal niet meer belangrijk voor de nederlandse film. Hebben jullie niet een week of 6 terug het stuk over hem gelezen in t Parool? Het is een vreselijke man, die zn naam t liefst zoveel en zo groot mogelijk in beeld ziet staan (nu nog, kijk naar deze collectie). Na de enorm geflopte film De Zeemeerman, ook al weer 10 jaar geleden, heeft ie nooit meer iets uitgevoerd, wat tot een goed einde kwam. Sterker nog, hij heeft geprobeerd weer zn zakken te vullen ten koste van vele anderen, met het vervolg project van Soldaat van Oranje, dat falikant is mislukt. Een producent van de oude stempel, die geen bal geeft om kwaliteit, en de mensen die voor m werken, en de nederlandse filmbranche in t algemeen, maar alleen zn geld wil binnen halen en zn naam in beeld wil zien staan. Dat een aantal films uit deze collectie de moeite waard zijn, ok, hij heeft wat successen gehad, maar dat ligt ook aan de regie, t script en de acteurs. Die tijden liggen al ver achter ons. Houwer is al jaren out of the picture...
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  16. #16

    Standaard

    Hij is idd een egotrippende geldwolf, maar voor volgend jaar heeft hij wel een redelijke grote productie in het verschiet van Rudolf van den Berg.

  17. #17

    Standaard

    heb nu al medelijden met de regisseur en de crew........
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  18. #18

    Standaard

    Geen van ons is toch vies van geld?!? Of toch en roomser dan de paus?!?

  19. #19

    Standaard

    nee tuurlijk niet. zo werkt deze maatschappij. maar doe dan niet alsof je de enige creatieve alomheersende spil bent in t complete filmmaak-proces. en dat is precies wat hij doet.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek
    nee tuurlijk niet. zo werkt deze maatschappij. maar doe dan niet alsof je de enige creatieve alomheersende spil bent in t complete filmmaak-proces. en dat is precies wat hij doet.

  21. #21

    Standaard

    je moet erom lachen? eh.....ja ik moet ook lachen om rob houwer.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek
    je moet erom lachen? eh.....ja ik moet ook lachen om rob houwer.
    Had meer te maken met jouw geenszins genuanceerde opmerking...

  23. #23

    Standaard

    geenzins? welk gedeelte?
    ik ga niet uitgebreid uitleggen wat alom bekend is, in de filmwereld.
    die quote die je aanhaalde, sloeg op Houwer trouwens, niet op jou.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek
    geenzins? welk gedeelte?
    Laat maar.

  25. #25

    Standaard

    hmm, lafjes antwoord hoor. verwijt je me eerst iets en nu haak je af, als je t uit moet leggen. (deed n ex van me ook altijd ). beetje flauw dus. maar laat inderdaad maar hangen. ik weet wel waarover ik praat. ik heb die man gekend en met hem gewerkt meerdere malen, dus ongenuanceerd was t zeker niet.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •